Brimi Skrevet 16. september 2015 #21 Skrevet 16. september 2015 Jeg tok mine hos oralkirurg, men om det klassifiseres som operasjon vet jeg ikke. Skal ta siste i desember. Det tre første gikk helt fint det. Litt vondt, men tok bare smertestillende den samme dagen. Trengte ikke dagen etter. Det jeg syntes var kjipt var stivheten i kjeven! Haha, nesten verre enn selve trekkingen :-p
Brimi Skrevet 16. september 2015 #22 Skrevet 16. september 2015 Takk for svar alle sammen. Jeg føler meg lettere nå faktisk. Hadde smileysene funket på ipad skulle dere alle fått en kjempeklem! Mine vokser rett opp, men de har bare delvis kommet frem, så da anbefalte tannlegen sterkt å fjerne tennene nå selv om jeg ikke har vondt. Noen ganger er det greit å forebygge. Dere som sier dere betalte 1800, fikk dere refusjon? Jeg fikk nemlig beskjed om 3000 pr tann... Jeg ble også fortalt 3000,- per tann, men man får jo refusjon og man får avslag, eller noe lignende, om man tar flere ting på en gang. Tror jeg fikk litt over 1000,- i refusjon.
_LanciA_ Skrevet 17. september 2015 #23 Skrevet 17. september 2015 Takk for svar alle sammen. Jeg føler meg lettere nå faktisk. Hadde smileysene funket på ipad skulle dere alle fått en kjempeklem! Mine vokser rett opp, men de har bare delvis kommet frem, så da anbefalte tannlegen sterkt å fjerne tennene nå selv om jeg ikke har vondt. Noen ganger er det greit å forebygge. Dere som sier dere betalte 1800, fikk dere refusjon? Jeg fikk nemlig beskjed om 3000 pr tann... Niks betalt kun 1800 selv med 2 kontroller og fjerning av sting og alt det der etterpå. Kanskje det er forskjell på operasjon og trekking av tann? Skal du bare trekke en visdomstann som er på vei opp er det ikke vondt i det heletatt. Holder fint med ibux. Sa selv at jeg ikke trengte smertestillende etter operasjon. Har rotfyllt før uten bedøvelse, men etter operasjon da endte jeg på legevakta for det var ganske ubehagelig, for å få smertestillende😂 jeg så også ut som en hamster😀
nattsvermer Skrevet 17. september 2015 Forfatter #24 Skrevet 17. september 2015 Da er det bare noen timer igjen til jeg skal til pers. Sprøyte bryr jeg meg lite om, og siden de fleste her sier at det og lydene er det verste, kan det umulig være særlig ille Jeg har hatt sterke smerter andre steder i kroppen før, så jeg vet at jeg eventuelt skal takle de i etterkant. Jeg føler meg veldig beroliget. Takker og bukker, alle sammen!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #25 Skrevet 17. september 2015 Da er det bare noen timer igjen til jeg skal til pers. Sprøyte bryr jeg meg lite om, og siden de fleste her sier at det og lydene er det verste, kan det umulig være særlig ille Jeg har hatt sterke smerter andre steder i kroppen før, så jeg vet at jeg eventuelt skal takle de i etterkant. Jeg føler meg veldig beroliget. Takker og bukker, alle sammen! Lykke til! Fortell gjerne hvordan det gikk etterpå Anonymous poster hash: b7c7c...6e8
nattsvermer Skrevet 17. september 2015 Forfatter #26 Skrevet 17. september 2015 Da er jeg hjemme igjen uten følelse i halve ansiktet. Det gikk faktisk helt greit Jeg fikk ispose og smertestillende,og jeg har fortsatt kompress på. (Tror jeg. Det er litt vanskelig å kjenne) Da er det bare å vente og se hvor vondt jeg får og hvor hoven jeg blir. Gikk de fleste her på jobb dagen etter?
nattsvermer Skrevet 17. september 2015 Forfatter #27 Skrevet 17. september 2015 Selvfølgelig begynte jeg å blø igjen med en gang jeg tok ut kompresset, så da var det bare å legge inn noe nytt. Dette tror jeg blir en interessant ettermiddag og kveld :-P
Sølvrosen Skrevet 17. september 2015 #28 Skrevet 17. september 2015 Da er jeg hjemme igjen uten følelse i halve ansiktet. Det gikk faktisk helt greit Jeg fikk ispose og smertestillende,og jeg har fortsatt kompress på. (Tror jeg. Det er litt vanskelig å kjenne) Da er det bare å vente og se hvor vondt jeg får og hvor hoven jeg blir. Gikk de fleste her på jobb dagen etter? Så bra at det gikk helt greit Jeg hadde fri den neste uka, men jeg var uansett ikke i stand til å gå noe sted. Det skyldes hovedsaklig smerter og bivirkninger fra smertestillende, så det går sikkert bedre for deg. Si ifra til sjefen på forhånd at du kanskje ikke kommer. Jeg fant nettopp arket jeg fikk fra tannlegen, og siden jeg syntes det var veldig greit å ha gir jeg deg et sammendrag, i fall tannlegen din ikke er like omtenksom: -Det er mest smerter de første timene, og om det ikke blir bedre etter 3 dager må du ringe tannlegen. -Det er normalt at det blør litt det første døgnet. Bit på en steril kompress i 20-30 min for å stoppe det. -Det er normalt å bli blå, det gir seg i løpet av en uke. -Det er normalt å hovne opp. Hevelsen er størst etter tre dager, så går det ned. Hvis det ikke går ned ring tannlegen. -Spis selv om det er vanskelig. Næringsrik mat er viktig i tilhelingsperioden. -Unngå tungt arbeid og anstrengelser de første dagene. -God munnhygiene er viktig, men ikke bruk tannbørste på såret de første dagene. Bruk munnskyllemiddel. -Ring tannlegen om du får problemer. Hvis du ikke har sterile kompresser kan du koke et stykke gas eller en bit bomull, det dreper de fleste skadelige bakterier. Avkjøl det litt før du bruker det. God bedring
nattsvermer Skrevet 17. september 2015 Forfatter #29 Skrevet 17. september 2015 Så bra at det gikk helt greit Jeg hadde fri den neste uka, men jeg var uansett ikke i stand til å gå noe sted. Det skyldes hovedsaklig smerter og bivirkninger fra smertestillende, så det går sikkert bedre for deg. Si ifra til sjefen på forhånd at du kanskje ikke kommer. Jeg fant nettopp arket jeg fikk fra tannlegen, og siden jeg syntes det var veldig greit å ha gir jeg deg et sammendrag, i fall tannlegen din ikke er like omtenksom: -Det er mest smerter de første timene, og om det ikke blir bedre etter 3 dager må du ringe tannlegen. -Det er normalt at det blør litt det første døgnet. Bit på en steril kompress i 20-30 min for å stoppe det. -Det er normalt å bli blå, det gir seg i løpet av en uke. -Det er normalt å hovne opp. Hevelsen er størst etter tre dager, så går det ned. Hvis det ikke går ned ring tannlegen. -Spis selv om det er vanskelig. Næringsrik mat er viktig i tilhelingsperioden. -Unngå tungt arbeid og anstrengelser de første dagene. -God munnhygiene er viktig, men ikke bruk tannbørste på såret de første dagene. Bruk munnskyllemiddel. -Ring tannlegen om du får problemer. Hvis du ikke har sterile kompresser kan du koke et stykke gas eller en bit bomull, det dreper de fleste skadelige bakterier. Avkjøl det litt før du bruker det. God bedring Tusen takk Jeg fikk med meg noe lignende. Nå har blødningen stoppet og det holder foreløpig med vanlig Paracet. Tror jeg er heldig med blanding av enkel operasjon og flink kirurg. Tror dette skal gå veldig greit. Jeg fikk med en ispose som jeg bruker også. Nå gruer jeg meg ikke til neste tann i det hele tatt
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #30 Skrevet 18. september 2015 Da jeg tok min første visdomstann ut fikk jeg beskjed om at det lå en tann til på vent under tanna som skulle ut, og det gjorde det. Den måtte også ut noen år senere. Ikke gled dere for tidlig. Anonymous poster hash: 4a756...a5e
nattsvermer Skrevet 18. desember 2015 Forfatter #31 Skrevet 18. desember 2015 Drar opp denne tråden, jeg.Jeg fjerna tann nr 2 for to uker siden, og det gikk egentlig greit, men jeg har fortsatt litt ømt tannkjøtt pluss at jeg har fått en slags klump i kinnet. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg tenker kanskje at noe kan ha kapslet seg inn eller noe?Ringte kirurgen og fikk time allerede på mandag, så håper at det er noe enkelt og jeg ikke ender med hoven munn igjen i jula
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå