Gjest CecilieX Skrevet 25. september 2015 #161 Del Skrevet 25. september 2015 Har sittet og glodd på nettsiden til managementet Friendly.no og alle hans kumpaner. Det tok egentlig ikke så lang tid, men jeg ble sittende og glo i et forsøk på å ta inn hva jeg så. Nevner kort: This is PR, Egmont, Costume. Man bare blir sittende og stirre, ja.....Hva betyr det egentlig at man er "partner" og hva verre er, hva er en "friend"? For meg er en venn ikke noen jeg har et profesjonelt forhold til, er det slik definert for Friendly også? Hvis du dropper det profesjonelle, hvor er da den redaksjonelle distansen som du bør ha? Var ikke vennskapene nettopp det som Costume ble felt av i PFU? Jeg studerer hvilke avtaler de har forhandlet frem, det et bra at det er synliggjort, selv om jeg nok tenker at en del ikke er nevnt også....Jeg stusser over at en god del norske medier er nevnt, blant annet NRK, som jo ikke skal være kommersiell eller reklamebasert. De viser til Madcon sin opptreden under Eurovision i Oslo. Er dette nok til at NRK blir slengt på skryteveggen som "partner" / friend" eller er Friendly like unøyaktig der som de er i beskrivelsen av CBE som "Norges mest populærer blogger..." Dette var tungt fordøyelig, men takk for deling, Cornucopia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 25. september 2015 #162 Del Skrevet 25. september 2015 Man kan si mye om KG, men fy flate så imponerende det er når alle drar i samme retning! Denne tråden er virkelig et eksempel til etterfølgelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. september 2015 #163 Del Skrevet 25. september 2015 👏🏻👍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 25. september 2015 #164 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) En favn med blomster til deg Mamsi! Ingen fra Team CBE har slengt med leppa på SoMe-gruppa ennå, håper de ser det store bildet i stedt for å spille offertkortet og at du skal "ta stakkars Caroline, buhu" Fotballfruemannen har vært innom en liten tur... Stakkars, kjipt for dem å se at Frk. Pihl pliktskyldigst viser frem den sponsede Adax-vesken, men selvsagt ikke viser seg med den offentlig på samme reise. Da er det frem med Louis Vuittons Alma-veske. Endret 25. september 2015 av 9na 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 25. september 2015 #165 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Fotballfruemannen har vært innom en liten turNesten litt puslete svar for å være han😉 Og ja, som om Camilla P villa hatt den vesken hadde det ikke vært for linken via Friendly😂 Endret 25. september 2015 av Bergensia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 25. september 2015 #166 Del Skrevet 25. september 2015 Bra jobba! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 25. september 2015 #167 Del Skrevet 25. september 2015 Problemet er at man ikke får bot av å felles i PFU. Den glansede bransjen driter tilsynelatende grundig i hvor mange ganger de tas i dette, inntektene forsvarer det uansetr. Og når man da får en liten klikk som gir hverandre vennertjenester koste hva der koste vil, tror jeg det eneste virkemiddelet de hadde respondert på var at det spiste av bunnlinjen. Integritet er tydeligvis irrelevant uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 26. september 2015 #168 Del Skrevet 26. september 2015 (endret) Har en sak om dette på Journalisten.no nå: http://journalisten.no/2015/09/motebladenes-uutholdelige-letthet " Klager Det Nye til PFU i kveld Et blad trykker et intervju med en toppblogger. Etterpå ser det ut som om intervjuet var del av en markedsføringskampanje." Mest lest på journalisten.no, jo! Altså ikke en sak som bare er interessant for KG-kjerringer. Endret 26. september 2015 av 9na 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. september 2015 #169 Del Skrevet 26. september 2015 Problemet er at man ikke får bot av å felles i PFU. Den glansede bransjen driter tilsynelatende grundig i hvor mange ganger de tas i dette, inntektene forsvarer det uansetr. Og når man da får en liten klikk som gir hverandre vennertjenester koste hva der koste vil, tror jeg det eneste virkemiddelet de hadde respondert på var at det spiste av bunnlinjen. Integritet er tydeligvis irrelevant uansett!. Det får tilsynelatende lite å si for bladene, men det der nå folk som har måttet ta sin hatt og gå pga slik, og det er uansett et skår i lakken for redaktøren, dette. Og så tenker jeg at økt oppmerksomhet på slik, vil kunne gi endring. Selv om deg ikke skjer en revolusjon straks. Se på Signy Fardal, for eksempel. Hun fikk mye pes for å ha latt være å oppgi at en reportasjetur til Paris med tilhørende intervju med Charlize Theron var betalt av Dior. Jeg tenker at slik negativ oppmerksomhet gjør to ting; den som utsettes for den, tenker seg kanskje om to ganger ved neste korsvei, og folk som leser bladene som har fått negativ oppmerksomhet, blir mer kritiske til det de leser. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 26. september 2015 #170 Del Skrevet 26. september 2015 . Det får tilsynelatende lite å si for bladene, men det der nå folk som har måttet ta sin hatt og gå pga slik, og det er uansett et skår i lakken for redaktøren, dette. Og så tenker jeg at økt oppmerksomhet på slik, vil kunne gi endring. Selv om deg ikke skjer en revolusjon straks. Se på Signy Fardal, for eksempel. Hun fikk mye pes for å ha latt være å oppgi at en reportasjetur til Paris med tilhørende intervju med Charlize Theron var betalt av Dior. Jeg tenker at slik negativ oppmerksomhet gjør to ting; den som utsettes for den, tenker seg kanskje om to ganger ved neste korsvei, og folk som leser bladene som har fått negativ oppmerksomhet, blir mer kritiske til det de leser. Dette er et godt poeng. Det er ikke nødvendigvis bøter som svir mest, heller dårlig omdømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 26. september 2015 #171 Del Skrevet 26. september 2015 Dette er et godt poeng. Det er ikke nødvendigvis bøter som svir mest, heller dårlig omdømme. Spesielt hvis kundene slutter å kjøpe produktet som svar på det dårlige omdømmet. Jeg ønsker på ingen måte Det Nye neden om og hjem, men jeg er så uendelig lei sammenblandingen av journalistikk og reklame. Det er så uredelig! Og jeg er dessverre overbevist om slik sammenblanding og kløen-på-ryggen ikke er begrenset til Det Nye. Tommel opp til dere som setter fokus på det 👍 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 26. september 2015 #172 Del Skrevet 26. september 2015 Dette er et godt poeng. Det er ikke nødvendigvis bøter som svir mest, heller dårlig omdømme. Tja, Det NYE er blitt felt før, har lovet bot og bedring og har tilsynelatende brydd seg null. For noen er jeg redd de anser troverdigheten som tapt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 26. september 2015 #173 Del Skrevet 26. september 2015 . Det får tilsynelatende lite å si for bladene, men det der nå folk som har måttet ta sin hatt og gå pga slik, og det er uansett et skår i lakken for redaktøren, dette. Og så tenker jeg at økt oppmerksomhet på slik, vil kunne gi endring. Selv om deg ikke skjer en revolusjon straks. Se på Signy Fardal, for eksempel. Hun fikk mye pes for å ha latt være å oppgi at en reportasjetur til Paris med tilhørende intervju med Charlize Theron var betalt av Dior. Jeg tenker at slik negativ oppmerksomhet gjør to ting; den som utsettes for den, tenker seg kanskje om to ganger ved neste korsvei, og folk som leser bladene som har fått negativ oppmerksomhet, blir mer kritiske til det de leser. Rudjord kastet inn håndkleet jepp, men nå gjør hun akkurat det samme som hun gjorde før i Costume, nemlig fremme venner og kjente på sin egen plattform, og nå helt uten å trenge å forholde seg til noen regler vedrørende innhold. Antageligvis ikke noe tap for henne i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå politibil Skrevet 26. september 2015 #174 Del Skrevet 26. september 2015 Utrolig imponert over dere som tar kampen her! Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet. Dere setter ord på og beviser de tvilsomme koblingene og linkene det er mellom blogger, moteblad, agenturer og pr byrå. Vi andre kan mistenke det og ane noen koblinger gjennom bilder på instagram ol. Dere setter ord på det og dokumenterer hvor gjennomgående råtten denne bransjen er. Tusen takk! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 26. september 2015 #175 Del Skrevet 26. september 2015 Tusen takk for at du går videre med dette, mamsi. Mamsi er dyktig og effektiv og jeg sier som deg: Tusen takk for at du går videre med dette, mamsi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 27. september 2015 #176 Del Skrevet 27. september 2015 Jeg lurer litt på hvorfor Karine Thyness er så stille? Jeg har i alle fall ikke fått svar på den siste mailen jeg sendte henne for halvannen uke siden. Kanskje det er andre som har fått svar? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 27. september 2015 #177 Del Skrevet 27. september 2015 Hun forstår kanskje at det er best å bare bli helt stille, i stede for å ro, ro, ro - når det virker som det ikke er noe alternativ å legge seg flat og innrømme at man sa noe som ikke var sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 27. september 2015 #178 Del Skrevet 27. september 2015 Ja, kanskje det er det. Merkelig hele opplegget. Lurer på om hun eller andre fra redaksjonen hadde vært tilstede på kundekvelden om det ikke hadde vært reaksjoner i forkant? Det kan jo godt hende. Hun var i alle fall tydelig i en-post til meg at ingen derfra hadde vært tilstede. Hun sier også at det stod så lite om dette i intervjuet. Er ikke egentlig helt enig i det. Avsnittet om veskelansering og PT-utdannelse har en egen overskrift og er om lag en halv spalte langt. Det er lett å tenke intrevjuet som langt, men tekstmessig er det jo ikke så langt, det er mange bilder. Dessuten, langt eller kort er jo egentlig irrelevant, tekstreklame er det uansett. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 27. september 2015 #179 Del Skrevet 27. september 2015 (endret) - Endret 11. juni 2018 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 27. september 2015 #180 Del Skrevet 27. september 2015 Jeg trenger ikke flere svar fra den kanten. Etter det som har kommet frem av gravingen vi har drevet her i tråden, syns jeg det er mye som faller på plass slik vi ser det. Regner med at PFU kontakter redaktøren og andre for å avklare ved behov. Og så får vi vite om vi er berettiget til hva vi har kommet frem til her. Jeg håper bare at utvalget denne gangen setter seg inn i saken, og ikke undervurderer den. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg