AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #21 Skrevet 23. september 2015 Jeg synes du motsier deg selv litt:AnonymBruker, on 23 Sept 2015 - 00:35, said: Jeg har søkt på alle stillinger jeg har komt over. Butikkjobber og you name it. Men jeg kan jo ikke søke på stillinger som ikke finnes? Som sagt er det vanskelig pga oljeindustrien. Flere nedbemanner og permitterer. Så nei ikke mange ledig stillinger ute å går.Anonymous poster hash: f65a1...610 Hvorfor er det vanskelig å søke butikkjobber o.a. pga. dårlige tider for oljeindustrien? Hva med renholdsjobb? Drosjesjåfør? Sykehusassistent (de som rer opp senger osv.) Jeg forstår at du er psykisk syk, men om du er i stand til å jobbe er ikke sykemelding det rette tiltaket. Om du er inne i NAV-systemet bør du få AAP om du skal få noe. Men: Alle som mister jobben sin eller velger å si opp må søke etter ny jobb eller omskolere seg. Ikke løpe til legen og NAV ved første og beste anledning. Lykke til! Anonymous poster hash: 21b29...16d 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #22 Skrevet 23. september 2015 Jeg synes du motsier deg selv litt: Hvorfor er det vanskelig å søke butikkjobber o.a. pga. dårlige tider for oljeindustrien? Hva med renholdsjobb? Drosjesjåfør? Sykehusassistent (de som rer opp senger osv.) Jeg forstår at du er psykisk syk, men om du er i stand til å jobbe er ikke sykemelding det rette tiltaket. Om du er inne i NAV-systemet bør du få AAP om du skal få noe. Men: Alle som mister jobben sin eller velger å si opp må søke etter ny jobb eller omskolere seg. Ikke løpe til legen og NAV ved første og beste anledning. Lykke til! Anonymous poster hash: 21b29...16d det er tydelig at du ikke bor i oljebyen, og dere har sikkert sluppet billig unna. Arbeidsledigheten her i byen har ikke vært så høy som den er nå, på 30 år. det er ikke vanskelig å søke, men jobbene finnes jo ikke. Først var det kun de som jobba i oljen som merket dette. Nå går det ut over alle yrkesgrupper. Det er som en ond sirkel. Hadde med glede søkt på stillinger som drosjesjåfør, renholdsarbeider osv. Problemet: ingen ledige stillinger. Hvordan vil du at jeg skal få AAP? jeg må være sykemeldt i 1 år før jeg får det, og i følge samtlige har jeg absolutt ingen rett til å være sykemeldt?? Hadde med glede omskolert meg. Problemet: jeg trenger støtte fra nav hvis jeg skal det. Det koster flere tusen å gjøre dette. Det har jeg ikke råd til. Men fy meg. Jeg har jo ikke noe rett til støtte fra nav heller, for jeg er jo ikke syk nok ifølge flere, selv om jeg med glede har betalt skatt i alle år.Anonymous poster hash: f65a1...610
Gjest Dwight Skrevet 23. september 2015 #23 Skrevet 23. september 2015 Heldigvis er Rogaland stort og det er mulig å reise langt på kort tid. Har du prøvd i Sandnes, Bryne og Egersund områdene?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #24 Skrevet 23. september 2015 det er tydelig at du ikke bor i oljebyen, og dere har sikkert sluppet billig unna. Arbeidsledigheten her i byen har ikke vært så høy som den er nå, på 30 år. det er ikke vanskelig å søke, men jobbene finnes jo ikke. Først var det kun de som jobba i oljen som merket dette. Nå går det ut over alle yrkesgrupper. Det er som en ond sirkel. Hadde med glede søkt på stillinger som drosjesjåfør, renholdsarbeider osv. Problemet: ingen ledige stillinger. Hvordan vil du at jeg skal få AAP? jeg må være sykemeldt i 1 år før jeg får det, og i følge samtlige har jeg absolutt ingen rett til å være sykemeldt?? Hadde med glede omskolert meg. Problemet: jeg trenger støtte fra nav hvis jeg skal det. Det koster flere tusen å gjøre dette. Det har jeg ikke råd til. Men fy meg. Jeg har jo ikke noe rett til støtte fra nav heller, for jeg er jo ikke syk nok ifølge flere, selv om jeg med glede har betalt skatt i alle år.Anonymous poster hash: f65a1...610 Det ligger neste 600 stillinger ute i Stavangerområdet, bare i dag er det lagt ut 18 nye. Det er selvfølgelig ikke alt du er kvalifisert for, men å si at det ikke er noe å søke på er bare selvbedrag. Det ligger ute ledige stillinger innen renhold, salg, servering, barnehage, helsetjenester og butikk. Men skal du har jobb må du søke på mer enn en i uken. Du sier den jobben du er sykemeldt fra gjør deg syk, men da er det DU som må ta initiativ til å skaffe deg en jobb som ikke gjør deg syk. Det er ikke nav sin oppgave, det er din. Og vedr omskolering så får du gjøre som alle andre som vil bytte retning, ta opp lån fra lånekassen og sette seg på skolebenken igjen. Du kan ikke forvente at nav skal betale alt, og skylde på dem for at du ikke kan skifte beite. Du må ta ansvar for eget liv fremfor å legge ansvaret på en etat. Anonymous poster hash: 8901b...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #25 Skrevet 23. september 2015 Nei det er ikke alt jeg er kvalifisert til, men det jeg er kvalifisert til, det søker jeg på. Nå var det ikke JEG som tok kontakt med nav. Jeg ønsket ikke å være i det systemet, men de tok kontakt med meg etter 8 uker. Nå er jeg i systemet, enten jeg vil eller ikke. Har faktisk vært på møte med saksbehandleren min i dag, og vi har blitt enige om at jeg skal søke på stillinger innen min utdannelse, eventuelt andre ting hvis det IKKE trigger sykdommen. Vi har blitt enige om at jeg ikke skal søke på stillinger med lav stillingsprosent, som 20% stilling feks. Dette i samråd med legen også. Ja jeg har også søkt på stillinger i flere nabokommuner, men de mente jeg bodde for lang borte, så de ansatte noen andre. Greit nok at det har komt ut langt flere stillinger enn for noen mnd siden, men når flere fra oljebransjen får fortrinnsrett på flere stilling (de får hjelp fra nav), og de attpåtil har en mye bedre utdanning enn meg, er det klart at jeg faller fra. Men nå var ikke denne tråden opprettet for at dere skulle påpeke hvor mye jeg snylter, og hvor liten rett jeg har på hjelp fra systemet, når jeg har falt utenfor. Jeg gjør alt jeg kan for å få meg ny jobb, og dere burde vite bedre enn å tråkke på en som allerede ligger nede. jeg har fått svar på det jeg lurte på. Jeg burde visst hva slags folk som sitter her inne, og at det er tilnærmet umulig å få et saklig svar. Heldigvis for meg, så har ikke dere noe med dette å gjøre, og dere vet absolutt ingenting om min sykdom. så nå legger jeg denne tråden DØD.Anonymous poster hash: f65a1...610
Gjest Dwight Skrevet 23. september 2015 #26 Skrevet 23. september 2015 Vet ikke hvilket området du er kvalifisert til, men nav må nå gi deg sjangsen å prøve noe nytt? Akkurat nå så må vel alt annet enn den gamle jobben hjelpe? Det er jo masse stillinger som lyses ut som et over 20% men som du sier, det er ikke alltid lett å få jobb. Men jeg ville brukt denne muligheten å jobbe med ting du vil, om det er tannlege, barnehage, kranføring e.l.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #27 Skrevet 23. september 2015 Du kan be om second opinion hos en annen lege med tanke på arbeidsevnen din. Anonymous poster hash: a49d2...91e
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #28 Skrevet 23. september 2015 Vet ikke hvilket området du er kvalifisert til, men nav må nå gi deg sjangsen å prøve noe nytt? Akkurat nå så må vel alt annet enn den gamle jobben hjelpe? Det er jo masse stillinger som lyses ut som et over 20% men som du sier, det er ikke alltid lett å få jobb. Men jeg ville brukt denne muligheten å jobbe med ting du vil, om det er tannlege, barnehage, kranføring e.l.må jo bare svare deg, siden du er en av de få som har klart å gi meg et ordentlig svar! Ja nav vil at jeg skal bort fra der jeg jobber nå. De har vært veldig greie ang at det må være noe jeg trives i, og at jeg ikke burde ta en jobb jeg vet jeg ikke liker, kun for å ha en jobb. Jeg er utdannet helsefagarbeider, og siden jeg vet at jeg trives på sykehjem, er det disse jobbene vi sikter mot. Uheldigvis har flere av stillingene vært på rundt 18% osv. Altså ikke noe jeg kan leve av. Per i dag så søker jeg på alle sykehjemstillinger fra 70% og oppover. Og har funnet 3 nye stillinger i dag, som jeg skal søke på, så tror det ordner seg snart! hvis nav setter i gang med omplassering, får jeg fortrinnsrett på samtlige stillinger, så det øker jo sjansene betrakteligAnonymous poster hash: f65a1...610
Gjest Dwight Skrevet 23. september 2015 #29 Skrevet 23. september 2015 må jo bare svare deg, siden du er en av de få som har klart å gi meg et ordentlig svar! Ja nav vil at jeg skal bort fra der jeg jobber nå. De har vært veldig greie ang at det må være noe jeg trives i, og at jeg ikke burde ta en jobb jeg vet jeg ikke liker, kun for å ha en jobb. Jeg er utdannet helsefagarbeider, og siden jeg vet at jeg trives på sykehjem, er det disse jobbene vi sikter mot. Uheldigvis har flere av stillingene vært på rundt 18% osv. Altså ikke noe jeg kan leve av. Per i dag så søker jeg på alle sykehjemstillinger fra 70% og oppover. Og har funnet 3 nye stillinger i dag, som jeg skal søke på, så tror det ordner seg snart! hvis nav setter i gang med omplassering, får jeg fortrinnsrett på samtlige stillinger, så det øker jo sjansene betrakteligAnonymous poster hash: f65a1...610 Krysser fingrene for deg!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #30 Skrevet 23. september 2015 Forstår ikke hvorfor dere svarer meg så stygt?! JA jeg er sykemeldt, men fordi jeg blir syk av jobben, ikke fordi jeg ikke gidder?! Jeg har aktivt søkt jobber i 4 mnd. Har snart søkt på 20 forskjellige stillinger, men uten napp fordi arbeidsmarkedet er dårlig pga situasjonen i oljebransjen.tror dere jobber vokser på trær? Når det er over 100 søkere på en stilling sier det seg selv at det er vanskelig. Det er ikke snakk om å snylte på noen. Jeg VIL jo jobbe!! Men hva skal jeg gjøre i mellomtiden da, si opp og stå uten noen form for inntekt, og ikke ha noe å leve på på ubestemt tid?! Har fortsatt regninger å betale selvom jeg bor hjemme. Før dere fortsetter å dømme meg, og kalle meg en jævla snylter så husk at dere kun vet en brøkdel av historien, men hvis dere absolutt må vite det, så blir jeg mobbet på arbeidsplassen.Anonymous poster hash: f65a1...610 Hva med å kontakte et vikarbyrå, ta kortvarige vikariater og i mellomtiden søke nye jobber? Ikke bare søk på utlyste stillinger, men kontakt aktivt de stedene du kunne tenke deg å jobbe. Da slipper de å utlyse, og du kan komme forbi konkurransen av arbeidssøkende. Å bli sykemeldt pga miljøet er på grensen. Man blir sykemeldt pga medisinske forhold, ikke miljøet på arbeidsplassen. Da kontakter man heller verneombud eller bytter jobb.Anonymous poster hash: a3189...6be
tørkestativ Skrevet 23. september 2015 #31 Skrevet 23. september 2015 Hva med å kontakte et vikarbyrå, ta kortvarige vikariater og i mellomtiden søke nye jobber? Ikke bare søk på utlyste stillinger, men kontakt aktivt de stedene du kunne tenke deg å jobbe. Da slipper de å utlyse, og du kan komme forbi konkurransen av arbeidssøkende. Å bli sykemeldt pga miljøet er på grensen. Man blir sykemeldt pga medisinske forhold, ikke miljøet på arbeidsplassen. Da kontakter man heller verneombud eller bytter jobb.Anonymous poster hash: a3189...6be les hele tråden før du svarer. TS har sagt at hun er sykemeldt pga psykisk sykdom, og ikke nødvendigvis kun pga miljøet på arbeidsplassen. Det er lovlig sykemeldingsgrunn hvis en person blir syk av jobben og miljøet, noe ts tydeligvis blir... Krysser fingrene for deg, ts! Fortsett å søk jobber og ikke grav deg helt ned pga dette. En dag vil nok alt ordne seg! ikke hør på flere av svarene du har fått, syns mye av det som er sagt, er helt hårreisende. Jeg har selv blitt mobbet på arbeidsplassen, men fikk meg ny jobb ganske fort. Nå er ikke alle like heldige, og da er det klart at man skal få støtte av systemet, det er derfor de finnes.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #32 Skrevet 23. september 2015 Fy deg TS, som snylter på pengene våre. Nå kommer det hauger med "flyktninger" her i landet som vi må forsørge, disse stakkars voldtektsmennene med iPhone! Kanskje de som har svart deg her heller burde erge seg over dem?! Nei, vet du hva, motta sykmeldingen din med god samvittighet! En skam at man skal bli sånn overkjørt av folk så fort man sier man har en psykisk lidelse.Anonymous poster hash: 4a670...ba0 Men hvis alle skulle ha "en psykisk lidelse", og man i tillegg skal ta i mot masse flyktninger, så blir det jo dobbelt så galt. Ergo må så mange som mulig jobbe. TS kan jo ikke fortsette å snylte, bare fordi du mener flyktningene snylter. Anonymous poster hash: 77aa2...766
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #33 Skrevet 23. september 2015 Men har det kommet frem fra TS at legen hennes faktisk har nektet henne videre sykemelding, eller er dette noe kun som TS er redd for at kan skje? Om du går i behandling til psykolog kan du be psykologen sende et brev til legen din. Du har også rett på å få ta det opp med en annen lege. Jeg har selv blitt mobbet for jobb og det ødela meg helt. Anonymous poster hash: 9889d...a28
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #34 Skrevet 23. september 2015 Men har det kommet frem fra TS at legen hennes faktisk har nektet henne videre sykemelding, eller er dette noe kun som TS er redd for at kan skje? Om du går i behandling til psykolog kan du be psykologen sende et brev til legen din. Du har også rett på å få ta det opp med en annen lege. Jeg har selv blitt mobbet for jobb og det ødela meg helt.Anonymous poster hash: 9889d...a28 jeg er kun redd for at det kan skje.. foreløpig er legen veldig forståelsefull. Men tenker jo selfølgelig på hva som kan skje.. legen vet at jeg går til psykolog, hun holder til på legesenteret http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>Anonymous poster hash: f65a1...610
tørkestativ Skrevet 23. september 2015 #35 Skrevet 23. september 2015 Men hvis alle skulle ha "en psykisk lidelse", og man i tillegg skal ta i mot masse flyktninger, så blir det jo dobbelt så galt. Ergo må så mange som mulig jobbe. TS kan jo ikke fortsette å snylte, bare fordi du mener flyktningene snylter. Anonymous poster hash: 77aa2...766 hvorfor har du skrevet psykisk lidelse, i hermetegn? Vet ikke om jeg forsto deg rett nå, correct me if i'm wrong, men mener du at TS må jobbe, selvom hun blir syk av jobben, sånn at vi kan tilrettelegge for flyktnigene som kommer?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #36 Skrevet 23. september 2015 Kan du være grei å lese ordentlig? Jeg er syk, og har blitt det pga jobben jeg har nå. Det å være syk, behøver ikke kun å gjelde fysiske lidelser...så vet du detAnonymous poster hash: f65a1...610 Men du skriver jo at legen nekter deg videre sykemelding, og det gjør en lege fordi man ikke er syk (nok). Hadde du vært syk hadde du jo fått sykemelding Anonymous poster hash: d4cb5...a9f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #37 Skrevet 23. september 2015 Men du skriver jo at legen nekter deg videre sykemelding, og det gjør en lege fordi man ikke er syk (nok). Hadde du vært syk hadde du jo fått sykemelding Anonymous poster hash: d4cb5...a9f da har du misforstått. Jeg er fortsatt sykemeldt, og legen har aldri nektet å gi meg sykemelding heller. Lurte på om det KUNNE skje. Fordi jeg blir sprø av å ikke viteAnonymous poster hash: f65a1...610
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #38 Skrevet 23. september 2015 Jalegen kan friskmelde deg, om legen mener du er frisk. Anonymous poster hash: 98f50...539
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #39 Skrevet 23. september 2015 Forstår ikke hvorfor dere svarer meg så stygt?! JA jeg er sykemeldt, men fordi jeg blir syk av jobben, ikke fordi jeg ikke gidder?! Jeg har aktivt søkt jobber i 4 mnd. Har snart søkt på 20 forskjellige stillinger, men uten napp fordi arbeidsmarkedet er dårlig pga situasjonen i oljebransjen.tror dere jobber vokser på trær? Når det er over 100 søkere på en stilling sier det seg selv at det er vanskelig. Det er ikke snakk om å snylte på noen. Jeg VIL jo jobbe!! Men hva skal jeg gjøre i mellomtiden da, si opp og stå uten noen form for inntekt, og ikke ha noe å leve på på ubestemt tid?! Har fortsatt regninger å betale selvom jeg bor hjemme. Før dere fortsetter å dømme meg, og kalle meg en jævla snylter så husk at dere kun vet en brøkdel av historien, men hvis dere absolutt må vite det, så blir jeg mobbet på arbeidsplassen.Anonymous poster hash: f65a1...610 wow, dette var jo en helt ekstrem menge på 4 mnd. Jeg sendte vel det samme på en helg når jeg så etter jobb... Anonymous poster hash: 0a20f...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #40 Skrevet 23. september 2015 wow, dette var jo en helt ekstrem menge på 4 mnd. Jeg sendte vel det samme på en helg når jeg så etter jobb...Anonymous poster hash: 0a20f...ff3 så bra for deg. Ikke at jeg lurte, men...Anonymous poster hash: f65a1...610
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå