AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #1 Del Skrevet 21. september 2015 Naboen bor fast i norge og bilen har aldri vært borte i mer enn en helg nå og da. Bilen har IKKE norske skilter. Jeg har så lyst til å melde i fra til politiet om dette fordi jeg er dritmisunnelig fordi de sniker seg unna skatter og avgifter! Hvor melder jeg i fra å kan jeg gjøre dette anonymt? Anonymous poster hash: 596df...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #2 Del Skrevet 21. september 2015 Spørsmålet er om de er Norske statsborgere? Husk og på at om man kjører rundt med en bil i Norge som det ikke er lovlig å ha på veien av ulike grunner, så er ansvaret enormt i forhold til skade og økonomisk ansvar. Den biten er ikke noe å misunne noen.Anonymous poster hash: ac704...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #3 Del Skrevet 21. september 2015 Den ene i forholdet snakker utrolig dårlig norsk. men de har bodd i nabohuset i hvertfall i 3 år. Har ikke spurt om er norske statsborgere, men om de er så må de jo ha samme regler som oss, ikke gjemme bort bilen innerst i en fellesgarasje! Anonymous poster hash: 596df...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #4 Del Skrevet 21. september 2015 Det spørs hvor lenge de har vært bosatte i Norge ja og tror at det er noen spesielle regler hvis man pendler til ektefelle eller barn i utlandet. Hvis man da pendler sånn 1 gang i mnd eller noe så kan man søke om å kunne ha utenlandsk registrert bil lengre enn 2 år eller hva som er grensen. Anonymous poster hash: 37843...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #5 Del Skrevet 22. september 2015 Naboen bor fast i norge og bilen har aldri vært borte i mer enn en helg nå og da. Bilen har IKKE norske skilter. Jeg har så lyst til å melde i fra til politiet om dette fordi jeg er dritmisunnelig fordi de sniker seg unna skatter og avgifter! Hvor melder jeg i fra å kan jeg gjøre dette anonymt? Anonymous poster hash: 596df...3d3 Hva med å passe på deg selv og ikke bry deg så mye om hva naboen gjør? Anonymous poster hash: e0ad7...dec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 22. september 2015 #6 Del Skrevet 22. september 2015 Naboen bor fast i norge og bilen har aldri vært borte i mer enn en helg nå og da. Bilen har IKKE norske skilter. Jeg har så lyst til å melde i fra til politiet om dette fordi jeg er dritmisunnelig fordi de sniker seg unna skatter og avgifter! Hvor melder jeg i fra å kan jeg gjøre dette anonymt? Anonymous poster hash: 596df...3d3 Hvis han har sterke bindinger til hjemlandet som gjør at han er avhengig av bil finnes det smutthull. Eks. En svenske bosatt og jobber i Norge men har barn i Sverige fra et tidligere forhold han har samvær med i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 22. september 2015 #7 Del Skrevet 22. september 2015 En bil registrert på skilter fra et anna land, som går på norske veier, skal innen en viss periode over på norske skilter. Jeg hadde en formann som var svensk statsborger, han hadde sin familie i Sverige og pendlet til og fra jobb i helgene. Han måtte til slutt sitte på med andre for at bilen hans var for mye på norsk jord, med svenske skilter. Han sa det var en begrensning i hvor lenge han kunne være i Norge med en utenlandsk registret bil. Mulig det er gjort noen endringer, for jeg veit det bor en tysker i nabolaget mitt. Den bilen hadde tyske skilter, men når er det noen andre skilter på den. Aner ikke hva det er for noe. Vi har heller ikke lov å kjøre en bil på utenlandske skilter, med mindre eieren sitter ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 22. september 2015 #8 Del Skrevet 22. september 2015 Raskt google søk gir seg svaret: http://www.toll.no/no/bil-og-bat/bruke-utenlandsk-bil/fast-bosatt-i-norge/ Hvis du har fast oppholdssted i Norge, kan du som hovedregel ikke bruke utenlandsregistrert kjøretøy her i landet. I enkelte tilfeller er det på visse vilkår likevel tillatt. De fleste tilfeller krever at du søker Tollvesenet om kjøretillatelse. Du må ha melding eller kjøretillatelse hvis du vil bruke utenlandsregistrert leiebil i Norge du vil bruke utenlandsregistrert lånebil i Norge du vil bruke utenlandsregistrert firmabil i Norge du skal demonstrere et utenlandsregistrert kjøretøy du skal bruke et utlandsregistrert kjøretøy i forbindelse flytting til eller fra Norge du skal kjøre et utenlandsregistrert kjøretøy gjennom Norge i transitt mellom inn- og utførselssted du skal bruke et utenlandsregistrert kjøretøy her kortvarig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. september 2015 #9 Del Skrevet 23. september 2015 Ryddet for personangrep. Tekola, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå