AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #21 Skrevet 18. september 2015 Bytt barnehage hvis du har muligheten til det. Jeg har dessverre vært borti saker der barnehagen har smurt tykt på ovenfor barnevernet for å "rettferdiggjøre" at de sendte en bekymringsmelding. Etter meldingen ble sendte hadde bhg og bv løpende kontakt, og alt ble rapportert videre. Anonymous poster hash: 22a3f...6dc
Gjest Mythic Skrevet 18. september 2015 #22 Skrevet 18. september 2015 Bytt barnehage hvis du har muligheten til det. Jeg har dessverre vært borti saker der barnehagen har smurt tykt på ovenfor barnevernet for å "rettferdiggjøre" at de sendte en bekymringsmelding. Etter meldingen ble sendte hadde bhg og bv løpende kontakt, og alt ble rapportert videre. Anonymous poster hash: 22a3f...6dc Hvis det faktisk er sånn at barnehagen har en reell bekymring, synes jeg det er ille at du råder TS til å bytte barnehage. Vi som jobber med barn, har plikt til å bidra til å sørge for at barn har det bra, og ser vi bekymringsfulle forhold, skal vi rapportere. Hva om TS er en uskikket forelder, også sitter du her og råder henne til å bytte barnehage? Barnehage og barnevern skal sørge for at barn har det trygt og godt, de er ikke ute etter å fjerne barn for moro skyld. Slik du tenker, så mener du at foreldre har krav på bedre vern enn barna. Skremmende.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #23 Skrevet 19. september 2015 Hjelp, dette var virkelig skremmende lesning. Kom til å tenke på en dag da alt FLØYT her hjemme, om en nabo dame kom inn for å hente sin datter som hadde rømt inn hit og nekta å dra. Synes barnevernet virkelig at man skal ha det prikkfritt hjemme? Jeg mener..ja altså om flere ansatte i barnevernet mener det, så ligger jo det noe i det. Anonymous poster hash: d36fe...914 Jeg jobber I barneverntjenesten. Jeg selv har det langt fra prikkfritt k mitt hjem. Med to barn, og foreldre som jobber 100% og mer til, er det begrensa hvor mye man prioriterer å rydde til enhver tid. Vi vasker og rydder en gang I uka og tar oppvask osv ved behov. Når jeg som saksbehandler drar på hjemmebesøk er det ikke hvor ryddig man har det som er interessert fokus. Det er hovedsakelig samspill mellom barn og foreldre, samt spiller jo helsa til foreldrene inn, rus,vold osv. Er huset helt bomba og reelt møkkete er det selvsagt noe som blir lagt merke til. Men litt oppvask på kjøkkenbenken er ikke noe å bekymre seg over. Så I denne saken tenker jeg at det ligger noe mer til grunn enn kun litt oppvask.Anonymous poster hash: 2a219...499 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #24 Skrevet 19. september 2015 Det jeg lurer på her; hva gjør barnehagen hjemme hos dere? Er det normalt at barnehage ansatte drar på besøk til barna eller?Anonymous poster hash: d11d0...c8d Barnehagen har sånn at de drar rundt og ser hvor barna bor sammen med barna. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #25 Skrevet 19. september 2015 Ring barnevernet i morgen og fortell at du har fått visst at det har kommet inn en bekymringsmelding og helst vil ha den behandlet så raskt som mulig, fordi det er ubehagelig å ha det hengende over deg. Forklar hva barnehagen har oppgitt som grunn også. Og så bytter dere barnehage, for hvis dette er sant så er tilliten helt tynnslitt etter en slik melding. Jeg ville aldri hatt barna mine i en barnehage som driver på slik. Anonymous poster hash: 22954...099 skal ringe dit på mandag og snakke med de også har vi tenkt til og bytte barnehage snart. Selv om det er litt dårlig gjort for jentungen siden hun har gått der i 3 år og har alle vennene sine der, men skal det være sånn så vil vi bytte. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #26 Skrevet 19. september 2015 Jeg klarer ikke å tro på dette! Tviler sterkt på at de har sendt bekymringsmelding pga rot. Det må ligge noe mer bak. Og hvis du mener det ikke er noe grunn til bekymringsmelding, så har du ingen grunn til å være bekymret for at barnet blir tatt fra deg! For de tar ikke noen barn uten grunn! Ligger ikke noe mer bak enn den oppvaska, kanskje hun som har meldt ifra har noe imot eller noe. Vi er jo gode foreldre, hun har alt hun trenger og litt mer. Også viktigst av alt så har hun oss. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #27 Skrevet 19. september 2015 Vi har ikke så lite å gjøre at vi starter undersøkelse basert på slike bekymringsmeldinger. Slike blir henlagt og vurdert som sjikane. Derfor er ikke historien din sann.Anonymous poster hash: a5881...313 Hvorfor skulle ikke historien min være sann? Jeg juger jo ikke om det jeg skriver her, men jo de starter undersøkelse pga det der. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #28 Skrevet 19. september 2015 Jeg blir faktisk mer bekymret for ts sin fremstilling av saken og ts sin mentale helse enn for rot på kjøkkenbenken her. Barnehagen på besøk hos alle barns hjem for å vise barnene(!) Hvor de ulike barnene bor? Hvor mange hjem besøker banrehagen pr dag? Pr uke? Enda mer merkelig er det når ts omtaler hun som angivelig har meldt i fra. For ente gang, barnevernet er til hjelp for foreldre og barn. En sak har alltid minst to sider, det ser vanligvis ikke de som klager over atbarnevernet griper inn i livene deres, av nødvendige grunner.Anonymous poster hash: 19957...8a5 Å? Hvorfor det ? Er da ingenting galt med mentalhelsa mi. Og det var bare litt oppvask på kjøkkenet og ikke noe mer. De besøker hjemmene til barna igjennom høsten, de har en dag i uken som de går tur og ser og er litt forskjellig for hvor mange hus de besøker innen den tiden de er på tur. Det er sikkert greit at barnevernet er her for og passe på barna men snart kan man ikke gi straff til ungene engang uten at det blir varsler i hytt og pine. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #29 Skrevet 19. september 2015 For noe tull. Dessverre er barnehager jevnt over for lite flinke til å sende bekymringsmeldinger, så at noen skulle sende en sånn fordi de så litt oppvask i kummen, er rent oppspinn. Hvis du i fullt alvor tror på dette selv, TS, så blir jeg oppriktig bekymret for deg. Hvis det er sendt en bekymringsmelding, så er det en sum av mange ting som ligger til grunn. Er virkelig ikke noen annen grunn til at det har blitt sendt til barnevernet. Er bare pga den oppvaska. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #30 Skrevet 19. september 2015 Hjelp, dette var virkelig skremmende lesning.Kom til å tenke på en dag da alt FLØYT her hjemme, om en nabo dame kom inn for å hente sin datter som hadde rømt inn hit og nekta å dra. Synes barnevernet virkelig at man skal ha det prikkfritt hjemme? Jeg mener..ja altså om flere ansatte i barnevernet mener det, så ligger jo det noe i det. Anonymous poster hash: d36fe...914 Ja de mener det eller så blir det sett som omsorgssvikt, man kan ikke ha noe rot eller noe oppvask fikk vi beskjed om av barnehagen. Det er helt latterlig, om et par år kommer det vel at alle må ha et kamera hjemme hos seg. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #31 Skrevet 19. september 2015 Hvorfor skulle ikke historien min være sann? Jeg juger jo ikke om det jeg skriver her, men jo de starter undersøkelse pga det der. Anonymous poster hash: 395d6...66c Fordi ingen melder bekymring pga litt oppvask, og barnevernet ville ikke tatt det seriøst heller. Enten så er det tull, eller så er det mer bak som du ikke forteller/ikke vil innse. Anonymous poster hash: ecd9a...fec 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #32 Skrevet 19. september 2015 Hvis det faktisk er sånn at barnehagen har en reell bekymring, synes jeg det er ille at du råder TS til å bytte barnehage. Vi som jobber med barn, har plikt til å bidra til å sørge for at barn har det bra, og ser vi bekymringsfulle forhold, skal vi rapportere. Hva om TS er en uskikket forelder, også sitter du her og råder henne til å bytte barnehage? Barnehage og barnevern skal sørge for at barn har det trygt og godt, de er ikke ute etter å fjerne barn for moro skyld. Slik du tenker, så mener du at foreldre har krav på bedre vern enn barna. Skremmende. Jeg er da ikke en uskikket forelder heller ikke barnefaren, vi har et godt og trygt hjem med alt hun trenger og skal ha. Men med begge to i jobb så blir ikke oppvask helt prioritert når vi kommer hjem etter og ha hentet i BHG. Da vil vi jo bruke tiden på ungen. Og om det skal fortsette sånn og st de skal sende bekymringsmeldinger i hytt og pine om oss for ingenting sæ bytter vi jo såklart barnehage. TSAnonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #33 Skrevet 19. september 2015 Fordi ingen melder bekymring pga litt oppvask, og barnevernet ville ikke tatt det seriøst heller. Enten så er det tull, eller så er det mer bak som du ikke forteller/ikke vil innse. Anonymous poster hash: ecd9a...fec Kan godt hende at barnevernet ikke tar det seriøst, har ikke fått snakket med de enda da vi fikk vite det igår. Og det er ikke noe mer eller noe mer jeg ikke vil innse. TSAnonymous poster hash: 395d6...66c
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 19. september 2015 #34 Skrevet 19. september 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #35 Skrevet 19. september 2015 Jeg jobber I barneverntjenesten. Jeg selv har det langt fra prikkfritt k mitt hjem. Med to barn, og foreldre som jobber 100% og mer til, er det begrensa hvor mye man prioriterer å rydde til enhver tid. Vi vasker og rydder en gang I uka og tar oppvask osv ved behov. Når jeg som saksbehandler drar på hjemmebesøk er det ikke hvor ryddig man har det som er interessert fokus. Det er hovedsakelig samspill mellom barn og foreldre, samt spiller jo helsa til foreldrene inn, rus,vold osv. Er huset helt bomba og reelt møkkete er det selvsagt noe som blir lagt merke til. Men litt oppvask på kjøkkenbenken er ikke noe å bekymre seg over. Så I denne saken tenker jeg at det ligger noe mer til grunn enn kun litt oppvask.Anonymous poster hash: 2a219...499 Det er ingen problem med samspill mellom ungen og forelder her, har bare blitt sendt en mld om den oppvaska. Og om de kommer hit så skal jeg ta meg fri og ta ungen ut av BHG den dagen så kan de se at det ikke er noe der som bør være bekymringsfullt. Men ligger ikke noe mer til grunn, så håper denne saken blir henlagt kjapt. Og er heller ikke noe rus, alkohol eller vold i hjemmet her. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #36 Skrevet 19. september 2015 Jeg er da ikke en uskikket forelder heller ikke barnefaren, vi har et godt og trygt hjem med alt hun trenger og skal ha. Men med begge to i jobb så blir ikke oppvask helt prioritert når vi kommer hjem etter og ha hentet i BHG. Da vil vi jo bruke tiden på ungen. Og om det skal fortsette sånn og st de skal sende bekymringsmeldinger i hytt og pine om oss for ingenting sæ bytter vi jo såklart barnehage. TSAnonymous poster hash: 395d6...66c Det kan jo hende at de som har meldt bekymringen har andre årsaker til det, at de har sett andre ting som bekymrer dem, men at de ikke ønsker å fortelle deg dette for ikke å havne i en (større) konflikt med dere. For øvrig synes jeg du skal tenke deg om én gang til før dere byttet barnehage. Hvis barnet trives i barnehagen, har det bra der og ønsker å bli værende der, synes jeg dere skal la det veie tyngre enn at dere er sinte fordi det ble levert en bekymringsmelding. Anonymous poster hash: a0702...2b6 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #37 Skrevet 19. september 2015 Rart at de sender inn bekymringmelding på grunn av litt rot.... sikker på at det ikke er noe annet de klagde på også? Ja er helt sikker, de har ingen grunn egentlig til og sende en bekymringsmelding i det hele tatt. De ser jo hver dag at ungen ikke har det vondt hjemme. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #38 Skrevet 19. september 2015 Det kan jo hende at de som har meldt bekymringen har andre årsaker til det, at de har sett andre ting som bekymrer dem, men at de ikke ønsker å fortelle deg dette for ikke å havne i en (større) konflikt med dere. For øvrig synes jeg du skal tenke deg om én gang til før dere byttet barnehage. Hvis barnet trives i barnehagen, har det bra der og ønsker å bli værende der, synes jeg dere skal la det veie tyngre enn at dere er sinte fordi det ble levert en bekymringsmelding. Anonymous poster hash: a0702...2b6 Er ganske sikker på at de ikke har sendt noe annet, for jeg spurte de og de ser hver dag at ungen har det bra og er alltid glad for og se oss når vi kommer og henter. Så jeg skjønner bare ikke hvorfor det har blitt sendt noe pga rot. Og at de mener at det er omsorgssvikt, blir så lei meg når de på en måte sier at vi ikke er bra nok foreldre. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #39 Skrevet 19. september 2015 Er ganske sikker på at de ikke har sendt noe annet, for jeg spurte de og de ser hver dag at ungen har det bra og er alltid glad for og se oss når vi kommer og henter. Så jeg skjønner bare ikke hvorfor det har blitt sendt noe pga rot. Og at de mener at det er omsorgssvikt, blir så lei meg når de på en måte sier at vi ikke er bra nok foreldre. Anonymous poster hash: 395d6...66c Har ikke byttet enda, skal tenke på det først og se det Ann. Kan hende vi aldri hører noe fra barnevernet og st de hennlegger saken med engang som jeg synes de burde gjøre. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #40 Skrevet 19. september 2015 Er ganske sikker på at de ikke har sendt noe annet, for jeg spurte de og de ser hver dag at ungen har det bra og er alltid glad for og se oss når vi kommer og henter. Så jeg skjønner bare ikke hvorfor det har blitt sendt noe pga rot. Og at de mener at det er omsorgssvikt, blir så lei meg når de på en måte sier at vi ikke er bra nok foreldre.Anonymous poster hash: 395d6...66c Vel, om det skulle være noe mer får dere høre det når barnevernet tar kontakt. Mitt viktigste råd er å samarbeide med barnevernet om det blir opprettet sak, selv om dere er uenige i at det ble sendt melding. Barnevernet ønsker å gjøre en selvstendig vurdering, nettopp for å unngå å fatte vedtak på bakgrunn av feilaktige eller mangelfulle meldinger. Om de faktisk finner noe de tenker dere trenger hjelp eller veiledning til, ta imot det. De er der for å hjelpe, ikke for å ødelegge. Lykke til, det går nok bra, skal du se. Anonymous poster hash: a0702...2b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå