Gå til innhold

Barna sitter "oppå" oss hveeeer kveld...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klengete? De ønsker å tilbringe tid sammen med faren sin, noe han tydeligvis synes er helt greit.

Anonymous poster hash: 69264...fd9

Barn som sitter oppå foreldrene/steforeldrene hele ettermiddagene (unntatt ved fritidsaktivitetene (som de må kjøres til/fra)) og utover kvelden er klengete. Jeg er en hjemmekjær person, og likte å tilbringe tid med foreldrene mine. Men jeg likte også å være med venner, ha tid for meg selv, etc. Jeg satt ikke i sofaen med foreldrene mine hele ettermiddagen/kvelden. De har da ting å gjøre de også. Og så hadde jeg leggetider. Jeg slapp ikke å legge meg fordi jeg ville tilbringe mest mulig tid med foreldrene mine. Det kan godt hende ungene ikke er klengete. Men slik TS forklarer det, så virker det slik.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er gjerne ikke ting så svart/hvitt. At hele familien krabber opp i sofaen, spiser litt god mat, skravler litt om dagen, mens Fredrikssons fabrikk (ok - dette var i gamle dager...) står på på tv'n er for meg kvalitetstid. For min del ville det ha blitt tvungent og rart hvis vi skulle sitte og se på hverandre og prøve å komme på noe artig å si. Men slik er MIN familie, da.

Og hos oss regner vi helger hvor hele familien er på fotballbanen sammen, står på ski, og generelt henger med på ungenes aktiviteter for kvalitetstid. Du kan slenge på utenlandsturer, at vi aldri reiser fra barna , spiser middag sammen mandag til fredag og totalt engasjement både når det gjelder skole, treninger og venner. At barna faktisk heller henger med venner og syns fredagstaco er uinteressant tror jeg ikke traumatiserer dem for livet heller.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, må mannen din sitte oppe til langt på natt med 15-åringen?

Kan ikke mannen din legge seg når du legger deg, så kan dere ha litt alenetid før du sovner?

15-åringen trenger uansett ikke sitte oppe til langt på natt. Han kan godt legge seg før midnatt.

Går ikke 11-åringen og 15-åringen på skole?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blir det for de som skal ta seg av andre unger...

Dette må jo være drepen på forholdet. Kjempeviktig med egentid!

Hvis ikke mannen din er med på dette ts, hadde jeg revurdert hele forholdet.

Anonymous poster hash: d33e1...8c8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blir det for de som skal ta seg av andre unger...

Dette må jo være drepen på forholdet. Kjempeviktig med egentid!

Hvis ikke mannen din er med på dette ts, hadde jeg revurdert hele forholdet.

Vel, og den nye dama hans må forholde seg til fire barn og to ekskjerringer....  :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du valgt selv. Sånn er det å ta en ferdigpakke Anonymous poster hash: c587a...bd2

Jeg har også ferdigpakke som du kaller det, og det er ikke sånn ikke det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig så sitter jeg heller i støvet selv heller enn å la barna mine gjøre det.

Det er barna som har skylden for at deres stue er støvete, for de gidder ikke å holde den i orden. Har du ikke fått med deg det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser aldri en mor lage slike tråder her inne, vel? Jeg har ihvertfall ikke sett det. Hva tror du det kommer av?

Det kommer av at mødre opplever ikke stemødreproblematikken hvor det forventes at du stiller opp og yter service hele tiden, men hvor du samtidig ikke har lov til å si ifra og/eller sette grenser og må oppføre deg som gjest i eget hjem. DERFOR skriver ikke mødre slike tråder.. (Selvom jeg har nylig lest et innlegg om en mor var så lei av å bli behandlet som en tjenestepike som ingen viste respekt -litt som TS- at hun hadde bestemt seg for å flytte fra mann OG fellesbarn).

Anonymous poster hash: 45a6b...0b4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Det kommer av at mødre opplever ikke stemødreproblematikken hvor det forventes at du stiller opp og yter service hele tiden, men hvor du samtidig ikke har lov til å si ifra og/eller sette grenser og må oppføre deg som gjest i eget hjem. DERFOR skriver ikke mødre slike tråder.. (Selvom jeg har nylig lest et innlegg om en mor var så lei av å bli behandlet som en tjenestepike som ingen viste respekt -litt som TS- at hun hadde bestemt seg for å flytte fra mann OG fellesbarn).

Den tråden har jeg vitterlig ikke lest så den kan jeg ikke uttale meg om. 

Stemødreprblematikken? Forventes at du stiller opp og yter servise hele tiden? Ikke lov til å si ifra eller sette grenser?

Jeg har ærlig talt aldri hørt noen ha det sånn. Blir livet slik over natten? Er det overhode ingen varselbjeller som ringer før i såfall? Skjer ikke dette før man har flyttet inn og kanskje fått felles barn? Skjer det i såfall en endring over natten?

Dersom det er sånn fra første stund så flytter man vel ikke sammen? Man får vel ikke barn i et slikt forhold?

Jeg skjønner rett og slett ingenting av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tråden har jeg vitterlig ikke lest så den kan jeg ikke uttale meg om.

Stemødreprblematikken? Forventes at du stiller opp og yter servise hele tiden? Ikke lov til å si ifra eller sette grenser?

Jeg har ærlig talt aldri hørt noen ha det sånn. Blir livet slik over natten? Er det overhode ingen varselbjeller som ringer før i såfall? Skjer ikke dette før man har flyttet inn og kanskje fått felles barn? Skjer det i såfall en endring over natten?

Dersom det er sånn fra første stund så flytter man vel ikke sammen? Man får vel ikke barn i et slikt forhold?

Jeg skjønner rett og slett ingenting av det.

Denne tråden er jo et godt eksempel på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener kvalitetstid bør innebære å ta del i og interessere seg for den andre part, om det er barn eller voksne.. Oppleve, skape minner...

TV gjør ingen av delene.. Da kan jeg likså godt sitte alene.

(En gang i mellom er dette sikkert helt ok, men i denne tråden virker alle faktisk fryktelig opptatt av å ha tv-tid med barna på kvelden...  , og i tillegg kalle det for kvalitetstid...-tidtrøyte vil jeg kalle det! )

Jeg synes kvalitetstid er å slappe av sammen. Aktiviteter og turer og ting som skjer hele tiden gjør hverdagen stressende. Å kunne nyte selskapet til hverandre uten at det må skje noe synes jeg er helt supert. Det er mange barn som ikke klarer å slappe av, fordi de alltid er vant til aktiviteter og timeplaner som er fulle. Har vi en dag uten planer så tar vi med dyna på sofaen og koser oss skikkelig med god mat og en film, kanskje bestiller vi pizza på døren også. Det er kos for meg. 

Og er man filmentusiast så er det å se en god film sammen også en opplevelse :)

Anonymous poster hash: 24963...d82

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg skal bare nyte at jeg og samboer glir fra hverandre litt etter litt, og at samboer er sur hele tiden fordi HAN aldri prioriterer oss??

Anonymous poster hash: 3deda...6c3

Jeg er sikker på at hadde dette vært deres felles barn, så hadde dette ikke vært nevnt.

Jeg tror jeg hadde fått sjokk hvis min mor og far hadde sendt oss vekk så de kunne se på tv alene, tror jeg hadde følt meg utestengt. Jeg synes at når man er en familie så må man nesten klare å takle og være akkurat det, og du gikk inn i dette og visste om barna. Jeg skjønner veldig godt far som ikke ønsker å skyve fra seg barna fordi du sutrer. For det synes jeg det virker som du gjør. Akkurat som en treåring som ikke får viljen sin. Barna er jo hans høyeste prioritet, dette burde du ha forstått da dere ble sammen! At du og din partner glir fra hverandre fordi dere ikke får se hva dere vil se på tv og ikke har alenekvelder til og sitte og holde hender, da mener jeg at da tålte heller ikke deres forhold mye.

Anonymous poster hash: 59829...c2c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som sitter oppå foreldrene/steforeldrene hele ettermiddagene (unntatt ved fritidsaktivitetene (som de må kjøres til/fra)) og utover kvelden er klengete. Jeg er en hjemmekjær person, og likte å tilbringe tid med foreldrene mine. Men jeg likte også å være med venner, ha tid for meg selv, etc. Jeg satt ikke i sofaen med foreldrene mine hele ettermiddagen/kvelden. De har da ting å gjøre de også. Og så hadde jeg leggetider. Jeg slapp ikke å legge meg fordi jeg ville tilbringe mest mulig tid med foreldrene mine. Det kan godt hende ungene ikke er klengete. Men slik TS forklarer det, så virker det slik.

Du så kanskje foreldrene dine hver dag? Mannen til TS er jo da kun pappa på deltid, kan være at de faktisk har ønske om å tilbringe mer tid sammen med han, da de faktisk ikke ser han som de er vant til (som du..) og tok det for gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på at hadde dette vært deres felles barn, så hadde dette ikke vært nevnt.

Jeg tror jeg hadde fått sjokk hvis min mor og far hadde sendt oss vekk så de kunne se på tv alene, tror jeg hadde følt meg utestengt. Jeg synes at når man er en familie så må man nesten klare å takle og være akkurat det, og du gikk inn i dette og visste om barna. Jeg skjønner veldig godt far som ikke ønsker å skyve fra seg barna fordi du sutrer. For det synes jeg det virker som du gjør. Akkurat som en treåring som ikke får viljen sin. Barna er jo hans høyeste prioritet, dette burde du ha forstått da dere ble sammen! At du og din partner glir fra hverandre fordi dere ikke får se hva dere vil se på tv og ikke har alenekvelder til og sitte og holde hender, da mener jeg at da tålte heller ikke deres forhold mye.

Misforstår du med vilje? Det er gang på gang presisert at det ikke er snakk om å sende barna ut av stua, men at disse barna aldri går og legger seg. De sitter opp til lenge etter at stemor har lagt seg, og når far da kommer tuslende og vekker henne fordi det da passer ham å få seg litt kvalitetstid sex, så blir han sur når hun er for trøtt.

Stemor synes barna skal til sengs i normal tid, noe de aller fleste i normale hjem praktiserer.

Anonymous poster hash: 686e6...0b5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så kanskje foreldrene dine hver dag? Mannen til TS er jo da kun pappa på deltid, kan være at de faktisk har ønske om å tilbringe mer tid sammen med han, da de faktisk ikke ser han som de er vant til (som du..) og tok det for gitt..

Jeg tror nok barna til mannen ser faren mer enn TS gjør. For å oppsummere, både TS og mannen er i arbeidslivet. TS begynner kl. 08.00 og slutter antagelig ved 16-tiden. Mannen har skift/turnusarbeid. De ukene sønnene er hos ham, arbeider han på dagen. Han står til sønnenes disposisjon så lenge de ønsker, dvs. til bortimot midnatt. De ukene han ikke har sønnene hos seg, arbeider han kveldsskift. Når det begynner og slutter, har ikke TS skrevet noe om, men arbeidstiden er vanligvis fra ved 15-16-tiden til ca. midnatt. Uansett, han kommer hjem sent og sover sikkert til langt på dag. Det vil si at han er hjemme 3-4 timer før han drar på arbeid igjen. De rekker kanskje å spise middag sammen.

Endret av Arabella
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er barna som har skylden for at deres stue er støvete, for de gidder ikke å holde den i orden. Har du ikke fått med deg det?

Joda, jeg har lest tråden. Også at barna ikke har vasket loftstuen, og dermed ikke skal ha "lov" til å sitte i stuen sammen med faren sin......

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke har barn når jeg leser denne tråden...

Husk at dette ikke er den normale virkeligheten da, men kg verden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en ting jeg stusser på når det gjelden denne tråden... Og det er hvorfor far har ungene 50% når han tydeligvis ikke evner å ha det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har lest tråden. Også at barna ikke har vasket loftstuen, og dermed ikke skal ha "lov" til å sitte i stuen sammen med faren sin...... Anonymous poster hash: 69264...fd9

TS har vasket stuen, men får ikke lov til å bruke den fordi tenåringen bestemmer der.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...