AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #41 Skrevet 19. september 2015 Hva med familier som flytter? Med flytteesker og oppussing? Skal de sende inn bekymring da, fordi det er rotete? Skift barnehage! De kan ikke holde på sånn med dere. Vedder på at vedkommende som har meldt dere, ikke har barn selv. Vet om en sånn barnehage, hvor det gikk sport i å melde. En pga ungen ble levert med litt nugatti rundt munnen, en annen fordi de mente hun hadde for mye(!) klær i skuffen i gangen. Det er misbruk av BFT sine ressurser. De kan ikke melde pga slike overflatiske ting. Anonymous poster hash: e6cbf...3b0
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #42 Skrevet 19. september 2015 Vel, om det skulle være noe mer får dere høre det når barnevernet tar kontakt.Mitt viktigste råd er å samarbeide med barnevernet om det blir opprettet sak, selv om dere er uenige i at det ble sendt melding. Barnevernet ønsker å gjøre en selvstendig vurdering, nettopp for å unngå å fatte vedtak på bakgrunn av feilaktige eller mangelfulle meldinger. Om de faktisk finner noe de tenker dere trenger hjelp eller veiledning til, ta imot det. De er der for å hjelpe, ikke for å ødelegge. Lykke til, det går nok bra, skal du se. Anonymous poster hash: a0702...2b6 Ja gjør vel det. Skal jo såklart samerbeide med de om det blir sak, vil jo ikke gjør tingen verre. Håper det går bra, skriver åssen det går når jeg vet noe mer og takk TSAnonymous poster hash: 395d6...66c 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #43 Skrevet 19. september 2015 Hva med familier som flytter? Med flytteesker og oppussing? Skal de sende inn bekymring da, fordi det er rotete? Skift barnehage! De kan ikke holde på sånn med dere. Vedder på at vedkommende som har meldt dere, ikke har barn selv. Vet om en sånn barnehage, hvor det gikk sport i å melde. En pga ungen ble levert med litt nugatti rundt munnen, en annen fordi de mente hun hadde for mye(!) klær i skuffen i gangen. Det er misbruk av BFT sine ressurser. De kan ikke melde pga slike overflatiske ting. Anonymous poster hash: e6cbf...3b0 Pga nugatti rundt munn eller for mye klær i skapet? Det er jo helt sykt, bytter nok barnehage etterhvert ja. Det skal jo ikke være sånn man burde ikke sende noe bekymringsmelding før man faktisk vet om et barn som ikke har det bra hjemme i det hele tatt. Ikke for sånne tingen som ikke har noe betydning i det hele tatt. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #44 Skrevet 19. september 2015 Jeg har anmeldt noen til barnevern pga rot tidligere. Dette fordi jeg syntes at foreldrene virket surrete og ikke opprettholdt gode rutiner. F.eks var det felles vaskekjeller og vasketøyet lå og fløt (både rent og skittent) som om det var deres egen private vaskekjeller. Hadde de vasket klær lå det gjerne en dag i maskinen-slikt blir det bakterier av. Har man ikke orden i hus og hjem stiller jeg meg spørsmål ved hva annet man ikke har orden på?Anonymous poster hash: 71bcb...31e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #45 Skrevet 19. september 2015 Barnehageansatte synes ikke det er gøy å sende bekymringsmelding til barnevernet, så de gjør ikke det bare for litt oppvask i kummen. Det sier seg selv at ingen har lyst til å ha kjempeklein stemning på jobb hver dag hvis de ikke må. Selvfølgelig kan det dreie seg om en misforståelse, de er jo bare mennesker de også. De gjør det ikke for å være jævlige, men de er pålagt å melde fra hvis de får mistanke. Anonymous poster hash: 123c0...4b6 4
Gjest Mythic Skrevet 19. september 2015 #46 Skrevet 19. september 2015 Er virkelig ikke noen annen grunn til at det har blitt sendt til barnevernet. Er bare pga den oppvaska.Anonymous poster hash: 395d6...66c Ok. Du kan gjenta det til du blir blå, men jeg tror likevel ikke på deg.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #47 Skrevet 19. september 2015 Jeg har anmeldt noen til barnevern pga rot tidligere. Dette fordi jeg syntes at foreldrene virket surrete og ikke opprettholdt gode rutiner. F.eks var det felles vaskekjeller og vasketøyet lå og fløt (både rent og skittent) som om det var deres egen private vaskekjeller. Hadde de vasket klær lå det gjerne en dag i maskinen-slikt blir det bakterier av. Har man ikke orden i hus og hjem stiller jeg meg spørsmål ved hva annet man ikke har orden på?Anonymous poster hash: 71bcb...31e Seriøst?! Nå har ikke vi en felles vaskekjeller siden vi har en enebolig, men vaskekjelleren vår er virkelig et kaos. Med to småbarn i hus, fulltidsjobber og studier på siden blir det raskt hektisk. I helgene prøver vi å vaske unna litt klær, men prioriterer først og fremst kvalitetstid ilag med barna fremfor å ha striglet hjem. Så vi glemmer lett en klesvask i maskina, og tar oss heller en tur i skogen med barna. Til trådstarter, har du hatt dialog med barnehagen? Har de oppgitt dette som årsak, eller er det noe du antar? Dette høres helt hinsides ut, av alle personer burde de ansatte i en barnehage av alle mennesker skjønne at litt rot aldri har skadet et barn. På en annen side, var det litt rot eller virkelig ille? Jeg kan forstå det viss det var av type man ser på TV "eksteme-vaskere" eller var det kanskje "ekstreme samlere"?Anonymous poster hash: 42c1d...62b 4
Jobbermedbarn Skrevet 19. september 2015 #48 Skrevet 19. september 2015 Ok. Du kan gjenta det til du blir blå, men jeg tror likevel ikke på deg. Enig! Nå er en del av min jobb og være hjemme hos fam med barn og sender jeg en bekymringsmelding er rot kun en liten del av et helt bilde.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #49 Skrevet 19. september 2015 Jeg har anmeldt noen til barnevern pga rot tidligere. Dette fordi jeg syntes at foreldrene virket surrete og ikke opprettholdt gode rutiner. F.eks var det felles vaskekjeller og vasketøyet lå og fløt (både rent og skittent) som om det var deres egen private vaskekjeller. Hadde de vasket klær lå det gjerne en dag i maskinen-slikt blir det bakterier av. Har man ikke orden i hus og hjem stiller jeg meg spørsmål ved hva annet man ikke har orden på?Anonymous poster hash: 71bcb...31e Håper detter er tull!Anonymous poster hash: ccb06...0f3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #50 Skrevet 19. september 2015 Lurer litt på hvordan de i det hele tatt så oppvasken? Her går de ikke inn i hagen en gang, men tar bilde av barnet på veien med huset i bakgrunnen. Anonymous poster hash: 8ffd0...d62
Anciol Skrevet 19. september 2015 #51 Skrevet 19. september 2015 Jeg tror deg TS ! Send meg en pm! Skaff deg advokat snarest og ta den med på møtet , nb ta opptak av møtet !nuff said
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #52 Skrevet 19. september 2015 Så dere hadde et godt forhold til de ansatte i barnehagen, og de tenkte at dere var normale foreldre? Helt til de så at dere hadde oppvask stående? Herregud! Hvordan kan vi ha vært så blinde? Tenkte de sikkert da. De har jo sikkert ikke sett en skitten gaffel før. At barna blir ødelagt av skitne tallerkener i vasken er ihvertfall sikkert!! Nei, vet du, selv barnehageansatte lar oppvasken stå til de har tid, så her må det være flere ting de har reagert på en stund, og så ble dette dråpen som fikk det til å renne over. Kanskje var det litt mer rotete enn TS vil innrømme. Og kanskje rotet bar preg av at det har stått en stund. Man kan godt se forskjell på oppvask fra dagens middag, og rot som en har måket litt frem og tilbake noen uker for å få hevet sammen noe spiselig. Jeg var på besøk hos en kollega en gang. Og jeg kan love deg at smulene, flekkene og søpla på kjøkkendisken ikke var fra samme uken... Anonymous poster hash: ad7ae...e88 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #53 Skrevet 19. september 2015 Vi fikk Idag beskjed om at barnehagen har sendt ut en bekymringsmelding til barnevernet om omsorgs svikt, fordi vi hadde litt oppvask på benken når barnehagen var på tur her for og vise frem hvor de forskjellige barnene bor. Er dette normalt? Kan man ikke ha oppvask i kummen lengre uten at man skal høre at man er dårlige foreldre. Vi sitter nå her og er redd for at de plutselig skal dukke opp og bare ta med seg ungen, kan de gjøre det ? Og hva skal jeg gjøre videre? Jeg kan jo ikke bare vente på at noe skal skje, blir jo helt gal her. Vet hvem som har meldt det til barnehagen, og det virker sånn om st hun har noe imot oss på en måte.Anonymous poster hash: 395d6...66c Du kan være sikker på at oppvasken ikke er årsak her Du tror det neppe selv. Anonymous poster hash: adedc...24d 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #54 Skrevet 19. september 2015 Det kan jo hende at denne barnehageansatte er en litt småpsykopatisk bitch som liker å få folk til å føle seg uvel. Historien er ikke usannsynlig eller usann bare fordi folk flest ikke tar kontakt med barnevernet for slikt.Anonymous poster hash: d51fc...ed7 1
ops2 Skrevet 19. september 2015 #55 Skrevet 19. september 2015 (endret) Det er alltid foreldrene som lyver? Hva hvis en politiker står fram med navn, bilde og nevner eksempler han har sett i rapporter? http://www.bygdeposten.no/lokale-nyheter/bekymrede-politikere/s/1-43-7464043 I samme sak ble det også gjort et poeng av at noen par barneski lå på bakken og ikke var stilt i sirlig orden mot veggen. – Dette ble brukt som et argument om at familien manglet orden og struktur, sier Dalaker Øderud. Barnevernet i en kommune er ikke bedre enn sine ansatte. Det hjelper ikke at noen i en kommune har hodet og hjertet på rett plass, så lenge det ikke er noen kvalitetskontroll og åpne granskninger. (Åpne trenger ikke å bety at navn offentliggjøres, men BV nekter å uttale seg.) Det kan også være slike barnehageansatte. Selvsagt kan trådstarter lyve, men man kan ikke kategorisk avvise det. Til det har det "lekket" for mye opplysninger om saker til pressen. Når politikere, psykologer, leger og andre fagfolk også står fram og forteller om utrolige historier, så er det ikke helt usannsynlig. Husker dere ikke Aftenposten og moren som skilte to barn som sloss i gangen hos seg? Hun slengte et håndkle mellom de og traff ene gutten i ansiktet. Barnehagen meldte til BV uten å snakke med moren først, og politiet hentet henne og mannen, og satte barna i beredskapshjem til saken var etterforsket. Det var en barnehage som meldte fra. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hun-trodde-det-skulle-bli-en-helt-vanlig-dag-pa-jobben---isteden-ble-hun-arrestert_-mistenkt-for-a-vare-en-voldelig-mor-8034550.html Hvem ville trodd på en mor som skrev på forumet at hun ble innkalt til legen uten at det var en grunn til det, så barna kunne taes fra henne på legekontoret? Nei, sånt gjør ikke BV, vil alle ansatte i barnevernet (eller som hevder de er ansatt i barnevernet) poste her. Bare løgn. Vi tror ikke på mor. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Forsokt-brukt-til-a-fjerne-barn-fra-mor-2843402.html Endret 19. september 2015 av ops2 4
Gjest Seajewel Skrevet 19. september 2015 #56 Skrevet 19. september 2015 Jeg har anmeldt noen til barnevern pga rot tidligere. Dette fordi jeg syntes at foreldrene virket surrete og ikke opprettholdt gode rutiner. F.eks var det felles vaskekjeller og vasketøyet lå og fløt (både rent og skittent) som om det var deres egen private vaskekjeller. Hadde de vasket klær lå det gjerne en dag i maskinen-slikt blir det bakterier av. Har man ikke orden i hus og hjem stiller jeg meg spørsmål ved hva annet man ikke har orden på?Anonymous poster hash: 71bcb...31e Så... Distre mennesker skal meldes til barnevernet? Les igjen det du selv skriver. Har du forresten unger selv? Skremmende hvordan dere tenker... Rus og vold, det er grunner til å melde. Ikke en skittentøykurv og oppvask på benken. Heller ikke nugatti rundt munnen. 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #57 Skrevet 22. september 2015 Seriøst?! Nå har ikke vi en felles vaskekjeller siden vi har en enebolig, men vaskekjelleren vår er virkelig et kaos. Med to småbarn i hus, fulltidsjobber og studier på siden blir det raskt hektisk. I helgene prøver vi å vaske unna litt klær, men prioriterer først og fremst kvalitetstid ilag med barna fremfor å ha striglet hjem. Så vi glemmer lett en klesvask i maskina, og tar oss heller en tur i skogen med barna. Til trådstarter, har du hatt dialog med barnehagen? Har de oppgitt dette som årsak, eller er det noe du antar? Dette høres helt hinsides ut, av alle personer burde de ansatte i en barnehage av alle mennesker skjønne at litt rot aldri har skadet et barn. På en annen side, var det litt rot eller virkelig ille? Jeg kan forstå det viss det var av type man ser på TV "eksteme-vaskere" eller var det kanskje "ekstreme samlere"?Anonymous poster hash: 42c1d...62b Ja, var på møte med barnehagen dagen etter at hun ringte meg og sa det. Var ikke rotete der, var bare litt oppvask. Skjønner ikke problemet dems når det bare er litt oppvask på kjøkkenet og var heller ikke gammelt, var fra dagen før bare, siden vi sliter med oppvaskmaskinen så må vaske det meste om igjen. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #58 Skrevet 22. september 2015 Lurer litt på hvordan de i det hele tatt så oppvasken? Her går de ikke inn i hagen en gang, men tar bilde av barnet på veien med huset i bakgrunnen. Anonymous poster hash: 8ffd0...d62 Her hos oss var de i Hagen, siden vi ga ungene en is hver. Og har da Hagen utenfor kjøkkenet. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #59 Skrevet 22. september 2015 Jeg tror deg TS ! Send meg en pm! Skaff deg advokat snarest og ta den med på møtet , nb ta opptak av møtet !nuff said Takk, for at du tror meg. Har allerede snakket med en, så om det blir noe tull har vi advokaten der. Takk for godt tips, skal begynne og ta opp alt. TSAnonymous poster hash: 395d6...66c
pautina Skrevet 22. september 2015 #60 Skrevet 22. september 2015 Jeg har anmeldt noen til barnevern pga rot tidligere. Dette fordi jeg syntes at foreldrene virket surrete og ikke opprettholdt gode rutiner. F.eks var det felles vaskekjeller og vasketøyet lå og fløt (både rent og skittent) som om det var deres egen private vaskekjeller. Hadde de vasket klær lå det gjerne en dag i maskinen-slikt blir det bakterier av. Har man ikke orden i hus og hjem stiller jeg meg spørsmål ved hva annet man ikke har orden på?Anonymous poster hash: 71bcb...31e Hjelp! Håper inderlig du jobber som revisor og ikke saksbehandler I BV eller med noe annet som omfatter mennesker. Selv om rotate vaskerom I ditt liv ville tyde på at du hadde mistet kontroll, kan det jo hende at andre har andre prioriteringer? (Hilsen en som nå skamrødmer litt over tilstanden på sitt eget vaskerom hjemme akkurat nå og er glad for at det bare er mitt og at ingen andre enn venner som kjenner meg og min omsorgsevne skal se det) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå