Gå til innhold

Sulte eller spy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva jeg egentlig skal spørre om. Men jeg blir så frustrert og sliten! Alt med tanke på mat og kalorier.. 

 

Det startet med at jeg trente 4 - 5 ganger i uka, spiste ca 1000 kalorier om dagen, var besatt av lifesum, gikk på vekta flere ganger om dagen og ble frustrert hver gang jeg så at vekta viste noen gram mer enn dagen før, spiste jeg for mye kunne jeg kaste opp (men jeg hadde sykt kontroll over hvor mye kalorier jeg fikk i meg, så jeg "trengte" bare å kaste opp en sjelden gang (kanskje en gang annenhver måned), og jeg tenkte på kalorier og mat stort sett hele tiden. Jeg kom meg ned på en vekt på 58/59 kg (er 170 høy). Der var jeg sånn ca fornøyd. (Men mamma synes jeg var litt for tynn..). Etter ferien hvor det ble mye alkohol osv, gikk jeg opp til 61,5 kg. Nå vil jeg ned til 58/59 igjen. Men måten jeg gjorde det på sist tappet meg for energi. Jeg har derfor prøvd å holde meg på rundt 1500 kalorier om dagen (slik at jeg ikke skal tenke og bruke så mye energi på slankingen) og ikke bruke vekta så mye. Prøve å gjøre det på et litt roligere nivå. Men det ender istedet opp med at jeg noen ganger spiser for mye og må kaste det opp igjen for å slippe den dårlige samvittigheten, og er livredd for å gå opp mer. Men dette gjør meg også så frustrert.. Jeg spyr ikke hver dag. Det kommer litt an på hvor mye jeg spiser. Kanskje rund 2 - 7 ganger i uken. Det er litt forskjellig. Noen ganger hvis jeg har laget litt mer mat enn jeg egentlig orker, kan jeg til og med tenke før jeg har spist opp maten, at hvis jeg spyr først, kan jeg spise resten etterpå. Da blir det balansert.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler jeg må velge mellom å sulte meg selv, eller spise mer normalt, men samtidig kaste opp maten. Jeg vet ikke om jeg er syk eller ikke. Jeg synes jo ikke selv at jeg er direkte feit. Bare mer fett enn jeg trenger. og så lenge jeg kommer meg ned under 60, skal jeg klare å stoppe å slanke meg. Men veien din ser jeg jo selv at ikke er sunt..

 

Jeg vet at moderatorene eller administratorene, eller hva det heter, ikke er så glad i slike tråder. Men jeg håper ikke den blir sperret, for jeg ønsker tips eller gode råd for hjelp. For akkurat nå føler jeg at jeg ikke har annet å velge enn sulting eller spying. Det høres kanskje rart ut, men sånn er det. Jeg vet jeg burde oppsøke psykolog, men for meg er ikke det så lett. og det er heller ikke bare å si "bare spis så og så mye, også lar du vær å kaste det opp". For sånn funker det ikke. 



Anonymous poster hash: 86d8a...63c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skal du ta med lege og kostholdsekspert. Ikke Kvinneguiden.



Anonymous poster hash: b595b...31e
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette skal du ta med lege og kostholdsekspert. Ikke Kvinneguiden.

Anonymous poster hash: b595b...31e

 

 

Hvis jeg klarer å manne meg opp til det så..

Anonymous poster hash: 86d8a...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, du må gå til legen.

 

Hvis du ikke greier å gå utenom valgene sulte eller spy, så er du ikke bra. Prøv å forestille deg at det var venninnen din som hadde det sånn. Da ville du garantert sagt det samme til henne.

 

Du greier å manne deg opp. Du bestemmer deg helt enkelt for å løfte opp røret, så slår du nummeret og bestiller timen. På tross av hva du tenker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt klart syk, spiseforstyrret.

 

Å søke hjelp til å takle tankene er nok veien for deg å gå.

 

At valget skal stå mellom å sulte eller å spy er ikke bra psykisk, eller fysisk for deg og kroppen din!



Anonymous poster hash: 3ff0f...728
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alle våre ting å stri med, men dette er en av de tingene som er ganske alvorlig.

Det beste du kan gjøre er å selv ta kontakt med fagpersoner. Gjør det i morgen 17.09. Jeg tror du vil merke en slags lettelse når du først får gjort det.

Vit at du har brukerne på kvinneguiden "i ryggen" og vi håper du får den hjelpen du behøver. Sender varme tanker!

Endret av Personenmeg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle våre ting å stri med, men dette er en av de tingene som er ganske alvorlig.

Det beste du kan gjøre er å selv ta kontakt med fagpersoner. Gjør det i morgen 17.09. Jeg tror du vil merke en slags lettelse når du først får gjort det.

Vit at du har brukerne på kvinneguiden "i ryggen" og vi håper du får den hjelpen du behøver. Sender varme tanker!

 

Tusen takk for støtte! Det betyr mye :)

Anonymous poster hash: 86d8a...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er et tredje valg, aksepter at du ser ok ut med noen kilo over det du ser på som ideelt. Samtidig kan du tenke litt på at du har hele livet blitt lurt til å tro at utseende er så viktig at du er villig til å risikere helsen din for det, og om dette er en egenskap du liker ved deg selv eller kunne tenkt deg å endre på. Hadde du likt at mennesker du er glad i hadde behandlet seg selv slik?



Anonymous poster hash: 23d0c...050
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen i morgen, og få henvisning til en god psykolog. Du er syk, og du fortjener god hjelp.

Klem

Anonymous poster hash: 02660...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Der er et tredje valg, aksepter at du ser ok ut med noen kilo over det du ser på som ideelt. Samtidig kan du tenke litt på at du har hele livet blitt lurt til å tro at utseende er så viktig at du er villig til å risikere helsen din for det, og om dette er en egenskap du liker ved deg selv eller kunne tenkt deg å endre på. Hadde du likt at mennesker du er glad i hadde behandlet seg selv slik?

Anonymous poster hash: 23d0c...050

 

 

Det tror jeg ikke er noe jeg klarer å akseptere når jeg vet jeg kan gjøre noe med det. Hvorfor la vær å fikse problemet når man har muligheten til å gjøre det?

Anonymous poster hash: 86d8a...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke er noe jeg klarer å akseptere når jeg vet jeg kan gjøre noe med det. Hvorfor la vær å fikse problemet når man har muligheten til å gjøre det?

Anonymous poster hash: 86d8a...63c

Fordi måten du velger å fikse problemet på vitner om at du har en særdeles alvorlig spiseforstyrrelse. Du må få hjelp

Anonymous poster hash: 21433...3ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne tråden kommer til å bli stengt  :(

Anonymous poster hash: b595b...31e

 

Det bør den bli også. Jeg har rapportert den.

 

Du er way over normale bekymre-seg-for-mat tanker, og har nok vippet over i SF-grenen.

 

Håper du søker hjeip. 

Anonymous poster hash: 1fa3c...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, jeg vil også ned drastisk i vekt. Hva slags mat spiste du når du gikk på 1000 kalorier om dagen? Please svar før tråden blir stengt!! Vil også bli tynn og vakker.

Anonymous poster hash: 93b25...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rapportert tråden. Håper du får hjelp ts men kvinneguiden er ikke rette stede for å søke hjelp til dette, en ser tydelig dette når en ser ab 14 sitt innlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Der er et tredje valg, aksepter at du ser ok ut med noen kilo over det du ser på som ideelt. 

 

Dette er ikke et valg dersom man har en spiseforstyrrelse.

 

Til TS: Denne tråden blir nok stengt. Ta kontakt med fastlegen din, for å få hjelp videre. Det er viktig at dette blir tatt tak i før det blir enda verre.

Anonymous poster hash: 3f75d...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her!

 

Jeg vet ikke om jeg er totalt blind, eller om det er enkelte av dere som overdriver her. Blant annet at jeg er alvorlig syk? Jeg ser på dette som ganske usunt og kanskje at jeg har begynt å utvikle en SF eller starten av en. Men ikke noe alvorlig.. 



Anonymous poster hash: 86d8a...63c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at dette har tippet over til SF, når det kontrollerer deg så mye, og du løser det så usunt. Spesielt siden du kaller en helt normal, lav normal til og med, vekt for et "problem". Du bør deginitivt ringe legen din i morgen. Det er sikkert vanskelig, men jo før jo heller. Det blir ikke bedre når du har blitt enda mer "besatt".

Anonymous poster hash: 3e7a3...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS her!

 

Jeg vet ikke om jeg er totalt blind, eller om det er enkelte av dere som overdriver her. Blant annet at jeg er alvorlig syk? Jeg ser på dette som ganske usunt og kanskje at jeg har begynt å utvikle en SF eller starten av en. Men ikke noe alvorlig.. 

Anonymous poster hash: 86d8a...63c

 

 

Alvorlighetsgraden er det vanskelig for oss å si noe om, men det er ingen tvil om at du har et problem og dersom det ikke er alvorlig allerede kan det fort bli det. Håper du tar kontakt med lege fort. 

Anonymous poster hash: 3f75d...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her! Jeg vet ikke om jeg er totalt blind, eller om det er enkelte av dere som overdriver her. Blant annet at jeg er alvorlig syk? Jeg ser på dette som ganske usunt og kanskje at jeg har begynt å utvikle en SF eller starten av en. Men ikke noe alvorlig..  Anonymous poster hash: 86d8a...63c

Bare det at du har valgt overskriften på tråden som "sulte eller spy" får det til å ringe noen kraftige alarmklokker hos mennesker som ikke har et forstyrret spisemønster noe jeg vil si at du utvilsomt har. Uansett å diskutere sf på en slik måte som det legges opp til her i tråden er ikke lov ifølge kg, det kan trigger andre mennesker som også sliter med det samme og den tankegangen du har angående kropp og mat er ganske alvorlig jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...