Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.

Gjest Runforit

Anbefalte innlegg

Den 26.3.2016 at 16.20, Beccy87 skrev:

Så gøy å høre at det er tenner underveis her også! 
Her har vi gitt ham melonstenger (cantaloupe) som vi har hatt i kjøleskapet, veldig godt og lindrende for gommene å gnage og sutte på. ;) 

Er også nysgjerrig på dette med åpen barnehage, vet vi har i vår bydel (grunnerløkka om det er i nærheten av deg @miore) det høres uansett ut som et fint tilbud. 

Jah, jeg en liten spurv tipset meg om at det gikk an å møte opp selv om barnehagen ligger i en annen bydel enn den man hører til i, så det tror jeg vi må teste ut etter påske :) 

11 timer siden, Runforit skrev:

Jeg tror man skal lete lenge etter en trøttere familie enn vi var i går. Det ble løpefri og total latskap:veslejenta: 

Mini sin første lur var på over 2 timer og da han tok lur nr 2 i 15 tiden så sovnet alle sammen til 17.00:sove::sove::sove: Da vi våknet så var vi i ørske og tasset rundt som zombier. Mini var iallefall mye blidere så var ingen tvil om at han trengte mye hvile i går. Han sovnet 20.30(som egentlig var 19.30) så var spent på om han ville sove til 05 eller 06 i dag siden hans indre klokke ikke tar hensyn til at klokken er stilt, men han våknet 05.20 i dag så var et sted på midten :P 

Jeg var mer uthvilt etter å ha fått sovet litt på dagen i går og siden vi sov hele natten begge to vibrerte løpefoten ganske heftig etter hviledagen i går. Jeg tok en rolig og fin 6 km, dusjet og ga Mini frokostgrøt PG nå sover han søtt på sin første dupp :) Men kjenner at dette tannfrembruddet har vært tøft! 

Nå skal vi iallefall bare slappe av og nyte siste påskedagen og håpe at vi alle får hentet oss inn og får fulladet batteriene.

:hallo:

Her fant tuppa ut at det beste klømiddelet for tenner på anmarsj er *drumroll* ledninger! Hun elsker å dra ledninger frem og tilbake bak de fire tennene hun har, så det er tydelig at det er noen hjørnetenner på gang. Veldig praktisk, så vi må passe på at hun bare får tak i løse ledninger og ikke de som er koblet til strømnettet :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit
13 timer siden, miore skrev:

Jah, jeg en liten spurv tipset meg om at det gikk an å møte opp selv om barnehagen ligger i en annen bydel enn den man hører til i, så det tror jeg vi må teste ut etter påske :) 

Her fant tuppa ut at det beste klømiddelet for tenner på anmarsj er *drumroll* ledninger! Hun elsker å dra ledninger frem og tilbake bak de fire tennene hun har, så det er tydelig at det er noen hjørnetenner på gang. Veldig praktisk, så vi må passe på at hun bare får tak i løse ledninger og ikke de som er koblet til strømnettet :sjokkert:

Huff da! Litt ille om hun skulle forbinde vanlige ledninger med tyggeleke ja :ohmy: Hvor gammel er berta di nå? Var iallefall veldig kjekt med åpen barnehage selv om det ble litt mye for Mini forrige gang, men skal absolutt fortsette å gå for det er jo bra for han å møte andre bebiser :) Spesielt jentene liker han å flørte med :fnise:

I går klikket det helt for Mini. Han sovnet til vanlig tid, men plutselig klokka 22.00 så ble han helt rabiat og vred og vendte på seg og fikk ikke sove. Jeg tok han med inn på stuen til slutt og la han i stuekroken og der sovnrt han relativt fort. Ninjabærte han inn i sprinkelsengen og der sov han til ca. 02.00 før det samme skjedde igjen. Helt gær'n! Heldigvis hadde pappa fri og var våken så jeg kunne sove videre. Men fremdeles etter 2 timer(!) så sovnet han ikke. Pappa kom inn med han og da sovnet han relativt raskt og sov til 06.30. 

