Gå til innhold

Hvorfor tror jusstudenter at de er så mye bedre enn andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan skjønne hvorfor medisinstudenter er litt høye på pæra da det tross alt er et veldig tøft studie, men jusstudenter er vel ikke noe smartere enn folk som studerer psykologi, fysikk eller tar lektorutdanning, liksom? Kanskje var de litt mer nerd på vgs, men come on, du trenger ikke å være noe geni for å bli advokat.

Anonymous poster hash: 680cb...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sett lærebøkene? At noen klarer å pløye igjennom så svære blokker med uinteressant stoff, og attpåtil pugge uhumskhetene, det er imponerende. 

Anonymous poster hash: 7e2f8...9fd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener at de som har medisinutdanning er spesielt smartere enn de som studerer psykologi, fysikk eller lektorutdanning heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne hvorfor medisinstudenter er litt høye på pæra da det tross alt er et veldig tøft studie, men jusstudenter er vel ikke noe smartere enn folk som studerer psykologi, fysikk eller tar lektorutdanning, liksom? Kanskje var de litt mer nerd på vgs, men come on, du trenger ikke å være noe geni for å bli advokat.Anonymous poster hash: 680cb...1d3

Jeg tror ikke jusstudentene tror de er så mye smartere enn andre, men jeg tror man må ha større behov for å hevde seg om man skal bli advokat. Når en gjeng med stort selvhevdelsesbehov kommer sammen kan det nok bli litt lyd, vil jeg tro. Dette er jo et yrke der man må ha god selvtillit og kunne stå på sitt. Derfor tror jeg mange jusstudenter kan virke litt høye på pæra.

Anonymous poster hash: ccd4b...e7f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var bakgrunnen for at du laget dette irrasjonelle innlegget? En fornærmelse fra noen som tilfeldigvis studerte juss?

Anonymous poster hash: 32460...d5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne hvorfor medisinstudenter er litt høye på pæra da det tross alt er et veldig tøft studie, men jusstudenter er vel ikke noe smartere enn folk som studerer psykologi, fysikk eller tar lektorutdanning, liksom? Kanskje var de litt mer nerd på vgs, men come on, du trenger ikke å være noe geni for å bli advokat.

Jeg har hørt fra flere, som verken studerer juss eller medisin, at selv om medisin er vanskeligere å komme inn på (mer populært) så er det faktisk enklere å studere medisin enn juss. Har også forstått det slik at de får kun bestått/ikke bestått på de fleste eksamenen på medisin, mens på juss er det et evig karakterjag.

Jeg begynte på juss nå i høst og jeg kan love deg: Jeg føler meg ikke bedre enn noen andre. Faktisk omvendt: Jeg sliter med ekstremt lav selvtillit og selvbilde og går til psykolog pga det + at jeg sliter med angst og depresjon. Har brukt medisin i årevis. Men jeg tror mange av jusstudentene har rike foreldre og er vant til å kjøpe dyre vesker o.l slik at de kan nok godt legges merke til på den måten. Men ja, det gjelder heller ikke meg.

Anonymous poster hash: 6612b...80b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jusstudentene tror de er så mye smartere enn andre, men jeg tror man må ha større behov for å hevde seg om man skal bli advokat. Når en gjeng med stort selvhevdelsesbehov kommer sammen kan det nok bli litt lyd, vil jeg tro. Dette er jo et yrke der man må ha god selvtillit og kunne stå på sitt. Derfor tror jeg mange jusstudenter kan virke litt høye på pæra.

Anonymous poster hash: ccd4b...e7f

Mange som studerer juss har jo ikke tenkt å bli advokat. Jeg har iallfall ikke tenkt til det. 

Anonymous poster hash: 6612b...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer medisin og kan avkrefte at vi er spesielt smarte mennesker eller høye på pæra. Vi må bare pugge en god del ting. Det må de på jussen også. Trenger ikke så mye mellom øra for å lære seg en hel del fakta.

Anonymous poster hash: 9c0f8...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sett for mye på "gutta med bakoversleik og skjerfet på rett måte" på tv, og vil bli slik. :)

Anonymous poster hash: 78547...221
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til arbeidslivet når du er ferdig. Jeg har en bachelor, og har tydeligvis ikke noe stille opp med når jeg skal samarbeide med leger og jurister. De vet gjerne en del om mitt fag og. Men fader ta, preller det av og gjør det jeg kan: være saklig og dyktig i mitt fag. ;)

Anonymous poster hash: 8748e...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke legges skjul på at det finnes flere jusstudenter som virker høye på pæra, men samtidig er det også de som gjerne blir lagt best merke til. Langt fra alle har et like stort behov for å hevde seg.

Det er slett ikke vanskelig å stå på jusstudiet heller, men det er vanskelig å få gode karakterer (i fjor var det 3 av 170 som fikk A på hovedeksamenen vår), så om en vil gjøre det skikkelig bra er studiet tøft.

Anonymous poster hash: 85f8f...ca5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke legges skjul på at det finnes flere jusstudenter som virker høye på pæra, men samtidig er det også de som gjerne blir lagt best merke til. Langt fra alle har et like stort behov for å hevde seg.

Det er slett ikke vanskelig å stå på jusstudiet heller, men det er vanskelig å få gode karakterer (i fjor var det 3 av 170 som fikk A på hovedeksamenen vår), så om en vil gjøre det skikkelig bra er studiet tøft.

Anonymous poster hash: 85f8f...ca5

Bekymrer meg veldig for dette fordi jeg føler veldig på karakterjaget. Læreren som underviser sier at det er bra å få en C, mens dårligere er for dårlig. Aner ikke hva som må til for å stå engang, haha. Blir spennende å få igjen en oppgave til retting, og jeg jobber ganske hardt. Går 1.avd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv tatt årsenhet jus, og syntes ikke det var vanskelig. Og var en del folk som var litt høye på pæra der. Men mange normale koselige mennesker og.

Nå går jeg vernepleier studiet, og synes faktisk at jus var litt lettere.

Anonymous poster hash: 84e54...9d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tatt årsenhet jus, og syntes ikke det var vanskelig. Og var en del folk som var litt høye på pæra der. Men mange normale koselige mennesker og.

Nå går jeg vernepleier studiet, og synes faktisk at jus var litt lettere.

Anonymous poster hash: 84e54...9d5

Oi, haha. Nei, det har nok mye med hva jeg gjør det til selv, gjør det vanskeligere enn det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer medisin og kan avkrefte at vi er spesielt smarte mennesker eller høye på pæra. Vi må bare pugge en god del ting. Det må de på jussen også. Trenger ikke så mye mellom øra for å lære seg en hel del fakta.

Anonymous poster hash: 9c0f8...8bd

Juss er ikke et puggestudie, så der tar du feil. Det er et metodefag. 

Men det betyr ikke at det er greit å være høy på pæra av den grunn, men jeg oppfatter ikke jusstudenter flest sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...