Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #1 Del Skrevet 20. september 2004 Har egentlig markedsutdanning, og har ikke jobbet i restaurantnæringen på mange år, men jeg er "født og oppvokst" i en restaurantfamilie og jobbet som servitør mens jeg studerte. Er så usikker på hva jeg kan kreve i lønn? Er det noe sted jeg kan finne det ut? Skal i møte allerede i dag! Restauranten er ny, med nytt konsept som jeg skal bygge opp. Det eneste jeg heldigvis slipper er ansettelse av kokker, for de skal være med videre fra den forrige restauranten! For det er ikke lett å få tak i nå til dags. Jeg både gleder og gruer meg til å ta fatt på dette. Først ut er julebordsesongen.VÆÆ Tips jeg kan ta med på veien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tulipanen Skrevet 20. september 2004 #2 Del Skrevet 20. september 2004 Hei. Det er meg som skrev innlegget! Har hatt innloggingsproblemer. Var utlogget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ringnes Skrevet 20. september 2004 #3 Del Skrevet 20. september 2004 Lykke til! Starte som restaurantsjef rett før juleborda? Vil du ha et bra tips! Brett opp erma og begynn å spring! Gratulerer med jobben forresten! Blir sikker kjempespennende og interessant! Tenk så deilig når det går opp for deg at du mestrer det og alt går som smurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 21. september 2004 #4 Del Skrevet 21. september 2004 Lønn for restauransjefer er veldig varierende... Hvor mange ansatte får du ansvaret for? Skal du sette opp vaktlister, sørge for lønnsutbetalinger, ansette osv? Hvor stort er huset - antall sitteplasser, omsetning mm... Har du regnskapsansvar? Salgsansvar? Faglig ansvar? Ansvar for å bestille opp/håndtere leverandører? Ansvar for å sette sammen vinkart, selskapsmenyer osv..? Sal du jobbe på gulvet sammen med servitørene, eller har du utelukkende mer overordnet funksjon? Er det en daglig leder som er aktiv og ansvarlig innen bedriften, eller blir det du som praktisk talt tillegges ansvaret? Er det i Oslo (lønna er ofte marginalt høyere enn i mer rurale strøk)? Mye å ta stilling til, restauransjefer har lønn fra helt nedi 250.000 og oppover. Spennende å høre hvordan det gikk! Det er ikke tilfeldigvis en restaurant i Stortingsgaten vi snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #5 Del Skrevet 21. september 2004 Hei Laban Det er ikke i Oslo, litt lenger sørover! Har vært på møte nå og jeg fikk veldig gode betingelser syntes jeg. 25000 i måneden, og halvparten av bruttofortjenesten. Og det kan bli mye nå i julebordsesongen. Er kjempefornøyd. Det eneste jeg slipper å ta ansvar for er kokker og leverandørvalg på mat, og bestillinger der. Har kun bestillingsansvar for drikke. Jeg kommer til å ha mellom 6-10 ansatte i julebordsesongen, etter jul blir det noen færre. I juleborssesongen skal jeg fungere som hovmester og ha noen bord selv. Sette opp vaktlister, lønn og ansette et par servitører og et par ryddehjelper. Det kommer til å bli ca 150 sitteplasser. Jeg vil ha noe regnskapsansvar, men det er mest i forbindelse med kasseoppgjør etc. Menyer skal jeg igang med nå! Spennende! Vi åpner 12.november. Jobber du i rest. bransjen Laban? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 21. september 2004 #6 Del Skrevet 21. september 2004 Har gjort.. I altfor mange år! Men det var jo artige år, også da. Mange sprø og rare kollegaer, og tiden flyr jo når man står på. Også savner jeg tips! Ingenting så herlig som å gå hjem med masse cash i lommeboken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 24. september 2004 #7 Del Skrevet 24. september 2004 Har gjort.. I altfor mange år! Men det var jo artige år, også da. Mange sprø og rare kollegaer, og tiden flyr jo når man står på. Også savner jeg tips! Ingenting så herlig som å gå hjem med masse cash i lommeboken! Jeg skriver under her, mer på bar jeg da, men livet er det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tulipanen Skrevet 27. september 2004 #8 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg skriver under her, mer på bar jeg da, men livet er det samme. I og for seg sant det, men det er jo en vensens forskjell da. Og det er arbeidstiden. En servitør jobber jo ikke hele natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå