Gå til innhold

Foreldrepenger Nav og Lånekassen

moncabang

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om man kan få foreldrepenger fra Nav og fra Lånekassen samtidig?

Noen jeg har snakket med sier at det har kommet nye regler nå nylig, så man ikke kan det lenger. Jeg finner derimot ingenting om dette på Lånekassen sine sider. Har sendt de mail, men de er jo relativt trege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan du. Om du oppfyller krav fra begge steder. Dvs, jobbet 6 av de siste 10 månedene og tjent over 0.5 (?)G, eller 1G. Litt usikker. Og om du hadde krav på studiestøtte de siste 4/6 månedene før fødsel.

Jeg mottar selv begge deler

Anonymous poster hash: 6a99e...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, jeg oppfyller selvfølgelig kravene til begge, ellers hadde jeg jo skjønt at det ikke gikk :) Hun jeg snakket med var nemlig helt sikker, fordi hun hadde pratet med Lånekassen og fikk beskjed om at det ikke gikk, så jeg ble veldig usikker en liten stund.

Fint å høre at du mottar det selv og ikke bare har hørt det fra noen, da vet jeg at det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, jeg oppfyller selvfølgelig kravene til begge, ellers hadde jeg jo skjønt at det ikke gikk :) Hun jeg snakket med var nemlig helt sikker, fordi hun hadde pratet med Lånekassen og fikk beskjed om at det ikke gikk, så jeg ble veldig usikker en liten stund.

Fint å høre at du mottar det selv og ikke bare har hørt det fra noen, da vet jeg at det stemmer :)

Ja,folk mener mye rart de ikke vet noe om. Jeg fødte i november 2014, søkte i mai en gang, og jeg mottar nå begge deler en liten stund til :) det har altså ikke forandret seg siden jeg søkte.

Anonymous poster hash: 6a99e...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var iallefall fult mulig før. Kanskje de i telefonen missforstod noe. Mor kan feks ikke få fødselsstipend samtidig som far får foreldrepenger med mindre det er gradert, kanskje det ble missforstått den veien. Men kan få begge delene samtidig på en gang selv, det var iallefall slik før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...