Gå til innhold

Vask dere på hendene, for faen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei til alle dere eklinger som ikke vasker dere på hendene.

Jeg vet ikke helt hvordan det er med dere kvinner, men jeg kan trygt skrive under på at det er så alt for mange gutter og menn som ikke vasker hendene etter å ha vært på toalettet. EKKELT!!!

Hva er grunnen? Latskap? Blir dere ikke flaue når jeg som står og vasker hendene mine ser på dere med et blikk som oser av forventningene om at dere skal gjøre det samme?!

Neida - dere går rett fra pissoaret uten å vaske hendene i etterkant!

Det er så ofte jeg har så lyst til å pent si i fra om at "jeg tror du glemte å vaske hendene".

Tipper det ikke er mer enn halvparten av menn som vasker seg på hendene!

Tanker??

Mvh

Mannlig jusstudent 23 år fra Oslo

Anonymous poster hash: 61946...236

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Mvh

Kvinnelig jusstudent 25 år fra Bergen

Anonymous poster hash: 333f3...01d
  • Liker 8
Skrevet

Trodde alle vasket hender, problemet er vel at de ikke gjør det grundig nok. 30 sekunder med såpe lærte jeg var minimum. 

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo mer uhygeniesk blandt menn enn for kvinner. Vi har ihvertfall godt med papir imellom, så jeg skal innrømme at det hender jeg ikke vasker meg på henda hvis jeg bare tusler hjemme(vasker meg selvfølgelig før matlaging) eller hvis jeg er ute på klubben og har dårlig tid og vil ut fra toalettet raskt pga kø eller lignende.  Menn holder jo på kjønnsorganet sitt som inneholder svette og møkk, og får garantert urinsprut på hånda etter å ha tissa også. Så menn som ikke vasker henda er helt klart ekkelt.

Anonymous poster hash: 8334d...534
  • Liker 2
Skrevet

Det er mange kvinnelige studenter som lar være å vaske hendene også. Ikke alle har lært seg å være renslig dessverre. 

Anonymous poster hash: 5d0c1...b83
Gjest snoopy_93
Skrevet

Trodde alle vasket hender, problemet er vel at de ikke gjør det grundig nok. 30 sekunder med såpe lærte jeg var minimum.

Vernepleierstudent venninna mi har lært nylig at det er 60sek :(

Og jeg skjønner uansett ikke hvorfor menn velger å stå å tisse når de åpenbart ikke treffer nedi do.. (Ikke alle selvfølgelig)

Skrevet

Overraskende mange vasker seg ikke på hendene i det hele tatt i løpet av en hel dag.

Anonymous poster hash: f984b...6e0
Skrevet

Dette er jo mer uhygeniesk blandt menn enn for kvinner. Vi har ihvertfall godt med papir imellom, så jeg skal innrømme at det hender jeg ikke vasker meg på henda hvis jeg bare tusler hjemme(vasker meg selvfølgelig før matlaging) eller hvis jeg er ute på klubben og har dårlig tid og vil ut fra toalettet raskt pga kø eller lignende. Menn holder jo på kjønnsorganet sitt som inneholder svette og møkk, og får garantert urinsprut på hånda etter å ha tissa også. Så menn som ikke vasker henda er helt klart ekkelt.

Anonymous poster hash: 8334d...534

Det er omvendt. Det er gjort tester av bakterier på hendene etter dobesøk for kvinner og menn, menn er nærmest rene. De tar jo bare på hud. Kunne like gjerne klødd seg på armen. Kvinner er i kontakt med papiret som har all urinen i seg.

Er på mobil, så orker ikke lete etter artikkel.

Mvh

Kvinnelig økonom på 30 år

Anonymous poster hash: 5317e...cc4

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

Kommer ikke til å vaske for den du nevnte, men vasker for meg selv ;)

Jeg vet om nok folk som ikke gjør det. Hører det på offentlige dasser.

Gjør sitt, trekker opp og går ut døra - ÆSJ

Skrevet

Det er omvendt. Det er gjort tester av bakterier på hendene etter dobesøk for kvinner og menn, menn er nærmest rene. De tar jo bare på hud. Kunne like gjerne klødd seg på armen. Kvinner er i kontakt med papiret som har all urinen i seg.

Er på mobil, så orker ikke lete etter artikkel.

Mvh

Kvinnelig økonom på 30 år

Anonymous poster hash: 5317e...cc4

"papiret som har all urinen i seg"? Du vet at man skal bruke nok papir til at det ikke blir gjennomvått?

Anonymous poster hash: f984b...6e0

• Liker 4
Skrevet

Stemmer at det er en artikkel et sted på nettet om at kvinner er dårligere på å vaske seg enn mennene.

Anonymous poster hash: 4de0e...269

Skrevet

Vernepleierstudent venninna mi har lært nylig at det er 60sek :(

Og jeg skjønner uansett ikke hvorfor menn velger å stå å tisse når de åpenbart ikke treffer nedi do.. (Ikke alle selvfølgelig)

Man bruker ufattelig mye vann om man skal stå i 60 sek etter hvert do-besøk og vaske hendene. Det er ikke bærekraftig. En ting er at helsepersonell -- de må selvsagt, men folk flest som er hjemme trenger ikke å vaske i 60 sek. At man iallfall slår av vannet mens man sport inn hendene er et minimum for alle. 10 sek med rennende vann, i tillegg til såpe og evt anti-bakteriell burde holde for de fleste.

Anonymous poster hash: 1007f...155

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært interessant med en undersøkelse som viste sammenheng mellom utdanningsnivå og håndvask.

Hilsen ei som "bare" har gått på yrkesfag...

• Liker 2
Skrevet

Hva skjer med alle alle signerer med utdanningen sin?

Mvh kvinne 28 med 3års bachelor i administrasjon og ledelse,1 års kurs i Lean six sigma og pågående student i bed.øk

• Liker 5
Gjest Badebuksa
Skrevet

Hva skjer med alle alle signerer med utdanningen sin?

Mvh kvinne 28 med 3års bachelor i administrasjon og ledelse,1 års kurs i Lean six sigma og pågående student i bed.øk

Og det spør du om? Tragiiisk

Skrevet

"Når kjerringa kan ta den i kjeften så kan vel jeg ta den i hånda" var det en som svarte på det der da han ble stoppet etter å ha vært og pisset på et offentlig toalett på Fornebu. 

Forøvrig syns jeg det er helt utrolig at folk ikke vasker seg etter dobesøk. 

Anonymous poster hash: 1b08e...5f5
  • Liker 1
Skrevet

Og det spør du om? Tragiiisk

Og du er en av dem som ikke skjønner ironi ser jeg.

Her er en blomst,håper det snur humøret ditt :blomst:

• Liker 10
Gjest Badebuksa
Skrevet

Og du er en av dem som ikke skjønner ironi ser jeg.

Her er en blomst,håper det snur humøret ditt :blomst:

Og du er en av dem som ikke skjønner en spøk. Er allergisk mot blomster forresten! Men takk. Kunne heller tenkt meg en muffins.

Skrevet

Jeg vasker meg ikke på hendene etter do besøk, fordi jeg er allergisk (ja, faktisk) mot såpe og får veldig tørr hud med sår på hendene om jeg bruker det. Jeg bruker derimot en antibak som jeg tåler, men jeg føler det er flaut å gå ut av et offentlig toalett uten å vaske meg, fordi jeg er redd folk synes jeg er ekkel, så noen ganger later jeg som at jeg vasker meg på hendene for å unngå stygge blikk :/

Anonymous poster hash: 01f2e...b8c

Skrevet

Stemmer at det er en artikkel et sted på nettet om at kvinner er dårligere på å vaske seg enn mennene.

Anonymous poster hash: 4de0e...269

Ja særlig! Det er en kjent sak at kvinner er langt flinkere til å vaske hendene sine når de har vært på do, enn menn er.

For ikke å snakke om hvor mye menn griser på do!

Hater unisex-toaletter!

Hilsen kvinne

Anonymous poster hash: 12b2d...711

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...