Gå til innhold

Barna sitter "oppå" oss hveeeer kveld...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke snakk om en enkelt episode her. Og slutt med de ekle herseteknikkene dine.

Anonymous poster hash: fa6d9...0dd

Hvilke hersketeknikker? Jeg ber deg lese tråden, vis meg hvor det står at TS avviser ungene hele tiden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags 15 åring er dette som må være med foreldre hele tiden? Nå har jeg hørt det også.

Heldig hvis min gidder å prate med meg i ti minutter til tider jeg ;)

Anonymous poster hash: f3362...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår jo på et vis at både far og barn har behov for å være veldig mye sammen når de bare har annenhver uke, men likevel er det jo nokså unaturlig, spesielt at 15-åringen må sitte klistret på faren hver kveld. Jeg synes ikke det er det minste rart at skilsmissebarn får problemer. Meningen er jo at man skal ha både far og mor i livet sitt hele tiden, og man justerer gjerne selv, i takt med at man blir eldre, hvor mye samvær man vil ha med foreldrene. Når man når en viss alder, så er løsrivelse en helt naturlig og nødvendig ting mtp at man skal rustes til å bli selvstendig og selvhjulpen snart. For skilsmissebarn er dette antagelig en mye vanskeligere og mer forvirrende prosess. Uff.

Anonymous poster hash: 686e6...0b5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår jo på et vis at både far og barn har behov for å være veldig mye sammen når de bare har annenhver uke, men likevel er det jo nokså unaturlig, spesielt at 15-åringen må sitte klistret på faren hver kveld. Jeg synes ikke det er det minste rart at skilsmissebarn får problemer. Meningen er jo at man skal ha både far og mor i livet sitt hele tiden, og man justerer gjerne selv, i takt med at man blir eldre, hvor mye samvær man vil ha med foreldrene. Når man når en viss alder, så er løsrivelse en helt naturlig og nødvendig ting mtp at man skal rustes til å bli selvstendig og selvhjulpen snart. For skilsmissebarn er dette antagelig en mye vanskeligere og mer forvirrende prosess. Uff.

Så hva med minstemann da? Som ikke får noe som helst slags tid med pappan sin.. Er heldig om han kommer opp og sier godnatt ved leggetid og ett glimt inder middagen, innimellom all den opp erksomheten og omsorgen de to største lrever av han..

Anonymous poster hash: 3deda...6c3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva med minstemann da? Som ikke får noe som helst slags tid med pappan sin.. Er heldig om han kommer opp og sier godnatt ved leggetid og ett glimt inder middagen, innimellom all den opp erksomheten og omsorgen de to største lrever av han..

Jeg sier på ingen måte at jeg synes pappa'n håndterer situasjonen riktig her (jeg har vært nokså aktiv i tråden, og er rystet over hva stemor må finne seg i), jeg sier bare at det på en måte er forståelig at det blir sånn. Så mye dårlig samvittighet fra den ene kanten, og så mye omsorgsbehov fra den andre. 

Jeg tror dette er en pappa som har store problemer med å se situasjonen fra andres ståsted enn sitt eget og barnas. 

TS, har dere vurdert familievernkontoret? Han er jo faktisk i ferd med å ødelegge enda et forhold, denne fyren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SykkelJenny

Er du TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han/hun får nok også tid sammen med faren sin. Er ikke nødvendig å dra det så langt. Og dessuten så bor dette barnet sammen med begge foreldrene sine. Skulle da bare mangle om ikke faren tok seg ekstra av særkullsbarna den uken de er der. Lurer på om en mor hadde reagert og klaget på at tenåringene satt sammen med dem i stuen, slik at foreldrene ikke fikk kjærestetid jeg????

Anonymous poster hash: 69264...fd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han/hun får nok også tid sammen med faren sin. Er ikke nødvendig å dra det så langt. Og dessuten så bor dette barnet sammen med begge foreldrene sine. Skulle da bare mangle om ikke faren tok seg ekstra av særkullsbarna den uken de er der. Lurer på om en mor hadde reagert og klaget på at tenåringene satt sammen med dem i stuen, slik at foreldrene ikke fikk kjærestetid jeg????

Jeg er TS, så jeg er fullstendig klar over at minstemann ikke får noe tid med faren sin.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å si "Nå kan dere gå opp i luftsstuen slik at vi kan ha litt voksentid"? Da jeg var liten, ble jeg sendt på rommet på kveldene når foreldrene mine ville ha tid for seg selv, og jeg kan virkelig ikke si at jeg tok noe særlig skade av det. 

Forstår forøvrig ikke helt hvorfor de ønsker å henge oppå dere hele tiden. Er det noen grunn til at de ikke har venner? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Voksentid" må være det dummeste uttrykket jeg har hørt på lenge.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Voksentid" må være det dummeste uttrykket jeg har hørt på lenge.

Det er ett uttrykk alle unger jeg kjenner forstår;-)

Men vi trenger ikke bruke det så mye da våre unger er  trygge selvstendige glade barn som heller leker med hverandre og venner enn å sitte å klenge oppe på oss. Vi er vell nok sammen til at de får dosen sin ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett uttrykk alle unger jeg kjenner forstår;-)

Men vi trenger ikke bruke det så mye da våre unger er  trygge selvstendige glade barn som heller leker med hverandre og venner enn å sitte å klenge oppe på oss. Vi er vell nok sammen til at de får dosen sin ;)

Jeg hadde i alle fall aldri hørt det uttrykket før jeg leste om det på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min har to barn som bor hos oss annenhver uke i tillegg til vårt felles barn. De er 11 og 15 år.

Barna er greie de, og jeg har ett godt forhold med de.

Det er bare det at far aldri prioriterer oss to. Barna sitter "oppå" oss hele ettermiddagene og langt utover kvelden. I tillegg skal de bestemme hva som står på tvn.

Elveåringen legger seg rundt 22. men 15åringen legger seg "aldri". Jeg er i seng lenge før han- og far.

Da samboer endelig legger seg, DA vil han prioritere oss, men da har jeg sovnet for lengst, og er lite interessert. Han blir sur pga. det. 

Jeg blir så sliten av å aldri få tid sammen, og av å ha e sur kjæreste.

Har prøvd å forklare at jeg ikke kan bli vekt hver kveld etter at jeg har sovnet, og at jeg da ikke får sove igjen, men han skjønner ikke det.

Har også prøvd å forklare at det går an å sende barna på loftstuen etter klokka ni noen kvelder, for eksempel, slik at vi får tid sammen. Men dette syns han er stygt gjort fremfor barna. Selv om jeg har pusset opp og gjort det koselig til de der, så vil ikke barna opp, de skal sitte med oss, hver kveld..

Er det noe annet jeg kan si, for å få han til å forstå, uten å bli sint?

Anonymous poster hash: c7793...9ff

For et forderdelig sutrete og egosentrisk innlegg!

De er der ANNENHVER uke. D.v.s at du også har annenhver uke med mannen alene.

Kom deg ut av sofaen og aktiviser deg selv om kvledene! Du skal da ikke sitte og henge hver kveld du heller?

Det handler ikke om deg. Det handler om barnas liv..Nærmere bestem halvparten av tiden til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: De vil da strengt tatt være sammen med Pappaen sin på lik linje med deg. Hvor stor prosentandel av en tobarnsfars tid synes du at du fortjener??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer av at mødre opplever ikke stemødreproblematikken hvor det forventes at du stiller opp og yter service hele tiden, men hvor du samtidig ikke har lov til å si ifra og/eller sette grenser og må oppføre deg som gjest i eget hjem. DERFOR skriver ikke mødre slike tråder.. (Selvom jeg har nylig lest et innlegg om en mor var så lei av å bli behandlet som en tjenestepike som ingen viste respekt -litt som TS- at hun hadde bestemt seg for å flytte fra mann OG fellesbarn).

Anonymous poster hash: 45a6b...0b4

Brorparten av stemødre er også mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom deg ut av sofaen og aktiviser deg selv om kvledene! Du skal da ikke sitte og henge hver kveld du heller?

Det handler ikke om deg. Det handler om barnas liv..Nærmere bestem halvparten av tiden til dere alle.

Hva med å lese tråden før du starter kjeftingen?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun har ikke det, for den uka ungene hans ikke er der, jobber han kveldsskift.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lese tråden før du starter kjeftingen?

Jeg leste HI. Hovedinnlegg bør kunne stå på egne ben. 

TS sin rasjonalisering og/eller svartmaling av hovedproblemstillingen etter svarene hun får trenger ikke andre å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste HI. Hovedinnlegg bør kunne stå på egne ben. 

TS sin rasjonalisering og/eller svartmaling av hovedproblemstillingen etter svarene hun får trenger ikke andre å forholde seg til.

Du kan ikke delta i en diskusjon her etter kun å ha lest HI. Selvsagt vil alt som er skrevet i tråden etter det være av betydning! :klaske:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...