Metzili Skrevet 15. februar 2016 #421 Del Skrevet 15. februar 2016 @Pyntestøv Det kan jeg tenke meg er slitsomt, har du kanskje mulighet til å jobbe mindre? Her hvor jeg bor har man en gynekolog slik som man har fastlege i Norge, og hver svangerskapskontroll blir gjort hos gynekologen. Så da får man ultralyd på hver kontroll om man ønsker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 15. februar 2016 Forfatter #422 Del Skrevet 15. februar 2016 55 minutter siden, Pyntestøv skrev: Hvor langt er du på vei nå? Hvordan takler du dårlig søvn med to små? Syns det er tøft nok å takle en jeg, hehe. Ferdig med uke 28 nå. Nå er jeg så "heldig" at jeg er 100% sykemeldt pga magesår, bekkenløsning og total energimangel, så når gutta er i barnehagen 3-4 dager i uka kan jeg i det minste hvile, og noe ekstra søvn blir det jo også. Minsten er våken 3-4 ganger pr. natt, og eldstemann starter dagen kl.5 for tiden, så jeg vet ikke helt hvordan vi henger sammen jeg heller, hehe... Det blir en vane, og så avlaster vi hverandre og hviler når vi kan. I helgene sover vi lenge en morgen hver f.eks, det hjelper. Dessuten sover begge våre på dagen enda, da hviler vi i hvertfall! Mulig det ødelegger mye av nattesøvnen, men det er veeeldig deilig med en hvil på dagen, så vi tar den sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. februar 2016 #423 Del Skrevet 15. februar 2016 @Metzili: Jeg tenker jeg må ha en 20% sykemelding om det ikke bedrer seg. Vurdere å ta to halve dager i uken hvor jeg ikke starter før etter lunsj. Da er jeg sikret at jeg kommer meg litt på høyden. @Stinelin: Skittpomfritt! Forstår hvorfor du har null energi, og i tillegg har du jo mange andre plager. Bøyer meg i støvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. februar 2016 #424 Del Skrevet 15. februar 2016 6 timer siden, Riskrem skrev: @Pyntestøv Jeg sliter også veldig med søvnen. Har slitt siden uke 5 og blir ikke noe særlig bedre. Var 20% sykemeldt pga dårlig søvn en periode i første trimester. Nå bare holder jeg ut, selv om det er slitsomt til tider. Så ikke at du hadde svart her, men "godt" å se det er flere med samme problem. Har du barn fra før av? Føler nesten det er det som er verst. At min slitenhet går sånn utover han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 15. februar 2016 #425 Del Skrevet 15. februar 2016 1 time siden, Pyntestøv skrev: Så ikke at du hadde svart her, men "godt" å se det er flere med samme problem. Har du barn fra før av? Føler nesten det er det som er verst. At min slitenhet går sånn utover han Nei, har ikke barn fra før. Hadde vært enda mer sykemeldt hvis vi hadde hatt en fra før. Du får tenke at det "bare" er noen måneder igjen og så blir det nok bedre. Du gjør så godt du kan nå mens du er gravid, det er jeg helt sikker på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 15. februar 2016 Forfatter #426 Del Skrevet 15. februar 2016 6 timer siden, Pyntestøv skrev: @Metzili... @Stinelin: Skittpomfritt! Forstår hvorfor du har null energi, og i tillegg har du jo mange andre plager. Bøyer meg i støvet. Tenker nesten ikke over det engang, en tilpasser seg situasjonen en har tror jeg. Jeg klagde nok mye mer i mitt første svangerskap enn jeg gjør i mitt tredje.. Nå ser jeg lyspunkt overalt, som at jeg er sjeleglad når gutta rolig legger puslespill i stedet for å krangle, i motsetning til å være fortvilet over å ikke kunne sove fordi de er våkne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 16. februar 2016 #427 Del Skrevet 16. februar 2016 Flere enn meg som ikke har fått noen særlig mage enda? Alle rundt meg ser bare rart på meg når jeg forteller hvor langt på vei jeg er. Er så lei av å høre at jeg må spise mere! Jeg spiser sunt og legger på meg, kunne sikkert vært mere, men lille jenta har det fint har bare en bitteliten mage som såvidt stikker ut rett under navlen, så er ikke noen som ser det på meg i hverdagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 16. februar 2016 #428 Del Skrevet 16. februar 2016 Den 15.2.2016 at 8.56, Riskrem skrev: Jeg er også medlem i en termingruppe på Facebook. Jeg har inntrykk av at de fleste gruppen jeg er medlem i er relativt unge, dvs. i starten av 20-årene (jeg er 30 selv...) og det gjenspeiler seg litt i hva de skriver og måten de håndterer ulike situasjoner på. Gruppen jeg er medlem i har også sånne som legger ut om alt mulig rart, har spørsmål om de skal ringe føden osv. Tror vi kanskje får tenke at hadde vi vært 22 år selv hadde vi kanskje skrevet om de samme tingene Ja, jeg syns også mange virker unge! Det er klart det er en forskjell når jeg selv er 30 Men så plutselig ser jeg at flere av de jeg river meg mest i håret over er på barn nr 3 Så da begynner jeg å lure litt da.. Den 15.2.2016 at 9.14, Pyntestøv skrev: Hva heter gruppa du er med i Tone? Jeg er med i en selv, men føler det er mer variabelt. De unge, førstegangsmødrende er de som er mest bekymret, legger ut mye oppdateringer og/eller poster hyppig magebilder, men er ganske mange flergangsfødende der inne i 30-årene, som har et mer avslappet forhold til graviditet. Føler det alltid vil være litt både-og når man samler en stor gruppe mennesker på et sted, hehe. Gleder meg selv veldig til å få en egen barselgruppe i nærmiljøet. Siden jeg føder i mai/juni er min erfaring at den ikke kommer ordentlig i gang før etter sommeren. Det var slik sist i hvert fall. Nå er jeg heldig og har en mann som er hjemme i 10 uker, så behovet er der ikke før etter han starter på jobb igjen. Sånn sett er jeg jo heldig. Den heter Termingruppe Mai 2016. Er ca 230 medlemmer, så tenkte at det kanskje ikke var så mye aktivitet der. Jeg har også mann som er hjemme hele sommeren Er temmelig glad for det!!! Den 15.2.2016 at 10.22, gjärd skrev: Jeg har bare 60% stilling og er sykemeldt 60%. Så det vil si jeg bare jobber 8 timer i uka. Fordeler det over to dager. Er helt ferdig etter fire timer på jobb! Da er det rett hjem og sove! Jeg er også medlem av en terminggruppe på Facebook, men den er skjult tror jeg. Og det er vel bare 30 stk eller noe som er medlem der. Og alle virker veldig unge! Sånn 20-25 år.. Jeg nærmer meg 30 og har barn fra før.. Tar gjerne i mot tips på andre grupper :-) Jeg kan i allefall ikke anbefale den gruppen jeg er i Den 15.2.2016 at 10.50, Kokos skrev: Jeg er også med i en termingruppe på FB (skjult gruppe for BV-terminklubb) og der ser det ut til å være en del hyggelige, oppegående (voksne) folk. Positiv tone så langt i hvert fall, men jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Har derfor litt blanda følelser og klarer ikke å engasjere meg sånn veldig, men samtidig så er det jo hyggelig med folk som er i samme situasjon. Her inne (i hvert fall i denne tråden og blant dagbøkene) er det litt mer "nedpå" og det liker jeg egentlig godt. Eneste aberet er at jeg føler meg milevis bak "alle" andre siden jeg har termin i slutten av juni. Ja, jeg syns faktisk stemningen er langt bedre her inne på KG. I selve forumet er det jo mye rart, men da sorterer man jo bare ut det man ikke er så interessert i å ha noe med. Mye lettere enn 15-20 poster på wallen min hver eneste dag av mager og ultralydbilder og klagerop. Den 15.2.2016 at 11.33, Stinelin skrev: Jeg er også medlem i termingruppe for mai, over 200 medlemmer. Masse magebilder og de deler alt mulig rart. Og så slår det meg hvor ivrige og entusiastiske de aller fleste er der, føler meg skikkelig kjip selv som venter nr.3 og ikke er i ekstase for hvert spark som kommer eller hver dag som går... Sliter også litt med å sove for tiden. Er sliten, men føler at jeg ligger 2 cm over madrassen og får ikke slappet ordentlig av. Jeg er førstegangs, men føler at jeg ikke er på langt nær like entusiastisk som de som roper høyest der inne. Eller, jeg er jo det for vår egen del, vi koser oss jo masse med sneipen i magen, men det er aldri noe jeg ønsker å dele i all offentlighet på facebook. Det er kanskje det som sjokkerer meg mest, hvor lite filter endel folk har. Spesielt når de for eks henger ut svigerforeldre e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 16. februar 2016 Forfatter #429 Del Skrevet 16. februar 2016 3 minutter siden, toneeee_ skrev: Ja, jeg syns også mange virker unge! Det er klart det er en forskjell når jeg selv er 30 Men så plutselig ser jeg at flere av de jeg river meg mest i håret over er på barn nr 3 Så da begynner jeg å lure litt da.. Den heter Termingruppe Mai 2016. Er ca 230 medlemmer, så tenkte at det kanskje ikke var så mye aktivitet der. Jeg har også mann som er hjemme hele sommeren Er temmelig glad for det!!! Jeg kan i allefall ikke anbefale den gruppen jeg er i Ja, jeg syns faktisk stemningen er langt bedre her inne på KG. I selve forumet er det jo mye rart, men da sorterer man jo bare ut det man ikke er så interessert i å ha noe med. Mye lettere enn 15-20 poster på wallen min hver eneste dag av mager og ultralydbilder og klagerop. Jeg er førstegangs, men føler at jeg ikke er på langt nær like entusiastisk som de som roper høyest der inne. Eller, jeg er jo det for vår egen del, vi koser oss jo masse med sneipen i magen, men det er aldri noe jeg ønsker å dele i all offentlighet på facebook. Det er kanskje det som sjokkerer meg mest, hvor lite filter endel folk har. Spesielt når de for eks henger ut svigerforeldre e.l. Vi er i samme gruppe! I det siste har det blitt veldig mange 3D-bilder, rart å eksponere barn som ikke engang er født synes jeg, men så holder jeg på å bli gammel da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 17. februar 2016 #430 Del Skrevet 17. februar 2016 Da er jeg ikke i samme gruppe som dere. "Kun" 104 medlemmer der jeg er. Eneste jeg syns er synd er at det kun er ei som er fra nærområdet der jeg bor og vi er litt lenger fra hverandre i alder og livssituasjon, så ikke helt naturlig å treffes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 17. februar 2016 #431 Del Skrevet 17. februar 2016 17 timer siden, Stinelin skrev: Vi er i samme gruppe! I det siste har det blitt veldig mange 3D-bilder, rart å eksponere barn som ikke engang er født synes jeg, men så holder jeg på å bli gammel da. jeg meldte meg inn av nysgjerrighet etter dette. heheheh 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 17. februar 2016 #432 Del Skrevet 17. februar 2016 jeg vurderer å begynne å vaske babyklærne og sengetøyet, men jeg er SÅ redd for å ødelegge noe Vi ha det fint og mykt og glatt, men det må jo vaskes.. Bruker dere vanlig vaskemiddel og bruker dere evt skyllemiddel? Eller er det bare cracy babycilla som har kommet så langt og begynt å tenke på sånt? Bekkenløsningen ble mirakuløst bedre i det jeg ble sykemeldt, så nå går tiden tregt her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 17. februar 2016 #433 Del Skrevet 17. februar 2016 1 minutt siden, yabbadoo skrev: jeg vurderer å begynne å vaske babyklærne og sengetøyet, men jeg er SÅ redd for å ødelegge noe Vi ha det fint og mykt og glatt, men det må jo vaskes.. Bruker dere vanlig vaskemiddel og bruker dere evt skyllemiddel? Eller er det bare cracy babycilla som har kommet så langt og begynt å tenke på sånt? Bekkenløsningen ble mirakuløst bedre i det jeg ble sykemeldt, så nå går tiden tregt her... Haha, jeg har og lyst til å vaske babyklærne (så da er vi hvertfall to crazy babyzillas), men tvinger meg selv til å vente litt lengre med det Jeg kommer til å bruke et helt nøytralt vaskemiddel uten parfyme. Så herlig at bekkenløsningen har blitt bedre. Jeg har heldigvis stort sett sluppet unna bekkenløsning, kjenner bare at det verker litt innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 17. februar 2016 #434 Del Skrevet 17. februar 2016 48 minutter siden, Metzili skrev: Haha, jeg har og lyst til å vaske babyklærne (så da er vi hvertfall to crazy babyzillas), men tvinger meg selv til å vente litt lengre med det Jeg kommer til å bruke et helt nøytralt vaskemiddel uten parfyme. Så herlig at bekkenløsningen har blitt bedre. Jeg har heldigvis stort sett sluppet unna bekkenløsning, kjenner bare at det verker litt innimellom. crazy var det ja! så det var noe galt der! hahaha Får vel holde meg litt til jeg også. Ser for meg at det blir støvete og må vaskes igjen hvis jeg vasker det nå, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 17. februar 2016 #435 Del Skrevet 17. februar 2016 Jeg kommer også til å vaske alt sammen når det nærmer seg. Skal bruke vaskemiddel og tøymykner, men uten parfyme da I dag er det 25% rabatt på alt på Barnas Hus, så i dag har jeg kjøpt alt av utstyr. Sparte en god del penger på det!! Mannen og jeg var enige på forhånd hva vi ville ha, så jeg dro dit og bestilte en haug med ting. Gleder meg sååå mye til å hente tingene om noen uker, og særlig barnevognen! I natt var søvnen min helt katastrofe. Sov 00-03 og 06-09. Har ikke klart å sove mer enn 10 minutter på dagtid i dag. Takk gud for at jeg er sykemeldt. Er helt zombie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 17. februar 2016 #436 Del Skrevet 17. februar 2016 19 timer siden, Stinelin skrev: Vi er i samme gruppe! I det siste har det blitt veldig mange 3D-bilder, rart å eksponere barn som ikke engang er født synes jeg, men så holder jeg på å bli gammel da. Ja, jeg syns det er veldig spesielt å legge ut slike bilder selv. Jeg syns også at et bilde fra inni magen min er veeeeldig personlig, så jeg deler det mest med folk jeg kjenner godt, noe som jeg så klart syns er veldig koselig. Vi har ikke helt klart å bestemme oss for om vi vil ha 3D, jeg syns ofte det ser mer creepy ut enn koselig Er også litt redd for å betale 1400 kr og ende opp med veldig dårlige bilder. Noen erfaringer her? 2 timer siden, yabbadoo skrev: jeg vurderer å begynne å vaske babyklærne og sengetøyet, men jeg er SÅ redd for å ødelegge noe Vi ha det fint og mykt og glatt, men det må jo vaskes.. Bruker dere vanlig vaskemiddel og bruker dere evt skyllemiddel? Eller er det bare cracy babycilla som har kommet så langt og begynt å tenke på sånt? Bekkenløsningen ble mirakuløst bedre i det jeg ble sykemeldt, så nå går tiden tregt her... Jeg har vasket alt så langt jeg Eller, ikke alle laken og suttekluter og slikt da. Men tar det etter hvert som det kommer inn i huset. På lørdag skal vi kjøpe kommode slik at vi kan legge det i skuffer, hvis ikke blir det vel støvete igjen Vi bruker forøvrig vaskeposer til babyklærne, da holder det seg mye penere og kan fint vaskes sammen med annet tøy. Mannen min har ganske sensitiv hud, så jeg bruker samme vaskemiddel som vi bruker på hans klær, og det går bra. Normalt vaskemiddel (tror det er litt parfyme i det..) og ellers nøytralt skyllemiddel. 49 minutter siden, Riskrem skrev: Jeg kommer også til å vaske alt sammen når det nærmer seg. Skal bruke vaskemiddel og tøymykner, men uten parfyme da I dag er det 25% rabatt på alt på Barnas Hus, så i dag har jeg kjøpt alt av utstyr. Sparte en god del penger på det!! Mannen og jeg var enige på forhånd hva vi ville ha, så jeg dro dit og bestilte en haug med ting. Gleder meg sååå mye til å hente tingene om noen uker, og særlig barnevognen! I natt var søvnen min helt katastrofe. Sov 00-03 og 06-09. Har ikke klart å sove mer enn 10 minutter på dagtid i dag. Takk gud for at jeg er sykemeldt. Er helt zombie Hvilken vogn endte dere opp med å bestille? --- Ooooo, knerten i magen min er helt rabiat akkurat nå! Det er både godt og vondt Det er en veldig fin periode vi er inne i nå syns jeg, med masse bevegelse og liv, men ingen heftige og ubehagelige spark helt enda. Kroppslig derimot kunne jeg vært mer fornøyd, smeller på en kilo i uka nå føler jeg og det er litt mer ugreit (dog helt innenfor sånn gravidmessig da, jeg bare føler meg litt tjukk). Etterpå skal vi hente TrippTrappen fra posten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 17. februar 2016 #437 Del Skrevet 17. februar 2016 Min erfaring 3D: lite å hente i etterkant. Gøy der og da, men har knapt sett på bildene siden og syns heller ikke han var lik bildene når han kom ut. Kan ha vært uheldig. Syns Live HD virker bedre. Det er den nye greia. Mer modelert og ekte 3D, men kommer ikke til å ta det selv. Jeg har bare ikke behov:) Jeg har gått opp ca.8 kg nå. Jordmor sa det er vokseperiode ut uke 28, så ser frem til den er over gitt. Håper så inderlig å ikke legge på meg mer enn 15 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 17. februar 2016 #438 Del Skrevet 17. februar 2016 @toneeee_ Vi bestilte Stokke Trailz Og tilhørende bilstol i 2016-modell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 17. februar 2016 Forfatter #439 Del Skrevet 17. februar 2016 Jeg vasker alt i neutral eller milo, har ikke begynt å vaske noe enda. 3D-UL har jeg egentlig ikke noe behov for, babyen kommer jo snart ut og da får vi se på han mer enn nok, hehe... Blir kanskje slik med nr.3... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 17. februar 2016 #440 Del Skrevet 17. februar 2016 3 timer siden, Riskrem skrev: @toneeee_ Vi bestilte Stokke Trailz Og tilhørende bilstol i 2016-modell. Det blir fint! Lekker vogn! Litt for høy for oss, men vi er jo godt fornøyd med Buffaloen vi har kjøpt inn Tror ikke det finnes mer perfekt vogn for oss! --- Da tror jeg vi dropper 3D, evt tar vi en ny 2D om mannen har veldig lyst (det er jo så koselig for han å få hilse litt mer på). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå