Gå til innhold

Komikerfruen - Marna Haugen

Gjest Dønn_ærlig

Anbefalte innlegg

Ryddet for screenshot, samt svar til moderering. Er det spørsmål tas dette på PM til meg eller Ris og ros.

Irrlys, mod.

Endret av irrlys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Jeg har ikke sett intervjuet med CBE, så kan noen fortelle meg hva hun svarte på spørsmålet på hvorfor hun la det bildet ut til å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett intervjuet med CBE, så kan noen fortelle meg hva hun svarte på spørsmålet på hvorfor hun la det bildet ut til å begynne med?

Fordi hun var stolt av at hun så så bra ut rett etter fødselen. Fikk dermed omfølgingsspørsmål om det var et skrytebildet og da svarte hun bekreftende at ja, det var jo det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Fordi hun var stolt av at hun så så bra ut rett etter fødselen. Fikk dermed omfølgingsspørsmål om det var et skrytebildet og da svarte hun bekreftende at ja, det var jo det.

Ok, takk skal du ha.

Var det ikke slik at CBE sa i et intervju (Senkveld, e.l.) tidligere i år, at det var moren som hadde bedt henne om legge ut bildet, mens CBE egentlig ikke ville?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk skal du ha.

Var det ikke slik at CBE sa i et intervju (Senkveld, e.l.) tidligere i år, at det var moren som hadde bedt henne om legge ut bildet, mens CBE egentlig ikke ville?

Det vet jeg ikke, for jeg så ikke intervjuet du henviser til, men tror det var Else og ikke Senkveld.

Syntes det i det minste er bra at hun kaller en spade for en spade, for man legger ikke ut et undertøysbilde av en annen grunn enn å skryte. Komikerfrue legger også ut bildet for å skryte, men av helt andre grunner enn Fotballfrue da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, for jeg så ikke intervjuet du henviser til, men tror det var Else og ikke Senkveld.

Syntes det i det minste er bra at hun kaller en spade for en spade, for man legger ikke ut et undertøysbilde av en annen grunn enn å skryte. Komikerfrue legger også ut bildet for å skryte, men av helt andre grunner enn Fotballfrue da.

Trodde hun la det ut for å parodiere og være morsom, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Det er jeg helt enig i. Og honnør i så henseende til CBE for å - som du sier - kalle en spade for en spade.

Slik jeg ser det, representerte CBE et ekstrem av hvordan en kvinne kan se ut rett etter en fødsel. Suzanne Aabels kronikk fra den gang beskrev det andre ekstremet. Beroende på hvordan de fleste kvinner jeg kjenner så ut postpartum, vil jeg si at Marna/Komikerfrue ligger midt på skalaen. Med andre ord - helt normal.

Hvorvidt det er skryt eller ikke, skal jeg ikke spekulere i. Men at en kvinne kan føle seg stolt over å ha satt liv til verden, kan jeg godt forstå. Når det er sagt, så legger vel de færreste ut bilde av seg selv i såpass lett påkledning. Personlig heller jeg mer mot at Komikerfrue gjorde dette av satiriske motiver. Hun er tross alt en KOMIKERfrue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Fotballfrue sin blogg, og har inntrykk av at hun er en snill og omtenksom person.

MEN! Jeg har nå sett intervjuet med henne på VG, og hun nevner utallige ganger at hun fokuserer på å være "sunn" og ikke tynn. Og det er der det skrenser litt for meg. Det er absolutt bra å være sunn, men det å være så opphengt i fysisk aktivitet og sunn mat synes jeg grenser til besettelse. Jeg tror det er lett å bli fanget i den boblen når man har en så populær blogg.

Jeg tenker det er derfor vi "liker" magebildet til Marna bedre, da vi relaterer oss mer til henne, fordi de færreste av oss faktisk er så opptatt av kosthold og fysisk aktivitet som Fotballfrue. Det blir litt feil å si at det er greit at Fotballfrue så slik ut etter fødsel, for det er bare sånn hennes kropp er, for det er nok ikke sant. Hadde ikke dama vært så opptatt av trening og kosthold, hadde nok hennes magebilde sett helt annerledes ut (og kanskje ikke blitt postet på Insta).

Det at mannen hennes nå går ut og slenger med leppa på Twitter er bare tåpelig, kjenner jeg blir flau. Fotballfrue virker veldig god, men jeg får angst av mannen hennes av og til.

Endret av Maneo
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjør det jo helt åpenbart av en annen grunn enn FF.

Jeg er generelt en av dem som "forsvarer" FF her inne, men det bildet etter fødsel var bare kleint. Hun innrømte i det minste i VG intervjuet at hun la det ut for å skryte av hvor bra hun så ut etter fødsel. (Ikke fordi hun var så stolt over hva kvinnekroppen klarer eller hva det var hun sa den gangen....)

Marna legger ut bildet som en "vits" /parodi....

Det er virkelig ikke samme greie. Hun gjør det for å være morsom. Det handler ikke om at tynne får kjeft og de som er normale blir hyllet :)

Signerer denne!

Det som provoserer er tross alt hensikten: FF legger ut bildet for å skryte og vise hvor tynn hun er.

Marna legger ut for å parodiere og komme med sitt innlegg i "debatten", ikke kun for å skryte.

Ikke misforstå, jeg mener virkelig at FF har noe å "skryte av" i likhet med Marnas fantastisk kropp og utseende. Men dette kan man kanskje gjøre til venner/familie, istedenfor i offentligheten?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange hater fotballfrue og ønsker henne vondt, alt som kan bidra til å gjøre narr av henne (tro meg, jeg er ingen fan), elsker de. Dette bildet er ikke noe bedre eller verre, det er jo helt likt, og jeg tror ikke noe som helst på at bildet er lagt ut for å "pariodiere", nei, det er samme årsaken som fotballfrue, nemlig at de har et behov for at alle ser på dem og snakker om dem. Tragisk, det er det det er.

Innertier. Og sånn "Elsk deg selv kvinne" er bare kleint.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente altså at Marna skryter av at hun er en fantastisk kvinne med en kropp som har klart å føde et menneske, noe hun ogs påpeker på bloggen. En ganske annen skryting enn Fotballfrue som bare ville vise hvor digg hun var.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner for faen ikke vitsen med å legge ut halvnakne bilder av seg selv uansett om man er tynn eller tykk! Denne trenden koker ned til å handle om kroppsfokus og oppmerksomhetsbehov, uansett hvordan man vrir og vender på det. Det spiller ingen rolle om man veier 40 eller 120 kg, det handler likevel om det samme. Hva feiler det folk i dag??? :omg:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner for faen ikke vitsen med å legge ut halvnakne bilder av seg selv uansett om man er tynn eller tykk! Denne trenden koker ned til å handle om kroppsfokus og oppmerksomhetsbehov, uansett hvordan man vrir og vender på det. Det spiller ingen rolle om man veier 40 eller 120 kg, det handler likevel om det samme. Hva feiler det folk i dag??? :omg:

Aner ikke. Dritlei VG-helg og disse naturlige kroppene som blir smurt ut over siden. Alle vil ha kudos - enten det er for utrent, trent, fet, normal eller tynn kropp.

Kan vi ikke bare la være? Pr-kåte folk altså - i alle fasonger!!!

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på Marna og Caroline sitt bilde er at Marna ikke gjør det for å skryte om hvor flott hun ser ut 4 dager etter fødsel men for å vise hvordan det faktisk er mest normalt å se ut etter fødsel.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Ser forresten at Anja/Svømmefrue har lagt ut screenshot med "heia Marna" på instagram. Sikker redd for at folk skal huske bildet hun tok når som debatten blusser opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...