AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Hvor viktig er det for at den du dater eller er sammen med har lik musikksmak? Hvis du liker electropop/house og du treffer tilfeldigvis på en som hører på akkurat den samme musikken, er det et stort pluss? Anonymous poster hash: d77eb...559
annebanane Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Delvis lik musikksmak er selvsagt et stort pluss da vi slipper kverulere så mye om det. Er nok viktigere at han takler min nynning, synging og dansing når musikken jeg liker kommer på. 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 Hvis jeg tilfeldigvis treffer på noen som liker den samme musikken så er jo det greit å ha som en av felles interessene å snakke om eller gå på konserter sammen osv, men det gjør meg ikke så mye om vi går på hver våre konserter heller, men heller ha det stille hjemme enn hans musikksmak på om jeg ikke liker den. Anonymous poster hash: afecb...969
ClosedParadise Skrevet 21. september 2015 #4 Skrevet 21. september 2015 Et stort pluss selvfølgelig om partner liker samme musikk 3
redhotmystery Skrevet 22. september 2015 #5 Skrevet 22. september 2015 Jeg er veldig allsidig i musikksmaken, så fint om han kan høre på litt forskjellig han også. Evt får vi proppe i hvert vårt øre eller sette på P4 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #6 Skrevet 22. september 2015 Synes det er viktig , da musikk kan fortelle mye om hvem man er. Hvis en får gåsehud av musikk jeg f.eks misliker sterkt, føler jeg vi kanskje ikke er kompatibel... Anonymous poster hash: 77a39...f5a 4
Perelandra Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Musikksmak burde vel ikke ha så mye å si, men det hadde vært slitsomt å være sammen med en som bare hører på danseband-musikk. "Leende guldbruna ögon har jag förälskat mig i!" 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Musikksmak burde vel ikke ha så mye å si, men det hadde vært slitsomt å være sammen med en som bare hører på danseband-musikk. "Leende guldbruna ögon har jag förälskat mig i!" Danseband-musikk...blah Men uansett blir jeg overrasket hvis en kvinner jeg dater overhodet har hørt om noen av bandene jeg helst hører på, det regnes som litt smalt i norsk sammenheng. 99% av de jeg har truffet har ikke hørt om noen av bandene jeg har nevnt som eksempler. Anonymous poster hash: d3e29...ca9
Søgni Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Jeg "krever" vel at han har en formening om hva slags musikk han liker, eller et forhold til musikk, men han må gjerne ha en annen smak enn meg. Fint hvis smaken vår overlapper litt, da, men man kan ha mange interessante samtaler om musikk, eller dele mange gode musikkopplevelser, selv om man ikke har samme smak. 2
Teethgrinding Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 Musikalsk intelligens er vitterlig en av flere måter å være en racer i skallen på. Det har som regel en sammenheng med andre ting. Elsker man musikk og har dyp forståelse for den, så er man som regel ikke fortapt i andre sammenhenger heller. Jeg postulerer at det er en klar sammenheng. Jeg har sjelden truffet mennesker som ikke har vært spesielt glad i musikk som jeg har kommet overens med. De jeg virkelig har truffet tonen med (pling!) har som oftest hatt nøyaktig lik musikksmak som meg selv. Når man har forskjellig musikksmak, hvor godt passer man da egentlig sammen? Hva med ulik klesstil? En hip-hopper med buksene på knærne og en preppy babe? Klassisk musikk møter Wu Tang Clan? Her er det ganske mange gap man må traversere. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #11 Skrevet 22. september 2015 Danseband-musikk...blah Men uansett blir jeg overrasket hvis en kvinner jeg dater overhodet har hørt om noen av bandene jeg helst hører på, det regnes som litt smalt i norsk sammenheng. 99% av de jeg har truffet har ikke hørt om noen av bandene jeg har nevnt som eksempler. Anonymous poster hash: d3e29...ca9 Hvilke band, om jeg tør spørre? Anonymous poster hash: b54d2...d85 1
Summers Skrevet 22. september 2015 #12 Skrevet 22. september 2015 Jeg er ikke noe glad i musikk så hadde satt pris på at kjæresten ikke skulle ha på musikk hele tiden i stua, bilturer, osv.
Cashbah Skrevet 22. september 2015 #13 Skrevet 22. september 2015 Jeg synes det er skikkelig turn-off om den andre parten hører på topp 20-lista. Nei takk. 2
Gjest BethD Skrevet 22. september 2015 #14 Skrevet 22. september 2015 Jeg har en helt syk musikksmak, den varierer så utrolig mye ! Absolutt ikke et must men jeg må få høre på det jeg vil uten at han skal nekte meg..
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #15 Skrevet 22. september 2015 Jeg "krever" vel at han har en formening om hva slags musikk han liker, eller et forhold til musikk, men han må gjerne ha en annen smak enn meg. Fint hvis smaken vår overlapper litt, da, men man kan ha mange interessante samtaler om musikk, eller dele mange gode musikkopplevelser, selv om man ikke har samme smak. Enig! Musikk er veldig viktig for meg, så vil dele det med en kjæreste. Trenger ikke være kliss likt, men jeg hører mye å hip-hop, så hvis det er det verste han vet så kan det bli en liten utfordring. Jeg takler ikke death metal, men ellers går det meste i grisen. Anonymous poster hash: 2386c...81d
Okapi Skrevet 22. september 2015 #16 Skrevet 22. september 2015 Kan vel ikke akkurat forvente å treffe en som liker Magma og Solefald, men litt overlapp bør det vel være, og helst et bevisst forhold til og ønske om å utforske musikk. Altfor mange stagnerer fullstendig et sted i tjueåra. Samme gjelder forøvrig også andre ting. Ser vanskelig for meg en match dersom hun helst bare leser krim og ser Adam Sandler-filmer.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #17 Skrevet 22. september 2015 Det kommer an på. Om han er sånn som skal ha musikk på hele tiden, bør han ha en smak jeg ihvertfall ikke hater. Jeg orker ikke tanken på å flytte sammen med en som tvinger meg til å høre på hiphop eller electonica hele jævla dagen... Om han derimot synes det er helt greit å høre på musikk med øreklokker når han er hjemme, eller bare spiller litt sånn dann og van, så kan jeg leve med hva som helst. Da jeg var yngre var det veeeldig viktig at han hørte på svartmetall. Nå har jeg kommet litt videre i krav til menn. Jeg kan til og med se gjennom fingrene med at han liker å fiske. Anonymous poster hash: 59f4e...a53
Gjest Raindrops Skrevet 22. september 2015 #18 Skrevet 22. september 2015 (endret) Nja, det er ikke kjempeviktig, men en stor fordel om det iallefall overlapper litt eller han liker musikk jeg tåler å høre på. Hvis han synes det er greit å vrenge opp vassendgutane på sommerkvelden så kommer vi til å ha et problem. Men når jeg tenker etter er det et større problem hvorvidt han vil like eller tolerere min muskksmak, for den kan være litt spesell til tider. Endret 22. september 2015 av Raindrops
Daudaferd Skrevet 22. september 2015 #19 Skrevet 22. september 2015 Jeg foretrekker at jeg og partner har noenlunde lik musikksmak, da det gir oss ganske mye å snakke om, pluss at vi kan dra på konsert sammen, slippe krangling i bilen og alt det der. Kunne nok ikke vært sammen med en som elsket rap og hip hop. Nå er jeg og samboer veldig begeistret for metal med de fleste undersjangre foruten nü metal, men litt uenighet er det nok, da jeg foretrekker doom og han digger power metal.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #20 Skrevet 22. september 2015 Men når jeg tenker etter er det et større problem hvorvidt han vil like eller tolerere min muskksmak, for den kan være litt spesell til tider. Ble litt nysgjerrig nå. Anonymous poster hash: 0dd2b...062
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå