Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016

Stinelin

Anbefalte innlegg

1 uke igjen? Ser du er like langt som vei som meg og jeg har igjen i overkant av fem uker :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her får vi permisjon fra uke 34 :) 

Kjenner dere mønster på bevegelsene til den lille? Jeg kjenner han egentlig gjennom hele dagen, men har enda ikke forstått meg på noe mønster.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner henne litt på dagen, mest på kvelden og også endel på natten. Får sikkert en liten natteranglerbaby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det gjennom hele dagen, men mest på kvelden og natten :) Og hvis jeg er veldig sulten sparker hun mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter det alltid når han sover om morgenen, for det er ikke en selvfølge. Deilig å våkne opp og kjenne at han er helt rolig. Det tar seg opp i løpet av dagen, når jeg kommer fra jobb er det mye aktivitet, og alltid når jeg spiser. Så er han ganske aktiv etter leggetid, men sovner som regel hvis det ikke er noe spesielt samtidig med meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vogn, bilstol og vugge i hus. Samt tripp trapp stol med newborn sete. Klær etter storesøster ligger på loftet, klar til å sorteres og vaskes. Klør i fingrene etter å starte! Hvor mange uker på vei er det ok å starte? Er 30 uker nå :-) (vet det ikke finnes noen fasit altså) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, gjärd skrev:

Nå har jeg vogn, bilstol og vugge i hus. Samt tripp trapp stol med newborn sete. Klær etter storesøster ligger på loftet, klar til å sorteres og vaskes. Klør i fingrene etter å starte! Hvor mange uker på vei er det ok å starte? Er 30 uker nå :-) (vet det ikke finnes noen fasit altså) 

Jeg har vasket klær i mange måneder jeg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vore litt mønster ganske mange veker allerede, men ikkje noko å stilla klokka etter. Mest vaken på kvelden, frå litt før storebrødrene legg seg og til litt etter eg har lagt meg (heldigvis med litt pausar). Ellers på døgnet er  det litt spredt. Men eg syns at han har stadig fleire vakenperiodar, for det er nokså mykje aktivitet, så eg fryktar eg berre kan seia adjø til sovebabyen eg hadde bestilt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er også 30 veker, og eg starta sortering og vasking av babyklær i påsken, men ikkje fordi det klødde i fingrane, men heller mest fordi eg følte stresset og at det var på høg tid å få det på plass. Men nå er vel eg påvirka av at ting ikkje var klart då eg blei innlagt med førstemann, og det var ikkje ideelt med nettshopping frå sjukehussenga, og vask av babytøy til prematur i vasken på sjukehuset. :P Klæra fekk ein grundig vask då me endelig kom heim, men det var liksom ikkje det eg hadde mest lyst til å bruka nyfødttida på - det var nok av andre ting å gjera og ordna. ;) Så det er berre å finna ting frå loftet allerede. Eg har faktisk tenkt å starta med pakking av fødebag snart. Den har mannen pakka ein gong for mykje allerede. Då hadde eg eit par flyttelass på føden til slutt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du har satt i gang @dreia, med tanke på at du kan gå i fødsel om ikke så lenge. Selv gikk jeg en uke over med førstemann, noe jeg forventer å gjøre også denne gangen, så av den grunn tar jeg ting med ro. Tenker å sortere og vaske babyklær når permisjonen starter i mai.

Når det er sagt så oppdaget jeg i helga at nettbutikken var tom for babysenga jeg skulle ha. Eneste norske nettsted som selger og den ligger heller ikke ute på finn. Sååå irritert. Nå må jeg betale 600 i tollgebyrer om jeg skal kjøpe den i utlandet, noe som suger, men jeg klarer ikke å slå fra meg den senga så ender nok med å kjøpe den og da bør jeg vel gjøre det snart. Kan fort ta noen uker å komme seg gjennom tollen her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje høyra med nettbutikken om når dei vil ta senga inn igjen, Pyntestøv? Til førstemann arva me seng, og den fekk me faktisk ikkje før guten var omtrent ein månad gammal. Før det (og mykje etter det også) sov han på ammemadrass i vår seng. Så akkurat seng er sjeldan krise om ein ikkje har fått tak i på forhånd. ;)

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte, men de visste ikke @dreia. Usikker på om jeg tør å gamble på at den kanskje kommer sånn plutselig inn igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. april 2016 at 14.28, Pyntestøv skrev:

Jeg spurte, men de visste ikke @dreia. Usikker på om jeg tør å gamble på at den kanskje kommer sånn plutselig inn igjen. 

Nå ble jeg veldig Nyskjerrig på hvordan seng dette er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, gjärd skrev:

Nå ble jeg veldig Nyskjerrig på hvordan seng dette er :-)

Snuzpod :)

Den fungerer både som bedside crib og øverste del av sengen kan tas av og brukes som dagseng (er da som en vogge). Veldig praktisk seng :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får tak i senga @Pyntestøv :) Du har jo snakket om den siden i fjor sommer. Vi endte opp med Chicco Next2me, den kan jo ikke deles opp slik den Snuzpoden kan, men den er lett å trille rundt (om man er i samme etg og vil ha en krybbe som man lett kan ta ut i stua).

---

Jeg lurer litt på hva slags badeolje og olje/lotion dere har kjøpt til baby, og hva dere som har små fra før anbefaler? Er det forresten vits å ha egen sjampo til baby? Også ser jeg at det står mange steder at man må ha egen negleklipper, men flere av damene jeg jobber med sier at vi bare skal rive av neglene :sprettoy: Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har aldri kjøpt egen negleklipper. I starten reiv me berre av neglene, etter kvart har me brukt same negleklipper som oss.

Babyshampo kan nok også fint venta, men det kjem jo an på kor mykje hår babyen har. Min første var nærmast skalla fram til han var godt over året, så shampo blei vel først tatt i bruk frå han faktisk fekk litt dun. :ler: Andre må begynna å klippa håret på babyen når den berre er nokre månader gammal. Då er nok shampo greit å ha tidligare. Men vent og sjå til etter fødsel. Eg likar generelt godt produktene til både Burt's Bees (shampo, babyolje, salve m.m.) og Änglamark (Coop). Og me har brukt mykje babyolje frå Dr. Greve, om eg ikkje husker feil. Noko me så godt som aldri har brukt, er sinksalve. Men for såre rumper (etter oppstart av fast føde) er salva Inotyol gull - skal vel ha same virkeområde som sinksalve, men FUNGERER faktisk mot sår stump!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått datoen:) 26mai kommer jenta til verden(hvis hun ikke vil komme før da). Var på KS samtale i går og alt så kjempefint ut, selv om jeg kjenner liv så er det godt med en bekreftelse på at alt er fint. Eneste var at hun ikke var så veldig stor, ca 1mm mindre hode enn gjennomsnittet, men det var vist helt normalt siden jeg selv var litt under snittet selv som baby. 7 uker og 2 dager igjen! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro og få eksakt dato :-) 

her har babyen lagt seg med rumpa ned! Er jo enda flere uker hun kan snu seg på da. Spent på når/ om det skjer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror min har snudd seg med hodet ned, men jm kunne ikke kjenne dette på sist kontroll (som nå er over en mnd siden). Ny kontroll på onsdag, gleder meg, og er glad for at fra nå av får vi kontroll hver 14. dag. Onsdag er jeg også på papiret høygravid, selv om jeg føler meg temmelig høy allerede. Tungt å gå, press nedover, press oppover, press utover. I tillegg noen få, men sterke, stikkende smerter i symfysen i løpet av dagen, kanskje han jobber seg litt nedover? Ellers masse liv og alt føles fint. Er dog så sliten nå at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre. Vurderer å høre med legen om jeg burde korte ned dagene litt, for å ikke bli helt utslitt til fødselen. Det sitter langt inne å få en sykemelding, men helsa skranter litt her nå med forkjølelse etter forkjølelse, utmattethet og hormoner som snart sprenger i taket (trodde jeg slapp unna, men nei, jeg er håpløst følsom og emosjonell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her nå :)

Det begynner å nærme seg, bare 3 uker til småen kommer med planlagt KS! Han ligger som mine to forrige barn på tvers, og det føles som om han skal sprenge magen når kynnerne kommer... Han har beina nedi bekkenet mitt, og det kjennes godt når han tramper. :dry:

Vi har det meste på stell, men pusser stadig opp i huset. Grugleder meg, og vet ikke helt hvordan vi skal få tid og overskudd til tre barn...:ohmy:Minstemann på 2,5år har akkurat lært å klatre ut av sprinkelsenga, så nå må han lære å sovne uten "gitteret" som holdt han innesperret tidligere. Det er en prosess kan man si, håper det roer seg til vi må dra. 

Skal skrive fødebrev nå snart. Er litt sær og vil ha minst mulig undersøkelser, ingen studenter skal gjøre noe med meg, og jeg håper å få beroligende pga klaustrofobi under spinalbedøvelsen. Har lest litt om KS og tilknytning, og skal være mye strengere på dette denne gangen. Har slitt med både amming og tilknytning tidligere.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...