Gå til innhold

Sulte eller spy?

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS her!

Jeg vet ikke om jeg er totalt blind, eller om det er enkelte av dere som overdriver her. Blant annet at jeg er alvorlig syk? Jeg ser på dette som ganske usunt og kanskje at jeg har begynt å utvikle en SF eller starten av en. Men ikke noe alvorlig..

Anonymous poster hash: 86d8a...63c

Mengden kalorier du har spist sammen med mengden trening = alarmerende lite.

Du sier det tar mye energi å tenke på mat og kalorier = alarmerende

Du sier du kaster opp pga dårlig samvittighet når du spiser normale mengder = alarmerende.

Ingen her kan si noe om hvor alvorlig syk du er, men du er inne i et mønster og på en kalorimengde som er langt under sunn slanking.

Derfor blir jeg bekymret. Og som venninne av flere fantastiske kvinner med spiseforstyrrelser, vet jeg at det handler om noe annet enn de kiloene, selv om du kanskje ikke vet hva enda.

Anonymous poster hash: 02660...b41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har utviklet helt SF enda så er du på god vei til å få det. Og det er ikke noe å trakte etter. 

Ts; vær så snill å oppsøk hjelp. Idag. I første omgang kontakt fastlegen din sånn at han kan henvise deg til psykolog. Mulig du og kan få hjelp av ernæringsfysiolog for å få ned på papiret hva kroppen din faktisk trenger i løpet av en dag. 

Har også rapportert tråden. 

Skrevet

Det tror jeg ikke er noe jeg klarer å akseptere når jeg vet jeg kan gjøre noe med det. Hvorfor la vær å fikse problemet når man har muligheten til å gjøre det?

Anonymous poster hash: 86d8a...63c

Der er ikke noe problem å fikse. Du er hjernevasket til å tro at du trenger å gå ned i vekt, men dette er feil. Litt som da noen folk trodde hitler hadde rett da han gasset jøder. Man er hjernevasket. Tror man har rett, men er helt på bærtur

Anonymous poster hash: 23d0c...050

Skrevet

Kast vekta!

Deretter oppsøker du hjelp, da dette fort kan utvikle seg videre i farlig retning.

Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.  De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Mvh

Yvonne (mod)

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...