Gå til innhold

Vask dere på hendene, for faen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vernepleierstudent venninna mi har lært nylig at det er 60sek :(

Og jeg skjønner uansett ikke hvorfor menn velger å stå å tisse når de åpenbart ikke treffer nedi do.. (Ikke alle selvfølgelig)

40-60 sek. Hilsen sykepleierstudent

Anonymous poster hash: c54a6...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det ikke er vask inni toalettbåsen og vedkommende ikke vasker seg i fellesvaskeri heller så må de tåle sjokkert blikk fra meg.

Jeg er også høysensitiv, men de få gangene det gjelder så vasker jeg meg grundig. Og så har jeg alltid med krem for å rette på skaden etterpå. Ellers klør jeg sinnsykt og får eksem.

Så tar jeg ikke på vannkranen eller døra etterpå, men stenger kran med papir etter å ha tørket meg på hender og tar i døra med samme tørkepapir. Ellers er det vask til ingen nytte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vernepleierstudent venninna mi har lært nylig at det er 60sek :(

Og jeg skjønner uansett ikke hvorfor menn velger å stå å tisse når de åpenbart ikke treffer nedi do.. (Ikke alle selvfølgelig)

30-60 sekunder med håndvask eller 15-30 sekunder med desinfeksjon  :)

 

Tror jeg leste noe sånt som at 1 av 3 ikke vasker hendene. 1 av 3 "regelen" gjelder også for hvor ofte det tisses på doringen eller på gulvet.

 

Menn velger ofte ikke å sitte av frykt for at de tråkker i tiss. Det synes spesielt på utesteder der folk sender opp med å stå lenger og lenger unna doen med det som resultat at det havner mer og mer urin på gulvet.

Endret av Personenmeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja særlig! Det er en kjent sak at kvinner er langt flinkere til å vaske hendene sine når de har vært på do, enn menn er.

For ikke å snakke om hvor mye menn griser på do!

Hater unisex-toaletter!

Hilsen kvinne

Anonymous poster hash: 12b2d...711

Det er nok derfor jeg som mann elsker unisex-toaletter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Det beste er de som går til vasken, skrur på vannet, har fingertuppen under vannstrålen i 0,01 sekunder, rister på hånda og går ut. Føler de virkelig at de er innenfor samfunnsnormene? Hvem er det de lurer? Seg selv?

 

Lavendelsåpe er deilig det. 

 

Hilsen såpeglad. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle dere eklinger som ikke vasker dere på hendene.

Jeg vet ikke helt hvordan det er med dere kvinner, men jeg kan trygt skrive under på at det er så alt for mange gutter og menn som ikke vasker hendene etter å ha vært på toalettet. EKKELT!!!

Hva er grunnen? Latskap? Blir dere ikke flaue når jeg som står og vasker hendene mine ser på dere med et blikk som oser av

forventningene om at dere skal gjøre det samme?!

Neida - dere går rett fra pissoaret uten å vaske hendene i etterkant!

Det er så ofte jeg har så lyst til å pent si i fra om at "jeg tror du

glemte å vaske hendene".

Tipper det ikke er mer enn halvparten av menn som vasker seg på

hendene!

Tanker??

Mvh

Mannlig jusstudent 23 år fra OsloAnonymous poster hash:

61946...236

ÅÅÅÅ!

Kan du ikke ta med alle dem som ikke dusjer før de går i svømmebasenget og? Eller dem som dusjer med badetøy og badebleier på?

De legger nemlig igjen;

ca 3 gr hudrester, hår, tekstilfibre m.m.

ca 5 gr spytt, svette, urin o.l.

ca 0,75 gr nitrogen

ca 15 000 000 bakterier av ymse slag

ca 20 000 tarmbakterier

sololje, hudkrem, sand, jord, såpe, shampo m.m.

Isvømmebasengets vann. Så kan du gange dette opp med antall personer i basenget i løpet av en uke, som ikke har dusjet. Kloren tar knekken på dette, hevder du? Nei, den ufarliggjør bakterier etter en stund, men de forblir i badevannet.

Når folk så ikke vasker seg på hendene etter dobesøk, etter andre gjøremål, hva har de da for mye krummelurer på fingrene sine?

Anonymous poster hash: 5e8e5...471

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du gir en beskjed til menn på KVINNEguiden. Håper du har postet denne viktige meldingen på andre forum også.



Anonymous poster hash: d3324...025
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes massevis av kvinner som heller ikke vasker hendene. Tro meg, jeg har sett mange. Det som er ekkelt er at det som regel kommer bakterier på hendene etter dobesøk, selv om du tror det ikke er det. Basseluskene forblir på hendene dine og når du tar i f.eks. dørhåndtaket eller håndhilser en person, vil andre mennesker få dine basselusker på sine hender igjen. Og sånn går det. Kanskje lager du mat kjapt etter dobesøket. I verste fall kan man bli syk, hvis du har fått tarmbakterier på hendene. Spiser du eller andre maten du laget, kan du/de bli syk, få kraftig diare, feber, etc.

 

Å for guds skyld vask hendene... Eller i det minste bruk antibak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir en beskjed til menn på KVINNEguiden. Håper du har postet denne viktige meldingen på andre forum også. Anonymous poster hash: d3324...025

Mye bedre han gir beskjed til alle på kg enn at han begynner å gå inn på kvinnetoalettene og observerer og gir beskjed til kvinnene der. Ellers kan jo kvinner fra kg gi beskjeden videre til sine mannlige bekjentskaper?

Anonymous poster hash: 5e8e5...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle dere eklinger som ikke vasker dere på hendene.

Jeg vet ikke helt hvordan det er med dere kvinner, men jeg kan trygt skrive under på at det er så alt for mange gutter og menn som ikke vasker hendene etter å ha vært på toalettet. EKKELT!!!

Hva er grunnen? Latskap? Blir dere ikke flaue når jeg som står og vasker hendene mine ser på dere med et blikk som oser av forventningene om at dere skal gjøre det samme?!

Neida - dere går rett fra pissoaret uten å vaske hendene i etterkant!

Det er så ofte jeg har så lyst til å pent si i fra om at "jeg tror du glemte å vaske hendene".

Tipper det ikke er mer enn halvparten av menn som vasker seg på hendene!

Tanker??

Mvh

Mannlig jusstudent 23 år fra Oslo

Anonymous poster hash: 61946...236

Syns du bør si det til dem når du ser det! Jeg pleier å si ifra om slike ting, for eksempel hvis noen sniker foran meg i køen på butikken. "Unnskyld, nå sneik du i køen". Det pleier å sette ut folk veldig, er ganske morsomt :) Tviler på at det tas til etterretning men det er godt å få utløp for frustrasjonen sin hvertfall.

Anonymous poster hash: 5b012...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omvendt. Det er gjort tester av bakterier på hendene etter dobesøk for kvinner og menn, menn er nærmest rene. De tar jo bare på hud. Kunne like gjerne klødd seg på armen. Kvinner er i kontakt med papiret som har all urinen i seg.

 

Mvh

Kvinnelig økonom på 30 år

Anonymous poster hash: 5317e...cc4

 

Dette skjønte jeg ikke. Selv urinerer jeg rett ned i toalettet, ikke gjennom noen lag med papir. Jeg tørker etterpå, men har da aldri fått urin på hånden. Selvfølgelig vasker jeg også hendene.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye bedre han gir beskjed til alle på kg enn at han begynner å gå inn på kvinnetoalettene og observerer og gir beskjed til kvinnene der. Ellers kan jo kvinner fra kg gi beskjeden videre til sine mannlige bekjentskaper?

Anonymous poster hash: 5e8e5...471

Mente et forum der der er flere menn, smarting.

Anonymous poster hash: d3324...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...