Gå til innhold

Kjerringer med for mye fritid ut mot Det Nye - ny PFU-sak?

Vitulina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Clarity

Vanskelig å være uenig i det, det meste som skjer i verden er viktigere enn det som diskuteres på Kvinneguiden, minus et par tråder på aktuelle saker muligens.

Jeg er enig i det, men jeg syns bare det er litt spesielt å skulle bruke så mye tid som enkelte her inne gjør, på å for enhvert pris skulle ta en annen person på absolutt alt fra A til Å. Jeg mener ikke at man skal bruke hvert sekund av livet på å gjøre noe konstruktivt, eller at man ikke skal kunne diskutere andre ting enn samfunnsaktuelle ting, men jeg må innrømme at jeg stusser litt over at det går an å henge seg mye opp i et annet menneske som feks det denne mamsi gjør. Hun skriver jo selv på bloggen sin at dette er noe hun bruker fritiden sin på. Det er for meg underlig og meget spesielt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Jeg er enig i det, men jeg syns bare det er litt spesielt å skulle bruke så mye tid som enkelte her inne gjør, på å for enhvert pris skulle ta en annen person på absolutt alt fra A til Å.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men dette handler ikke om Caroline Berg Eriksen, men Det Nye og et eventuelt brudd på ett eller flere punkter i VVP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det, men jeg syns bare det er litt spesielt å skulle bruke så mye tid som enkelte her inne gjør, på å for enhvert pris skulle ta en annen person på absolutt alt fra A til Å. Jeg mener ikke at man skal bruke hvert sekund av livet på å gjøre noe konstruktivt, eller at man ikke skal kunne diskutere andre ting enn samfunnsaktuelle ting, men jeg må innrømme at jeg stusser litt over at det går an å henge seg mye opp i et annet menneske som feks det denne mamsi gjør. Hun skriver jo selv på bloggen sin at dette er noe hun bruker fritiden sin på. Det er for meg underlig og meget spesielt.

Les igjen. Denne tråden handler ikke om FF.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudd på Vær varsom-plakaten, regler fra FO osv er da strengt talt samfunnsaktuelt. Det handler om forbrukermanipulering og angår oss alle.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Clarity

Jeg kan bare snakke for meg selv, men dette handler ikke om Caroline Berg Eriksen, men Det Nye og et eventuelt brudd på ett eller flere punkter i VVP.

Selvsagt handler det om Caroline. Det tilsynelatende målet er å ta Det Nye, men det egentlige målet er jo selvsagt å ta Caroline. Det er jo nettopp derfor denne tråden eksisterer i det hele tatt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt handler det om Caroline. Det tilsynelatende målet er å ta Det Nye, men det egentlige målet er jo selvsagt å ta Caroline. Det er jo nettopp derfor denne tråden eksisterer i det hele tatt.

NEI! Det handler ikke om FF, forhold deg til det tråden handler OM - ikke spor av med konspirasjonsteorier!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door
På 22.9.2015 den 16.28, MalloryK skrev:

Jeg skjønner ingenting? Kan noen oppsummere kort?

Det Nye intervjuet CBE og det var ingenting å reagere på, før det ikke lenge etter, sånn jeg oppfatter det, ble tydelig at Det Nye hadde kommersielle interesser i det hele, og intervjuet fremsto mer som et resultat av utenforstående interesser og som ledd i markedsføring, enn et rent journalistisk motivert intervju.

I intervjuet ble det for første gang fortalt at CBE debuterer som veskedesigner sammen med Adax. Ikke lenge etter inviterer Det Nye til kundekveld i samarbeid med Adax, der leserne får mulighet til å kjøpe veskene før alle andre. Kundekvelden ble annonsert på Det Nyes twitter, instagram og facebook, i tillegg til CBEs facebook og blogg. Adax skrev også om det på instagram. Det fremsto for meg helt tydelig at dette var planlagt.

Når det ble stilt spørsmål om Det Nyes koblinger, og motiver bak intervjuet, ble invitasjonen til kundekvelden slettet fra alle some-kanaler og redaktøren hevdet det hele skyldtes en vikar som hadde misforstått. I følge redaktøren var det eneste Det Nye sa ja til, var å sende noen blader til arrangementet, men utover det skulle de ikke ha noe med arrangementet å gjøre. Allikevel var Det Nye representert ved at logoen var trykket opp gjentatte ganger på presseveggen, i tillegg til et tresifret antall blader som lå i både hyller og goodiebags.

Det er flere detaljer og poeng jeg ikke har tatt med her, men dette er (ganske) kort fortalt hva jeg mener det hele går ut på.

Endret av Hold the door
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden "Fotballfrue kritikk" handler om Caroline. Denne gjør ikke det.

Tror du er i feil tråd. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Jeg er i alle fall ikke så opptatt av CBE at jeg ikke klarer å skille denne saken fra henne. Hun var intervjuobjekt og er sånn sett involvert, men Det Nyes håndtering og journalistikk, som er det jeg mener er kritikkverdig, har ingenting med CBE å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det, men jeg syns bare det er litt spesielt å skulle bruke så mye tid som enkelte her inne gjør, på å for enhvert pris skulle ta en annen person på absolutt alt fra A til Å. Jeg mener ikke at man skal bruke hvert sekund av livet på å gjøre noe konstruktivt, eller at man ikke skal kunne diskutere andre ting enn samfunnsaktuelle ting, men jeg må innrømme at jeg stusser litt over at det går an å henge seg mye opp i et annet menneske som feks det denne mamsi gjør. Hun skriver jo selv på bloggen sin at dette er noe hun bruker fritiden sin på. Det er for meg underlig og meget spesielt.

For en rar ting å si. Hvilken annen tid skulle jeg ellers ha brukt? Arbeidstid?

Kutt ut drittsnakket, de hersketeknikkene der biter ikke på lenger.

Endret av mamsi
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobbet, dere!

Hva med å samle alle screenshots og linker i saken i ett innlegg, kanskje det første, hvis det går an, så blir det lett å få oversikten for de som åpner tråden for første gang?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logoen til Det Nye var jo også trykt på goodiebagene.

Men nå finner jeg IKKE det bildet igjen på nettet.. :glare:

Hmpf.. jeg må ha sett syner.

:sjenert:

Endret av loffen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergensia

Logoen til Det Nye var jo også trykt på goodiebagene.

Men nå finner jeg IKKE det bildet igjen på nettet.. :glare:

Var den? 

Jeg har bare sett dette bildet av posen http://carolinebergeriksen.no/wp-content/uploads/2015/09/elle_111.jpg

tilføyelse: miinto.no la ut en konkurranse på instagram hvor man kunne vinne en goodiebag fra lanseringen og den er lik den på bildet over.

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Takk! Det var jo bildet jeg lette etter. Men ser nå at det sikkert er logoen til Det Nye som skinner gjennom.

:)

:blomst:

Men at bladet var med i posen gjør ikke saken bedre for dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke redaktøren besvart (bortforklart) siste henvendelsen ?

Jeg har ikke fått noe svar i alle fall. Kanskje de leser her inne og tenker det er vanskelig å finne noe fornuftig å si?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg tilstår!

Nå i ettertid med det som er kommet frem, så må jeg innrømme at tatt-med-buksa-nede/rumpen-bar-forsiden til Det Nye er hysterisk morsom!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...