Gå til innhold

Ikke bra nok damer? typisk problem for mange menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ting du kan gjøre for å bli mer attraktiv og interessant er å skrive korrekt.

Anonymous poster hash: 9428d...489

Det der er og viktig. Ikke noe er mer avtennende enn noen som ikke klarer å skrive korrekt.

Anonymous poster hash: 9cb25...5d4

Vel, jeg vil tro at ganske mange, meg inkludert, øyeblikkelig mister interessen når noen ikke klarer å uttrykke seg skikkelig skriftlig.

Ut i fra KG, så ja. Rettskrivning er visst viktigere enn både intelligens, fin personlighet og et greit ytre. Ellers ute i verden klarer de fleste damer å se forbi noen skrivefeil da det ikke er noe som egentlig veier så tungt med mindre dama er språknazi eller ihuga norsklærer.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper nok at 90% av damene kan se bort fra noen skrivefeil, men noen er mer opptatt av det enn andre, slik er det bare. 

"Jeg liker deg kjempegodt, du er drømmemannen, men du har noen kommafeil innimellom så da blir det ikke oss desverre"  :-P

Anonymous poster hash: ef20d...86c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra KG, så ja. Rettskrivning er visst viktigere enn både intelligens, fin personlighet og et greit ytre. Ellers ute i verden klarer de fleste damer å se forbi noen skrivefeil da det ikke er noe som egentlig veier så tungt med mindre dama er språknazi eller ihuga norsklærer.

På Tinder, Sukker osv. har man to virkemidler for å fremstå som attraktiv; bilde og tekst. Dersom det ene eller det andre ikke funker vil mange klikke videre. Da jeg var singel ønsket jeg meg et høyt utdannet mann og med høy utdanning følger gjerne at man evner å uttrykke seg korrekt, tydelig og elegant skriftlig. Mistet interessen da jeg så dårlige profiltekster. Det er forøvrig ingenting galt i å være språknazi eller norsklærer. Alle har sine preferanser. Du Ardwinna, har sikkert også dine.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sine preferanser, det er ikke noe galt i det. 

Har du like sterke meninger om bilde, type bildebruk som om rettskriving? Hører gjerne din mening der også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers ute i verden klarer de fleste damer å se forbi noen skrivefeil da det ikke er noe som egentlig veier så tungt med mindre dama er språknazi eller ihuga norsklærer.

Det meste kommer an på hvilken bakgrunn man har. Lik bakgrunn er bedre. Samtidig så forventer jeg faktisk at mennesker over 25 år klarer å skrive nogenlunde/noenlunde korrekt språk. Med mindre de er dyslektikere da, men de fleste er jo ikke det.

Når man skriver en profiltekst så vil man jo fremstå i det minste som litt intelligent(?), og dårlig språk trekker så ufattelig langt ned. For det første virker det som om man ikke kan språket, og for det andre at dette ikke er noe man egentlig er interessert i å gjøre. Hvem gidder da å kaste bort tid på en slik person?

Man kan like gjerne skrive sånn her:

"So you w4nna r3ad bout me up in tha profile, biatch? I rap , I´m a phat lookin muthafucka n' I´m a thugged-out daddy n' I´m dirty as a muthafucka."

Errh...nei takk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned er ikke særlig lenge.Du må gi dette opp mot et halvt år,minst.Det er godt mulig du bare har vært uheldig.Som kvinne på datingsider er jeg vant med å få veldig mange meldinger,og en del gode kandidater har nok druknet i mengden desverre.Dette gjelder særlig på Møteplassen,der man ofte blir bombardert med meldinger.Jeg var nylig på date med en jeg møtte der,og han har skrevet til meg før sa han.Jeg kan ikke huske det,desverre.

En annen ting er hva folk skriver i første melding.Enkelte skriver bare "Hei" og lignende,og med mindre profilen deres gir et særdeles godt inntrykk svarer jeg aldri de som ikke gidder skrive mer enn bare det.Jeg skjønner det er vanskelig å komme opp med gode førstemeldinger,men når jeg kontakter noen synes jeg det er viktig å ta utgangspunkt i noe man har lest i profilen.Så hvis du bare skriver "Hei" kan det være derfor responsen uteblir.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en helt vanlig profil egentlig. Bilder og tekst. Ordentlig og seriøst linet opp. 

Burde jeg pynte meg på bilder? Ta bilder hos en fotograf her i østfold?

Teksten er tro det eller ei bra skrevet. 

*Teksten er, tro det eller ei, bra skrevet.  :)

Anonymous poster hash: 22236...b4e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sine preferanser, det er ikke noe galt i det. 

Har du like sterke meninger om bilde, type bildebruk som om rettskriving? Hører gjerne din mening der også.

Altså, bildet/bildene betyr jo også en del. Min mening er at det er lurt å styre unna cheesy og klisjefulle bilder ala "her er jeg på topptur", se så aktiv og spennende jeg er-bilder, bilder med andre mennesker og den slags.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste kommer an på hvilken bakgrunn man har. Lik bakgrunn er bedre. Samtidig så forventer jeg faktisk at mennesker over 25 år klarer å skrive nogenlunde/noenlunde korrekt språk. Med mindre de er dyslektikere da, men de fleste er jo ikke det.

Når man skriver en profiltekst så vil man jo fremstå i det minste som litt intelligent(?), og dårlig språk trekker så ufattelig langt ned. For det første virker det som om man ikke kan språket, og for det andre at dette ikke er noe man egentlig er interessert i å gjøre. Hvem gidder da å kaste bort tid på en slik person?

Man kan like gjerne skrive sånn her:

"So you w4nna r3ad bout me up in tha profile, biatch? I rap , I´m a phat lookin muthafucka n' I´m a thugged-out daddy n' I´m dirty as a muthafucka."

Errh...nei takk. :P

Jeg kjørte stavekontroll på profilteksten min på Møteplassen, en feil fant den. To punktum i siste linjen. 

Så da er det nok bildene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig at dere henger dere opp i skrivefeil istedet for å hjelpe fyren.

Les innlegget til Sandie, der står det mye sant. Særlig dette med å skrive bare "Hei" i en melding og tro at det skal gi deg svar. De fleste jenter får veldig mange meldinger, og vi vet jo at jenter kan velge og vrake. Da velger de den som er morsom, har fått med seg hva hun selv har skrevet i sin profiltekst, gjerne har skrevet noe interessant om seg selv i sin profiltekst og som de finner tiltrekkende.

Når det gjelder profiltekst. Skriv noe som skiller deg ut. Ikke den typiske "på fritida liker jeg å henge med venner, trene og se på tv-serier". Dette er noe 90% skriver i sine profiler. Altså, ikke noe spennende og lett å hoppe over, (om du ikke er Brad Pitt.). Fortell hvem -du- er, hva du ler av, hva du trigges av, hva du drømmer om. Vi vil se en person bak de glætte bildene. All verdens muskler og poseringer utgjør ingen forskjell om du ikke har en personlighet vi liker.

Anonymous poster hash: 5a6c5...6e9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig at dere henger dere opp i skrivefeil istedet for å hjelpe fyren.

Les innlegget til Sandie, der står det mye sant. Særlig dette med å skrive bare "Hei" i en melding og tro at det skal gi deg svar. De fleste jenter får veldig mange meldinger, og vi vet jo at jenter kan velge og vrake. Da velger de den som er morsom, har fått med seg hva hun selv har skrevet i sin profiltekst, gjerne har skrevet noe interessant om seg selv i sin profiltekst og som de finner tiltrekkende.

Når det gjelder profiltekst. Skriv noe som skiller deg ut. Ikke den typiske "på fritida liker jeg å henge med venner, trene og se på tv-serier". Dette er noe 90% skriver i sine profiler. Altså, ikke noe spennende og lett å hoppe over, (om du ikke er Brad Pitt.). Fortell hvem -du- er, hva du ler av, hva du trigges av, hva du drømmer om. Vi vil se en person bak de glætte bildene. All verdens muskler og poseringer utgjør ingen forskjell om du ikke har en personlighet vi liker.

Det er jo ikke nødvendigvis skrivefeil i seg selv, men måten man presenterer seg på. Dersom teksten er preget av skrivefeil, upresiste og klønete formuleringer vil dette kunne ha en negativ påvirkning. Tror en del ville være lite interessert dersom de møtte noen på byen og vedkommende ikke klarte å presentere seg på en god måte - det samme gjelder for sjekkesteder på nettet. Det handler uansett om førsteinntrykk.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye mer enn hei man kan skrive på tinder, de færreste har noe spesielt i profilteksten eller bilder man kan si noe interessant om. Vil tippe nesten samtlige morsomme kommentarer kvinner får på tinder er hentet fra internett. For når man ikke vet noe om særegent for personen kan man jo ikke si noe treffende. Men jenter blir kanskje imponert uansett om kommentaren er genuin eller generisk?

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spm; ja, jeg er kresen. 

