Gå til innhold

Ta utdanning bare for å gjøre det?

princessbubblegum

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bestemt meg for å ta et friår etter endt utdanning for å finne ut hva jeg skulle gjøre videre, men etter at jeg ble singel og flyttet tilbake til hjemstedet mitt og søkte jobber her. Da jeg ikke fikk noe napp i starten bestemte jeg meg for å begynne på en deltidsutdanning, litt for å få stipend og litt for å få noe å gjøre. Nå, en måned senere har jeg fått to jobber som tilkallingsvikar og begynner nå å tvile på studievalget mitt. Jeg er redd denne utdanningen er noe jeg egentlig ikke vil og ikke vil få bruk for seinere. Er utdanna musikklærer, og nå utdanner jeg meg til barnehagelærer, men akkurat nå klarer jeg ikke se for meg jeg jobbe som leder i en barnehage i fremtiden.

Det som er dumt om jeg dropper ut, er om jeg må betale tilbake ca. 14 000 i stipend og kvitte meg med bøker for 1800 kr på en eller annne måte. Jeg er også redd for om jeg kommer til å ha nok penger til å betale husleie og alt det andre nødvendige om jeg dropper ut, da jeg får nesten 4000 kr ekstra i månedeni stipend når jeg studerer. Det som også holder meg veldig tilbake fra å fortsette med denne utdanningen er at jeg var sikker på at den var på et år, men fikk vite under den første samlingen at den gikk over to år. Jeg veit ikke om jeg vil bruke enda to år til på noe jeg ikke er sikker på, eller om jeg skal ta sjansen på å slutte selv om det kan gå utover økonomien.

Er det noen som er i samme båt og har tips til hva jeg kan gjøre? Hva bør jeg tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dropp ut, selg bøkene og ordne med Lånekassen. Ta på deg ekstravakter på jobb, du har jo to stk. Dette ordner seg.

Anonymous poster hash: 3f340...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...