AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #41 Del Skrevet 15. september 2015 Skjønner ikke helt problemet jeg, de er jo kun hos dere annenhver uke... Hadde min samboer (som ikke er far til barna) klaget på at ungene satt i stuen sammen med oss om kvelden, så hadde jeg blitt veldig lei meg. De har like mye rett til å sitte i stuen som de voksne, dessuten er det ikke mange biologiske foreldre som hadde klaget på dette. De er dessuten ikke barn lenger, men ungdommer - og det er bare bra at de ønsker å tilbringe tid sammen med dere. Den tiden de begynner å fly ute er sannsynligvis rett rundt hjørnet (i alle fall for eldstemann). Virkelig ille at dere steforeldre klager sånn på ungene til deres samboere, håper ikke dere klager like mye til samboerne som dere gjør her inne. Barna er det kjæreste man har, og den tiden man har sammen med dem er egentlig veldig tilmålt. Synes ikke det er greit at foreldre som prioriterer tid sammen med barna blir kritisert, det er bare galt.. Anonymous poster hash: 69264...fd9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 15. september 2015 #42 Del Skrevet 15. september 2015 1. Far må endre til mer dagtidsarbeid i ikke-samværsuke også. og/eller: Du sier fra når tid du legger deg for å sove i fred, og når han må være med på rommet hvis dere skal ha noen voksentid der for private samtaler/nærhet/sex. Så kan han gå tilbake til barne-tv på stua når du skal sove om han vil. Det er påfallende mange tråder her med svært lik familiekonstellasjon fra ab. Håper dere har parterapi og er i en prosess med å få det bedre, for det høres ut som de er lite lydhøre for hverandres behov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #43 Del Skrevet 15. september 2015 Skjønner ikke helt problemet jeg, de er jo kun hos dere annenhver uke... Hadde min samboer (som ikke er far til barna) klaget på at ungene satt i stuen sammen med oss om kvelden, så hadde jeg blitt veldig lei meg. De har like mye rett til å sitte i stuen som de voksne, dessuten er det ikke mange biologiske foreldre som hadde klaget på dette. De er dessuten ikke barn lenger, men ungdommer - og det er bare bra at de ønsker å tilbringe tid sammen med dere. Den tiden de begynner å fly ute er sannsynligvis rett rundt hjørnet (i alle fall for eldstemann). Virkelig ille at dere steforeldre klager sånn på ungene til deres samboere, håper ikke dere klager like mye til samboerne som dere gjør her inne. Barna er det kjæreste man har, og den tiden man har sammen med dem er egentlig veldig tilmålt. Synes ikke det er greit at foreldre som prioriterer tid sammen med barna blir kritisert, det er bare galt..Anonymous poster hash: 69264...fd9 Jeg sender min 13 åring på rommet 21.30. Synes du det er rart? Ja, jeg er moren.Anonymous poster hash: f3362...18c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #44 Del Skrevet 15. september 2015 Sett deg tett inntil samboeren din i sofaen og klin til med masse kyssing! Ungene vil synes det er så kleint at de raskt forsvinner!Anonymous poster hash: f804c...bc3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #45 Del Skrevet 15. september 2015 Jeg sender min 13 åring på rommet 21.30. Synes du det er rart? Ja, jeg er moren.Anonymous poster hash: f3362...18c Ja, jeg synes det. Selv har jeg aldri praktisert dette overfor mine barn, selv om jeg også ble sliten av dette av og til når de var mindre. Da trakk jeg meg heller tilbake på soverommet selv, og det var helt ok. Angrer ikke på at jeg ikke kommanderte dem vekk selv om jeg var sliten nå. Og aldri i livet om jeg hadde godtatt at en evt samboer hadde diktert hvordan jeg skulle forholde meg til mine egne barn. Anonymous poster hash: 69264...fd9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #46 Del Skrevet 15. september 2015 Sett deg tett inntil samboeren din i sofaen og klin til med masse kyssing! Ungene vil synes det er så kleint at de raskt forsvinner!Anonymous poster hash: f804c...bc3 Seriøst???? Anonymous poster hash: 69264...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #47 Del Skrevet 15. september 2015 Skjønner ikke helt problemet jeg, de er jo kun hos dere annenhver uke... Hadde min samboer (som ikke er far til barna) klaget på at ungene satt i stuen sammen med oss om kvelden, så hadde jeg blitt veldig lei meg. De har like mye rett til å sitte i stuen som de voksne, dessuten er det ikke mange biologiske foreldre som hadde klaget på dette. De er dessuten ikke barn lenger, men ungdommer - og det er bare bra at de ønsker å tilbringe tid sammen med dere. Den tiden de begynner å fly ute er sannsynligvis rett rundt hjørnet (i alle fall for eldstemann). Virkelig ille at dere steforeldre klager sånn på ungene til deres samboere, håper ikke dere klager like mye til samboerne som dere gjør her inne. Barna er det kjæreste man har, og den tiden man har sammen med dem er egentlig veldig tilmålt. Synes ikke det er greit at foreldre som prioriterer tid sammen med barna blir kritisert, det er bare galt.. Anonymous poster hash: 69264...fd9 Barna er hos dem annen hver uke, og den uka barna ikke er der, så jobber han kun kveldsskift..? Og du forstår fortsatt ikke hennes behov for voksentid? Altså, hun bor med en fyr som blir sur for at hun ikke er lysten på sex når han kommer og vekker henne etter å ha sittet oppe med barna til langt over normal sengetid. Her legger barna seg i rimelig tid, fordi de faktisk skal tidlig opp om morgenen for å gå på skolen. Far bør for det første ta tak i oppdragelsen, og for det andre, siden far har store problemer med å prioritere fornuftig, så bør han skaffe seg en jobb som lettere lar seg kombinere med denne type familiekonstellasjon, Anonymous poster hash: 686e6...0b5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #48 Del Skrevet 15. september 2015 Ja, jeg synes det. Selv har jeg aldri praktisert dette overfor mine barn, selv om jeg også ble sliten av dette av og til når de var mindre. Da trakk jeg meg heller tilbake på soverommet selv, og det var helt ok. Angrer ikke på at jeg ikke kommanderte dem vekk selv om jeg var sliten nå. Og aldri i livet om jeg hadde godtatt at en evt samboer hadde diktert hvordan jeg skulle forholde meg til mine egne barn.Anonymous poster hash: 69264...fd9 Så du mener at tenåringer skal tildels bestemme når de skal legge seg selv? Søvnbehovet er jo ganske stort i den alderen.Anonymous poster hash: f3362...18c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #49 Del Skrevet 15. september 2015 Ja, jeg synes det. Selv har jeg aldri praktisert dette overfor mine barn, selv om jeg også ble sliten av dette av og til når de var mindre. Da trakk jeg meg heller tilbake på soverommet selv, og det var helt ok. Angrer ikke på at jeg ikke kommanderte dem vekk selv om jeg var sliten nå. Og aldri i livet om jeg hadde godtatt at en evt samboer hadde diktert hvordan jeg skulle forholde meg til mine egne barn. Anonymous poster hash: 69264...fd9 Jammen, ærlig talt, barn må jo i seng! Lot du dem gå fullstendig på selvstyr i forhold til hvor mange timer søvn en unge trenger for å være uthvilt til skolehverdagen? Anonymous poster hash: 686e6...0b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #50 Del Skrevet 15. september 2015 Ja, jeg synes det. Selv har jeg aldri praktisert dette overfor mine barn, selv om jeg også ble sliten av dette av og til når de var mindre. Da trakk jeg meg heller tilbake på soverommet selv, og det var helt ok. Angrer ikke på at jeg ikke kommanderte dem vekk selv om jeg var sliten nå. Og aldri i livet om jeg hadde godtatt at en evt samboer hadde diktert hvordan jeg skulle forholde meg til mine egne barn.Anonymous poster hash: 69264...fd9 Kommanderer ikke sønnen min vekk, jeg sier at det er på tide å gjøre seg i stand for kvelden og feks lese en halvtime før han legger seg. Anonymous poster hash: f3362...18c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 15. september 2015 #51 Del Skrevet 15. september 2015 Hos oss er det noe som heter voksen tid, og det er etter kl 2000. Fram til da kan barna på 8 og 11 sitte med venner i stua, tvèn med irriterende jente serier står på full guffe, og det er liv og spetakkel. 2000 er det voksen tid. Da sender vi gutten vår ned i kjellerstuen hvis han har venner på besøk, og datteren vår må legge seg. Er gutten vår alene, kan han sitte i stuen sammen med oss med ipad f.eks, MEN med høretelefoner. Syns uansett en 11 åring er for ung til å se seriene vi liker å se. Helt greit at de unge syns det er hyggelig å oppholde seg i samme rom som oss voksne men da er det selfølgelig etter våre regler? Har man ikke kjellerstue/loftstue kan ungene være på rommet sitt? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #52 Del Skrevet 15. september 2015 Jammen, ærlig talt, barn må jo i seng! Lot du dem gå fullstendig på selvstyr i forhold til hvor mange timer søvn en unge trenger for å være uthvilt til skolehverdagen? Anonymous poster hash: 686e6...0b5 Selvsagt ikke... Hvor har jeg skrevet det da? Anonymous poster hash: 69264...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #53 Del Skrevet 15. september 2015 Jammen, ærlig talt, barn må jo i seng! Lot du dem gå fullstendig på selvstyr i forhold til hvor mange timer søvn en unge trenger for å være uthvilt til skolehverdagen? Anonymous poster hash: 686e6...0b5 Da ser jeg på denne moren som sløv. Hvis de lar barna bestemme på denne måten. Anonymous poster hash: f3362...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #54 Del Skrevet 15. september 2015 NOK en gang skal jorden kretse rundt barna.... Barna er viktige , JA, men mitt (voksnes) liv er også viktig.. Jeg har IKKE tenkt til å ofre mitt liv, for at ungene skal få gjøre som de vil.. Struktur i livet: tid med barn, tid med voksne.. Tro meg, det går an å få til begge deler.. Stakkars barna.. (Les: skilsmissebarna) .... "De får gjøre som de vil, så ikke den andre parten får høre hvor streng jeg er.. " "Tenk om barna truer med å ikke bo hos meg, fordi jeg har regler... " Hva blir det? = Monsterbarn! Anonymous poster hash: 97e1a...5e3 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #55 Del Skrevet 15. september 2015 Selvsagt ikke... Hvor har jeg skrevet det da?Anonymous poster hash: 69264...fd9 Du skrev at det var rart at en 13 åring måtte gå på rommet når klokken var 21.30.Anonymous poster hash: f3362...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #56 Del Skrevet 15. september 2015 Kommanderer ikke sønnen min vekk, jeg sier at det er på tide å gjøre seg i stand for kvelden og feks lese en halvtime før han legger seg.Anonymous poster hash: f3362...18c Se det ja... Da forstår jeg bedre, og det høres jo ikke galt ut i det hele tatt. Det jeg reagerer på er folk som jager ungene ut av stuen tidlig på kvelden for å ha såkalt "kjærestetid". Anonymous poster hash: 69264...fd9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #57 Del Skrevet 15. september 2015 Da ser jeg på denne moren som sløv. Hvis de lar barna bestemme på denne måten.Anonymous poster hash: f3362...18c Nå får du gi deg..... Det vet du overhodet ingenting om, utfra et par setninger her inne. Anonymous poster hash: 69264...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #58 Del Skrevet 15. september 2015 Se det ja... Da forstår jeg bedre, og det høres jo ikke galt ut i det hele tatt. Det jeg reagerer på er folk som jager ungene ut av stuen tidlig på kvelden for å ha såkalt "kjærestetid".Anonymous poster hash: 69264...fd9 Man får jo automatisk voksentid om man har visse rutiner hjemme tenker jeg, da. Anonymous poster hash: f3362...18c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #59 Del Skrevet 15. september 2015 Dette har en veldig enkel løsning; Sett opp en kraftig stasjonær gaming PC i loftsstua. Kan garantere at 15-åringen kommer til å sitte der som limt hele dagen. Eneste grunnen til at jeg satt i stua var fordi vår felles og eneste familie- PC stod der. Da jeg fikk egen PC gikk jeg aldri ut av rommet mitt. Jeg satt også opp så lenge jeg ville da jeg var 15. Hadde ikke noe problem med å stå opp og for meg var det kjempeherlig med den friheten. Så lenge det ikke går utover skolen, så ville jeg ikke forandret på den. Anonymous poster hash: 8fe58...e94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #60 Del Skrevet 15. september 2015 Se det ja... Da forstår jeg bedre, og det høres jo ikke galt ut i det hele tatt. Det jeg reagerer på er folk som jager ungene ut av stuen tidlig på kvelden for å ha såkalt "kjærestetid". Anonymous poster hash: 69264...fd9 Slik jeg forstår ts er det ikke dét som er greia her, men at disse ungene aldri legger seg, og at mannen, hele den uka de er hos dem, kommer tuslende til sengs lenge etter at hun har sovnet. I tillegg blir han sur når det ikke blir noe på ham, fordi hun faktisk er for trøtt. Vi har heller aldri føyset ungene ut av stua tidlig på kvelden for at vi skal ha voksentid, men etter en viss tid på kvelden er det vi som bestemmer hva som skal ses på TV, og ungene må legge seg i rimelig tid i forhold til når de skal opp om morgenen. Helt greie husregler som ikke burde være noe problem å rette seg etter. Anonymous poster hash: 686e6...0b5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå