Gå til innhold

Jeg er visst (stygg) blek


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og får hele tiden kritikk for det, og at jeg ser syk ut :( når jeg er syk ser jeg helt annerledes blek ut så skjønner ikke at folk ser meg sånn. Trener og har god helse. Brun blir jeg ikke uten mye solarium og det er utelukket, ønsker å ta vare på huden min, selvbruning får jeg kviser av. Syns du bleke folk er stygge og ser syke ut, isåfall hvorfor?

Anonymous poster hash: 45631...770

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og får hele tiden kritikk for det, og at jeg ser syk ut :( når jeg er syk ser jeg helt annerledes blek ut så skjønner ikke at folk ser meg sånn. Trener og har god helse. Brun blir jeg ikke uten mye solarium og det er utelukket, ønsker å ta vare på huden min, selvbruning får jeg kviser av. Syns du bleke folk er stygge og ser syke ut, isåfall hvorfor?

Anonymous poster hash: 45631...770

 

Hva slags mennesker omgås du, som kritiserer hudfargen din og sier du ser syk ut?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen er vakre sånn mens jeg ser stygg og syk ut om jeg er blek, fordi det er individuelt. Kjipt. Litt redd dette skal ødelegge på jobbintervju om de tror jeg er av dårlig helse.

Anonymous poster hash: 45631...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mennesker omgås du, som kritiserer hudfargen din og sier du ser syk ut?

Får ofte høre det i forbindelse med sympati, altså tror jeg folk mener det oppriktig, noe som gjør det enda verre.

Anonymous poster hash: 45631...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du vil ta vare på huden din, og derfor dropper solarium! :)

 

Nei, jeg synes absolutt ikke blek hud får folk til å se syke ut. Når det er den hudfargen du har, så er det vel også den som harmonerer best med resten av fargene dine.

 

Hudfargen din er det nok ingenting i veien med, noen av menneskene du omgir deg med derimot, virker det å stå verre til med. De sier det med "sympati" skriver du. Da ville jeg svart tilbake, med tilsvarende sympati, at åttitallet ringte og ba om å få tilbake den høyfjellssolbrune hudtrenden sin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og får hele tiden kritikk for det, og at jeg ser syk ut :( når jeg er syk ser jeg helt annerledes blek ut så skjønner ikke at folk ser meg sånn. Trener og har god helse. Brun blir jeg ikke uten mye solarium og det er utelukket, ønsker å ta vare på huden min, selvbruning får jeg kviser av. Syns du bleke folk er stygge og ser syke ut, isåfall hvorfor?

Anonymous poster hash: 45631...770

Jeg er blek selv og har aldri tenkt på at jeg ser syk ut. Heldigvis har jeg ikke venner som kritiserer meg :) Hadde noen kritisert meg for min blekhet eller noe annet ved utseendet mitt, hadde jeg sagt at det er bedre å være blek enn å være en som rakker ned på folk.

Anonymous poster hash: f3852...d9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jobbintervju kan du evt. ta på deg litt solpudder uten mineralolje og parabener. Eller klype deg selv i kinnene for en friskere farge.



Anonymous poster hash: cf55e...97a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blek som et laken og har lært meg å ikke bry meg.

 

På ungdomsskolen og vgs kunne det være kjipt men nå gir jeg helt ærlig fullstendig faen. Alternativet er å bli rød, eller sole på meg hudkreft (veldig utsatt hud), og så forferngelig er jeg altså ikke. Da er jeg heller blek og trives med det.

 

Noen ting med seg selv må man bare lære seg å leve med. Det finnes ingen fasit på hvordan vi skal se ut, selv om det finnes et flertall som lener mot en spesiell side. Du er deg og har dine forutsetninger. Du må leve meg deg selv i mange år til og da er det beste du kan gjøre for deg selv å lære deg å like deg selv for den du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Rasistisk!

Hvis noen kalte en afrikaner mørk, eller sa at "du er så brun", hadde det havnet i VG med overskriften:

"Norsk-Afrikansk jente rasismehetset"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være kombinasjon av øyenbrynsfarge og hårfarge. Når man er likbleik, beklager utrykket; Børr man holde seg til gyldene blondfarger og lysebrun. Brynene bør ikke være veldig lyse om man har mørt hår eller veldig mørke om man har lyst hår. Det er også greit å farge øyenvippene i mørk brun. Visse farger som er blasse, eller veldig spreke gjør ofte at en ser litt gussen ut. Her er sminke viktig del av antrekket, desverre. Lært fra erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg er nok også så bleik, og jeg får høre det av og til. Men jeg prøver å ikke bry meg, og jeg gjør stort sett ikke det. Men det kan jo stikke noen ganger akkurat når man får kommentaren. Personlig synes jeg ikke det ser fælt ut på noen andre, så jeg satser på at det ikke er så ille! Har heldigvis ikke fått høre at jeg ser syk ut da!

 

... Kanskje jeg skulle gått litt mer i solarium, for jeg ser jo tydeligvis mye bedre ut med litt farge.  :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og får hele tiden kritikk for det, og at jeg ser syk ut :( når jeg er syk ser jeg helt annerledes blek ut så skjønner ikke at folk ser meg sånn. Trener og har god helse. Brun blir jeg ikke uten mye solarium og det er utelukket, ønsker å ta vare på huden min, selvbruning får jeg kviser av. Syns du bleke folk er stygge og ser syke ut, isåfall hvorfor?

Anonymous poster hash: 45631...770

Jeg synes hvite mennesker er mye finere enn brune. Så nei, jeg synes ikke bleke folk er stygge, tvert i mot. Jo hvitere, jo bedre. Melkehvit hud på kvinner er det mest sexy jeg vet om. Hadde det vært opp til meg hadde alle kvinner brukt solfaktor 50 hver gang de gikk ut i solen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle oppløftende svar, det var koselig å lese :)

-ts

Anonymous poster hash: 45631...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo heller motsatt. Etniske nordmenn som soler seg brune ser syke og rare ut.

Anonymous poster hash: 6ef48...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...