Nå ligger han og sover på første dupp og hadde ikke noe problem med å finne søvnen selv...Det er lenge siden sist han ikke fikk sove på natten, sist var vel et utviklingssprang. Han er jo 8 mnd nå så nye ting skjer jo, men blir så mye på en gang pga tennene. Men man må jo bare ri ut stormen! Satser på at han er bedre i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Runforit skrev:

Huff da! Litt ille om hun skulle forbinde vanlige ledninger med tyggeleke ja :ohmy: Hvor gammel er berta di nå? Var iallefall veldig kjekt med åpen barnehage selv om det ble litt mye for Mini forrige gang, men skal absolutt fortsette å gå for det er jo bra for han å møte andre bebiser :) Spesielt jentene liker han å flørte med :fnise:

I går klikket det helt for Mini. Han sovnet til vanlig tid, men plutselig klokka 22.00 så ble han helt rabiat og vred og vendte på seg og fikk ikke sove. Jeg tok han med inn på stuen til slutt og la han i stuekroken og der sovnrt han relativt fort. Ninjabærte han inn i sprinkelsengen og der sov han til ca. 02.00 før det samme skjedde igjen. Helt gær'n! Heldigvis hadde pappa fri og var våken så jeg kunne sove videre. Men fremdeles etter 2 timer(!) så sovnet han ikke. Pappa kom inn med han og da sovnet han relativt raskt og sov til 06.30. 

Nå ligger han og sover på første dupp og hadde ikke noe problem med å finne søvnen selv...Det er lenge siden sist han ikke fikk sove på natten, sist var vel et utviklingssprang. Han er jo 8 mnd nå så nye ting skjer jo, men blir så mye på en gang pga tennene. Men man må jo bare ri ut stormen! Satser på at han er bedre i kveld.

Min har akkurat fylt ni måneder. Veldig moro, hun skal reise seg på ALT (En bleiepakke? Badevekt? En liten leke? Jadda, vi prøver likevel), vandrer rundt møbler, prøver å klatre i alt, og vil bare ut å gå. Foreløpig må hun holdes i hånda, men er redd hun snart løper rundt på egen hånd :) En veldig artig tid, selv om det definitivt er hektisk!

Hun begynte for øvrig plutselig å våkne om natta igjen da hun var rett over 8 måneder gammel etter å ha sovet natten lang siden hun var rett over 6 måneder gammel. Det har endelig løst seg nå, de to siste nettene har hun sovet rundt igjen. Ser i wonder weeks-appen at det er et utviklingssprang som starter ved ca 34 uker (dvs ca 8 mnd), så kanskje det er derfor (pluss tennene, så klart) at din mini plutselig tuller litt om natten igjen?

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
5 timer siden, miore skrev:

Min har akkurat fylt ni måneder. Veldig moro, hun skal reise seg på ALT (En bleiepakke? Badevekt? En liten leke? Jadda, vi prøver likevel), vandrer rundt møbler, prøver å klatre i alt, og vil bare ut å gå. Foreløpig må hun holdes i hånda, men er redd hun snart løper rundt på egen hånd :) En veldig artig tid, selv om det definitivt er hektisk!

Hun begynte for øvrig plutselig å våkne om natta igjen da hun var rett over 8 måneder gammel etter å ha sovet natten lang siden hun var rett over 6 måneder gammel. Det har endelig løst seg nå, de to siste nettene har hun sovet rundt igjen. Ser i wonder weeks-appen at det er et utviklingssprang som starter ved ca 34 uker (dvs ca 8 mnd), så kanskje det er derfor (pluss tennene, så klart) at din mini plutselig tuller litt om natten igjen?

Ja, mistenker et nytt sprang. Vet det skjer mye i 8 mnd alder som mareritt og separasjonsangst. Krysser fingrene for at det snart går over. 

Mini står alene med litt støtte fra bordkanter og ruller rundt som en gærnkng, men han kryper ikke enda. "Svømmer" liggende på magen da :fnise: Men før jeg vet ordet av det er han vel både høyt og lavt så må vel snart montere grinden :P 

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sikkert lurt å gjøre først som sist ja - når de plutselig skjønner hvilke bevegelser som må kobles sammen for å få fremdrift, beveger de seg skremmende raskt på kort tid! 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
16 timer siden, miore skrev:

Hehe, sikkert lurt å gjøre først som sist ja - når de plutselig skjønner hvilke bevegelser som må kobles sammen for å få fremdrift, beveger de seg skremmende raskt på kort tid! 

Huff, kvir meg allerede :P 

I går hadde Mini en mye bedre dag. Vi så klart at han hadde et sprang da han blåste(les prompelyder)masse og det er samme tegnet som sist at han er frustrert. Jeg lot han bare slappe av i stuekroken uten masse oppstyr rundt legging og da sovnet han klokka 20.00 som faktisk er hans indre klokka 19.00 :) Bærte han inn i sprinkelsengen og han sov hele natten frem til 07.00 utenom et par bleieskift og litt pupp, men det teller ikke.

Eneste var at han hadde litt slimhoste i natt så han har nok en lett forekjølelse, men ikke noe rennenese eller dårlig form ellers. Da vi sto opp i dag var han blid, frisk og rask. Han hostet litt nå når han sover første duppen og jeg hører det er litt slim, men merker ikke noe til det ellers heldigvis.

Nå har jeg stått på med Mini, vasket og ryddet og venter nå på at frokosteggene mine skal bli ferdig. Når mini våkner så skal han få et fruktmåltid og så skal jeg få tatt meg en lett løpetur. Gjorde innmari godt å få sovet en hel natt kjenner jeg :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

God natt? :P 

Mini våknet 04.30 i dag...klarte å få han til å snooze til 05.00, men da klikket han vinkel! Så da var det bare å kapitulere og stå opp. Det var litt trøblete med legging i går, men alt i alt gikk det bra. Han sovnet i stuekroken, bar han inn, han våknet igjen etter et par timer, inn igjen i stuekroken og inn igjen i sprinkelsengen, klikket, samme om igjen og sov til jeg la meg. Han fant iallefall søvnen selv og ingen insovingspupp :hoppe:

Nå har jeg fått i meg litt kaffe og nattemat(:sprettoy:) og skal straks ta en kjapp joggetur. Blir vel en lengre lur med Mini etter det og så har jeg første barnefrie ettermiddag/kveld....vel, ever :ohmy: Jeg skal ta min første drink på ca. 19 mnd(!) og så skal jeg på Mariah Carey konsert :laugh: Akk, barndomsminner og kjærlighetssorg :fnise: Blir maks et par drinker. Tør ikke mer etter å ha vært på vannvognrn så lenge, men kos blir det iallefall.

Ha en flott dag dere :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Runforit skrev:

God natt? :P 

Mini våknet 04.30 i dag...klarte å få han til å snooze til 05.00, men da klikket han vinkel! Så da var det bare å kapitulere og stå opp. Det var litt trøblete med legging i går, men alt i alt gikk det bra. Han sovnet i stuekroken, bar han inn, han våknet igjen etter et par timer, inn igjen i stuekroken og inn igjen i sprinkelsengen, klikket, samme om igjen og sov til jeg la meg. Han fant iallefall søvnen selv og ingen insovingspupp :hoppe:

Nå har jeg fått i meg litt kaffe og nattemat(:sprettoy:) og skal straks ta en kjapp joggetur. Blir vel en lengre lur med Mini etter det og så har jeg første barnefrie ettermiddag/kveld....vel, ever :ohmy: Jeg skal ta min første drink på ca. 19 mnd(!) og så skal jeg på Mariah Carey konsert :laugh: Akk, barndomsminner og kjærlighetssorg :fnise: Blir maks et par drinker. Tør ikke mer etter å ha vært på vannvognrn så lenge, men kos blir det iallefall.

Ha en flott dag dere :goodbye:

Ha det moro i kveld :nigo:

Jeg jinxa for øvrig meg selv i dagboken din ved å si at tuppa har begynt å sove godt om nettene igjen, for denne natta var helt krise! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
Den 31. mars 2016 at 15.53, miore skrev:

Ha det moro i kveld :nigo:

Jeg jinxa for øvrig meg selv i dagboken din ved å si at tuppa har begynt å sove godt om nettene igjen, for denne natta var helt krise! :klaske:

Er det ikke typisk? :P 

Det var iallefall veldig koselig med konsert. Herre for noen minner som dukker opp:fnise: Nostalgi på høyt nivå! Det ble noen drinker og jeg ble godbrisen, men fin i formen. Det hadde gått fint med pappa og Mini, men da jeg kom hjem rundt 23.00 så klikket han da han hørte meg selv om han sov. Jeg kunne ikke håndtere han eller gi han pupp da vi regnet at promillen ville være ute nærmere 04.00. Så pappa fikk kjørt seg kan man si. Mini nektet å sove og hyyyylte!!!!!

Da han omsider sovnet på fanget til pappa så sov han heldigvis frem til etter 04.00 og det var en lykkelig og glisende Mini som sugde seg fast i puppen frem til 08.00 i dag :icon_lol: I dag har han vært perleblid og ekstra glad i mamma, haha! De få timene i natt der han ikke fikk være med meg satt visst spor for han har bare smilt og vært en engel mot meg i hele dag! Han slappet av mens jeg jogget, sov gode dupper på trilletur, flørtet og smile til folk på café og sovnet av seg selv i stuekroken akkurat 19.00 :ohmy:

Har vært litt dagen derpå dag så har spist og drukket godt for å reparere og er i forbløffende fin form nå :) Litt trøtt vel og merke, men skal ikke klage når jeg faktisk drakk 5 drinker for første gang på nesten 20 månender! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert over hva du tålte, jeg - er sikker på at jeg hadde blitt helt sveiseblind etter fem drinker nå! :D Har bare drukket ett glass vin ved noen få anledninger etter fødsel, så toleransen er ikke akkurat på topp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
13 timer siden, miore skrev:

Er imponert over hva du tålte, jeg - er sikker på at jeg hadde blitt helt sveiseblind etter fem drinker nå! :D Har bare drukket ett glass vin ved noen få anledninger etter fødsel, så toleransen er ikke akkurat på topp :fnise:

Har alltid hatt høy alkoholtoleranse. Spesielt med tanke på at jeg i teorien er "fjærvekt" og burde tåle lite :fnise: Men har alltid drukket som et mannfolk :P 

Så jeg óg jinxet i går! Mini sov søtt fra 19.00, men 22.30; BOOM!!! Lys våken og nektet å sove :baby: Så det endte opp med en kveldsjoggetur og etter dusj og stell så ble han omsider trøtt igjen og vi sovnet rundt 01ish og da som han til 07.30 i dag. Så nå har vi spist frokost og slappet av og jeg har laget middag for en uke frem i tid til Mini. Er så genialt med den dampkokeren!

Ser det er meldt møkkavær i dag så tror det blir en innedag med unntaket av kanskje en liten tur på café rett rundt hjørnet da Mini trenger å komme seg litt ut av kåken.

Ha en flott lørdag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Runforit skrev:

Har alltid hatt høy alkoholtoleranse. Spesielt med tanke på at jeg i teorien er "fjærvekt" og burde tåle lite :fnise: Men har alltid drukket som et mannfolk :P 

Så jeg óg jinxet i går! Mini sov søtt fra 19.00, men 22.30; BOOM!!! Lys våken og nektet å sove :baby: Så det endte opp med en kveldsjoggetur og etter dusj og stell så ble han omsider trøtt igjen og vi sovnet rundt 01ish og da som han til 07.30 i dag. Så nå har vi spist frokost og slappet av og jeg har laget middag for en uke frem i tid til Mini. Er så genialt med den dampkokeren!

Ser det er meldt møkkavær i dag så tror det blir en innedag med unntaket av kanskje en liten tur på café rett rundt hjørnet da Mini trenger å komme seg litt ut av kåken.

Ha en flott lørdag :blomst:

Ugh, møkkavær. Har sykt cabin fever etter å ha vært inne i hele dag.

Jeg er for øvrig VELDIG misunnelig på at tredemølla virker som sovemedisin på poden! Det er sikkert fordi han fikk være med helt fra starten av - min hadde godtatt det i maks 1 minutt tenker jeg. Hun hadde kolikk i starten, så alt var litt kaos, og jeg forsøkte ikke å ha henne på treningsrommet før hun ble en del eldre. Da var hun alt for utålmodig allerede. Når det forhåpentligvis kommer et søsken en gang i fremtiden skal jeg gjøre som deg, og ta ham/henne med ned til mølla fra første løpetur etter fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
14 timer siden, miore skrev:

Ugh, møkkavær. Har sykt cabin fever etter å ha vært inne i hele dag.

Jeg er for øvrig VELDIG misunnelig på at tredemølla virker som sovemedisin på poden! Det er sikkert fordi han fikk være med helt fra starten av - min hadde godtatt det i maks 1 minutt tenker jeg. Hun hadde kolikk i starten, så alt var litt kaos, og jeg forsøkte ikke å ha henne på treningsrommet før hun ble en del eldre. Da var hun alt for utålmodig allerede. Når det forhåpentligvis kommer et søsken en gang i fremtiden skal jeg gjøre som deg, og ta ham/henne med ned til mølla fra første løpetur etter fødsel :)

Tror faktisk han husker det fra inni magen for han var jo veldig liten første gangen og han sovnet etter et par minutter. Ble temmelig overrasket. Etterhvert som han har blitt større har han tatt situps, ålet seg, "løpt" liggende og generelt utviklet seg for hver joggeøkt :) 

Så det ble en kort Cafétur i går, men ellers ble det en lat dag inne. Kjente at halsen ble litt øm i løpet av kvelden så koste meg med sjokoladecookies og skrekkfilm etter en saftig biffmiddag :spise: Mini sovnet i stuekroken og lot han bare ligge og sove der frem til jeg la meg. Han våknet såvidt da jeg bærte ham til sengen, men puppen roet han ned fort :P Han var i ferd med å våkne i 06.00 tiden, men følte meg ikke helt frisk. Mannen jobbet i natt og var temmelig trøtt han også så var redd en av oss måtte opp, men Mini sovnet faktisk inntil pappa(det skjer aldri på morgenen når han først har våknet!) Så vi sov videre til 08.00 :strix:

Da jeg våknet til morgenen i dag så kjente jeg at halsen fremdeles var litt grøtete så ble en rolig morgen og det er det fremdeles :P Har inntatt kongefrokost med knekkebrød, egg, skinke, ovnsbakt leverpostei, Greddost og brunost. Da er det ikke så ille å være litt groggy.

Så resten av dagen blir bare en pysj og sofadag og så blir det søndags skinkestek til middag:Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff det er så mange rundt om som blir syke nå synes jeg. Kanskje noe med at været forandrer seg flere ganger i løpet av en dag..?
Krysser fingrene for at du ikke blir ordentlig syk og at en lat helg hjemme gjør susen. ;)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
18 timer siden, Beccy87 skrev:

Huff det er så mange rundt om som blir syke nå synes jeg. Kanskje noe med at været forandrer seg flere ganger i løpet av en dag..?
Krysser fingrene for at du ikke blir ordentlig syk og at en lat helg hjemme gjør susen. ;)   

Ja, det ble en lat dag med god mat og Daredevil maraton. Mini sovnet 19.00, men var lys våken igjen klokka 20.00 så han ble liggende i stuekroken og pludre og rulle mens vi slappet av. Jeg pensjonerte meg klokka 21.30 og selv om Mini planla å starte dagen 05.00(!) så var det uaktuelt når jeg var så utkjørt og øm i halsen. Tok sprinkelsengteknikken og da sov han med meg til 07.45 :Knegg:

Følte meg mye bedre etter en natt søvn, en laaaang varm dusj og noen solide kopper kaffe. Vi gikk ut og trillet 11.30 og hadde 8 mnd kontroll 12.30. Mini var (selvsagt) perfekt og det var en stolt mamma som trippet hjem :strix:

Føler meg frisk igjen, men litt sliten så tenker at jeg er 100% igjen i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Herre; går babyen min på speed eller? :babygutt:

Etter kveldsgrøten og litt kos så la jeg han i stuekroken og vanligvis sovner han i 19-19.30 tiden, men i dag var han helt tornado! Han lo, bablet og kavet med rulling og "svømming" på magen til 21.00 før han midt i latter og smil mot uroen sovnet som en stein :fnise: Bang! Borte :fnise: 

Jaja, her har jeg brukt "sykedagen" på å slappe av etter vi kom hjem, så det ble comfort food med pizza, yoghurtis og smørbukk sjokoladeplate :arwen::spise::popcorn: Er passe mett nå ja :P Tenker sengen snart kaller og så satser jeg på en god joggeøkt i morgen. Burde bli det med den solide oppkarbingen jeg akkurat har hatt :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Runforit

Hei tirsdag :skya:

Så det ble en treg morgen. Mini sov hele natten, men våknet i 04.00 tiden. Tok samme prosedyre med sprinkelsengen og da roet han seg, men var litt urolig så sov ikke supergodt, men fikk iallefall småsovet til 07.30. Jeg følte meg frisk, men sliten så morgenjoggingen utgikk, men rundt 11.00 så kom energien og da fikk jeg løpt 6 km :) Var utrolig digg. Resten av dagen ble allikevel daff for jeg kjenner at jeg er litt på søvnunderskudd med Speedy Gonzales her :pasha:

I går introduserte jeg Mini for litt bananbiter i yoghurten og det gikk kjempefint! Sist han fikk biter så brakk han seg voldsomt og kastet opp av brød, men i helgen gikk det OK med litt brødbiter også :tommelopp: Så i dag fikk han både banan og pærebiter i yoghurten og det gikk kjempefint. Litt grimaser i starten, men så gikk det unna. Kokte også opp fullkornspasta som jeg tilsatte i middagen og sammen med chili explosion, pepper, muskat, cumin og litt fennikel te så slukte han middagen:babygutt: Kokte pastaen ihjel da, men allikevel så var det klumpete og ny konsistens, men det var tydeligvis knallgodt :) 

Nå ligger Mini fornøyd her og koser seg deg og fordøyer så da skal jeg slappe av litt og få meg litt mat.

Ha en flott dag :duskedame:

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hepp onsdag og lillelørdag :hoppe:

I dag våknet jeg av at en viss person lå og dunket huet inn i meg...Japp, en liten Mini som var helt ninjastille klokka 05.00, men rullet frem og tilbake og inn i mamma. Klaske litt med hånden også i trynet mitt...."Jeg er helt stille mamma. Lager ingen lyder" :gullengel: 

Jeg følte det uansett var grunnlag for å legge han i sprinkelsengen, men da jeg lukket øynene laget han de høyeste sugelydene EVER! :huh: Så jeg ga opp. Reiste meg, slo på lyset og der ligger han med verdens største glis med "Jeg vant!!!!" blikk :nigo:

Så i dag kom vi inn igjen i morgenrutinen med morgenjoggetur og det var deilig! Klokka er ikke 09 enda, men jeg har fått trent, tatt hårkur, vasket klær, tørket støv, krøllet håret og sminket meg og Mini har sovet en god dupp nå på 1 1/2 time :smilorange:(sover enda).

Så i dag føler jeg meg som meg selv igjen. Ingen antydning til vond hals lenger! Si dag blir det trilletur og skal få gått i fra meg for ser ut som om det blir drittvær i noen dager så greit å utnytte opphold mens vi har det.

Ha en super dag :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Sånn er det hver gang jeg tar mini over i storesenga når hun har våknet ekstra tidlig og jeg idiotisk nok tenker at kaaanskje hun vil sove litt lengre sammen med oss - hun klarer å sprelle nok til å bruke ca 85 % av bredden på senga, og sparker meg i magen og "koser" (lugger) håret og klasker på meg. Så jeg og mannen ligger heeelt oppe i kanten på hver vår side, mens hun har fest i midten. Moro, men ikke spesielt avslappende :fnise:

