AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #61 Skrevet 21. september 2015 Ja, takk, begge deler sier jeg. Det ene utelukker jo faktisk ikke det andre. Mvh Yvonne Man kan fint reise på begge deler, om man faktisk liker begge deler. Det gjør ikke jeg... Jeg har vært "tvunget" med på charterreiser før, og fy svarte så drita kjedelig det er.. Anonymous poster hash: 707e5...c74 1
Anglofil Skrevet 21. september 2015 #62 Skrevet 21. september 2015 (endret) Man kan fint reise på begge deler, om man faktisk liker begge deler. Det gjør ikke jeg... Jeg har vært "tvunget" med på charterreiser før, og fy svarte så drita kjedelig det er.. Anonymous poster hash: 707e5...c74 Men da er det jo din egen feil, det eneste som skiller en charterferie fra en ikke-charter-ferie er at man gjerne reiser sammen med flere andre til et turistmål der man bor hotell via f.eks Ving eller Apollo. Hva man faktisk gjør i feriene er det jo en selv som må stå for. Hvis man velger å ligge på stranda i 14 dager og kjeder livet av seg så fatter jeg heller ikke hvorfor man gjør dette. Litt ansvar for egen ferie må man jo nesten ta. Det blir litt som om jeg reiser til London og klager over at jeg kjeder meg fordi jeg satt på hotellrommet mitt i 5 netter. Det er da ingen som gjør det? Hvis man synes det er gørr og pyton så gjør man jo gjerne som interesserer en. Eneste grunnen til at vi har valgt charter er fordi det som regel har vært billigere for vår del, men innholdet klarer vi jo fint å fylle inn selv. Mvh Yvonne Endret 21. september 2015 av Yvonne
Gjest Overrasket Skrevet 21. september 2015 #63 Skrevet 21. september 2015 Ja, det er helt greit det, jeg prøver bare å si at det nødvendigvis ikke er så sneversynt og svart-hvitt som du prøver å fremstille det som; at fordi man kan like charter så liker man ingen andre måter å reise på. Mvh Yvonne Jeg har jo ikke sagt at jeg tror ingen kan like begge deler. Men mine preferanser er ganske sentrert rundt ett alternativ, og for meg handler ikke om hvorvidt man kanskje kan reise både og, men at jeg foretrekker kvinner som er like engasjert som meg og som brenner like mye for ett sett av preferanser.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #64 Skrevet 21. september 2015 Men da er det jo din egen feil, det eneste som skiller en ikke-charter-ferie fra en charterferie er at man gjerne reiser sammen med flere andre til et turistmål der man bor hotell via f.eks Ving eller Apollo. Hva man faktisk gjør i feriene er det jo en selv som må stå for. Hvis man velger å ligge på stranda i 14 dager og kjeder livet av seg så fatter jeg heller ikke hvorfor man gjør dette. Litt ansvar for egen ferie må man jo nesten ta. Det blir litt som om jeg reiser til London og klager over at jeg kjeder meg fordi jeg satt på hotellrommet mitt i 5 netter. Det er da ingen som gjør det? Hvis man synes det er gørr og pyton så gjør man jo gjerne som interesserer en. Eneste grunnen til at vi har valgt charter er fordi det som regel har vært billigere for vår del, men innholdet klarer vi jo fint å fylle inn selv. Mvh Yvonne Problemet er at charterhoteller har en tendens til å ha en ugunstig beliggenhet med tanke på hva jeg liker å gjøre. Det er lagt opp til strandliv, familieting eller festing, og ingen av disse tingene interesserer meg. Det er som regel få museer og ruiner og andre typiske turistting i nærheten. Da må man leie bil, og det er igjen dyrt, osv. De fem gangene jeg har reist charter har vi hver gang måtte reise et godt stykke for å komme til ting jeg liker. Og det liker jeg ikke, jeg liker ikke kaste bort tid på å reise langt for å komme til steder. Dette inkluderer restauranter som ikke er overfylt av andre charterturister.. Det er altså stedene charterhotellene ligger på som plager meg. Greien med å ikke reise charter er at man bestemmer beliggenheten på hotellet selv, og kan velge utifra hva man liker å se på. Anonymous poster hash: 707e5...c74 3
Anglofil Skrevet 21. september 2015 #65 Skrevet 21. september 2015 Problemet er at charterhoteller har en tendens til å ha en ugunstig beliggenhet med tanke på hva jeg liker å gjøre. Det er lagt opp til strandliv, familieting eller festing, og ingen av disse tingene interesserer meg. Det er som regel få museer og ruiner og andre typiske turistting i nærheten. Da må man leie bil, og det er igjen dyrt, osv. De fem gangene jeg har reist charter har vi hver gang måtte reise et godt stykke for å komme til ting jeg liker. Og det liker jeg ikke, jeg liker ikke kaste bort tid på å reise langt for å komme til steder. Dette inkluderer restauranter som ikke er overfylt av andre charterturister.. Det er altså stedene charterhotellene ligger på som plager meg. Greien med å ikke reise charter er at man bestemmer beliggenheten på hotellet selv, og kan velge utifra hva man liker å se på. Anonymous poster hash: 707e5...c74 Nå virker jeg sikkert kverrulerende, og jeg beklager det, men man velger jo faktisk selv beliggenheten på hotellet når man bestiller charter. Jeg kan være enig i at enkelte hoteller er lagt opp til ingenting annet enn nettopp å ligge på stranda og ikke gjøre noe mer enn som så. Derimot har jeg også opplevd det motsatte; at man har begge deler. Men dette er også noe jeg selv er nøye med, med mindre jeg har beregnet å lese bøker hele ferien og ikke gjøre noe annet enn det (det hender jo), så velger jeg selv charterhoteller i nærheten av steder hvor det er muligheter for å gjøre noe. Det er også flere charterselskaper som spesialiserer seg på både opplevelser og charter, slik som Lilleput. Nå hater jeg festing og overstadig festing, og ikke er jeg så glad i småbarnsfamilier heller, så for meg er det ytterst viktig å faktisk velge hoteller som passer til meg. Og det er faktisk ikke så vanskelig, man må bare gidde å lete litt. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #66 Skrevet 21. september 2015 Hehe vel jeg har en solid høyere utdannelse og jeg kommer definitivt ikke fra en gård men ja jeg har nok en del fordommer mot charterteiser. Sikkert fordi jeg ikke kommer fra et miljø der det er standaren. Men for all del, ser hvorfor folk synes det er praktisk. Men JEG personlig ville ikke brukt penger på det. Vi er alle forskjelligeAnonymous poster hash: 10547...dbc I stedet for å argumentere for sak promoterer du deg selv uheldigvis som en åndssnobb og det med vilje, for å markere din avstand fra den lavkulturelle bermen. Ironisk nok er du rimelig langt inn i harry-land når dette behovet for å demonstrere hvilken side av et tenkt klasseskille du hører hjemme blir såpass fremtredende. Anonymous poster hash: bfb43...744 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #67 Skrevet 21. september 2015 I stedet for å argumentere for sak promoterer du deg selv uheldigvis som en åndssnobb og det med vilje, for å markere din avstand fra den lavkulturelle bermen. Ironisk nok er du rimelig langt inn i harry-land når dette behovet for å demonstrere hvilken side av et tenkt klasseskille du hører hjemme blir såpass fremtredende.Anonymous poster hash: bfb43...744 Lol. Jeg svarte på et spørsmål! Hvorfor jeg synes det er harry. Så får de som følte seg så jævlig truffet roe seg ned noen hakk. TS spør om man synes en fyr som digger charterreiser er turnoff! Ja er svaret mitt. End of story! Slutt å vær så jævla hårsåre fordi det finnes folk som har andre preferanser enn dere. Jeg forbinder de tingene jeg listet opp med charter og det henger sikkert sammen med at jeg faktisk kommer fra et miljø der man ikke reiser på charter. Hvis denslags snobberi er så fryktelig provoserende for deg og andre så synd trist leit. I dont care jeg går ikke rundt i hverdagen å dømmer folk som reiser på charter, og jeg vet at lista mi var en steriotypi, men siden temaet i denne tråden faktisk ER charter uttalte jeg meg om det jeg ble spurt om. Vil man ikke høre noens ærlige svar så spør man ikke vanskeligere er det ikke! Anonymous poster hash: 10547...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #68 Skrevet 21. september 2015 Lol. Jeg svarte på et spørsmål! Hvorfor jeg synes det er harry. Så får de som følte seg så jævlig truffet roe seg ned noen hakk. TS spør om man synes en fyr som digger charterreiser er turnoff! Ja er svaret mitt. End of story! Slutt å vær så jævla hårsåre fordi det finnes folk som har andre preferanser enn dere. Jeg forbinder de tingene jeg listet opp med charter og det henger sikkert sammen med at jeg faktisk kommer fra et miljø der man ikke reiser på charter. Hvis denslags snobberi er så fryktelig provoserende for deg og andre så synd trist leit. I dont care jeg går ikke rundt i hverdagen å dømmer folk som reiser på charter, og jeg vet at lista mi var en steriotypi, men siden temaet i denne tråden faktisk ER charter uttalte jeg meg om det jeg ble spurt om. Vil man ikke høre noens ærlige svar så spør man ikke vanskeligere er det ikke! Anonymous poster hash: 10547...dbc Bare lol herfra inn i harryland, du. Krydre innlegget med litt flere smileys også, slik at vi alle forstår hvor ekstremt lett du tar på å få harrystempelet i panna di. Kniz fniz pluss ørten smileys liksom. Anonymous poster hash: bfb43...744 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #69 Skrevet 21. september 2015 Når jeg var yngre dro min mor meg på alle disse opplevelsesturene. Aldri noe charter her i gården! Helst skulle vi ikke ta taxi i det hele tatt, og heller finne frem via lokalbusser - for det slik man blir kjent med kulturen..... Jeg har vært nesten overalt, og jeg har sett det meste. Jeg er takknemlig for det jeg har opplevd i dag, ikke missforstå - men som barn tror jeg at jeg hadde hatt det mye mye bedre på et charterfly til syden på et hotell hvor jeg kunne spise all is jeg ville. Så, om min kjære hadde elsket charterferier så hadde jeg ikke sett noe galt i det, egentlig. Og jeg kan drikke utvannet øl og ligge som sild i tønne en uke i året. Null problem, jeg er jo der for å slappe av. Anonymous poster hash: 899fb...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #70 Skrevet 21. september 2015 Ville dere kunne blitt sammen med en som digger charterreiser til syden, og har vokst opp med dette hvert år, og ønsker å fortsette med denne tradisjonen? Charter er bare så Harry.... Hjelpe meg. Bælgfeite halvgamle gubber og lubne kjærringer som reiser som en saueflokk og drikker øl på balkongen. Anonymous poster hash: b9377...9d7 Om man drar med charterfly eller rutefly er vel ikke akkurat det viktigste. For meg handler det om hva man gjør når man har landet. Kunne ikke tenke meg å bare ligge på stranda, og spise pizza og kjøttboller. Men blir han med på å oppdage lokal natur og kultur, og spise på "ikke turist restauranter" er jeg klar for å ta fly til mange destinasjoner hvor det også går charterfly. Anonymous poster hash: b7b51...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #71 Skrevet 21. september 2015 Bare lol herfra inn i harryland, du. Krydre innlegget med litt flere smileys også, slik at vi alle forstår hvor ekstremt lett du tar på å få harrystempelet i panna di. Kniz fniz pluss ørten smileys liksom. Anonymous poster hash: bfb43...744 Haha tar lett på det når det kommer fra sånne som deg. At en random på KG kaller meg harry kan jeg godt leve med for å si det slik ✌️ Her har'u litt flere smileys, sånn for krydderets skyld :P :) Peace out! Anonymous poster hash: 10547...dbc
Ginny Skrevet 21. september 2015 #72 Skrevet 21. september 2015 Det kommer jo helt an på hva det er med charter han liker. Hvis han liker ferier som innebærer ekstremfylla i to uker, henge mest mulig med andre nordmenn/svensker og spise en eller annen variant av svenske kjøttboller hver dag så er det kanskje ikke helt mannen for meg. Hvis han derimot synes det er supert å komme seg litt ut i verden, spise god mat på lokale restauranter, gå tur, se på områdene rundt der man er, da er det noe helt annet og det kan jeg godt være med på. Klart det er litt sært å ta fly og buss med bare nordmenn, men så snart man er ute av den bussen så trenger man ikke å se dem igjen før man skal hjem 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #73 Skrevet 21. september 2015 Haha tar lett på det når det kommer fra sånne som deg. At en random på KG kaller meg harry kan jeg godt leve med for å si det slik ✌️ Her har'u litt flere smileys, sånn for krydderets skyld :P :) Peace out!Anonymous poster hash: 10547...dbc Hyggelig å ha deg tilbake forresten, FuturePrimitive :D Anonymous poster hash: b3d0c...26e
Lista Skrevet 21. september 2015 #74 Skrevet 21. september 2015 Ja jeg er muligens snobbete, men det handler ofte om den sosioøkonomiske gruppen som reiser på disse turene. Det er ikke mennesker med høy kulturell kapital. Disse klassiske charterhotellene/byene er fryktelig stygge og overfylte av høylytte norske/svenske/britiske/russiske turister med ølmage, tribal tattos og partydrinken godt plantet i hånda. Folk som synes det er fett å ligge som sild i tønne på cheape plastsolsenger ved bassenget, spise middelmådig all inclusive hotellmat og hamstre fake merkevarer på de lokale markedene. RAI RAI En stereotypi riktignok men disse menneskene finnes i hopetall og det er de som har skapt denne steriotypien Anonymous poster hash: 10547...dbc Virkelig?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #75 Skrevet 21. september 2015 Ville dere kunne blitt sammen med en som digger charterreiser til syden, og har vokst opp med dette hvert år, og ønsker å fortsette med denne tradisjonen? Charter er bare så Harry.... Hjelpe meg. Bælgfeite halvgamle gubber og lubne kjærringer som reiser som en saueflokk og drikker øl på balkongen. Anonymous poster hash: b9377...9d7 Hvis dette er den største feilen han har hadde jeg glatt sett forbi den. Hvis du er smart leder du ham inn på en bedre sti, nemlig de typer ferie du liker (antar du planlegger og lager opplegget selv). Han vil forhåpentligvis få smaken av det etter hvert. Noen må jo rett og slett bare opplyses Anonymous poster hash: bf747...e86
Puny Skrevet 21. september 2015 #76 Skrevet 21. september 2015 syntes charterferie kan være helt tipp topp, det spørs jo på stedet og selskapet. Men om typen hadde insistert på å dra på charterferie hver sommer hadde det jo blitt litt kjedelig. På slike ferier får man sjeldent reist rundt og sett forskjellige steder, men mer er på ett og samme hotell hele tiden. Er man kjempesliten så er det jo gull å bare ligge å lade batteriene på en strand en uke. Samtidig kan det bli litt kjedelig...
peppermyntete Skrevet 21. september 2015 #77 Skrevet 21. september 2015 Jeg har vært på chartertur flere ganger selv, så nei det hadde ikke vært en dealbreaker. Med mindre han ville på kun all inclusive. DET gidder jeg ikke. 1
loffen Skrevet 21. september 2015 #78 Skrevet 21. september 2015 Her virker det som de fleste tror at charter = all inclusive og svenske kjøttboller og pizza? Jeg har aldri bodd på all inclusive de gangene jeg har reist charter. En sommer bodde vi på et lite hyggelig familiehotell på Kreta som vi ville tilbake til, men året etter var det blitt 'Apollo-hotell', og da kunne vi ikke ringe direkte og betille rom, men måtte booke via Apollo. Skulle vi liksom ikke kunne reist dit da, for nå var det plutselig 'harry'? Åh, dette er så teit.
Gjest BethD Skrevet 21. september 2015 #79 Skrevet 21. september 2015 Er så utrolig mange mennesker som ser ned på andre for helt IDIOTISKE grunner.. blir helt matt...
dyptvann Skrevet 21. september 2015 #80 Skrevet 21. september 2015 Jeg er ganske så enig med TS, men begrenser det den typiske "syden-ferien" - Kanariøyene, Kreta, Tunsia osv. Takler det ikke. Jeg vil oppleve kulturen og miljøet dit jeg reiser og det gjør du ikke ved å dra på den beryktede Grisefesten på en av kanariøyene. Selv mener jeg at turister kan ødelegge et område for sjarmen. Hurghada var for eksempel en liten hyggelig fiskerlandsby for 20 år siden, nå er det like ille som resten. Jeg reiser ikke til utlandet for å spise vissen biff og pommes frites på restaurant, kjøpe kopi av kjente merkevarer, møte nordmenn på den lokale baren, rett og slett være en sau der man bare følger de andre. Og det kan være en turn-off der noen mener at dette er definisjonen på den perfekte ferien. Har for øvrig jobbet som reklamasjonsansvarlig i et reisebyrå der jeg fikk følgende klager: brunost ble ikke servert til frokosten i Tyrkia, Turkish airlines hadde for krydret mat på flyet, mannfolka i Tunisa var for innpåslitne. Hvis dette er det du klager på, da kunne du like gjerne ha kjøpt et solpass på Brun og Blid, kjøpt et par flasker alkohol og låst deg inne der en uke. Det verste er de som er kjempestolte av å reise til Gran Canaria, sorry, men det er like imponerende om du setter deg på smuglerbussen til Strømstad.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå