AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #21 Skrevet 22. september 2015 Barn skal ikke sove med voksne. De har egen seng og kan komme i seng i helgene for å få litt kos. Tenk på oss som har flere barn hvis alle sov med oss! Du skal ikke kjøpe ny seng pga det blir helt feil. Jenten sover med pappaen og du sover i egen seng ved siden av ?! Han har valgt en partner og en som han skal dele seng med. Jenten får sove i sengen sin og det er han som må snakke med henne og forklare det at barn pleier å sove i egen seng og at hun er en stor jente.Anonymous poster hash: c0ccc...f16 4
xinnia Skrevet 22. september 2015 #22 Skrevet 22. september 2015 Barn skal ikke sove med voksne. De har egen seng og kan komme i seng i helgene for å få litt kos. Tenk på oss som har flere barn hvis alle sov med oss! Du skal ikke kjøpe ny seng pga det blir helt feil. Jenten sover med pappaen og du sover i egen seng ved siden av ?! Han har valgt en partner og en som han skal dele seng med. Jenten får sove i sengen sin og det er han som må snakke med henne og forklare det at barn pleier å sove i egen seng og at hun er en stor jente.Anonymous poster hash: c0ccc...f16 TS er jo også stor jente- og hun sover jo sammen med pappa... 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #23 Skrevet 22. september 2015 Barn skal ikke sove med voksne. Hvorfor skal de ikke det? Hvorfor skal vi voksne få trygghet og nærhet om natta, men ikke barn? Samsoving er det mest naturlige for oss mennesker, det beviser vi ved å begynne å sove sammen når vi blir kjærester. Det er naturlig for barn også, og burde være naturlig for foreldre. Hvis min mann hadde klaget på at barnet mitt kommer inn til oss om nettene, hadde han måttet flytte ut. Anonymous poster hash: c37be...728 8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #24 Skrevet 22. september 2015 Samsoving er ikke normalt. Man blir trøtt og stiv i ryggen om morgenen. Spesielt når det gjelder store barn. Vi har 4 barn og det har skjedd at de kommer i helgene og vi leser og koser men alle sover i sengene sine. Det skulle bare mangle at de kommer og sover med oss, en etter en. Hvorfor har de eget rom og seng ? Anonymous poster hash: c0ccc...f16 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #25 Skrevet 22. september 2015 Samsoving er ikke normalt. Selvfølgelig er det det? Sover ikke du sammen med mannen din? Samsoving er normalt for mennesker. Det er noe helt nytt i vår kultur at barn skal sove alene. Anonymous poster hash: c37be...728 6
Lou Salome Skrevet 22. september 2015 #26 Skrevet 22. september 2015 Jeg skjønner deg godt, for jeg klarer ikke å sove hvis/når ett av mine egne barn kommer opp i senga (180 seng). Mannen min sover også dårlig da. Barna syns det er kos, men det er for helgemorgner og under sykdom, ellers måtte jeg hatt egen seng, de vrir seg som marker, og selv ligger jeg helt på ank hvis de er der. Så vi bærer/bar dem tilbake. Hun ene begynte å snike seg inn på farens side, for der fikk hun bli liggende, men da sov han så dårlig at han måtte bare bære henne han også. Men når man har båret et barn tilbake tre ganger på samme natt, da er man så trøtt at man kapitulerer. Derfor må dere bytte på. Angående trygghet, så tror jeg det er nok at hun/han får en klem og kos og at man kanskje sitter littegrann ved senga deres til de sover igjen. Og at de er hjertelig velkomne om morgenen. 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #27 Skrevet 22. september 2015 Dette løser dere slik: kjøp en enkelt voksen-seng til 3-åringen på barnerommet. Når 3-åringen kommer inn til dere og du ikke får sove, går du og legger deg i senga på barnerommet. Det er slik vi har gjort det her hjemme. Det blir dårligere søvn når man har barn i huset - det må du skjønne! Min unge har blitt 5 år og har slutta å komme inn til oss om natta - og nå savner jeg det... Anonymous poster hash: e13e7...fc2 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #28 Skrevet 22. september 2015 Vi har også flere senger, og når det blir for trangt i foreldresenga legger jeg meg på et annet rom. Det er faktisk skikkelig digg, å få ligge helt alene akkurat slik man ønsker! Ellers gjelder det å ha stor nok foreldreseng. Hadde mannen min nekta ungene å få komme opp i senga hadde han faktisk pent måtte lagt seg i en annen seng selv, evt flyttet ut om han sto på sitt. Ungenes trygghet og behov for nærhet er viktig! Kunne aldri drømt om å nekte dem å komme til oss. Anonymous poster hash: d935f...1d2 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #29 Skrevet 22. september 2015 Jeg mannet meg opp og snakka med samboeren så nå går det vel bedre når jeg fikk sakt det til han også. Og vi skal prøve å løse det på en eller annen måte. Hjelper faktisk å snakke om det _ Anonymous poster hash: ec62e...8e6 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #30 Skrevet 23. september 2015 Jeg mannet meg opp og snakka med samboeren så nå går det vel bedre når jeg fikk sakt det til han også. Og vi skal prøve å løse det på en eller annen måte. Hjelper faktisk å snakke om det _Anonymous poster hash: ec62e...8e6 Hva ble dere enige om da? Eller er det bare enige om at det er et problem og at han skal fortsette med å forvise ungen inn på sitt eget rom x ganger per natt slik at du får sove godt ved siden av ham?Anonymous poster hash: f7f84...b4a
