AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Vi fikk Idag beskjed om at barnehagen har sendt ut en bekymringsmelding til barnevernet om omsorgs svikt, fordi vi hadde litt oppvask på benken når barnehagen var på tur her for og vise frem hvor de forskjellige barnene bor. Er dette normalt? Kan man ikke ha oppvask i kummen lengre uten at man skal høre at man er dårlige foreldre. Vi sitter nå her og er redd for at de plutselig skal dukke opp og bare ta med seg ungen, kan de gjøre det ? Og hva skal jeg gjøre videre? Jeg kan jo ikke bare vente på at noe skal skje, blir jo helt gal her. Vet hvem som har meldt det til barnehagen, og det virker sånn om st hun har noe imot oss på en måte. Anonymous poster hash: 395d6...66c
livmor Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 (endret) Det er nødt til å ligge mer til grunn for bekymringsmeldingen enn at kummen på kjøkkenet har litt oppvask i seg. Helt sikker på at det ikke kan være andre forhold som bidrar til at meldingen ble sendt? Hvis det ikke er noe annet, har dere i hvert fall ingenting å frykte. Barnevernet snapper ikke bare med seg barn, da skal det være svært grove forhold til grunn som tilsier akuttplassering. Oppvask er IKKE en sånn årsak. Endret 18. september 2015 av livmor 28
Gjest Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Vet du med sikkerhet at oppvask var grunnen? 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Det må ligge mer bak enn at det kun var litt oppvask i kummen. Så lenge dere ikke kommer på noe annet som kan bidra til en bekymringsmelding, så har dere ingenting å frykte. Anonymous poster hash: 745bb...2b4 2
Gjest Magnifiq Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Ingen sender en reel bekymringsmelding pga litt oppvask på benken.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Det er nødt til å ligge mer til grunn for bekymringsmeldingen enn at kummen på kjøkkenet har litt oppvask i seg. Helt sikker på at det ikke kan være andre forhold som bidrar til at meldingen ble sendt? Hvis det ikke er noe annet, har dere i hvert fall ingenting å frykte. Barnevernet snapper ikke bare med seg barn, da skal det være svært grove forhold til grunn som tilsier akuttplassering. Oppvask er IKKE en sånn årsak. Ja vi er helt sikre på det, hun sier det at det var rot i stua også da men hun har ikke sett stua for kjøkken og stue er i helt to forskjellige rom. Ok, har bare hørt mange som ikke har gjort noe også har ungen blitt tatt, vi synes jo det er litt dårlig gjort at det skal komme noe sånt mot oss, vi har vært i barnevernet en gang før fordi jeg var under 18 når jeg fikk barn. Men da trakk de saken fordi de mente det ikke var noe bekymring under hele tatt. Så håper virkelig de sier det samme nå også, vi har det jo ikke rotete og grunnen til at oppvaskmaskin sto der var fordi oppvaskmaskinen vår vasker så dårlig at noen ganger må det vaskes på nytt. Men var så forferdelig og sitte og høre på at det var omsorgssvikt og akkurat som om vi er dårlige foreldre. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Det må ligge mer bak enn at det kun var litt oppvask i kummen.Så lenge dere ikke kommer på noe annet som kan bidra til en bekymringsmelding,så har dere ingenting å frykte. Anonymous poster hash: 745bb...2b4 Jo var litt oppvask i kummen også sto det en litt stor form på benken for den kommer ikke oppi kommen. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 Ingen sender en reel bekymringsmelding pga litt oppvask på benken. Jo de gjør visst det, fordi de mener det er omsorgssvikt. Er så latterlig, man må jo nesten ha det til og skinne hjemme. Det skal jo være ryddig osv men alle med barn skjønner jo at det ikke alltid er like ryddi hele tiden. Møtte på hun som meldte det til barnehagen istad og hun så rett og slett stygt på meg. Skjønner ikke hva jeg har gjort henne. Anonymous poster hash: 395d6...66c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #9 Skrevet 18. september 2015 Jo de gjør visst det, fordi de mener det er omsorgssvikt. Er så latterlig, man må jo nesten ha det til og skinne hjemme. Det skal jo være ryddig osv men alle med barn skjønner jo at det ikke alltid er like ryddi hele tiden. Møtte på hun som meldte det til barnehagen istad og hun så rett og slett stygt på meg. Skjønner ikke hva jeg har gjort henne. Anonymous poster hash: 395d6...66c Stakkars deg TS!! Dette henger ikke helt på greip. Hva i alle dager? Kan det være noe mer bak tanken ??Anonymous poster hash: d36fe...914 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #10 Skrevet 18. september 2015 Det jeg lurer på her; hva gjør barnehagen hjemme hos dere? Er det normalt at barnehage ansatte drar på besøk til barna eller?Anonymous poster hash: d11d0...c8d 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #11 Skrevet 18. september 2015 Ring barnevernet i morgen og fortell at du har fått visst at det har kommet inn en bekymringsmelding og helst vil ha den behandlet så raskt som mulig, fordi det er ubehagelig å ha det hengende over deg. Forklar hva barnehagen har oppgitt som grunn også. Og så bytter dere barnehage, for hvis dette er sant så er tilliten helt tynnslitt etter en slik melding. Jeg ville aldri hatt barna mine i en barnehage som driver på slik. Anonymous poster hash: 22954...099 9
Adelia Skrevet 18. september 2015 #12 Skrevet 18. september 2015 Vi fikk Idag beskjed om at barnehagen har sendt ut en bekymringsmelding til barnevernet om omsorgs svikt, fordi vi hadde litt oppvask på benken når barnehagen var på tur her for og vise frem hvor de forskjellige barnene bor. Er dette normalt? Kan man ikke ha oppvask i kummen lengre uten at man skal høre at man er dårlige foreldre. Vi sitter nå her og er redd for at de plutselig skal dukke opp og bare ta med seg ungen, kan de gjøre det ? Og hva skal jeg gjøre videre? Jeg kan jo ikke bare vente på at noe skal skje, blir jo helt gal her. Vet hvem som har meldt det til barnehagen, og det virker sånn om st hun har noe imot oss på en måte. Anonymous poster hash: 395d6...66c Jeg klarer ikke å tro på dette! Tviler sterkt på at de har sendt bekymringsmelding pga rot. Det må ligge noe mer bak. Og hvis du mener det ikke er noe grunn til bekymringsmelding, så har du ingen grunn til å være bekymret for at barnet blir tatt fra deg! For de tar ikke noen barn uten grunn! 13
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #13 Skrevet 18. september 2015 Jeg klarer ikke å tro på dette! Tviler sterkt på at de har sendt bekymringsmelding pga rot. Det må ligge noe mer bak. Og hvis du mener det ikke er noe grunn til bekymringsmelding, så har du ingen grunn til å være bekymret for at barnet blir tatt fra deg! For de tar ikke noen barn uten grunn! Enig. Du skulle sett kjøkkenbenken min... Den er helt bomba. Noe jeg gjerne flirer av sammen med barnehagepersonalet. Jeg er 35 og har fem barn, eldste ble født da jeg var ung og enslig. Heller ikke da var det noe pes om kjøkkenbenken. Klarer ikke helt å kjøpe historien her. Om det skulle være sant, så er det jo fort ute av verden.Anonymous poster hash: 6559f...406 8
Teeny Skrevet 18. september 2015 #14 Skrevet 18. september 2015 Det høres ut som en dårlig spøk... Hvis det skulle være tilfelle så hadde vel halve Norge blitt meldt til barnevernet!? 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #15 Skrevet 18. september 2015 Vi har ikke så lite å gjøre at vi starter undersøkelse basert på slike bekymringsmeldinger. Slike blir henlagt og vurdert som sjikane. Derfor er ikke historien din sann.Anonymous poster hash: a5881...313 21
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #16 Skrevet 18. september 2015 Jeg blir faktisk mer bekymret for ts sin fremstilling av saken og ts sin mentale helse enn for rot på kjøkkenbenken her. Barnehagen på besøk hos alle barns hjem for å vise barnene(!) Hvor de ulike barnene bor? Hvor mange hjem besøker banrehagen pr dag? Pr uke? Enda mer merkelig er det når ts omtaler hun som angivelig har meldt i fra. For ente gang, barnevernet er til hjelp for foreldre og barn. En sak har alltid minst to sider, det ser vanligvis ikke de som klager over atbarnevernet griper inn i livene deres, av nødvendige grunner.Anonymous poster hash: 19957...8a5 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #17 Skrevet 18. september 2015 Akkurat det med å se hvor barna bor er ganske vanlig. Førskolebarna her gjør det når de går på tur i løpet av høsten, de ser på husene og lager "kart" med tegninger. Dette blir avklart på foreldremøtene hvert år da, sånn at det er greit for foreldrene. Men at det 1) skal bli sendt bekymringsmelding pga rot på kjøkkenbenken, og 2) at barnevernet tar det seriøst (om det er det eneste som meldes), det tror jeg virkelig ikke noe på. Anonymous poster hash: ecd9a...fec 8
Gjest Mythic Skrevet 18. september 2015 #18 Skrevet 18. september 2015 For noe tull. Dessverre er barnehager jevnt over for lite flinke til å sende bekymringsmeldinger, så at noen skulle sende en sånn fordi de så litt oppvask i kummen, er rent oppspinn. Hvis du i fullt alvor tror på dette selv, TS, så blir jeg oppriktig bekymret for deg. Hvis det er sendt en bekymringsmelding, så er det en sum av mange ting som ligger til grunn.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #19 Skrevet 18. september 2015 Hjelp, dette var virkelig skremmende lesning. Kom til å tenke på en dag da alt FLØYT her hjemme, om en nabo dame kom inn for å hente sin datter som hadde rømt inn hit og nekta å dra. Synes barnevernet virkelig at man skal ha det prikkfritt hjemme? Jeg mener..ja altså om flere ansatte i barnevernet mener det, så ligger jo det noe i det. Anonymous poster hash: d36fe...914
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #20 Skrevet 18. september 2015 Tviler sterkt på at det kun er oppvask som er problemet... Anonymous poster hash: 7cab9...d36 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå