Gå til innhold

Musikksmak viktig?

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Ble litt nysgjerrig nå. Anonymous poster hash: 0dd2b...062

"Spesiell" kommer riktignok an på hvem man spør, men jeg er veldig glad i Shpongle, Pogo og Mr. Bungle blant annet, samt en forkjærlighet for skikkelig syretrance. Det er ikke alle som synes det er like ok å høre på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shpongle tåler vel de fleste? Kanskje med unntak sånne som er kategorisk allergiske mot elektronisk musikk. Mr. Bungle kan jeg se kan være litt skremmende for enkelte. :P

Skrevet

Musikksmaken trenger ikke å være helt lik, men musikk er så viktig for meg at det er en stor fordel at han ikke tror jeg er gal selv om sinnstemningen min kan snu180 grader bare jeg hører på den riktige musikken, og at mange av mine aller beste minner er fra konserter.

• Liker 3
Skrevet

Noe lik musikksmak er viktig for meg da jeg er glad i konserter og festivaler, føler uansett at jeg har mest til felles ellers med mannfolka som liker å høre på mye av det jeg gjør. Det viktigste er egentlig å ha et ønske om å utforske ny musikk og kunne introdusere hverandre til litt nytt. Listepop er uaktuelt, dog. 

Kan vel ikke akkurat forvente å treffe en som liker Magma og Solefald, men litt overlapp bør det vel være, og helst et bevisst forhold til og ønske om å utforske musikk. Altfor mange stagnerer fullstendig et sted i tjueåra. Samme gjelder forøvrig også andre ting. Ser vanskelig for meg en match dersom hun helst bare leser krim og ser Adam Sandler-filmer.

Solefald <3 

Anonymous poster hash: 1a9d7...23f
  • Liker 1
Skrevet

Når man blir eldre enn 16 år slutter man å tenke at partner skal høre på samme musikk som seg selv. Det må være det mest overfladiske av overfladiske kriterier.

Nei, vi hadde så dårlig kjemi, vi likte ikke samme musikk.

Anonymous poster hash: 53436...520
  • Liker 2
Skrevet

Det er et stort pluss at partner liker samme musikk, men ikke nødvendig. Derimot er det viktig for meg at han har et åpent sinn når det kommer til musikk, og ikke automatisk sier "æsj" når jeg nevner noe jeg liker før han har hørt det :)

Skrevet

Jeg er ikke noe musikkgeek - hører stort sett på det som er på radio, leter sjelden etter musikk på egenhånd. Så jeg er vel en sånn som de fleste som har svart her hadde mislikt sterkt. 

Men, det som kanskje kan være positivt for dere musikkelskere er at jeg har jo en ganske allsidig smak da. Bare jeg hører en sjanger en stund så begynner jeg å like den. Nåværende har elektronika (sånn 1 sang er 1,5 time og høres lik ut i 14 minutter) og hiphop fra artister jeg aldri har hørt om. Først synes jeg det var litt sært, nå liker jeg det. En venninne elsker country og i perioder jeg har vært mye sammen med henne synes jeg også country er helt OK.  

Så jeg er vel en kamelon :P 

Men jeg tror de som elsker musikk vil synes det er et minus uansett. Eller ka du tru?

Anonymous poster hash: 789a4...e71
Gjest Raindrops
Skrevet

Shpongle tåler vel de fleste? Kanskje med unntak sånne som er kategorisk allergiske mot elektronisk musikk. Mr. Bungle kan jeg se kan være litt skremmende for enkelte. :P

Tror det avhenger veldig av hvilken shpongle-sang man setter på :P

Skrevet

"Spesiell" kommer riktignok an på hvem man spør, men jeg er veldig glad i Shpongle, Pogo og Mr. Bungle blant annet, samt en forkjærlighet for skikkelig syretrance. Det er ikke alle som synes det er like ok å høre på.

hva legger du i styretrance? Hvilken dj f. eks.?

Anonymous poster hash: d3e29...ca9

Gjest Raindrops
Skrevet

hva legger du i styretrance? Hvilken dj f. eks.?

Dette blir litt hummer og kanari da, jeg har aldri vært sjangersnobb og mye av dette glir over i Goa o.l., gammel Infected Mushroom slår aldri feil, ellers går det for tiden i Talpa, Ott, Astral Projection, Hallucinogen og selvsagt Shpongle. Generelt veldig glad i Simon Postford og electronica.

Men jeg tror det er til å leve med altså, og jeg hører også på andre ting :P Det viktigste er uansett at man har en musikksmak synes jeg. Hadde vært litt rart å date noen som ikke hadde et forhold til musikk.

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Så lenge hun ikke spyr av tanken på å sette på et jazzalbum, ikke er helt motstander av perfekte tolkninger av klassiske komponister, i tillegg ikke går på veggen av en dose hjerneløs pop, kan hoppe i taket av glede til gode gitarriff fra rockens verden og så klart styrer unna all "musikk" som ikke er laget av faktiske instrumenter – ja da skal jeg ikke være så vanskelig.  :hoho:

Dette blir litt hummer og kanari da, jeg har aldri vært sjangersnobb og mye av dette glir over i Goa o.l., gammel Infected Mushroom slår aldri feil, ellers går det for tiden i Talpa, Ott, Astral Projection, Hallucinogen og selvsagt Shpongle. Generelt veldig glad i Simon Postford og electronica.

:hakeslepp: Dette skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke skjønte noe av. Altså, nå er jeg ikke sarkastisk mot deg – det er min egen uvitenhet jeg sjokkeres av. 

Endret av Overrasket
Skrevet

Jeg synes det er skikkelig turn-off om den andre parten hører på topp 20-lista. Nei takk.

Enig!Jeg har alltid vært skeptisk til folk som følger topp 20-lista og livet har lært meg at jeg har hatt helt rett! Når det gjelder folk, som har denne tendensen, har jeg ofte syntes at de var dørgende kjedelige/ litt overfladiske o.l, , selv før jeg oppdaget hvordan det sto til med musikkvalget deres.

Dette er en av mine helt klare fordommer, men som ofte likevel stemmer.

( Folk som hører på topp 20-lista, synes nok også ofte at jeg er litt fjernt fra dem, ellers, så det går nok begge veier ;) )

Skrevet (endret)

Er vel noe i utsagnet "like barn leker best"...jeg som metalhue fungerer best med andre metalhuer, men skal jo ikke se bort fra at en dag treffer man noen man klikker fullstendig med, uavhengig av musikksmak. Preferanser innen musikk er jo bare en liten del av hele mennesket.

Endret av NeverMore
Skrevet

Dette blir litt hummer og kanari da, jeg har aldri vært sjangersnobb og mye av dette glir over i Goa o.l., gammel Infected Mushroom slår aldri feil, ellers går det for tiden i Talpa, Ott, Astral Projection, Hallucinogen og selvsagt Shpongle. Generelt veldig glad i Simon Postford og electronica.

Men jeg tror det er til å leve med altså, og jeg hører også på andre ting :P Det viktigste er uansett at man har en musikksmak synes jeg. Hadde vært litt rart å date noen som ikke hadde et forhold til musikk.

Ser hva du mener at man har en musikksmak. Selv elsker jeg også mye innen elektronika (selv om det er et fluffy begrep som favner svært mye). Ah, liker også band Infected og noe av det jeg har lyst til å oppleve er Infected på hjemmebane i Israel :) Ellers går det mye i futurepop, darkwave og til dels ebm hos meg, samt at noe av synthpop'en er catchy den også. 

Skrevet

Jeg har en helt syk musikksmak, den varierer så utrolig mye !

Absolutt ikke et must men jeg må få høre på det jeg vil uten at han skal nekte meg..:)

Du vet det der gjelder alle, ikke sant?

Anonymous poster hash: 39508...531

• Liker 1
Skrevet

Ja for meg er det veldig viktig. Musikksmak forteller veldig mye om personligheten. Så det er ikke musikksmaken i seg selv som er viktig, men hva den representerer. 

Anonymous poster hash: 237f7...c2a
Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)

Det viktigste for meg, når det kom til musikk, var at han ikke var "musikksnobb".

Med unntak av alternativ musikk (A.Nordheim) og "Screamo", hører jeg på alt fra salmer, via musicaler, hardrock, til klassisk, (inkludert svensk-topp/danseband dersom jeg er på dansefest) , alt etter anledning og humør.

Det var derfor viktig at han ikke var begrenset til kun å høre på Top40, eller kun en eller annen "godkjent" musikkgenre.

Endret av Sprettballen
Gjest Sprettballen
Skrevet

Ja for meg er det veldig viktig. Musikksmak forteller veldig mye om personligheten. Så det er ikke musikksmaken i seg selv som er viktig, men hva den representerer. 

Anonymous poster hash: 237f7...c2a

Jeg lurer litt på hva du mener musikksmak forteller om personligheten til et menneske.

Jeg mener det forteller mye om en person dersom de begrenser seg selv til å like en type musikk/en genre, og også når de utelukker en hel genre fordi det er "harry" eller "sossete", men hva de liker (dersom de er allsidige) synes jeg forteller lite annet enn hva slags musikk de liker.

Selv kan jeg som sagt høre på alt fra klassisk, salmer, punk, pop, rock, musicaler, viser, danseband, jazz, korps mm, alt etter anledning og humør.

Hva sier dette om meg?

Det forteller at når jeg har lyst til å danse swing, setter jeg ikke på "American Idiot" (Green Day), eller "Humming" (Portishead).  Da setter jeg på dansemusikk.

Skrevet

Er vel noe i utsagnet "like barn leker best"...jeg som metalhue fungerer best med andre metalhuer, men skal jo ikke se bort fra at en dag treffer man noen man klikker fullstendig med, uavhengig av musikksmak. Preferanser innen musikk er jo bare en liten del av hele mennesket.

Jeg synes ikke preferanser innen musikk bare er en liten dl av hele mennesket, men en stor del.

Musikken taler til underbevisstheten, og forteller mye om hvem man er.

Anonymous poster hash: 77a39...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...