Gå til innhold

.

Gjest ISeeYouCreep

Fremhevede innlegg

Skrevet

Et lite tips til trådstarter: la døra til maskinen stå litt på gløtt, og dra vaskemiddelskuffen litt ut slik at maskinen får tørke mellom hver vask. Så slipper du sur lukt :-)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
-ssi skrev (På 20.9.2015 den 18.21):

Et lite tips til trådstarter: la døra til maskinen stå litt på gløtt, og dra vaskemiddelskuffen litt ut slik at maskinen får tørke mellom hver vask. Så slipper du sur lukt 🙂

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Fortsett med eddik i maskinen.

Husk å bruke maskinrens en gang i måneden, alt dette tjener selgerne av eddik, maskinrens og vaskemaskiner gode penger på.

Først begynner elektronikken å fjuske og så tærer eddik og maskinrens hull i alt av gummimaterialer.

Følg også rådet fra de to i tråden om vannkoker og eddik, bakepulver ognikke minst klorin.

Og sist men ikke minst, kast bruksanvisningene til alle hjemmeprodukter før du rekker å lese den. Da sparer du mye tid når produktene er nye, og står rådvill når du begynner å lure på hvordan du skal håndtere produktene dine. Men skitt au, du har jo kg!

Anonymous poster hash: fcf52...41f

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har aldri brukt eddik eller rensemiddel i maskinen.

Det jeg derimot gjør av og til er å sette på en maskin på 90 grader uten klær og uten tøy.

Så skal døren og vaskepulverkammeret stå åpen slik at det får tørket mellom hver vask.

Gjør likedan med oppvaskmaskin.

Skrevet

Mest sannsynlig er det drivreima som er gåen. Da kjøres programmet, men når trommelen ikke går rundt, blir ikke klærne vasket. Kontakt noen som driver med reparasjon av vaskemaskiner, ikke prøv å skifte selv. Det vil koste endel i arbeid, men selve reima er ikke dyr.

Tusen takk!:)Så maskinen fungerer fortsatt tror du? Tar det lang tid å skifte drivreim?

Anonymous poster hash: f1327...1a7

Skrevet

Tusen takk!:)Så maskinen fungerer fortsatt tror du? Tar det lang tid å skifte drivreim?

Hvis den lager normale lyder når du setter den på, så fungerer den. Å skifte drivreim er fort gjort for en proff, men du må regne med å betale for minst en time + oppmøtegebyr. Hvis du ikke vil levere den inn på et verksted. Drivreima er den som går fra motoren og over til trommelen, driver den rundt. Ganske vanlig at den blir utslitt

Skrevet

Det anbefales ikke å helle bensin i vaskemaskinen, bare opplyser sånn at du ikke gjør det. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis den lager normale lyder når du setter den på, så fungerer den. Å skifte drivreim er fort gjort for en proff, men du må regne med å betale for minst en time + oppmøtegebyr. Hvis du ikke vil levere den inn på et verksted. Drivreima er den som går fra motoren og over til trommelen, driver den rundt. Ganske vanlig at den blir utslitt

Tusen takk!:) Nå er det bare å finne en som kan gjøre det. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Mener ikke kuppe tråden din ts, men jeg har selv nettopp fått problemer med min vaskemaskin, og lurer på om en kan svare hva årsaken kan være. Skal evt lage ny tråd, men tenkte hvis noen kjapt vet årsak.

Vaskemaskinen går som vanlig, men den går ikke rundt, og selv om sentifugen står på, er tøyet helt vått når den er ferdig, og vaskemiddel har ikke blitt fordelt jevnt, klærne er helt våte, som sagt den dreier ikke rundt når den går lenger. Hva kan det være? Det er en veldig bra maskin, men fikk skiftet pumpe noen år tilbake. Kan det være pumpa igjen? Hvem bør jeg kontakte som kan evt fikse den og er det dyrt?

Det kan være reima på trommelen som har røket siden ikke går rundt. Du må ringe reperatør. Det kan fort bli dyrt og kanskje det svarer seg og kjøpe ny. Jeg måtte betale 1500 kr for at de skulle sjekke min, da hadde reima røket. Kjøpte ny maskin.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...