Gjest Runforit Skrevet 29. desember 2015 #161 Del Skrevet 29. desember 2015 Hei til tirsdag Her er allerede dagen godt i gang. Løpeturen er unnagjort, mini er fóret med grøt og sover søtt og jeg slapper av med te og frokost. I går ble det en liten trilletur ut og jeg fikk gjort et par små kupp ullklær og luer på Babyshop. Vi så filmen "The good Dinosaur". Så at folk hadde veldig negativ holdning til den da det visstnok ikke egnet seg for barn og hadde noen mørke og for skumle scener. Da måtte jeg selvsagt se den Voldsomme greier var det ikke, men heller ikke en typisk Disney film. Tror de må ha røyka når de lagde filmen og fant ut at dette skulle bli en av Pixar filmene deres for dette var lav standard. Dinosaurer er "mennesker" og mennesket er degradert til en hund/ulv. Spoiler i forhold til hva folk mente om at den ikke egner seg for barn: Pappa dør(gjør ikke en eller begge foreldrene ikke alltid det? ) Menneskebarnet river av hodet på et mutert insekt. Dinosauren og Menneskebarnet spiser overmoden frukt og blir ruset(!) Noen dinorovfugler dreper brutalt en liten søt vaskebjørn. Det var vel det. Filmen i seg selv er verken særlig bra animert, dårlig historie og som sagt: lav standard overall for en Disney Pixar film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 29. desember 2015 #162 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg er egentlig stor fan av Disney og Pixar men nå tror jeg at jeg dropper å se den filmen! Vi var også en tur ut i går for å se om vi fant noen gode tilbud til Larven, endte opp med ny rekord på 1/2 før vi evakuerte kjøpesenteret og labbet hjem igjen for å fortsette handelen på internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 29. desember 2015 #163 Del Skrevet 29. desember 2015 3 timer siden, Beccy87 skrev: Jeg er egentlig stor fan av Disney og Pixar men nå tror jeg at jeg dropper å se den filmen! Vi var også en tur ut i går for å se om vi fant noen gode tilbud til Larven, endte opp med ny rekord på 1/2 før vi evakuerte kjøpesenteret og labbet hjem igjen for å fortsette handelen på internett. Jeg klarte heldigvis å holde igjen Kjøpte så ekstremt mye før jul på ullsalget så han har jo alt han trenger og mer til. Men fant en fin ull lue og ulljakke som er praktiske fremover. Men det kløøøør etter å kjøpe ting hele tiden til men må bare holde igjen for han får jo ikke brukt det før han vokser ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 30. desember 2015 #164 Del Skrevet 30. desember 2015 God morgen til dere og lillelørdag Tenk at allerede i morgen så er det siste dagen dette året. Skjønner ikke hvor tiden blir av! Har iallfall fått innarbeidet noen gode morgenrutiner med mini. Vi står opp, han ligger på gulvet å cruncher, trener på stemmen og pludrer mens jeg løper, han er med inn på badet i vippestolen mens jeg dusjer, så er det morgenstellet hans der vi vasker han og koser, så er det inn på kjøkkenet for frokostgrøt, så litt pupp og så sover han i 1-1 1/2 time Appetitten hans er på topp og han gleder seg til hvert grøtmåltid så lenge det er nok fruktmos oppi(viktig!) Han hyler av glede og spreller med armene når han ser at forberedelsene starter. I dag skal jeg kjøpe sete til tripptrapp stolen for han er for stor for Nweborn setet og vil sitte helt oppreist. Er uansett det beste når han spiser. Blir spennende å se hvordan han reagerer å å sitte så høyt og rett Ha en super onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 31. desember 2015 #165 Del Skrevet 31. desember 2015 God morgen og Godt Nyttår Her er dagen allerede godt i gang og mini ligger og kaver på gulvet Han har begynt å finne ut at han kan gjøre noe med beina når knærne kommer i gulvet, men vet ikke helt hva han skal gjøre videre derfra I dag er planen bare å slappe av og vi skal ha en helt rolig feiring her hjemme med kalkun og tilbehør Håper dere får en fin dag og et riktig Godt Nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 31. desember 2015 #166 Del Skrevet 31. desember 2015 Godt Nyttår til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 1. januar 2016 #167 Del Skrevet 1. januar 2016 God morgen, Godt Nyttår og hallo 2016 Det ble en ekstremt rolig feiring her i gården. Mannen har blitt kraftig forkjølet og var sliten, så etter kalkunmiddag så sovnet hele gjengen fra 19.00-21.30 Da vi våknet koste vi oss med film og jordbæregele med vaniljesaus. Men mini er i et hopp akkurat nå og krever å sove inntil meg så jeg måtte inn noen ganger da han tydeligvis merket at jeg ikke var der hver gang jeg forlot rommet. Men jeg fikk nå holdt meg våken til etter midnatt og fikk ønsket mannen et Godt Nyttår før jeg kastet inn håndklet og sov med mini til 05.30 i dag. Så lenge jeg sover med han så sover han dypt. Men har bare vært sånn et par dager og han har hatt samme greiene før så jeg vet det ikke varer så lenge så sover han som før igjen. Inntil da blir det ikke mye sammenhengende filmtitting, haha, tar jo opp til flere dager å fullføre en film Startet det nye året med gamle rutiner og jogget med en crunchende mini på gulvet og mini er på dupp 2 for i dag mens jeg slapper av i pysj og morgenkåpe Håper dere hadde en fin feiring og får en god start på 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 3. januar 2016 #168 Del Skrevet 3. januar 2016 Hei til søndag! Her har vi hatt en utrolig lat helg hvor vi bare har sovet, sett film og slappet av. I går var jeg så daff at det ble en hviledag, men til gjengjeld hadde jeg masse energi til en 8 km tur til morgenen i dag Er skikkelig surt og kaldt ute så har ikke dårlig samvittighet for å hatt pysjfest hele helgen, men i morgen skal vi ut å møte en venninne på café. Kjenner at det skal bli godt med litt frisk luft etter en solid innehelg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 3. januar 2016 #169 Del Skrevet 3. januar 2016 Helt greit å være inne hele helgen når været er surt, kaldt og grått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 4. januar 2016 #170 Del Skrevet 4. januar 2016 God morgen til ny uke og første mandag i 2016 Starter uken fresht med 6 km joggetur og om et par timer blir det trilletur og café. Men himmel som minusgradene plutselig slo til igjen! Usj, på fredag skal mini ta 5 mnd vaksinen. Han reagerte uten noe bivirkninger sist så krysser fingrene for at det går like bra denne gangen, men blir vel en del gråting ved sprøytestikkingen tenker jeg Håper dere får en sprek start på uka og året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 4. januar 2016 #171 Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) Endret 4. januar 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 6. januar 2016 #172 Del Skrevet 6. januar 2016 Hei til iskald onsdag Dagen i dag startet kokka 05.45 med en baby som storkoste seg med å lage verdens høyeste prompelud med munnen Vel igang med joggingen så koste mini seg med å rulle seg til siden og flørte med seg selv i speilet mens han smilte og lo Og like plutselig sovnet han. Da jeg var ferdig så våknet han ikke så jeg bærte han inn i sprinkelsengen hvor han sov helt til 08.00. Jeg fikk dusjet, tatt hårkur, spist frokost og bare slappet av før han våknet og så fikk mini grøt og kos før han nå har sovet i snart 1 1/1 time til Hadde egentlig planer om å ta en lang trilletur som vi gjorde i går, men da jeg så -10 på gradestokken så ombestemte jeg meg. I går var det -8 og det var KALDT! Skikkelig rå luft og i tillegg så har jeg blitt lett forskjølet(smittet av mannen tenker jeg), så tror det er best å holde seg inne i varmen i dag. Tenker også på at det sikkert ikke er så behagelig for mini i denne kulden, ansiktet han ble jo sprengrødt bare i går Håper dere får en fin lillelørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 7. januar 2016 #173 Del Skrevet 7. januar 2016 Hepp til torsdag! Det ble en rolig innedag på oss i går, men heldigvis var mini blid og fornøyd med det og han sov masse I dag sto vi opp 06.00 og gjorde unna morgenrutinene, men etter grøten i dag så testet jeg om mini ville like å smake på vann i tutekopp. Sånn starter tut som er myk og som han kan tygge på og så kommer det litt vann; og dæven døtte det var morro Han gliste og ble superfokusert, svelget litt for mye og hostet, lo og tygget videre Suksess! Ellers så er det jo enda kaldere i dag så blir innedag i dag også kjenner jeg. I morgen skal det bli litt mildere, men da er det vaksine dag så legger ikke noen planer for helgen i tilfelle mini skulle reagere denne gangen. Satser på at han ikke gjør det siden han ikke reagerte sist Ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 7. januar 2016 #174 Del Skrevet 7. januar 2016 Hvor kjøper du sånne tutekopper? Kanskje det er det som skal til for at Larven skal få i seg noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 7. januar 2016 #175 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) 22 minutter siden, Beccy87 skrev: Hvor kjøper du sånne tutekopper? Kanskje det er det som skal til for at Larven skal få i seg noe annet... Kjøpte MAM sin på Rudo Var veldig gøy å tygge og at det kom vann ut Denne http://www.mambaby.com/shop/us_int/bottles-cups/cups/starter-cup-150ml.html Endret 7. januar 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 8. januar 2016 #176 Del Skrevet 8. januar 2016 God morgen fredag og helg Haha, selv i permisjon og med fri så er det fremdeles noe eget med å våkne til fredag og helgefølelsen. Selv om det i dag er litt bittersøtt siden mini skal ta vaksinen i dag Nesten verre for mor enn for baby dette. I natt kortsluttet mini helt. Aner ikke hvorfor, men han sov skikkelig dårlig. Aner han hva som kommer i dag? Han sovnet ikke uten meg etter at han våknet klokka 21.00(sovnet 19.15) så jeg tok han med inn på stuen og vippet han og da sov han til jeg la meg klokka 22.20. Han våknet da jeg bærte han inn i sengen, men sovnet på under ett minutt på puppen. Hittil OK. Men klokka 00.45 var det hyling og spasmer og ikke sjanse i havet om han ville sove. Endte med at jeg sto opp og siden jeg var lys våken så tok jeg like godt en joggetur Men ikke bare fordi jeg var våken, men fordi det faktisk roer ned mini å se og høre meg løpe. Han sluttet å sutre, koste seg med å crunche, smile og speile seg og så sovnet han hardt! Bærte han inn igjen i sengen og da sov han til 06.00 og nå sover han igjen Så denne morgenen har jeg bare slappet av siden joggeturen allerede var unnagjort Heldigvis er det litt mildere i dag så tenkte å få trillet litt før vi skal ta vaksinen. Både jeg og mini trenger litt frisk luft etter 2 dager inne kjenner jeg. Håper dere får en fin start på helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 8. januar 2016 #177 Del Skrevet 8. januar 2016 Det ble en god trilletur på oss før vi dro til helsestasjonen for vaksine. Mini er ikke så mini lenger tydeligvis, for han var både lengre og litt tyngre enn gjennomsnittet med sine 8.2 kg og straks 70(!) cm Vekten hang sammen med at han er ganske lang for han er ikke veldig tykk, men fin og lubben dét er han Og han gråt nesten ikke. Gråt selvsagt i det sprøytene ble satt, men roet seg fort ned. Han var rolig og fin frem til litt ut på ettermiddagen, da ble han litt sutrete og klengete. Han slet med å finne roen og sovne for natten, men klokka 21.00 kubbet han som et lys mens vi koseammet og han er fremdeles ute for telling. Ingen tegn til feber eller noe bivirkninger enda og han har sovet godt i dag med gode dupper ellers i dag så er lettet på minis vegne Nå har jeg endelig litt rolig alenetid mens mini sover og mannen er på jobb så da utnytter jeg sjansen til å slappe av med litt skrekk. Hadde håpet på mildere dager fremover så vi kan trille lange turer, men ser at det skal bli kaldere igjen Usj! Jaja, satser på at vinteren ikke blir for lang og kald...oh vår kom snart Ha en herlig fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 9. januar 2016 #178 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) God morgen og god helg Mini var ute i natt, men klokka 04.00 våknet han som et lys! Ble til at jeg jogget med han som vanlig og han roet seg helt ned og så sov vi til 08.30 etterpå Nå er vi begge våken og uthvilt og mini har ikke fått noen bivirkninger av vaksinen Her blir det en rolig helg i kulden, men kanskje det blir noen korte trilleturer ellers tror jeg vi blir gærne Endret 9. januar 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 10. januar 2016 #179 Del Skrevet 10. januar 2016 God morgen til atter en søndag Vi endte med å være ute i 3 timer i går. Fikk unnagjort noen ærend og satt på café og peoplewatchet en god stund Mannen hadde litt vondt i halsen og følte seg ikke helt på topp så da fikk han bare sovet og slappet av og bar i bedre form når vi kom hjem 15.00. Resten av dagen koste vi oss med film, lek, kos og bading. I dag sto vi opp klokka 07.00 og jeg har fått unnagjort 8 km, mini har fått grøt og stell og er snart klar for å duppe litt. Så nå skal jeg nyte en rolig søndagsmorgen Kos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 10. januar 2016 #180 Del Skrevet 10. januar 2016 Så sjukt impontert over springingen din. Kan du sende litt energi til oss andre?? Nåja, vet jo du har jobbet deg opp mot dette, og ikke noe som har kommet gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå