Gjest CecilieX Skrevet 20. oktober 2016 #341 Del Skrevet 20. oktober 2016 1 time siden, Navios skrev: Ikkje som eg kan sjå. https://imgur.com/a/bJ4uA Takk for skjermdumper. Jeg synes disse tekstene minner om promo sendt ut av PRbyråer, som har i oppgave å lage pressemeldinger og skape oppmerksomhet om nye produkter. Her var det mange "gjengangere" i forhold til kjendissamarbeid. Legger også merke til at Calendar Girl som jo har blitt massivt innholdsmarkedsført som bøkene over alle bøker er med i oversikten. Dette lukter det IKKE redaksjonell uavhengighet av, men snarere en samling pressemeldinger som Det Nye har klippet og limt i. Får meg til å blir veldig interessert i hvordan disse bladene jobber og hvordan de gjemmer seg bak å være uavhengige når de ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. oktober 2016 #342 Del Skrevet 20. oktober 2016 På 19.10.2016 den 1.13, Lafemmemauvaise skrev: Jo, pressen er på den ene siden underlagt sitt eget utvalg (PFU) og dets retningslinjer, men er i tillegg pliktig til å følge norsk lov. Hvis en pressesak er injurierende eller lignende for omtalte, kan vedkommende gå til sak mot pressemediet. Saken vil da ikke nødvendigvis være fundert i VVP, men norsk lovverk. I et diktatur er pressen underlagt statlig/regjeringsmaktens kontroll. PFU er et ikke-statlig og uavhengig organ for at pressen skal kunne vokte seg selv. Og jeg forklarer at det ikke fungerer. PFU er meningsløst. Det får ingen egentlige konsekvenser når media f.eks. ødelegger livet til noen eller gjør at noen dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 20. oktober 2016 #343 Del Skrevet 20. oktober 2016 På 18. oktober 2016 den 14.57, Navios skrev: Thyness gir seg ikkje Som nyheitsak, ein heil side i DET NYE med reinspikka Caroline Berg Eriksen-reklame https://imgur.com/a/wGdye Hvor er merkinga? Dette er rein reklame fremstilt som noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg