Stinelin Skrevet 24. april 2016 Forfatter #581 Del Skrevet 24. april 2016 Gratulerer så mye Yabbadoo, og lykke til videre!! Jeg hadde bare delvis pakket fødebagen i uke 37. Fikk noen merkelige magesmerter og etter en telefon til føden ble jeg plutselig innlagt. Ble litt å ordne og fikse i full fart! Nå ligger jeg og venter på en avgjørelse i morgen tidlig, veldig spennende! Er 37+4 idag, så han kan bare komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 25. april 2016 #582 Del Skrevet 25. april 2016 Å, korleis gjekk det i dag, Stinelin? Lykke til! Er det fleire som er plaga av kvalme når babyen rører på seg? Mageboaren her kavar stadig rundt, og eg blir rett og slett ganske uvel når han held på. Eg synst hikkinga er veldig koselig, men akkurat den kravlinga ... då håper eg stort sett berre at han sovnar igjen raskast mulig. Men enkelte dagar held han det gåande leeenge. Slik som akkurat nå. Det hender han sovnar av litt sang - han virkar til å lika "Bjørnen sover" godt - så det er ikkje sjelden eg ber storebrødrene om å synga for babyen. Kosestund for alle. (Utanom dei gongene storebrødrene kranglar om kven som skal synga for babyen først. ) Heldigvis er eg ikkje plaga av harde spark i ribbeina. *bank i bordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 25. april 2016 #583 Del Skrevet 25. april 2016 Spennende Stinelin, håper å høre koselige nyheter snart Jeg blir ikke kvalm av at han rører seg, men det er jo litt slitsomt innimellom når han har veldig aktive dager. Mest av alt er det bare koselig, men han presser seg mye nedover og det gjør s***** vondt både rett ned og der bak Ellers har jeg heller ikke fått et eneste spark i ribbeina, lurer litt på hvordan han ligger nå om dagen, fordi foten som frem til for en uke siden stakk ut på høyre siden av magen er ikke der lenger nå. Samtidig føler jeg fortsatt at han har ryggen og rumpa ut mot meg.. Skal til jordmor i morgen, lurer litt på om hun klarer å kjenne om han ligger som stjernekikker eller da slik jeg tror (og håper) med ryggen ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 26. april 2016 #584 Del Skrevet 26. april 2016 14 timer siden, toneeee_ skrev: Spennende Stinelin, håper å høre koselige nyheter snart Jeg blir ikke kvalm av at han rører seg, men det er jo litt slitsomt innimellom når han har veldig aktive dager. Mest av alt er det bare koselig, men han presser seg mye nedover og det gjør s***** vondt både rett ned og der bak Ellers har jeg heller ikke fått et eneste spark i ribbeina, lurer litt på hvordan han ligger nå om dagen, fordi foten som frem til for en uke siden stakk ut på høyre siden av magen er ikke der lenger nå. Samtidig føler jeg fortsatt at han har ryggen og rumpa ut mot meg.. Skal til jordmor i morgen, lurer litt på om hun klarer å kjenne om han ligger som stjernekikker eller da slik jeg tror (og håper) med ryggen ut. De roterer under fødsel, så om han ligger som stjernekikker nå har ikke så stor betydning egentlig (Var det jeg fikk beskjed om forrige gang). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 26. april 2016 #585 Del Skrevet 26. april 2016 1 time siden, Pyntestøv skrev: De roterer under fødsel, så om han ligger som stjernekikker nå har ikke så stor betydning egentlig (Var det jeg fikk beskjed om forrige gang). Ja, men da så Alt var forøvrig bra på kontrollen, lillemann har rotert 90 grader han nå og sparker visst ut til venstre. Så det er bare å ruge videre, ny kontroll om 2 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 26. april 2016 #586 Del Skrevet 26. april 2016 Hurra, da har permisjonen offisielt startet Kjenner at det er perfekt timing for permisjon, for nå er jeg veldig sliten. Den siste uka har jeg blitt mer og mer sliten og trøtt. Så nå er det bare å lade opp den kommende tiden. Har kontroll hos jordmor på torsdag, og håper alt står bra til. Babyen er i alle fall utrolig aktiv. Det må være trangt der inne for henne, stakkar! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 26. april 2016 #587 Del Skrevet 26. april 2016 Jeg kjenner at jeg også begynner å bli klar for permisjon, selv om det er seks uker til... Heldigvis går ukene fort og jeg er i fin form, så jeg har ikke noe å sutre over :-) Barnerommet begynner å bli ferdig, og det er blitt så FINT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 27. april 2016 #588 Del Skrevet 27. april 2016 tenkte jeg skulle få pakket klart alt til vi skal på sykehuset nå og har noen dumme spørsmål baggen til meg er klar og klær til baby er klart (jordmor sa det var best å ha med egne klær, var ikke så mye å låne på sykehuset her) har jeg kontroll på etter å ha lest masse lister på nettet. Men håper noen kan hjelpe meg med resten: skal jeg ta med stelleveske med brystpumpe, babyolje, krem og andre småting? Barnevogna, skal jeg ta med den? Vet ikke om det er sånn at hvis vi blir der noen dager så kan vi gå en liten tur ut med baby på sykehusområdet for å få rørt litt på oss og få litt luft? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 27. april 2016 #589 Del Skrevet 27. april 2016 Jeg tar ikke med pumpe, babyolje, kremer osv. Jeg regner med at de har alt vi trenger til stell på sykehuset. Barnevogn tar vi heller ikke med, bare bilstolen. Men så er jeg førstegangs da, så jeg har ingen erfaring med denne pakkingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 27. april 2016 #590 Del Skrevet 27. april 2016 Vi fikk beskjed på sykehuset om at de har alt vi trenger til skift og slikt på sykehuset, og at vi kan låne brystpumpe også. Barnevogn vet jeg ikke, men jeg har sett folk gå og trille med disse sengene på hjul på uteområdet på vårt sykehus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 27. april 2016 #591 Del Skrevet 27. april 2016 Takk for svar da putter jeg bare vogna i bilen sånn i tilfelle, så får jeg se om den passer i bilen også med det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 27. april 2016 #592 Del Skrevet 27. april 2016 Eg tar ikkje med noko slikt iallfall. Pumper har dei på sjukehuset, sjølv om du kanskje må spør etter, og det kan kanskje vera litt ventetid også. Stelleprodukter trengs det lite av den første tida, og det nødvendige for nyføddperioden bør dei ha på sjukehuset. Her trur eg dei hadde vogn(er) på nyføddintensiven, men ikkje på barsel. Nå har eg ikkje vore i nærheten av å tenka på trilletur mens eg har vore på sjukehuset, sjølv om eg begge gongene har vore der lenger enn "normert tid". Men så har eg ikkje vore heilt i form heller, og alltid vore på barsel, ikkje hotell. Men elastisk bæresjal er nå med i min "babykoffert". Så vil eg gå ut, blir det sjalet eller babysenga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 27. april 2016 Forfatter #593 Del Skrevet 27. april 2016 Nå ligger jeg her med vår skjønne gutt på brystet Herlig type som spiser og sover! Var i toppform når han kom ut, skrek bra, og jeg fikk han på brystet umiddelbart. Hadde gitt beskjed om det, og de fikk ikke måle, veie eller noenting før senere. Min unge, ligg unna..!! Han ble tatt med KS i går, og alt gikk kjempefint, men det er jammen en påkjenning med alt en skal gjennom. Tøft for både kropp og sjel... Nå bare koser vi oss sammen med pappan som jeg bare blir mer og mer forelska i, han er min klippe og en fantastisk støtte... Vi har fått en sånn plastseng, men mini ligger stort sett oppå eller ved en av oss. Har med Caboo til å bære i, men fortsatt er ikke jeg stødig nok til det. Jeg tenker at vogn egentlig er overflødig, men kan være kjekt om man er i form til å gå ut. Stelleprodukter og pumpe trenger man ikke å ha med. Til babyen har vi klær, ullpledd og bilstol. Ammetopper og joggebukse til meg selv, samt crocs som man kan dusje i. Og paracet, får ikke nok her og blir så lei av å mase. Sikkert på kanten, men jeg nekter å lide.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 27. april 2016 #594 Del Skrevet 27. april 2016 Gratulerer, Stinelin! Så godt å høyra at de har det fint! Og super dag å ha bursdag på - sagt med nå 34 års erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 27. april 2016 #595 Del Skrevet 27. april 2016 Gratulerer Stinelin Godt å høre at dere har det fint, skjønner at dere koser dere masse!! Gleder meg til det er vår tur Nyt hvert sekund med lillegutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 27. april 2016 #596 Del Skrevet 27. april 2016 Gratulerer Stinelin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 27. april 2016 #597 Del Skrevet 27. april 2016 Gratulerer så masse, @Stinelin! Og gratulerer med gårsdagen til deg også, @dreia! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. april 2016 #598 Del Skrevet 28. april 2016 Hurra og gratulerer så mye @Stinelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 28. april 2016 #599 Del Skrevet 28. april 2016 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 30. april 2016 #600 Del Skrevet 30. april 2016 37 uker - permisjonen er i gang! Da er fødebaggen endelig helt klar. Jeg har ikke klart å finne noen nye klær til meg selv utover ammetopper og bh'er, så selv om jeg gjerne skulle reist til sykehuset med noen nydelige ubrukte bambusharemsbukser så er det altså kun pakket ned en pysjebukse (lys, brukes FØR fødsel) og en mørk litt ledig en til etterpå. To åpne cardigans, truser og sokker. Så får jeg prøve å reise i en av gravidbuksene mine hvis jeg husker det (har tid til å tenke over det). Mye annet begynner å komme på plass her også, men litt små praktiske ting i huset er fortsatt ikke gjort. Jeg forsøkte å henge opp noen gardiner i går, men det endte bare i gråt fordi jeg ikke klarte det. Så det, samt å tilpasse noen skuffer til det nye baderommet vårt må mannen gjøre. Vi har også bestilt en ny skyvedørsgarderobe til yttergangen som jeg håper blir levert snart, hvordan vi skal klare å montere den er jeg neimen ikke sikker på, men mirakler kan skje (og kanskje noen gode venner kan skje også..). Jeg har bestilt en ny benk som er på posten nå, men jeg er gressenke denne helgen så jeg får ikke hentet den. Rommet til knerten er klart bortsett fra litt bilder som skal i rammer, jeg har satt frem bilstolen, teppet, kosekaninen og fødebaggen. Klær er vasket og strøket. Må en liten tur på Ikea for å handle en madrass til sprinkelsengen, en liten benk til badet, og de rammene som bildene skal inn i. Jeg håper lilleknert holder seg inne i allefall i 2 uker til, føler ikke at noe er på gang, samtidig vet jeg jo ikke hva jeg skal kjenne etter. I termingruppen på facebook er det totalt kaos, syns alle enten føder eller løper i trapper og hopper på trampoliner for å sette noe i gang. Folk strippes, spiser kanel rett fra boksen og har sex morgen/middag/kveld 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå