toneeee_ Skrevet 17. oktober 2016 #801 Del Skrevet 17. oktober 2016 @yabbadoo Du kan jo bruke søkefunksjonen og se om du finner meg via navnet til lillegutt Ja, gruppa er både helt kaos og veldig koselig! Så vi er fortsatt med! Vi har begynt så smått med smaksprøver. Har fått søtpotet most med mm, pære i feeder, og litt risgrøt. Har kjøpt hirse og skal lage egen grøt fra nå av, de ferdiggrøtene er fulle av palmeolje også veldig dyre. Vi har også gitt han en brokkolikvast, men da ble han helt hysterisk så blw er vi definitivt ikke klare for enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mackenzie Skrevet 17. oktober 2016 #802 Del Skrevet 17. oktober 2016 På 17.8.2016 den 8.57, Pyntestøv skrev: Hvordan går det med dere? Sigrid blir 12 uker i morgen og jeg merker at vi går inn i et nytt utviklingssprang i fht søvn, men er ellers en utrolig blid og tålmodig. Tåler fint å ligge en del for seg selv på dagtid, noe som er veldig greit når hun stort sett bare sover 30-60 minutter av gangen med mindre jeg triller vogna (dagtid, natt er heldigvis mye bedre, 1-2 oppvåkninger i et 12-timers vindu). Klarer nå å finne søvnen selv og kan bare legge henne i fra meg, noe jeg ikke har gjort noe for å oppnå. Det er bare slik hun er (altså, ikke alltid, noen ganger skriker hun som om satan er henne i hælene, men da har jeg som regel ventet for lenge med å legge henne). Etter intens jobbing så tar hun nå smokk, og jeg jobber med at hun skal bli glad i kosen sin også. Har hatt noen runder hos manuellterapaut og er nå kvitt all stivhet, som gjør at jeg kan bruke bæretøy igjen. Veldig praktisk når jeg henter storebror i barnehagen. Smiler og gurgler masse. Gleder meg sånn til hun begynner å le, men regner med det er minst en måned til, trolig mer. Babylatter altså Tror hun har tippet rett over seks kilo nå, men vekta her viste mange hundre grams forskjell fra vekta på helsestasjonen så hun kan fortsatt være på fem-tallet. Skal ta henne med ned og veie neste uke når hun blir tre måneder. Kontrollen er ikke før i september, noen uker forsinket. Vil gjerne høre oppdatering av deres hverdag Vi har valgt samme navn på babyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mackenzie Skrevet 17. oktober 2016 #803 Del Skrevet 17. oktober 2016 Hva kjøper dere i julegave til babyen?Tenkte storesøster skulle få gi en leke, som minstemann (jente) vil ha stor glede av.Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #804 Del Skrevet 19. oktober 2016 På 15.10.2016 den 23.18, toneeee_ skrev: Jeg har mistenkt det før, men nå er jeg ganske sikker på at vi er i samme termingruppe.... På 16.10.2016 den 16.21, yabbadoo skrev: Haha, ja. Jeg meldte meg jo inn av kikkermentalitet fordi dere skrev om hvor teite mange var nå elsker jeg den da, og er vel den verste av alle åååh, lurer på hvem du er. Hehe Jeg kjenner dere også der inne Synes det er veldig greit å ha et sted hvor vi bare kan bable i vei om babyene, de fleste irl vil fort gå lei av alle detaljene...  Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #805 Del Skrevet 19. oktober 2016 Liten oppdatering på lille skatten vår: Lille V er snart 6 mnd, og jeg kan nok si at denne babytiden er min aller beste! Den første var kolikkbaby, og overgangen fra tosomhet til familie slo meg rett i bakken. Med den andre hadde jeg det alt for travelt, har nesten glemt hvordan det var. Men nå storkoser jeg meg! Jeg fullammer fortsatt, begynte såvidt med litt babyled weaning i går med en brokkolikvast. Lille gull er bare blid og glad hele tiden, men er en skikkelig mammagutt. Han begynner å sove bedre på dagtid, og vi samsover om natta. Føler vi er i en slags symbiose fortsatt, selv om han begynner å bli mer interessert i resten av verden også. Ellers misunner jeg dere som skal ha flere barn! Det er en slags sorg for meg at jeg aldri skal oppleve å ha en nyfødt på brystet igjen. Utsetter å rydde bort små klær, og da mannen snakket om sterilisering måtte jeg bare be om en utsettelse av det temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 19. oktober 2016 #806 Del Skrevet 19. oktober 2016 @Stinelin Det forstår jeg at er trist! Jeg er der at jeg nok vil vente en god stund før neste barn (fødselen sitter alt for godt i enda, og jeg tror ikke jeg psykisk klar på lang tid), men tenker jo at jeg gjerne vil ha en til og kanskje enda en.. Bare å vite at man KAN få flere hvis man vil er godt. Sterilisering føles fryktelig endelig, selv om det ofte er et klokt og praktisk valg for de som velger den løsningen. Nå må jeg snoke litt i gruppen og se om jeg finner deg da Koselig å lese at denne babytiden er så god! Vi har det også veldig bra, det er mye jobb og så klart slitsomme dager, men så utrolig magisk livet er med en liten gutt og en liten familie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 19. oktober 2016 #807 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Nei @Stinelin, nå har jeg lett gruppen rundt med det jeg trodde var maaaad stalker skills, uten å klare å identifisere deg. Søren ta! Redigert: Nei, der skjønte jeg hvem du var Jeg hadde bare fått det for meg at du bodde et annet sted. Det var litt koselig å finne ut Endret 19. oktober 2016 av toneeee_ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 26. oktober 2016 #808 Del Skrevet 26. oktober 2016 Må bare komme med et lite nattlig hei Vi legger oss i kristelig tid hver dag, men jeg føler meg aldri trøtt. Når Teddyboy våkner kl 03 derimot...... Jeg tror jeg begynner å bli en gal sjaldame da, har akkurat kjøpt et vevd sjal bare fordi, ble sendt i posten i dag og jeg gleeeeder meg så til å bære i det! Har et par sjal allerede, som jeg bare er sånn passe fornøyd med, pluss sele.. håper veldig at dette kjøpet skal gjøre bæringen enda bedre 🙏🏻😄 Er det flere enn meg som har dilla? Det er så topp med bæring, så jeg merker jeg blir rent trist av tanken på kaldere vær og masse klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 27. oktober 2016 #809 Del Skrevet 27. oktober 2016 Bæring er supert! Vår lille frøken trives aller best på armen, så diverse bæremetoder har blitt redningen for oss. Er du med å bæregruppa på Facebook? Mye bra som legges ut der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 28. oktober 2016 #810 Del Skrevet 28. oktober 2016 22 timer siden, Alan Smithee skrev: Bæring er supert! Vår lille frøken trives aller best på armen, så diverse bæremetoder har blitt redningen for oss. Er du med å bæregruppa på Facebook? Mye bra som legges ut der! Ja, vi er medlem, veldig fin gruppe! Jeg øver litt hver dag på ulike knytinger, håper jeg blir flink til slutt. Har også øvd på supermannkast for å få han på ryggen, det går fint faktisk. Så da gjenstår å få til sjalingen da Hvordan liker du best å bære? Sjal/sele? Vi har brukt Caboo, Angelpack og nå vevd sjal. Skal bestille en meitai når har er for stor for Angelpacken så pappaen også kan fortsette å bære (han virker ikke så interessert i sjal). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 28. oktober 2016 #811 Del Skrevet 28. oktober 2016 27 minutter siden, toneeee_ skrev: Ja, vi er medlem, veldig fin gruppe! Jeg øver litt hver dag på ulike knytinger, håper jeg blir flink til slutt. Har også øvd på supermannkast for å få han på ryggen, det går fint faktisk. Så da gjenstår å få til sjalingen da Hvordan liker du best å bære? Sjal/sele? Vi har brukt Caboo, Angelpack og nå vevd sjal. Skal bestille en meitai når har er for stor for Angelpacken så pappaen også kan fortsette å bære (han virker ikke så interessert i sjal). Supermannkast tør jeg ikke prøve på enda, det ser så skummelt ut! Jeg var veldig glad i sjalet når hun var mindre, tror hun satt veldig godt i den trange lille hulen hun fikk da. Hun er over vektgrensa på det sjalet vi har, så jeg titter etter et vevd sjal nå. Vi har også en Ergobaby 360 som vi liker veldig godt. Ulempen er at den bruker lang tid til å tørke etter vask, og lille frosk liker å sutte på den Her er det pappaen som er mest interessert i bæringen, slår opp nye knytinger og korrigerer meg på det jeg gjør feil - deilig å slippe et ansvarsområde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofia83 Skrevet 31. oktober 2016 #812 Del Skrevet 31. oktober 2016 Velkommen alle nye, så kjekt vi begynner å bli en del her inne nå 😊😊 Vi opprettet en Facebook gruppe for en stund tilbake, er det flere som vil være med i den? 😊 Dere som vil være med kan dere ikke bare sende navnet deres på innboks til meg så kan jeg legge dere til der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 2. november 2016 #813 Del Skrevet 2. november 2016 På 31.10.2016 den 15.06, sofia83 skrev: Velkommen alle nye, så kjekt vi begynner å bli en del her inne nå 😊😊 Vi opprettet en Facebook gruppe for en stund tilbake, er det flere som vil være med i den? 😊 Dere som vil være med kan dere ikke bare sende navnet deres på innboks til meg så kan jeg legge dere til der. Dette er skravletråden for mai/juni 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 2. november 2016 #814 Del Skrevet 2. november 2016 På 28.10.2016 den 18.11, Alan Smithee skrev: Supermannkast tør jeg ikke prøve på enda, det ser så skummelt ut! Jeg var veldig glad i sjalet når hun var mindre, tror hun satt veldig godt i den trange lille hulen hun fikk da. Hun er over vektgrensa på det sjalet vi har, så jeg titter etter et vevd sjal nå. Vi har også en Ergobaby 360 som vi liker veldig godt. Ulempen er at den bruker lang tid til å tørke etter vask, og lille frosk liker å sutte på den Her er det pappaen som er mest interessert i bæringen, slår opp nye knytinger og korrigerer meg på det jeg gjør feil - deilig å slippe et ansvarsområde! Så greit at han er så interessert! Jeg forsøkte å få til en ryggsekk her om dagen, men lille ble helt rabiat og begynte å trekke meg i håret.. i tillegg er han jo så liten, så jeg fikk liksom ikke tak på han bakpå der. Tror vi kjøper oss en meitai nå, så kan vi bære på rygg i den inntil han blir litt større Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. januar 2017 #815 Del Skrevet 10. januar 2017 Hvordan går det med dere? Såååå spent på å høre. Her er Sigrid 7.5 mnd og har dårlig tid. Krabber, reiser seg opp etter alt, klatrer så smått og sitter (men, kan ikke selv sette seg opp). Spiser to grøtmåltider om dagen, og ellers smaker vi på mye forskjellig av frukt, grønnsaker, brødskiver og favoritten - kavring. Har begynt å like litt middagsmat nå, så det er neste mål å jobbe det opp til en full porsjon. Sovingen er, som alltid, opp og ned, men tendensen sett over tid er god. Sovner stort sett for natta mellom 18:00-18:30 og har de siste to ukene vært oppe i sekstiden. Tidlig morgen, men broren er som regel oppe i sekstiden uansett så da har det ikke så mye å si. Han ender ofte med å vekke henne uansett. Det som er bra er at hun ofte kun våkner én gang per natt, og i går var denne oppvåkningen 19:45. Da fikk jeg jo sove en hel natt uavbrutt Planlegger å nattavvenne henne mellom 8-9 måneder. Har dere gjort det? Er så godt å ha puppen når hun våkner på natta, gruer meg til å måtte stå opp klokka fem hvis hun mener det er morgen Nå er det bare å gi pupp og hun sover som regel videre. Dagduppene er enkle, det er bare å legge i vogna med smokk og gå. Da sover hun som regel 70-90 minutter på to av duppene. Må hun ha en tredjedupp så er denne kort. Det hender hun sover 2-3 timer også, men det er helt bingo når det skjer og er defintivt ikke hverdagskost. Ellers veldig blid og fornøyd, men slår seg jo heeeele tiden. Har defintivt ikke god kontroll enda, men gir seg jo ikke. Skal reise seg og stå, over alt, dagen lang. Fått to tenner (nede) og de plagdes hun tidvis veldig med. Håper dere alle har det bra. Gleder meg til å høre hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 11. januar 2017 #816 Del Skrevet 11. januar 2017 Hei! Tenkte på denne gruppa i går faktisk Her er lillemor blitt 7 mnd og 3 uker. Hun krabber, sitter og øver på å stå langs trappen og vippestolen. Hun er kjempeaktiv og elsker å leke dagen lang. Hun legger seg i 1830-tiden og vi står opp ca kl 08 (det kommer heeeelt an på når hun sovnet kvelden før osv). Men hun våkner svært ofte om natten, og har aldri sovet natten gjennom. Så det har heller ikke jeg siden før fødsel Vi avvente henne fra nattammingen nå nylig da jeg ikke orket mer av det, og det slet meg ut. Avvenningen gikk bra, men hun våkner likevel ofte, dog sovner hun fort igjen med smokk. Hun sover nå på eget rom. På dagen spiser hun fast føde og morsmelk. Elsker grøt og smoothie, men er litt mindre begeistret for middagsmat. Dagduppene sliter jeg med. Jeg må "dessverre" alltid trille tur med henne for at hun skal kunne sove. Slik var det ikke tidligere, men jeg må rett og slett gjøre det hvis ikke sover hun ikke. Hun er altfor aktiv til å klare å sovne i sofaen eller i sengen sin inne. Generelt sett er hun blid og fornøyd, men er i en litt masete periode med en del sutring. Jeg tror det er pga tenner som kommer (hun har akkurat begynt å få en tann) og kanskje også et av disse utviklingstrinnene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 2. mai 2017 #817 Del Skrevet 2. mai 2017 Herreguuuud! Mini blir snart 1 år! Det er så sykt og kult 😃 Regner med flere har allerede rundet året? Og... er det flere som allerede har lyst på enda en bebis?? 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 4. mai 2017 #818 Del Skrevet 4. mai 2017 Hei! Ja, nå er det snart ettårsdag! Her går tiden fort, jeg er tilbake i jobb og studier, og mannen er i permisjon. Theodor er på vei til å begynne å gå, har reist seg opp i to måneder nå og går med litt støtte og står selv uten. Han er en blid og aktiv fyr, og viser mer og mer av hvem han er og hva han vil. Svært sta.. Så jeg tror vi har mye gøy i vente Jeg er ikke klar for noen ny baby jeg da, syns fortsatt Theodor er min lille gutt og vil gjerne ha tid alene med han en stund til. I tillegg er ikke kroppen min klar, så jeg stresser ikke med nr 2. Syns det er så deilig å endelig ha fått en ganske selvstendig liten fyr som kan leke og styre, tulle og le, spise mat selv osv. Lengter virkelig ikke etter nyfødttiden Selv om en liten baby så klart er kos i seg selv. Håper dere andre har det bra? Tråden her har jo dødd litt ut, men den er jo egentlig så koselig Vi går en fin måned i møte tror jeg, sol og mindre klær og små søte som skal ut og utforske verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. mai 2017 #819 Del Skrevet 13. mai 2017 Sigird blir ett år om to uker. To uker. Der er så sinnsykt. Hun går noen skritt, men aldri mer enn tre-fire. Kan reise seg opp og stå noen sekunder uten støtte, men er mye mer forsiktig enn broren. Han løp (!!) rundt når han var like gammel. Ellers så er hun blid, STA, bestemt og sykt sjarmerende. Hun kjefter på sitt eget språk om ikke folk ser på henne Hun snakker ikke noe særlig da. Sier standard mamma, pappa, hei og takk (ta-ta). Sistnevnte grunnet evige leker med værsågod og takktakk. Men, hun har et passivt ordforråd jeg finner veldig fascinerende. Er helt urolig hvor tidlig de faktisk forstår. Jeg kan be henne klappe, gå med rompa først ned trapper/sofa, be henne vise hvor stor hun er, be om en klem, etc. Men, ordet "nei" jobber vi enda litt med Her er det syv tenner, hvor alle kom så og si på en gang. Gleder meg til å se hvordan det går med dere andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 15. mai 2017 #820 Del Skrevet 15. mai 2017 Åh ja, vi har også ettåring i hus om en måneds tid! Fire-fem tenner, og en enorm matlyst. Banan har vært den store favoritten, men hun nekter å spise den om vi tar av skallet for henne Hun løper rundt, og har gått i et par måneder nå. Hunden lever ikke lenger glade late dager, men må springe unna en ivrig beundrer, som stadig blir raskere! Hun er blid, sosial, bestemt, og nysgjerrig. Det er ikke så mye aktivt språk her enda. Hun babler mye, og lager mange forskjellige lyder, men vi har ikke registrert at hun har sagt noen ord enda. Som @Pyntestøv merker jeg også at hun har et enormt passivt ordforråd! Mange typer mat sitter, hun setter seg på sklia når hun får beskjed om det, gir mamma/pappa/andre en kos, og går til den personen vi spør om hun kan gå til - når hun er i humør til det. "Nei" sitter også, men hun velger ikke alltid å følge det. Vi mistenker at det blir hennes første ord, for å si det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå