Gå til innhold

Ikke bra nok damer? typisk problem for mange menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan kun uttale meg i forhold til møteplassen. Det som for meg personlig gjør at jeg ikke svarer/tar kontakt er: hvis han vil ha flere barn, ekstremt glad i bortover ski (noe jeg ikke liker), hvis han legger ut selfies tatt mot speilet 😜,gir uttrykk for at han bruker mye tid på videospill,ikke liker å trene, at de bruker setningen: "jeg er ikke en av de mennene som liker å se menn i shorts løpe etter ei rund kule", jeg liker fotball. De som kun skriver hei, de som ikke stiller spørsmål men bare skriver fortell om deg selv. De som tydelig har helt annen humor enn min. Dette er mine preferanser, andre damer har motsatte av mine igjen. Men det er sånne ting vi/jeg kan sortere ut ifra når jeg leser gjennom profiler. Andre får dømme om det er å være kresen.

Endret av Summer lady
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får svært dårlig matchprosent på Tinder, og det er liten tvil om at damer er mye mer kresne der enn i virkeligheten. Nå burde jeg sikkert hatt bedre eller litt andre bilder, men de er ganske gode de jeg har nå også. Senest på lørdag ble det en del flørting med en pen dame som neppe hadde sveipet meg til høyre. Så Tinder blir mer tidsfordriv for min del. Men jeg har inntrykk av at damer er nye mindre kresne på utseendet på sukker, og heller ser etter noe mer seriøst og derfor også andre kvaliteter der. Så har du dårlige resultater der og, bør du se om det er noe annet med profilen din, eller meldingene du skriver, som kan være problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra nok damer ? vil si at det ikke er det som er problemet ihvertfall. 

Har prøvd å få til flere "dates" eller mer eller mindre litt uformelle "bli kjent" møter med flere kvinner fra 25-35år (er selv 35år u\barn) men enten så er de opptatte eller så har de det veldig travelt akkurat da :)

Kan ha hatt mye uflaks sånn teoretisk sett, men tror ikke alle er så opptatte eller travel som de skal ha det til :)

Sitter vel igjen med et sterkere og sterkere inntrykk av at Norske kvinner har en meget høy standard og er nokså selektive. For mitt vedkommende så lever jeg et nokså normalt liv med en normal standard sammenlignet med den vi har i Norge. 

:natti:

Anonymous poster hash: 3c44a...e1a

For mange på 25 er du nok litt for gammel. De fleste på min alder dater menn som er 28-29.

Greit nok å uvide aldersspennet "for sikkerhets skyld", men man må også justere forventningene deretter.

Anonymous poster hash: f956b...fec

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at samtlige som kommenterer TS`skrivefeil og "dårlige" språk, selv har feil i skriftspråket sitt her. Oh the irony. Jeg er selv opptatt av om mannen skriver noenlunde ok, men har etter hvert lært meg at mange menn ikke er spesielt gode til å skrive, så jeg ser mellom fingrene med en feil her og der. Det blir noe annet hvis teksten er gjennomsyret av elementære skrivefeil, og det konsekvent er feil eller ingen tegnsetting. 

Jeg tror problemet ligger i at du er Mr gjennomsnittsmann, og derfor drukner i mengden på nettstedene. Hvorfor skal noen velge deg, når de kan velge en som er bittelitt kjekkere, ikke har barn, eller de får en god tone med en annen gjennomsnittsmann? Nettsjekking er brutalt, og en skal ha hard hud for å ikke la seg prege av hvor vanskelig det er å få kontakt med noen. 

Jeg er registrert på et sted nå, og selv om jeg ikke er superkresen, er det svært få profiler som gjør at jeg får lyst til å ta kontakt. Dessverre så ser det ut til at de jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med, bor alt for langt unna, og avstandsforhold er uaktuelt. Profiler uten bilde/med elendige bilder, er uinteressante i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt over alle disse kommentarene fra mennesker som okker seg over standarder på Tinder eller nettdating generelt, alle er for 'kravstore' og vanskelige og ingen ser dem for dem de er.

Vel, newsflash, Tinder er overfladisk. Hele appen er generert på et slik vis at utseende står i fokus. Så det at du ikke er en superkjekkas er ikke et problem generelt, men det er selvsagt et problem på Tinder. De peneste jentene er også de som får mest oppmerksomhet - middelmådige jenter kan også få en del matcher, men det er jo også et resultat av at mange menn tar hva som helst for et ligg - ikke akkurat noe å hoppe i taket av.

Videre er Tinder faktisk en app for mennesker i tyveårene. Selvsagt er det eldre mennesker der, men de er ikke 'markedet'. Grunnleggerne av Tinder har selv sagt dette, at målgruppen er de unge. Har man i tillegg barn er man i hvert fall utenfor målgruppen.

Jeg vet om en håndfull menn som er veldig flinke med damer i det virkelige liv, men får null respons på nettet. Det er lett å se hvorfor - grunnen til at kvinner liker dem er at de har selvtillit, humor, sjarm og gode sosiale egenskaper - ting som ikke kommer godt nok frem på nett. I tillegg er de ikke superkjekke og ikke over 1.80 cm. Som resulat treffer de kun kvinner i det virkelige liv. Det gjelder også kvinner som ikke er klassisk pene.

Har du mindre å stille opp med på det overfladiske plan og mer på det personlige, så ikke bruk overfladiske medium. Det sier seg selv. 

Anonymous poster hash: f956b...fec
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke nødvendigvis skrivefeil i seg selv, men måten man presenterer seg på. Dersom teksten er preget av skrivefeil, upresiste og klønete formuleringer vil dette kunne ha en negativ påvirkning. Tror en del ville være lite interessert dersom de møtte noen på byen og vedkommende ikke klarte å presentere seg på en god måte - det samme gjelder for sjekkesteder på nettet. Det handler uansett om førsteinntrykk.

Anonymous poster hash: 9428d...489

Minner meg om en som hadde følgende profiltekst:

Bor og jobber i Oslo men er opprinnelig fra Drøbak.

Det var det :fnise:

Fyren var kjekk nok,men samtalene med han var dørgende kjedelige.Førstemeldingen han sendt meg var Kan du fortelle om deg selv? Da hadde jeg allerede en ganske velutfylt profil.

Synes ikke TS virker så ille da.Skrivefeil la jeg ikke engang merke til og flere andre her har det også.

Anonymous poster hash: 00336...3f5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd sukker.no? Litt mindre overflatisk enn Tinder i alle fall. Og så kan du jo gå litt i deg selv og tenke på om kanskje du har lagt lista litt høyt selv også, siden du får så få matcher?

Det som er viktig er en velskrevet profiltekst og bilder som får frem hvem du er og hva du interesserer deg for. Jeg er ikke veldig kresen på utseendet, men jeg er aktiv, liker å trene og dra på fjellturer m.m. Så med mindre det ser ut til at vedkommende har interesser i den retningen så gidder jeg ikke vurdere det en gang, samme hvor kjekk han måtte være på bilder. Og det bør være noe ved den første meldingen som fanger oppmerksomheten. Det trenger ikke være veldig avansert, men om du har stoppet opp ved min profil så fortell meg gjerne hvorfor da. Hva tror du vi har felles? Hva fikk deg til å stoppe opp?

Og bruk litt tid på å bli kjent via meldinger. Hvis du foreslår date i andre melding så skremmer du sannsynligvis halvparten av damene langt avgårde. Da virker du enten desperat, eller bare ute etter sex. Jeg trenger å vite en del om en person, føle at det kan være noe felles der, før jeg møter vedkommende. Spesielt fordi jeg har barn. Det er ikke aktuelt for meg å fly på date i tide og utide med nye menn. Og jeg er 38 år, så er ikke så langt unna deg i alder. Og mitt tips siden du har barn er vel å fokusere på kvinner i 30-årene som kanskje er mer klar for den delen av livet enn de i 20-årene.

Anonymous poster hash: 2ff22...a6e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt så får jeg lite respons både på tinder, happen og møteplassen etter å testet dette ut en måneds tid. Helt ærlig, så lurer jeg littegrann på hvorfor.

Ok, jeg vet jeg ikke er en Brad Pitt..men jeg er ikke i helt andre enden på skalaen heller..Jeg er en mann på 34 år, normalvektig (bmi 22,40), generellt en helt vanlig mann, deltidspappa. Bor i en middels stor by.

Vet det er mange menn som har det slik rundt om, sikkert damer også men det er en annen historie.

Det er lett å ikke kjenne seg "bra nok", og det er ingen god følelse. Spesielt ille er det veldig veldig kjiipt når en har vært overvelltig i mange år, og endelig har trent seg i form, og er i sin livs form siden tennårene. Da tenker jeg.. hva mer må til?

Jeg var i Oslo en weeend, tror jeg sveipa over ett par hundre på tinder/happn.. tror det ble en 3-4 matcher. Trodde ikke det var mulig. Men greit å vite at det ikke funker.

Jeg har en helt vanlig stil, med jeans og t-shirt og fine gensere.

Jeg har da litt respons når jeg en sjelden gang har tid til å dra på byen/arrangementer og lignende. Men..

Er DU for kresen?

Anonymous poster hash: ef20d...86c

Hvordan ser bildene ut? Mange menn smiler ikke på profilbildene og ser nesten sinte eller alt for alvorlige ut i ansiktet. Eller så har de selfie i var overkropp, bare ett bilde eller bilder av andre ting enn seg selv.... om du har noe slikt bør du skaffe deg bedre bilder til profilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser bildene ut? Mange menn smiler ikke på profilbildene og ser nesten sinte eller alt for alvorlige ut i ansiktet. Eller så har de selfie i var overkropp, bare ett bilde eller bilder av andre ting enn seg selv.... om du har noe slikt bør du skaffe deg bedre bilder til profilen.

Viktig poeng!Folk må smile på bildene.Dessuten bør man ikke legge ut selfies tatt i lys av pc'en på et mørkt gutterom med en haug skittentøy og tomflasker i bakgrunnen.Bilder tatt hos fotograf blir for stivt,så det er heller ikke å anbefale.

Anonymous poster hash: 00336...3f5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er for kresen? Nja, tja... Kanskje? Da jeg var på Tinder var det rett og slett magefølelsen som bestemte, og som flere har vært inne på har tekst og bilder hatt mye å si. Nå reagerte jeg ikke på noe spesielt i teksten i HI, så det hadde sikkert vært innafor for min del. Men jeg ser på formuleringen i teksten, da jeg syns den sier mye om forfatteren. Når det gjelder bilder så sveipet jeg vekk de som kun hadde aktivitetsbilder, toppbilder, bar overkropp i speilet-bilder osv. Det har aldri fenget meg.

Slik du har formulert deg i HI, kunne du muligens ha vært en mann for meg, men det er egentlig helt håpløst å vite så lenge jeg ikke ser profilen. Som Mythic sier så kan det bare rett og slett være at du er for gjennomsnittlig. For meg er det en fordel, men kanskje ikke for andre kvinner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del trykker jeg dessverre nei på alle som har barn. Du kan være både kjekk og ha morsom profil, men dersom det viser seg at du har barn, så sveiper jeg ikke til høyre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er skrevet mye her, og man kan fint konkludere med at om man ikke ser ut som Brad Pitt, har en solid lønn (1 mill++) og har absolutt alt på stell så er man ikke aktuell på Tinder. 

Anonymous poster hash: 38b8d...7ba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er skrevet mye her, og man kan fint konkludere med at om man ikke ser ut som Brad Pitt, har en solid lønn (1 mill++) og har absolutt alt på stell så er man ikke aktuell på Tinder.

Da har du konkludert feil. Det handler mer om hva type bilder man har. Mange gidder ikke å gå inn å lese engang om bildet ikke fenger. Man må ha et bilde som fenger rett og slett. Og helst flere bilder enn ett. Og ikke bare ansikt. Man må ha et helfigur og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du konkludert feil. Det handler mer om hva type bilder man har. Mange gidder ikke å gå inn å lese engang om bildet ikke fenger. Man må ha et bilde som fenger rett og slett. Og helst flere bilder enn ett. Og ikke bare ansikt. Man må ha et helfigur og

Ja, og i det bildet så bør man se temmelig bra ut om man skal ha reell sjanse. Man kan selvfølgelig gjøre det litt bedre med et skikkelig kamera, et velstelt ansikt og evt. photoshop men om man ser ut som en dass i utgangspunktet så er det jo ikke så mye man kan gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk hvor utrolig liten selvinnsikt damer har i forhold til å rasjonalisere sin egen oppførsel. 

Dere vil ikke bli kalt kresne, samtidig som dere innrømmer at dere får så vanvittig mange henvendelser at dere lett luker bort menn på grunn av skrivefeil eller andre ubetydeligheter.

En liten newsflash: DET ER NETTOPP DET SOM ER Å VÆRE KRESEN. 

Anonymous poster hash: 5595f...d10
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk hvor utrolig liten selvinnsikt damer har i forhold til å rasjonalisere sin egen oppførsel.

Dere vil ikke bli kalt kresne, samtidig som dere innrømmer at dere får så vanvittig mange henvendelser at dere lett luker bort menn på grunn av skrivefeil eller andre ubetydeligheter.

En liten newsflash: DET ER NETTOPP DET SOM ER Å VÆRE KRESEN.

Anonymous poster hash: 5595f...d10

Er man kresen om man, som arbeidsgiver, sorterer ut CVer og søknader ser språket ikke holder ungdomsskolenivå? Hvis ikke, hvorfor er det verre å sortere ut nettdatingprofiler av samme årsak?
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og i det bildet så bør man se temmelig bra ut om man skal ha reell sjanse. Man kan selvfølgelig gjøre det litt bedre med et skikkelig kamera, et velstelt ansikt og evt. photoshop men om man ser ut som en dass i utgangspunktet så er det jo ikke så mye man kan gjøre.

Nei man kan helt fint se normal og ikke spesielt hot ut. Ikke noe problem. Er man for pen så er det mange som styrer unna da og..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan TS sitt utseende er, men generelt tror jeg det er et problem at det i den vestlige verden i dag er så få attraktive mennesker i forhold til etterspørselen. Mennesker i dag er mer opptatt av utseendet i valg av partner enn tidligere generasjoner, hvor trygghet, stabilitet og familieliv var fokuset, og partnerens utseende kom i annen rekke. Og dette har det naturlig nok ikke kommet så veldig mange attraktive barn av. Så regnestykket går da ikke opp. Alle som vil ha attraktive partnere i dag kan ikke få det.

Anonymous poster hash: c1930...d58
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan TS sitt utseende er, men generelt tror jeg det er et problem at det i den vestlige verden i dag er så få attraktive mennesker i forhold til etterspørselen. Mennesker i dag er mer opptatt av utseendet i valg av partner enn tidligere generasjoner, hvor trygghet, stabilitet og familieliv var fokuset, og partnerens utseende kom i annen rekke. Og dette har det naturlig nok ikke kommet så veldig mange attraktive barn av. Så regnestykket går da ikke opp. Alle som vil ha attraktive partnere i dag kan ikke få det.

Bullshit. Er mange attraktive mennesker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit. Er mange attraktive mennesker

Ja, du ser mange attraktive mennesker i media og blant unge mennesker i utelivet o.l. Men jeg har virkelig fått se den harde realiteten når det gjelder menn 40+/- på Tinder: majoriteten er veldig lite attraktive. Blant menn rundt 30 finnes det litt flere attraktive, men det er ikke så veldig mange av dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...