Litago Skrevet 4. mars 2002 #1 Del Skrevet 4. mars 2002 Dette innlegget dreier seg om Det Evige Temaet: Vekten! Jeg er litt over 40 og har alltid hatt lett for å legge på meg. Da jeg var 30 gikk jeg lett ned i vekt. Da jeg var 35 trengte jeg igjen å gå ned noen kilo, men denne gangen tok det noe lengre tid. Nå har jeg fulgt noe ala Grethe Roede i 6 måneder + trimmet hver dag og kun gått den 9 kilo!!! Er det generelt vanskeligere å gå ned i vekt når man er over 40? Eller er det bare meg? Noen som har tips om ting som funker for dem? Ønsker å gå ned 10 kilo til. Skal selvsagt fortsette slik som jeg har gjort til nå, men må innrømme at jeg har blitt veeeeeeldig utålmodig! Litago1212[ Dette Innlegg er endret av: Litago den 2002-03-04 01:02 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bria Skrevet 4. mars 2002 #2 Del Skrevet 4. mars 2002 Hei Litago Tror det at kroppen har vent seg til mindre kalorier er med på å gjøre at slankingen tar lengre tid. I begynnelsen, når du tok fortere av, så var kroppen vant til et større kaloriinntak. Kroppen legger om forbrenningen og går på sparebluss. Det er lettere sagt enn gjort, men det eneste du kan gjøre er å ta tiden til hjelp... Jeg har alltid vært tynn og kunne spise det jeg ville uten å legge på meg...helt til jeg rundet de 40 Da opplevde jeg, for første gang, det andre snakket ofte om: At jeg merket at buksene begynte å stramme. Sist jeg opplevde det var da jeg var gravid Må si at jeg, heldigvis, har et avslappet forhold til det å forbli tynn uansett pris, men jeg var nødt å tenke over hva jeg spiste og hva av dette jeg kunne unngå. Jeg spiste sjokolade hver dag drakk ofte Cola. Hadde peanøtter, chips og hamburgere, eller pizza i helgene. Hadde mye kaloririk saus på middagen. Og dessuten trimmet jeg aldri. Jeg bestemte meg for at det måtte bli en slutt på denne livsstilen, og la fullstendig om kostholdet. Kuttet ut all form for snop i ukedagene, og alle typer fete sauser. Nå har jeg hamburger eller pizza en gang i måneden. Jeg drikker litt Cola om lørdagen, pluss at jeg kjøper en sjokolade. Kuttet helt ut peanøtter og chips. Drikker mye vann, og spiser salater uten dressing. I tillegg går jeg en tur hver dag Jeg gikk ned de 10 kiloene jeg trengte å gå ned, men det som var viktigere var at jeg følte meg mye mer sprekere enn jeg hadde gjort på lenge Jeg har en jobb der jeg går mye, men det er likevel mye stress, så turene jeg tar hver dag pluss omlegging av kostholdet tror jeg har hatt mye å si for at jeg er i bedre form enn på lenge. Uansett så tror jeg det tar lengre tid å slanke seg enn det gjør for de som er yngre, det er jo bare naturlig, for kroppen forandrer seg gjennom hele livet. Synes det er viktig å ikke slutte å unne seg noe, av og til, sånn at vi blir "fanatisk" når det gjelder å slanke seg. Det er som du sier, Litago, at vi må ha mye tolmodighet, og det er ikke alltid like lett. _________________ Hilsen Bria 1212[ Dette Innlegg er endret av: Bria den 2002-03-04 01:46 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 8. mars 2002 #3 Del Skrevet 8. mars 2002 Ikke noe problem jenter. Det er bare å trimme, trimme og trimme. Gjør dere det, så er det ikke bare tannkjøttet som beveger seg oppover!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 9. mars 2002 #4 Del Skrevet 9. mars 2002 Hva er det som også beveger seg oppover når man trimmer? Vekten?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 9. mars 2002 #5 Del Skrevet 9. mars 2002 Vekten?? Næhææ. Trener du så får du løfta litt på daukjøttet. Flesket flyttet seg på en måte litt sånn oppover. Trening er jo også en måte å bearbeide forfallet på. Bare prøv.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sussi* Skrevet 12. mars 2002 #6 Del Skrevet 12. mars 2002 Seneste forskningen hevder at det er viktig å spise færre kullhydrater og mer protein når man slanker seg. Dessuten er det viktig å fordele maten på mange måltider. Spaserturer kan være vel så "slankende" som annen mosjon.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 13. mars 2002 #7 Del Skrevet 13. mars 2002 Var det noen som sa: BARE å trimme???? Jeg måtte vel høre feil??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 13. mars 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 13. mars 2002 Takk for all velmenende tips og råd, og ikke minst for all trøst! Jeg trener ca 4 dager i uken, ca to timer hver dag. I tillegg til at det forhåpentligvis bidrar til vektnedgang så bidrar det garantert til bedre humør og mer energi!!! I tillegg spiser jeg sunt hver dag, men skeier ut en gang i uken. Da drikker jeg vin og spiser litt chips eller annet snacks jeg har lyst på. Må jo koze seg litt mens man slanker seg, ikke sant? Apropos det at ting henger: Jeg er veldig heldig på den måten at verken brystne eller rumpa har begynt å henge ennå. Ok... kanskje brystene littegrann.... Er heldigvis også ganske rynkefri, og håper det forblir slik ettersom mine foreldre også har lite rynker. MEN jeg har fått skikkelig kjerring-mave! Eller kanskje jeg skal kalle det mannfolk-mave? Uansett lite lekkert... Håper det fortsetter å gå riktige veien for alle oss som strever med noen ekstra kilo. (Og Bria, jeg er kjempemisunnelig på deg som kunne spise hva du ville tidligere. Heldiggrisen! ) Litago Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 2. april 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 2. april 2002 Vil bare nevne at jeg har gått ned tre kilo til! Jippi!!!!! Livet smiiiiiiiiiler!! Litago Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 6. april 2002 #10 Del Skrevet 6. april 2002 Flott Litago. Du skal se at dette blir bra!! Grattis med 3 kilo mindre Litago. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 14. juli 2002 #11 Del Skrevet 14. juli 2002 En måte å gå ned i vekt på er å "lure" kroppen, ved å spise vanlig mengde kalorier en dag for så å spise lite neste osv.... Dermed skjønner ikke kroppen at den må sette forbrenningen ned på sparebluss. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 15. juli 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 15. juli 2002 Takk for fint tips Annie, det skal jeg prøve. Må bare skryte litt av meg selv: Har gått ned ca. 4 kilo siden sist innlegg i april, så nå er det totalt minus 16!! Og maven blir stadig mindre..... JIPPI! :P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 15. juli 2002 #13 Del Skrevet 15. juli 2002 Grattis Litago! Ikke lett å gå ned i vekt. Tro meg jeg vet hva jeg snakker om. Så gjenstår det bare for meg å bruke det rådet jeg ga til deg selv. Det funker, det er bare så kjedelig å tenke slanking på sommeren. På høsten blir det mørkere og da er det enda vanskeligere. På vinteren er det mørkt og da kjeder man seg og "trøstespiser". På våren kommer finværet og da må man jo "unne seg litt". Så endelig er det sommer....og da er det grillmat. Men hva er vel grillmat uten potetsalat og salat UTEN dressing?? Fanken ikke lett detta slankegreiene... :-? Får nyte sommeren og kanskje finne opp en ny årstid? En slanke årstid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 15. juli 2002 Forfatter #14 Del Skrevet 15. juli 2002 Hei igjen Annie! Ettersom du sliter med det samme skal du få et av mine gode tips. Jeg har blitt en "smaker". Det vil si at jeg tar en liten bit, eller en liten smak om du vil, av alt jeg har lyst på. Men jeg spiser meg ikke mett på det usunne lengre. Her om dagen spiste jeg 1/8 dels brownie! Det var faktisk like godt som en hel. Smaken er jo den samme selv om bitene er mindre! På denne måten føler jeg ikke at jeg slanker meg. Jeg spiser meg mett på det sunne og "smaker" på det fete. Lykke til med slankingen din også Annie! Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 15. juli 2002 #15 Del Skrevet 15. juli 2002 Takker for rådet Litago. Jeg var flink til å smake en stund, og gikk faktisk mye ned på det nesten 17 kg! :D Har visst glemt det nå, på den andre siden har jeg ikke gått opp igjen heller. så var det bare resten da..... Men faktisk plager det meg ikke så mye lengre. "klarte" til og med å få meg kjæreste selvom vekta ikke peker på idealmål.. Og om jeg skulle få "ånden" over meg igjen så blir det jo en bonus på oss begge.... (Ikke sant elskling? ) Nå holder vi på å flytte sammen, så når ting roer seg litt skal jeg prøve å tenke litt på slankinga igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå