Gå til innhold

Hva er deres mening om å feste før skolen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fest til klokken 2-3 når det er skole klokken 8 neste dag.  

Anonymous poster hash: 7d26b...2f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem gjør vel ikke det innimellom i studentperioden?

Anonymous poster hash: b9c08...a9e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest til klokken 2-3 når det er skole klokken 8 neste dag.  

Anonymous poster hash: 7d26b...2f9

For meg så er det viktig å våkne uthvilt og opplagt. Men det er jo opptil hver enkelt.

Hva synes du er viktig, er du sånn partyjente som tibbie som liker å feste hele natta lang, eller er du en sånn som meg som liker å våkne opp uthvilt og opplagt neste dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det. Nå har jeg søvnproblemer i tillegg, så jeg trenger søvnen min og da.

Men folk får nå føre som de vil, men har vi gruppearbeid får du jommen meg være forberedt og ikke sitte der og klage over at du er fyllesyk.

Anonymous poster hash: a43b6...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok aldri gjort det selv, men har ikke noe problemer med at andre gjør det.

Men å møte opp trøtt og fyllesjuk når du f.eks. vet at du skal jobbe med medstudenter, og dagsformen din ødelegger for samarbeidet i gruppa, da synes jeg det er totalt respektløst og unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir utrolig lett fyllesyk og greier ikke komme meg opp på morgenen om jeg fester dagen før, derfor gjør jeg det ikke, men om folk ønsker det, go ahead. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan vi orket det i begynnelsen av 20-årene. Men jorda, sov meg gjennom en del nattforelesninger som vi møtte på rett fra nachspiel. Husker at fysikk var spesielt tung materie å fordøye på nedadgående rus. Tungt fag og verdens minst inspirerende foreleser.

Husker vi var til et annet nordisk land og besøkte vennskapslinjeforening. Da vi gikk på bussen for de siste 80 milene hjem, etter fem døgn sammenhengende festing, kom det fra en av reisefølget: "Og nå, kjære venner, er det nøyaktig 24 timer til jeg har eksamen!"

Vi festet hardt, vi studerte hardt. Og vi er i dag samvittighetsfulle arbeidstakere, som er glade for at vi festet fra oss i studietiden, da vi både hadde mulighet og ork. Vi skapte livsvarige vennskap på tvers av linjevalg, og vil skapte minner for livet.

Anonymous poster hash: 07688...b23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det - tviler sterkt på at jeg hadde klart det hvis jeg skulle prøvd... Men alle er forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det vel en del i fadderperioden for 4 år siden. Da var det jo opplegg og festing med faddergruppene hver kveld/natt og matteundervisning hver morgen kl 8. Nå orker jeg ikke holde på sånn. Jeg drikker nesten ikke lengre og drar svært sjeldent ut på byn. Om jeg skal ut en gang, så kan jeg jo virkelig ta det på en fredag eller lørdag sånn at jeg kan sove så lenge jeg vil. Nå skal det sies at jeg så og si aldri blir fyllasyk og fungerer bra med lite søvn (over korte perioder), så jeg hadde nok egentlig tålt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vgs under 18: Aldri ok. På vgs over 18: ok en sjelden gang. Som student: Der må man nesten få velge litt selv. Noen kan feste hardt uten å være særlig redusert dagen etterpå, mens andre blir helt ødelagt. En gang i blant er ok uansett, men det bør ikke bli for ofte, spesielt om man ikke klarer noe dagen derpå. Men noen perioder er det jo mer festing enn andre, som for eksempel i fadderuken.

Anonymous poster hash: 028fd...e99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...