galmamma Skrevet 23. september 2015 #31 Skrevet 23. september 2015 Barn skal ikke sove med voksne. De har egen seng og kan komme i seng i helgene for å få litt kos. Tenk på oss som har flere barn hvis alle sov med oss! Du skal ikke kjøpe ny seng pga det blir helt feil. Jenten sover med pappaen og du sover i egen seng ved siden av ?! Han har valgt en partner og en som han skal dele seng med. Jenten får sove i sengen sin og det er han som må snakke med henne og forklare det at barn pleier å sove i egen seng og at hun er en stor jente.Anonymous poster hash: c0ccc...f16 Enig.. Jeg har både stebarn og eget barn. Stebarna sov i sengen vår i starten, men far fikk velge mellom meg og dem. Vil stebarna ha "selskap" om natten så får far legge seg hos de og sover dermed dårlig. Etter at fellesbarn kom har jeg vert konsekvent med å ha barnet i egen seng, på eget rom fra starten av- for å gå i samme "fella". Fireåringen har ALDRI sovet på rom med oss, og får mer enn nok nærhet før leggetid. Det er der CLUET ligger.
galmamma Skrevet 23. september 2015 #32 Skrevet 23. september 2015 Dette løser dere slik: kjøp en enkelt voksen-seng til 3-åringen på barnerommet. Når 3-åringen kommer inn til dere og du ikke får sove, går du og legger deg i senga på barnerommet. Det er slik vi har gjort det her hjemme. Det blir dårligere søvn når man har barn i huset - det må du skjønne! Min unge har blitt 5 år og har slutta å komme inn til oss om natta - og nå savner jeg det... Anonymous poster hash: e13e7...fc2 Det er helt latterlig at hun må flytte fra egen seng fordi stebarna skal sove der??
galmamma Skrevet 23. september 2015 #33 Skrevet 23. september 2015 Vi har også flere senger, og når det blir for trangt i foreldresenga legger jeg meg på et annet rom. Det er faktisk skikkelig digg, å få ligge helt alene akkurat slik man ønsker! Ellers gjelder det å ha stor nok foreldreseng. Hadde mannen min nekta ungene å få komme opp i senga hadde han faktisk pent måtte lagt seg i en annen seng selv, evt flyttet ut om han sto på sitt. Ungenes trygghet og behov for nærhet er viktig! Kunne aldri drømt om å nekte dem å komme til oss. Anonymous poster hash: d935f...1d2 Blir sjokkert over hvor mye barna bestemmer hos noen...
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #34 Skrevet 23. september 2015 Å herregud. Det går Ann å si ting på en annen måte en den frekke tonen der. Neij han skal ikke det. Han skal hjelpe meg og bli vant til å ha henne sovene her. I helger når jeg ikke jobber så skal vi jobbe med det. Og i ukedagene så legger jeg meg på sofaen. Noe som ikke er noe problem for meg fordi sofaen vår er god og ligge på. Anonymous poster hash: ec62e...8e6
galmamma Skrevet 23. september 2015 #35 Skrevet 23. september 2015 Å herregud. Det går Ann å si ting på en annen måte en den frekke tonen der. Neij han skal ikke det. Han skal hjelpe meg og bli vant til å ha henne sovene her. I helger når jeg ikke jobber så skal vi jobbe med det. Og i ukedagene så legger jeg meg på sofaen. Noe som ikke er noe problem for meg fordi sofaen vår er god og ligge på.Anonymous poster hash: ec62e...8e6 Hvor gammel er du?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #36 Skrevet 23. september 2015 Men for å si det sånn. Det blir ikke sånn for alltid. Hu skal lære seg å sove alene så til alle dere som mener jeg er en slem stemor for at jeg faktisk vil ha litt alenetid men den mannen jeg Elsker. To bad. Han er veldig enig med meg uansett. Anonymous poster hash: ec62e...8e6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #37 Skrevet 23. september 2015 Hvor gammel er du? Jeg er 24 år. Anonymous poster hash: ec62e...8e6
galmamma Skrevet 23. september 2015 #38 Skrevet 23. september 2015 Jeg er 24 år.Anonymous poster hash: ec62e...8e6 Okay.. du skriver som en 14 åring
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #39 Skrevet 23. september 2015 Har lese å skrive vansker. Så takk for den. Anonymous poster hash: ec62e...8e6
galmamma Skrevet 23. september 2015 #40 Skrevet 23. september 2015 Har lese å skrive vansker. Så takk for den.Anonymous poster hash: ec62e...8e6 Jeg mente ikke rettskrivingen, men formuleringen.. Og det engelske utrykket for eksempel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå