Gjest SykkelJenny Skrevet 16. september 2015 #181 Del Skrevet 16. september 2015 Hva har det med saken å gjøre? Jeg har også full forståelse for at de ønsker tid med faren, men det må da kunne gå an å oppføre seg under kvalitetstiden. Jeg så min mor bare i ferier og langhelger, men jeg var stadig på farten for å treffe venner til tross for det (ungdomstid var minst like viktig for meg da, som voksentid er i dag), og det kunne heller ikke ramle meg inn å nappe fjernkontrollen ut av hånden på stefaren min og sette på noe annet. Jeg vet ikke hvordan denne familien har det. Kanskje faren bor et stykke fra moren og vennene deres? Det er ikke mer å diskutere for mitt vedkommende. Jeg har heldigvis unngått skilsmisse selv så det er ikke en problemstilling jeg vil komme ut for. Bare sier at jeg forstår at det må være vanskelig å ikke ha barna sine på full tid og likeså vondt for barn å bare se sin mor og far annenhver uke ... i tillegg til at de må tilpasse seg stemor og stefar i huset ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SykkelJenny Skrevet 16. september 2015 #182 Del Skrevet 16. september 2015 For det første: Det var ikke en viktig kamp, tenåringen visste ikke om kampen på forhånd engang, mens TS hadde planlagt å se en dokumentar som betydde noe for henne. Og ja, hvis du prinsipielt viker for fotball, eller for alle andres ønsker enn dine egne, så lærer du dine sønner at du som kvinne ikke er like viktig som dem, og du lærer dem en egoisme som de kan få betale for i senere forhold med kvinner. Vennligst ikke fortell meg hvordan mine sønner ser på meg og kvinner i sin helhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calleia Skrevet 16. september 2015 #183 Del Skrevet 16. september 2015 Når ble kvalitetstid og kveldskos med barna synonymt med TV ? Hvis dere har så stort behov for tid med barna på kvelden (og evt motsatt), bør dere jaggu ha mer oppfinnsomhet enn å bli sittende i sofaen å se på TV... Kan dere virkelig kalle det for kvalitetstid?? Ja, jeg vet tråden handler om en tafatt far som ikke tar grep, men ærlig talt.. Et lite PS på slutten her: Når barna bor like mye hos hver forelder, og begge sider er LIKE opptatt av å ha barna i armkroken hver kveld på grunn av dårlig samvittighet... HVA SKJER MED BARNA??? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 16. september 2015 #184 Del Skrevet 16. september 2015 Jeg vet ikke hvordan denne familien har det. Kanskje faren bor et stykke fra moren og vennene deres? Det er ikke mer å diskutere for mitt vedkommende. Jeg har heldigvis unngått skilsmisse selv så det er ikke en problemstilling jeg vil komme ut for. Bare sier at jeg forstår at det må være vanskelig å ikke ha barna sine på full tid og likeså vondt for barn å bare se sin mor og far annenhver uke ... i tillegg til at de må tilpasse seg stemor og stefar i huset ... Dette burde ikke være et problem hvis ungene er oppdratt til å utvise folkeskikk mot andre. Og det er jo nettopp det som er problematikken i tråden - at ungene mangler folkeskikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 16. september 2015 #185 Del Skrevet 16. september 2015 Når ble kvalitetstid og kveldskos med barna synonymt med TV ? Hvis dere har så stort behov for tid med barna på kvelden (og evt motsatt), bør dere jaggu ha mer oppfinnsomhet enn å bli sittende i sofaen å se på TV... Kan dere virkelig kalle det for kvalitetstid?? Ja, jeg vet tråden handler om en tafatt far som ikke tar grep, men ærlig talt.. Et lite PS på slutten her: Når barna bor like mye hos hver forelder, og begge sider er LIKE opptatt av å ha barna i armkroken hver kveld på grunn av dårlig samvittighet... HVA SKJER MED BARNA??? Jeg syns det var kvalitetstid å se på lørdagsunderholdningen på tv med min familie da jeg vokste opp. Jeg syns også det er kvalitetstid å sitte i armkroken til kjæresten og se en film. Er det så rart? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calleia Skrevet 16. september 2015 #186 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Jeg syns det var kvalitetstid å se på lørdagsunderholdningen på tv med min familie da jeg vokste opp. Jeg syns også det er kvalitetstid å sitte i armkroken til kjæresten og se en film. Er det så rart? Jeg mener kvalitetstid bør innebære å ta del i og interessere seg for den andre part, om det er barn eller voksne.. Oppleve, skape minner... TV gjør ingen av delene.. Da kan jeg likså godt sitte alene. (En gang i mellom er dette sikkert helt ok, men i denne tråden virker alle faktisk fryktelig opptatt av å ha tv-tid med barna på kvelden... , og i tillegg kalle det for kvalitetstid...-tidtrøyte vil jeg kalle det! ) Endret 16. september 2015 av calleia 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #187 Del Skrevet 16. september 2015 Syns det er merkelig at disse skilsmissebarna skal bli tatt i med silkehansker hele tiden. Bare fordi foreldrene er skilt så skal disse få ture på som de vil og oppføre seg som drittunger (ooooh, jeg sa det). Jeg tenker med skrekk tilbake til barneskolen/ungdomsskolen på alle disse skilsmissebarna som fikk ture på som de ville, fordi foreldrene var da skilt og da tåler de ikke tilsnakk må skjønne. Jeg syns du skal snakke med mannen din ts. Si at du vil ha en time/to i uken med voksentid. Det burde ikke være så veldig vanskelig å få til. Og det at han vekker deg for sex er så dårlig gjort at jeg ikke har ord. Anonymous poster hash: 1e857...edc 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #188 Del Skrevet 16. september 2015 Jeg tror det største problemet er at en stemor ikke forstår hvor sårt det faktisk må være å ikke få bo sammen med barna sine full tid - og at man da kanskje har behov som man ikke opplever i en familie hvor mor og far fortsatt er gift og samboende. Jeg tror nok de fleste her skjønner at det kan være sårt, men det fritar likevel ikke far fra oppdrageransvaret. Man kan ikke abre la humla suse fordi man har dårlig samvittighet for at barna har opplevd et samlivsbrudd, det er å gjøre sine barn en gedigen bjørnetjeneste. Jeg mener ikke, og det har jeg ikke inntrykk av at TS heller gjør, at barna skal jages ut av stua hver kveld, men at de bør komme seg til sengs i rimelig tid. Hadde far hatt baller til å fortelle ungene sine når det var på tide å legge seg, så hadde de automatisk fått litt tid alene før det var på tide for de voksne også å treffe puta. Anonymous poster hash: 686e6...0b5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 16. september 2015 #189 Del Skrevet 16. september 2015 Jeg tror nok de fleste her skjønner at det kan være sårt, men det fritar likevel ikke far fra oppdrageransvaret. Man kan ikke abre la humla suse fordi man har dårlig samvittighet for at barna har opplevd et samlivsbrudd, det er å gjøre sine barn en gedigen bjørnetjeneste.Jeg mener ikke, og det har jeg ikke inntrykk av at TS heller gjør, at barna skal jages ut av stua hver kveld, men at de bør komme seg til sengs i rimelig tid. Hadde far hatt baller til å fortelle ungene sine når det var på tide å legge seg, så hadde de automatisk fått litt tid alene før det var på tide for de voksne også å treffe puta. Anonymous poster hash: 686e6...0b5 Hvor leser vi noe som helst som tyder på at denne mannen er interessert i kvalitetstid med TS? Jeg tror ikke det handler om at han ikke tør. Hadde det vært viktig for ham å ha tid til parforholdet, hadde han sørget for det. I stedet lar han TS være alenemor for fellesbarn annenhver uke mens han jobber kveld og TS jobber dag. I samværsuker styrer ungene, TS er den som sitter med husarbeid, matlaging (og fellesbarnet?), mens han engasjerer seg i TS når han vil ha seg på natta mens TS sover. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 16. september 2015 #190 Del Skrevet 16. september 2015 Jeg mener kvalitetstid bør innebære å ta del i og interessere seg for den andre part, om det er barn eller voksne.. Oppleve, skape minner... TV gjør ingen av delene.. Da kan jeg likså godt sitte alene. (En gang i mellom er dette sikkert helt ok, men i denne tråden virker alle faktisk fryktelig opptatt av å ha tv-tid med barna på kvelden... , og i tillegg kalle det for kvalitetstid...-tidtrøyte vil jeg kalle det! ) Nå er gjerne ikke ting så svart/hvitt. At hele familien krabber opp i sofaen, spiser litt god mat, skravler litt om dagen, mens Fredrikssons fabrikk (ok - dette var i gamle dager...) står på på tv'n er for meg kvalitetstid. For min del ville det ha blitt tvungent og rart hvis vi skulle sitte og se på hverandre og prøve å komme på noe artig å si. Men slik er MIN familie, da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #191 Del Skrevet 16. september 2015 JEG hadde satt på en skikkelig klissete film med "mye" sex i, dette var noe jeg selv HATET å se på sammen emd voksne når jeg var på disse barna sin alder Og hadde dere ikke blit kvitt ungene på denne måten så hadde jeg begynt å spørre de ut om de hadde kjærester og bare gjort alt kleint for dem, slik at de ikke har lyst å være med dere. Du kan ikke ta hensyn til faren og hans meninger hele tiden. Anonymous poster hash: 4f492...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SykkelJenny Skrevet 16. september 2015 #192 Del Skrevet 16. september 2015 JEG hadde satt på en skikkelig klissete film med "mye" sex i, dette var noe jeg selv HATET å se på sammen emd voksne når jeg var på disse barna sin alder Og hadde dere ikke blit kvitt ungene på denne måten så hadde jeg begynt å spørre de ut om de hadde kjærester og bare gjort alt kleint for dem, slik at de ikke har lyst å være med dere. Du kan ikke ta hensyn til faren og hans meninger hele tiden. Anonymous poster hash: 4f492...1ca Hadde du sagt det samme om det var dine barn? Det er ikke barna som har valgt foreldrenes nye samboere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 16. september 2015 #193 Del Skrevet 16. september 2015 Er ungene like klengete på mor/stefar også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #194 Del Skrevet 16. september 2015 Ok, men hva med å avtale at "hver onsdag kveld vil vi ha to-tre timer for oss selv. Da kjøper vi inn litt god mat og litt snacks til dere, og så kan dere kose dere nede, mens vi trekker oss tilbake til loftstuen". Anonymous poster hash: bc4d5...f50 Hvem har tid til det når det har barn? Tror mine aldri gjorde det, og som 15-åring hadde jeg blitt"kvalm" over pappa og stemors "alenetid" Anonymous poster hash: c13f5...5b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GørilB Skrevet 16. september 2015 #195 Del Skrevet 16. september 2015 Hvorfor er det så mye verre for dagens barn og ungdommer å få beskjed om å sette seg på loftstua? Det var aldri et problem for meg og mine søsken. Aller helst ville vi ikke sitte med foreldrene våre heller. Har til gode å treffe en som har passert 12 år, som faktisk vil tilbringe hver kveld i sofakroken med foreldrene sine. Skilsmissebarn eller ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #196 Del Skrevet 16. september 2015 Hadde du sagt det samme om det var dine barn? Det er ikke barna som har valgt foreldrenes nye samboere. Tror nok ikke det nei. Stebarn er og blir annenrangs for steforelderen (i alle fall for stemødre, tror det er annerledes med stefedre, og det er kanskje nettopp derfor at de biologiske foreldrene tar barnas parti dersom det er konflikter. Anonymous poster hash: 69264...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #197 Del Skrevet 16. september 2015 Dette har du valgt selv. Sånn er det å ta en ferdigpakke Anonymous poster hash: c587a...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #198 Del Skrevet 16. september 2015 Er ungene like klengete på mor/stefar også? Klengete? De ønsker å tilbringe tid sammen med faren sin, noe han tydeligvis synes er helt greit. Anonymous poster hash: 69264...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 16. september 2015 #199 Del Skrevet 16. september 2015 Dette har du valgt selv. Sånn er det å ta en ferdigpakkeAnonymous poster hash: c587a...bd2 Ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. september 2015 #200 Del Skrevet 16. september 2015 Vennligst ikke fortell meg hvordan mine sønner ser på meg og kvinner i sin helhet. Å? Traff vedkommende en nerve... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå