Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe i et call-senter? Lønn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

En kamerat av meg skal sannsynligvis begynne å jobbe som kundebehandler i et call-senter (telefonheadset/PC). Han er 28 år, har lang utdanning og flere års arbeidserfaring fra direkte kundebehandling/salg/undervisning- men ikke call-senter.

Han gidder ikke å gå inn på KG selv, så jeg spør dere for ham....

1) Hvordan er det egentlig å jobbe så tett inntil andre som prater? Hører man seg selv tenke når det sitter kolleger tett inntil til deg på begge sider og snakker?!

(Som kuer i båser?)

2) Hvilke kvalifikasjoner er viktigst?

3) Hvor fort kan man bli team-leder/avansere..?

4) Hva er lønnen (rundt regnet) per måned for en kundebehandler brutto?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kamerat av meg skal sannsynligvis begynne å jobbe som kundebehandler i et call-senter (telefonheadset/PC). Han er 28 år, har lang utdanning og flere års arbeidserfaring fra direkte kundebehandling/salg/undervisning- men ikke call-senter.

Han gidder ikke å gå inn på KG selv, så jeg spør dere for ham....

1) Hvordan er det egentlig å jobbe så tett inntil andre som prater? Hører man seg selv tenke når det sitter kolleger tett inntil til deg på begge sider og snakker?!

(Som kuer i båser?)

2) Hvilke kvalifikasjoner er viktigst?

3) Hvor fort kan man bli team-leder/avansere..?

4) Hva er lønnen (rundt regnet) per måned for en kundebehandler brutto?

Takknemlig for svar!

1) Jeg synes det er kjempegreit å sitte tett i tett med kollegaer, da kan vi jo jabbe sammen mellom samtalene. Etter hvert blir man vant til å blokkere ut kollegaenes samtaler. Det er også litt isolering mellom hver plass (en tynn vegg - men den funker).

2)Tålmodighet og vennlighet. Forvent syting og klaging fra kundene. Man må lære seg å overse drittpratet til kunden, selv om det er utrolig vanskelig mange ganger.

3)Spørs om han blir fast ansatt med en gang eller om han skal være vikar. Her jeg jobber tar det vanligvis rundt 2 år etter at man er fast ansatt.

4) Her jeg jobber tjener man ca 190 000 i året som vikar og 250 000 som fast + bonus.

Det er ikke anbefalt - utrolig kjedelig jobb!! Samme gamle ulla dag ut og dag inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for et ærlig og klart svar! :)

Hvordan kan man gi bonuser i et call-senter da? Er det om å gjøre at ta flest mulig telefoner- blir man overvåket?

Er det alle aldre på folk som jobber der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et ærlig og klart svar! :)

Hvordan kan man gi bonuser i et call-senter da? Er det om å gjøre at ta flest mulig telefoner- blir man overvåket?

Er det alle aldre på folk som jobber der?

På vårt callsenter får de faste ansatte utbetalt bonus en gang i året. Alle får dem samme summen og det blir beregnet ut ifra felles resultat.

Ja man blir overvåket, talt og summert opp i mente. Hos oss virker det som kvantitet er viktigere enn kvalitet mange ganger. Vi har et målingssystem som måler lengde på samtaler, antall samtaler, hvor mye vi er tilgjengelig og kvalitet på samtalene. De taper 5 samtaler per person per måned for å bruke i personellsammenheng.

Det er mest unge folk som jobber her. Fra ca 21 til 31. De fleste er i midten av 20-årene. Vi har kanskje 5% som er eldre enn 30...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet en stund i call-senter for en teleleverandør. Helt pyton, effektivitet og service i en kombinasjon som ikke henger på greip. Ungt miljø med utrolig mye gjennomtrekk. Synd, men også en god del med høy utdannelse som jobbet der fordi det er vanskelig å få "relevant" jobb. Lønn ca kr 108,- per time. Bedre hvis man sitter med teknisk/support.

Nå skal det sies at det er noen stillinger som er bedre enn andre da. Dessuten er det sikkert stor forskjell på lønn i de forskjellige bransjer.

Men det er tøft, du blir "overvåket." Stor vekt på effektivitet, salg og service.

Noen trives med det og liker det unge miljøet.

Kanskje noen med gode erfaringer? Jeg er nok ikke veldig objektiv selv siden ikke likte det i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg har jobbet i call senter.....det er en sånn type jobb hvor en blir fort lei.....hos oss var det også utrolig stor gjennomtrekk, og jeg tror at for de aller fleste er jobb på call senter bare en mellom landing før de får noe de virkelig ønsker. Jeg ble i 3,5 år, men 1,5 av de årene var jeg borte i mammapermisjon :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...