Jeg har for øvrig startet prosjekt "få tilbake farta" på mølla. Har jo løpt hele veien, både før og etter fødsel, men ble ganske treg på slutten av graviditeten, og har vært såpass trøtt etter at mini kom til verden at jeg ikke helt har klart å motivere meg til tempo- eller intervalløkter - mye deiligere å bare løpe i zombie/zen-modus (stryk det som ikke passer). Men jeg savner å føle meg sterk og rask, så denne uken har jeg både hatt en tempo-økt (ikke spesielt lang eller rask, grr - men et sted må man begynne) og en liten intervalløkt. Bruker du noe form for treningsplan/visst antall rolige og raske økter per uke, eller løper du heller akkurat slik du føler for en gitt dag? Jeg har alltid gjort sistnevnte, men vurderer om jeg skal gi et litt mer strukturert regime et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
15 timer siden, miore skrev:

Haha. Sånn er det hver gang jeg tar mini over i storesenga når hun har våknet ekstra tidlig og jeg idiotisk nok tenker at kaaanskje hun vil sove litt lengre sammen med oss - hun klarer å sprelle nok til å bruke ca 85 % av bredden på senga, og sparker meg i magen og "koser" (lugger) håret og klasker på meg. Så jeg og mannen ligger heeelt oppe i kanten på hver vår side, mens hun har fest i midten. Moro, men ikke spesielt avslappende :fnise:

Jeg har for øvrig startet prosjekt "få tilbake farta" på mølla. Har jo løpt hele veien, både før og etter fødsel, men ble ganske treg på slutten av graviditeten, og har vært såpass trøtt etter at mini kom til verden at jeg ikke helt har klart å motivere meg til tempo- eller intervalløkter - mye deiligere å bare løpe i zombie/zen-modus (stryk det som ikke passer). Men jeg savner å føle meg sterk og rask, så denne uken har jeg både hatt en tempo-økt (ikke spesielt lang eller rask, grr - men et sted må man begynne) og en liten intervalløkt. Bruker du noe form for treningsplan/visst antall rolige og raske økter per uke, eller løper du heller akkurat slik du føler for en gitt dag? Jeg har alltid gjort sistnevnte, men vurderer om jeg skal gi et litt mer strukturert regime et forsøk :)

Hehe, de er sleipe disse små :nigo:

Jeg har ikke noe løpeprogram. Løper etter dagsformen så noen dager blir det rolige restitusjonsøkter med fart på 10-12 andre ganger kjører jeg på 12-15 km/t. Har ikke noe plan :P Bare å kose meg med joggingen :hoppe:

Mini er hel rabiat på rullingen nå. Og han har gått tilbake til å sove på siden som han gjorde frem til han var 3 mnd. Så søt når han krøller seg inntil meg i hockey stilling :rodmer: Men han kan ikke ligge i storsengen alene lenger. Han er sikret mot min side med sprinkelsengen, men på pappa sin side så er det ikke noe vegg. Kan selvsagt skyve hele sengen inntil garderobeskapet på hans side, men uansett vil nedre delen være åpen og så sinnsyk han har blitt på rullingen så tar jeg ikke sjansen lenger. Men han blir mer og mer rolig i sprinkelsengen så satser på at det uansett går bra fremover å bare flytte han over om jeg eller pappa ikke er der. 

Ellers har han fått enda mer tenner oppe! Hoggtennene kom jo, men nå har de i midten og begynt å stikke ut. De kommer i en radig fart. Og det forklarer jo også at Mini er litt urolig igjen. Får ikke mye pause mellom slagene gitt:bond:I tillegg at han er i et sprang så er jo dette knallmorro for mamma og pappa :tunge1: Men, men; som alltid så går det seg til.

I går var vi ute hele formiddagen og var innom åpen barnehage igjen. Mini ville som vanlig stå og skue over de andre barna. Ikke populært å ligge på gulvet nei, men skjønner det egentlig når det er så mange barn som løper rundt han. Vi var der i litt over en time før Mini fikk litt grøt og var klar for å sove så da trillet vi videre og Mini fikk en god 1 times dupp. 

Det ble en kveldsjoggetur i går så da sto jeg over morgenjoggetur i dag. Så vi har bare hatt en rolig morgen og nå er Mini på første duppen. Været ser ikke lovende ut og ærlig talt så er jeg en smule sliten da de siste par ukene har vært temmelig tøffe med opphakket søvn og en frustrert Mini så en rolig innedag gjør meg ikke noe :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...