Jeg er i min beste alder, har alt på stell og et bra utseende. Da forventer jeg mer enn en ok mann. Jeg forventer det lille ekstra. For meg er det heller ikke aktuelt å date noen med barn, så uansett hvor bra de virker hopper jeg over dem.

Derimot har jeg flere venninner, en del år eldre enn meg (30+) som er på jakt etter en "vanlig mann" og som ikke ser noen hindring med barn. Jeg tenker det er mange du har sjans på, men det er det med å skille seg ut i mengden på nettdating. De fleste jenter er drittlei standard meldinger og halvdårlige bilder.

Anonymous poster hash: ae539...3ba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjørte stavekontroll på profilteksten min på Møteplassen, en feil fant den. To punktum i siste linjen. 

Så da er det nok bildene.

Not getting my point.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tinder, Sukker osv. har man to virkemidler for å fremstå som attraktiv; bilde og tekst. Dersom det ene eller det andre ikke funker vil mange klikke videre. Da jeg var singel ønsket jeg meg et høyt utdannet mann og med høy utdanning følger gjerne at man evner å uttrykke seg korrekt, tydelig og elegant skriftlig. Mistet interessen da jeg så dårlige profiltekster. Det er forøvrig ingenting galt i å være språknazi eller norsklærer. Alle har sine preferanser. Du Ardwinna, har sikkert også dine.

Ja, blant annet er jeg temmelig språknazi men da i forhold til aviser og offentlige papirer, ikke rettskrivningen til potensielle partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blant annet er jeg temmelig språknazi men da i forhold til aviser og offentlige papirer, ikke rettskrivningen til potensielle partnere.

Språknazi i forhold til.... Ok.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Språknazi i forhold til.... Ok.

"Når det kommer til"

"når det gjelder"

Var det bedre? For øvrig burde du se nærmere på dine fire feilplasserte prikker hvis du først skal prøve å ta meg for å være en dårlig språknazi ;)

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra nok damer ? vil si at det ikke er det som er problemet ihvertfall. 

Har prøvd å få til flere "dates" eller mer eller mindre litt uformelle "bli kjent" møter med flere kvinner fra 25-35år (er selv 35år u\barn) men enten så er de opptatte eller så har de det veldig travelt akkurat da :) 

Kan ha hatt mye uflaks sånn teoretisk sett, men tror ikke alle er så opptatte eller travel som de skal ha det til :) 

Sitter vel igjen med et sterkere og sterkere inntrykk av at Norske kvinner har en meget høy standard og er nokså selektive. For mitt vedkommende så lever jeg et nokså normalt liv med en normal standard sammenlignet med den vi har i Norge. 

:natti:

Anonymous poster hash: 3c44a...e1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når det kommer til"

"når det gjelder"

Var det bedre? For øvrig burde du se nærmere på dine fire feilplasserte prikker hvis du først skal prøve å ta meg for å være en dårlig språknazi ;)

Å skrive "......", altså mange punktum etter hverandre er vel på nett en nokså utbredt måte å understreke et poeng på, men jada, det er ikke grammatisk riktig. Jeg er dog ikke en "språknazi" (jeg synes bare det er viktig at en potensiell date kan presentere seg på en god måte), det er det du som har sagt at du er, og da var det jo litt morsomt at du brukte "i forhold til" på helt feil måte. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrive "......", altså mange punktum etter hverandre er vel på nett en nokså utbredt måte å understreke et poeng på, men jada, det er ikke grammatisk riktig. Jeg er dog ikke en "språknazi" (jeg synes bare det er viktig at en potensiell date kan presentere seg på en god måte), det er det du som har sagt at du er, og da var det jo litt morsomt at du brukte "i forhold til" på helt feil måte. 

Morsomt fordi man er forventet å være feilfri fordi man spøkefullt putter seg selv i båsen sammen med andre språknazier? Nå er ikke jeg en av de damene som tydeligvis synes rettskriving er alfa og omega når man ser etter en potensiell partner. Jeg kalte meg selv språknazi i et anfall av selvironi og kommenterte at jeg lett klarer å se forbi språkblundere så lenge en fyr ellers virker hyggelig, og jeg vil våge å påstå at de fleste damer også gjør det.

TS; slett ikke alle damer er så opptatt av rettskrivning at de avviser deg på grunn av skrivefeil. Jeg tror heller dette handler om at Tinder er et kjøttmarked der det gjelder å selge seg best mulig. Hva som selger best kommer an på hvilken målgruppe du retter deg mot. Noen mister lysten av skrivefeil mens andre mister lysten av helt andre ting. Som Sandie sier bør du kanskje gi det litt mer tid før du gir opp og konkluderer med at damer er kresne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...