Gå til innhold

Kjerringer med for mye fritid ut mot Det Nye - ny PFU-sak?

Vitulina

Anbefalte innlegg

Gjest Raindrops

Jeg har aldri engasjert meg mye i disse PFU-greiene deres, men fy fader, jeg er imponert over detektivarbeidet dere gjør, og overrasket over hvor uprofesjonelle de er i møte med kritikken.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imponerende stykke arbeid! Dere er virkelig engasjerte og dyktige :jepp:

Kjenner jeg blir mer og mer skeptisk til det som skrives i magasinene (enda så lite jeg leser). Er mye mer kritisk og mistenksom enn tidligere...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kundekvelder som virker." Her skriver Egmont Publishing (som gir ut Det Nye) at deres merkevarer arrangerer kundekvelder sammen med samarbeidspartnere og at leserne av de respektive magasinene inviteres. Alle arrangementer har vært veldig vellykket. Redaktøren av Kamille er sitert på at hun synes det alltid er like spennende å møte lesere og høre hva de synes om bladet.

Videre skrives det at de (Egmont) ønsker samarbeidspartnere de kan arrangere leserkvelder sammen med, men også samarbeidspartnere som vil være med på å fylle opp en goodiebag til leserne.

I intervjuet med CBE i Det Nye, var det to varemerker som ble nevnt ved navn: Farris ("Hun bestiller seg en Farris") og Adax (nevt i avsnittet under overskriften "PT-eksamen og designerdebut" hvor kolleksjonen blir beskrevet i et eget avnitt.) Begge disse dukket opp igjen på kundekvelden. Adax var naturligvis overalt og Farris lå i goodiebagen.

Jeg skal ikke hardnakket påstå at det ikke var tilfeldig at Farris ble nevnt i intervjuet, men det kan fint settes på lista over ting som gjør at intervjuet fremstår mer som markedsføring/PR/produktplassering (med både bindinger og dobbeltroller), enn et uavhengig journalistisk intervju hvor Det Nye ikke har andre interesser enn å glede leserne sine med et portrett av CBE som de vet at leserne er interessert i.

Det ser ut til å bli vanskeligere og vanskeligere.

Da Det Nye la ut invitasjonen på Facebook, var Det Nye sin produktsjef andremann til å klikke på "like" og hadde tydeligvis ingen problemer med at Det Nye inviterte til kundekveld i samarbeid med Adax.

I følge hennes egen beskrivelse på linkedin, er det hun som har (helhetlig) ansvar for markedsføring av Det Nye og utarbeidelse av markeds- og aktivitetsplaner. En av nøkkelkvalifikasjonene hennes er eventer.

Genialt, visningsnamn. Jeg bøyer meg i støvet for observasjonsevnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan.. Jeg innser at det er på tide å gi opp det meste av norske motemagasiner. Sendte nettopp en mail til DetNye og redaktøren hvor jeg gjorde det klart at jeg ikke lenger ønsker å støtte et magasin som driver på slik, og oppfordrer andre til å gjøre det samme. 

Det må da være mulig å kreve et minstemål av redaksjonell integritet. 

Takk for at dere opplyser oss om dette! 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen! 

Det her viser vel bare at mote og mediabransjen i Norge er helt håpløs. Det de er opptatt av er egen vinning, og klø hverandre på ryggen for å få det de vil. Forbrukerne bryr de seg tydeligvis ikke om - annet enn å tjene penger på de så klart. Å fortelle delsannheter, eller la være å opplyse om samarbeid er tydeligvis helt greit: så lenge ingen finner det ut da.. Da er det ro-ro, og skylde på alle andre. Eller nekte til man sprekker. 

Flott innlegg hos mamsi og veldig bra jobba av alle dere som legger ut linker og engasjerer dere  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på hvordan DetNye skal prøve å ro seg ut av dette! 

Presseveggen (linket til i innlegg 9 på første side i denne tråden) er ikke noe man bare printer ut sånn i full fart på sparket. Spør hvem som helst som jobber med trykk, reklame, events.

Men jeg vel mest overrasket.

Ikke over snusk&fanteriet, men over at sjefsredaktøren ikke tok seg tid til en liten bakgrunnsjekk av hvem Mamsi er, og hva som tidligere er gravd frem av de feite, misunnelige kjerringene på KG (fotballfrue-tråden) - før hun skrev svaret med løgnene. Når bevisene er så mange, og så lett å finne, og det sitter en gjeng her på KG som etterhvert er durkdrevne detektiver, så er det livsfarlig å lyve. Og det vet hun nok nå. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde man jo få frem i lyset! Fy søren for noe lureri! Spesielt med tanke på hvordan redaktøren svarte! :sjokkert: 

Her bør de bli felt KRAFTIG! Noen her som har sendt klage med all informasjonen som har kommet frem?

Og den vikaren: Jeg MÅ ha navnet! Trenger en så dyktig person på jobb!!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lang venteliste for å få tak på den vikaren. Tenk en vikar som på forhånd kunne forutse at Steen&Strøm/Adax ville spørre om å bare "få noen eksemplarer av bladet".

Så vikaren forutså dette (synsk? synsk vikar = ikke mange av dem), og vikaren sørget derfor for å produsere en sponsorvegg/pressevegg god tid i forveien. Og ordnet med Adax slik at påmelding til eventet skulle gå via Det Nye.

Just in case.I tilfelle Adax/Steen&Strøm skulle be om å få noen eksemplarer av bladet.... sånn i siste liten. 

Supervikar! Jeg tror det er lang venteliste. Jeg byr 5.000.000. Noen høyere? 

Endret av Dolce
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde man jo få frem i lyset! Fy søren for noe lureri! Spesielt med tanke på hvordan redaktøren svarte! :sjokkert:

Her bør de bli felt KRAFTIG! Noen her som har sendt klage med all informasjonen som har kommet frem?

SÅ enig!  Jeg tar av meg hatten for detektivarbeidet enkelte legger ned og håper virkelig at Det Nye blir felt - jeg skjønner virkelig ikke hvordan de skal klare å komme seg unna med dette med alle bevisene som har blitt lagt frem i denne tråden.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta

Det ser ut som at journalisten som har skrevet intervjuet er Mariann Aaland:

http://www.klikk.no/mote/detnye/livsstil/article1614144.ece

Hun har jobbet som redaksjonssjef i Spirit, Woman og Det Nye Shape Up og Woman og er utdannet forfatter:

http://www.nettavisen.no/na24/propaganda/2370064.html

https://no.wikipedia.org/wiki/Mariann_Aaland

http://romanfabrikken.blogspot.no/p/bidragsytere.html

Det må selvsagt bekreftes, men hun står i alle fall kreditert der.

Hilsen en med for mye fritid (ca 10 minutter for mens jeg ventet på noe).

Edit: Ser nå at det samme ble trukket fram i kommentarfeltet til mamsi for en stund siden, men det er uansett greit at det står her også.

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snøsøta

Det skjer viktigere ting i verden altså. Just saying.

Ja ikke sant? Derfor bruker jeg 98% av tiden min på langt viktigere ting i livet som jobb, familie, sosialt engasjement, venner og friluftsliv. Men skjulte bindinger, skjult reklame, tvilsom promotering og løgn bidrar ikke til en bedre verden, og om jeg kan bruke 10 minutter av en pause på å gjøre verden litt mer gjennomsiktlig så er det bra det synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør det. Så får det være opp til hver og en hvilke "kampsaker" man velger seg :)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å være uenig i det, det meste som skjer i verden er viktigere enn det som diskuteres på Kvinneguiden, minus et par tråder på aktuelle saker muligens.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tydelig at det å bli felt i PFU knapt betyr noe som helst for enkelte. Her er det helt tydelig at ukulturen er blitt syltet langt ned i hele bransjen, i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...