Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.

Gjest Runforit

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit

Hoppla til tirsdag:hoppe:

Vi hadde en kjempefin familiedag i går. Vi fikk småhandlet litt(herregud så mye billig juleknask!!!! Gøy med priskrig :P) var på julemarkedet der jeg gefflet i meg et sjokolade kandisert eple og så hadde vi en god pause på Starbucks med Vanilla Latte, kake og vaffelkjeks:laugh:

Mini sovnet klokka 19.00 og det gjorde jeg og, men våknet igjen klokka 21.00. Fikk da ikke sove da klokka nærmet seg midnatt(sov tross alt over 10 timer i går) så,da tok jeg like godt en sen/grytidlig joggetur på 10 km. Etterpå var jeg fin og mør og Jeg og mini sov nå til 07.30 :hoppendeglad:Så nå er vi begge godt uthvilte og klare for en ny dag! Mini har nå begynt med situps. Japp, han prøver å sette seg opp søte lille:hjertesmil: Og han har oppdaget føttene sine, hehe. 

Ha en herlig dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Hepp onsdag og lillelørdag :hoppendeglad:

I dag har vi bare kost oss med trilletur, café og burgerlunsj:spise: Det ble selvsagt en 6 km joggetur på morgenkvisten og kjenner at løpefoten ikke er helt tilfredsstilt så vurdere enda en liten kveldsjoggetur.

Kan hende fordi vi koste oss med litt lillelørdagsgodis bestående av sjokolade og cookies :P Får litt ekstra energi da ja, hehe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hallo fredag og helg :hoppendeglad:

I går var jeg og mini på en lang trilletur i finværet og på kvelden ble det en god 8 km joggetur. Mini våknet selvsagt før hanen galte i dag så det ble en 6 km joggetur når jeg allikevel var våken. 

Han spiser 2 grøtmåltider om dagene nå pluss litt frukt. Idag bæsjet han MYE og man ser og lukter at det ikke bare er mm han får nå:sjokkbla: Men han har ingen vond mage så tydelig at han tåler fast føde godt. Men merker ikke noe forskjell at han sover lengre om natten. Håper det går seg til så han ikke våkner like ofte for han vil fremdeles ha masse nattpupp :P 

I dag er planen ut igjen og trille og kanskje møte en venninne om hun er frisk fra forkjølelse :) 

Ha en herlig dag:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Minst 3 ganger.,

Så godt å høre at det går så bra med grøten! :jepp:

Hvor mye ammer du egentlig på natten? 

Minst 3 ganger. Noen ganger når det er mer så er det nok noe kos, men nå som han snart er 5 mnd så burde han klare å sove lenger enn 2-3 timer om gangen. Og hver gang han våkner så merker han at han har våt bleie og da MÅ han skiftes på eller så spreller han som en gal :P  Han blir jo mer opplagt med mer sammenhengende søvn også så håper grøten etterhvert vil hjelpe på det :) 

Ser at tråden min om Mammakroppen tar av. 

Jeg vil oppklare en ting her og det er at jeg absolutt ikke disser noen kropper. Alt jeg sier med innlegget er at jeg er så lei av selve "Mammakropp" artiklene. Om at en "ekte Mammakropp" ser sånn og sånn ut. 

Jeg vet at jeg var heldig som var i fin form og kunne løpe hele veien. Noen blir kjempedårlige, slitne, får bekkenløsning etc etc som gjør svangerskapet mer utfordrende. Noen legger på seg, noen går ned i vekt. Alle svangerskap er forskjellige.

Mitt poeng var enkelt og greit at alle disse kroppene har vært igjennom samme påkjenning og selv om sluttresultatet på utseendet på kroppen er forskjellig så er ikke noen av kroppene etter fødsel mer eller mindre "ekte". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen til lørdag :) 

Så det ble en god trilletur i går også. Kjenner at temperaturen begynner å synke igjen. Og jeg vil ha den nye vognen nå! Typisk at det er forsinkelser på lager når jeg desperat trenger noe :P Men nå får jeg den iallefall på mandag. Inntil da får jeg bruke Newborn setet til Stokke oppi vognen eller så klikker mini vinkel. Han SKAL sitter nå. Han tar minst 100 crunches om dagen nå:fnise: Opp skal han!

Ellers å så jeg Villmark 2 i går...ikke var det noe Villmark i filmen og egentlig var hele filmen en kopi av "session 9". Skuffet.

I går stappet jeg 2 porsjoner med grøt før leggetid klokka 16.00 og klokka 18.00. Han hadde MASSE energi frem til ca. 20.15 og da sov han som en stein frem til 23.15, så til klokka 03.00 og til 05.30! Er jo langt ifra fulle porsjoner så dette ser jo lovende ut :) 

I dag har vi ingen planer annet enn å bare kose oss i finværet og på café. Ble selvsagt også 6 km joggetur klokka 05.30 i dag ;) 

Ha en herlig lørdag :nigo:

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres slitsomt ut med minst tre amminger på natta! 
Håper det hjelper litt med grøten etterhvert da. :) 

Og kjempe gøy at han har begynt å ville sette seg opp! Plutselig så mye mer av verden man kan se! :fnise:

God helg til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Det høres slitsomt ut med minst tre amminger på natta! 
Håper det hjelper litt med grøten etterhvert da. :) 

Og kjempe gøy at han har begynt å ville sette seg opp! Plutselig så mye mer av verden man kan se! :fnise:

God helg til dere! :)

Ja, han kaver fælt :P Ser for meg en ekstremt rød og frustrert mini nå han skal prøve å stå :fnise:

Så kjørte på med grøt klokka 07.00, 16 og 18 i går også. Han ble som vanlig gal av energi frem til ca. 20 og BOM, sov som en stein. Klaget bittelitt klokka 21.30, men det var 3 sug og et stryk på pannen så sov han frem til 23.00 og så til 01.00 og så til 06.00! Så jeg var fresh og opplagt da mini våknet og tok en 6 km joggetur. 

Tro kanskje grøten virker? Skal øke på porsjonene. Han fikk grøt til frokost og nå sove han dypt. 

Håper dere får en fortryllende søndag :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei til tirsdag!

Vi har hatt noen late innedager i kulda. Når det er -7 ish grader så synes vi det er bedre å holde seg inne. Dessuten så har mini vært litt biploar i humøret :P Han vet liksom ikke helt hva han vil og så kaver han fælt fordi han vil sitte oppreist. Og igår satt han, om noe vinglete, helt rett på fanget mitt :) 

Siden mini nesten hadde vokst ut av crib'en så er den pakket ned og skal selges. Så i går monterte vi sprinkelsengen. Manne forbannet IKEA hele veien, men det ble bra til slutt :fnise: Mini fikk testet de og koste seg ihjel med å sprelle, le og prate mens han kikket på uroen. Han lå sånn til jeg tok han over i sengen for nattpupp og så sovnet han hardt. Hadde bare én oppvåkning i natt før han våknet klokka 05.00. Jeg koste litt med han og la han i sprinkelsengen og der lå han faktisk og koste seg til jeg var ferdig jogget og så sovnet han(!) Vil tro at det betyr st han føler seg trygg i den nye sengen :hjertesmil:

Og ENDELIG fikk vi den nye vognen! Og hele vognen er bare å klikke sammen. Så superenkel! Har ikke fått prøvekjørt den enda, men mini fikk sitte oppi og han gliste stort når han kunne sitte mer oppreist og hadde mer oversikt selv om han tok noen situps for det om :P 

Nå skal jeg lage kaffe og spise frokost alene! Kan ikke huske siste mini sov på denne tiden. Vanligvis sovner han etter en del kos, grøt og lek. NYTE!!!!

Ha en herlig dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra han liker den nye sengen sin! 
Her har vi hatt sprinkelsengen stående klar på barnerommet helt siden før fødselen. Larven sover fortsatt i kurv inne hos oss, men de siste dagene har vi begynt å legge ham litt i sprinkelsengen når han sover på dagtid for at han skal bli trygg på å ligge der. :) 

Og så gøy med ny vogn da! Hvilket merke er det? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så bra han liker den nye sengen sin! 
Her har vi hatt sprinkelsengen stående klar på barnerommet helt siden før fødselen. Larven sover fortsatt i kurv inne hos oss, men de siste dagene har vi begynt å legge ham litt i sprinkelsengen når han sover på dagtid for at han skal bli trygg på å ligge der. :) 

Og så gøy med ny vogn da! Hvilket merke er det? :hoppe:

Vi har brukt bagdelen på stuen, men det ikke plass lenger :P Ellers har han jo sovet i sengen med meg, men nå som han er i ferd med å sette seg opp og beveger seg mye så føler jeg meg tryggere at han legges i sprinkelsengen så lenge jeg ikke sover i storsengen med han. Nå har han en kongeplass i sofaen på sjeselongdelen(min favorittplass:grine:) Jaja, så lenge Hans Majestet har det bra(!)

Kjøpte Cybex Balios M :)  Har bare lest fine ting om den og en venninne sverger til den. Den lille testen inne i går var iallefall lovende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Denne dagen fløy avgårde gitt! Startet tidlig med joggetur og en sprellende mini, men vi sovnet igjen til klokka 08.30 og var fresh og uthvilt og klar for en familiedag med " Star Wars" på kino. Mannen har gledet seg i evigheter, jeg, not so much :P Men den var faktisk ikke så ille og jeg lo faktisk også av noen scener. Men han kan glemme noe Star Wars maraton. Han tvang med én gang og det blir med den ene gangen!!! 

Mini var en engel og pludret, lo og sov gjennom hele filmen. Da vi kom hjem fikk mini en ny Babygym som han elsket og etter kos og stell så sovnet han blid og fornøyd :hjertesmil:

Mannen dro på jobb rett etter trening så jeg har hatt noen timer for meg selv og har spist julecookies med pepperkakedeig. Ikke like gode som de vanlige lyse med melkesjokolade nei, ble litt kvalme. Men måtte selvsagt prøve :nigo: Ikke verre enn at jeg fikk ned noen kakemenn mens julestemningen ble ringt inn med "A Christmas Horror Story" som ikke var skummel for fem flate øre, men var nå underholdendene nok.

Håper dere har hatt en fin lillelørdag! Tenk at det erJulaften neste uke:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen og god torsdag :hoppendeglad:

Jeg har allerede jogget mine 6 km, dusjet, spist frokost og drukket morgenkaffen og nå slapper jeg av i morgekåpen med mini sovende ved siden av meg :) I natt snødde det jo litt så i dag må vi ut å trille litt så mini kan få med seg sin aller første snø! I tillegg tenkte jeg å kjøpe en liten førjulsgave til mannen; en morgenkåpe. Han er så frostpinne på kveldene og jeg har tatt han i å stjele min store og deilige morgenkåpe og det må ta slutt:laugh: MIN!!! :P 

I dag begynner mannen ekstra tidlig på jobb så planen er; digg og film! Hehe, god plan! 

Ha en fortryllende torsdag:tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

God morgen og god helg:hoppendeglad:

Her startet dagen som vanlig med en sprellende mini klokka 05.00. Lurer på om han alltid kommer til å våkne da? Ikke at det egentlig er noe stress for det er jo faktiek da jeg alltid har stått opp før jobb så sånn sett følge han jo min gamle døgnrytme. Han ble med inn mens jeg løp på mølla og han ligger nå der på lammeskinnet og spreller, pludrer og hyler litt med den ekstremt sterke stemmen sin :P Når jeg er ferdig dusjet så er han mør for pupp og kos og så sovner han som en stein. Veldig greit så får jeg spist frokost i ro og fred :nigo:

Vi kom oss aldri ut i går da. Trodde det skulle bli lysere og mer "Wintewonderland", men det var jo helt grusomt mørk, vått og slapsete, så da tok vi en real innedag hele gjengen. Mannen dro jo tidlig på jobb og mini sovne relativt tidlig så jeg koste meg med litt trash tv og julesnacks :popcorn:

Håper dere får en herlig helg og fin start på juleferien :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei til lørdag:goodbye:

I går fikk jeg plutselig melding av en venninne i 10 tiden om jeg ville møte henne og babyen hennes i byen. Vi satt hele gjengen i pysjer og morgenkåpe med Harry Potter, men jeg hadde jo et par ærend jeg måtte gjøre og mini er ganske rastløs om dagen siden han bare vil sitte og stå så da ble det en god trilletur på oss.

Mini eeeeeelsker den nye vognen og er så mye roligere nå som han kan sitte opp og har mer oversikt. Jeg fikk kjøpt morgenkåpen til mannen, fikk kjøpt en stilig buksedress til meg selv og en fantastisk genial steamerstrykejern dings! Bare å steame klærne mens de henger og voila: perfekte og strøkne klær. Mye enklere enn strykejern :hoppe:

Etter litt shopping så hadde vi en lang cafépause før vi gikk hjem og fikk litt tid med mannen før han måtte på jobb tidlig igjen. Jeg fant frem snacks og så The Family Man og kjente litt på julestemningen :nisselue:

Nå har jeg fått jogget, mini har fått grøt og sover søtt og jeg er ferdig stæsjet og klar for en lang trilletur litt senere. 

Ha en herlig lørdag :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den nye vognen falt i smak! :) 

Jeg lurer litt på vogn jeg også.. Larven er jo bare 3,5 mnd men han er allerede så lang at han bruker 74 i enkelte klær og med voksiposen er det ikke mye klaring igjen i vognkurven. Vet ikke helt hva vi skal gjøre.. Har egentlig ikke lyst til å kjøpe en helt ny vogn ennå, samtidig så er han jo for liten til sportsdelen... 
Kanskje jeg bare skal satse på at han holder igjen litt på lengden en stund til.... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Runforit

Så bra at den nye vognen falt i smak! :) 

Jeg lurer litt på vogn jeg også.. Larven er jo bare 3,5 mnd men han er allerede så lang at han bruker 74 i enkelte klær og med voksiposen er det ikke mye klaring igjen i vognkurven. Vet ikke helt hva vi skal gjøre.. Har egentlig ikke lyst til å kjøpe en helt ny vogn ennå, samtidig så er han jo for liten til sportsdelen... 
Kanskje jeg bare skal satse på at han holder igjen litt på lengden en stund til.... :P 

Selv om det ikke var plass til mini lenger så var det største problemet at han HATET å ligge flatt når vi var ute. Han ble så sur og grinete og jeg måtte ofte ta han opp og bære han og det er ikke bare bare med en 8 kg baby og en tung vogn :P Men kan virkelig anbefale den ene vognen! Den er superlett og enkel å ha med overalt. Og mini er så utrolig mye roligere i den. Prisen er ikke ille og den kan brukes i 4 år. De fleste sier at det uansett er greit med 2 vogner så har en en sovevogn til barnehagen :) 

I går koste vi oss med en lang trilletur og jeg fikk en etterlengtet Vanilla Latte. Eeeelsker den altså :Hehe: 

Nå har jeg unnagjort både jogging og lett kattevask av kåken og senere skal hele familien ut og trille. 

Har startet opp liste til hva vi må huske å ta med til jul. Er en del ekstra man må huske på med en baby...Tenkte å ta med joggeskoene også i år. Det er jo helt bart og meldt plussgrader så da er det jo faktisk mulig å jogge ute. Har ikke vært det de forrige årene med slaps, snø eller storm :P 

Nå våknet mini fra morgenluren. Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God Jul i stuen :nisselue:

Her har det gått i ett hele uka og først i dag, akkurat nå, føler jeg at jeg endelig har landet litt. Vi har hatt noen koselige dager hos svigers og mini har fått opplevd både togreise, julegrøtfest, julepysj, julesokk, Tre nøtter til Askepott(sovnet etter 5 min :fnise:), kirken, julemiddag(fikk søtpotetmos), gavehav og Alene Hjemme:biggrin:

I dag har vi endelig bare fått en rolig start uten noen planer eller besøk før vi er bedt i middag klokka 16.00 så jeg startet dagen med en deilig løpetur på en time i vakre omgivelser og inn i soloppgangen :sol:

Etter to dagers hvile og masse god julemat så hadde jeg masse overskudd og energi og jeg kunne lett løpt en time til! Utrolig deilig å løpe ute i frisk luft, sol og bar bakke i desember. Hvem skulle trodd det? Vi reiser i morgen formiddag så tror jammen jeg skal få tatt en siste løpetur i soloppgangen her. Er noe helt annet enn å jogge i den trafikkerte storbyen. 

Nå sitter vi i totalt stillhet og bare nyter roen med te, bøker og kryssord før det braker løs igjen om et par timer.

Håper dere har hatt en magisk og fortryllende jul:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hepp til søndag:hoppe:

Det ble en joggetur til på meg i går ute i veldig frisk luft(les frost) før vi skulle dra hjem igjen. Merker jo ikke kulden så godt mens jeg jogger, men da jeg kom inn igjen etter 55 minutter så var motorikken i hendene plutselig dårligere, haha. Kuldesjokk for dem tydeligvis, men etter en varm dusj så var de fine igjen :) 

Bort bra, men hjemme best slagordet er så sant. Vi dro relativt tidlig i går slik at vi fikk noe av dagen hjemme i går slik at det ikke ble for sent for mini og vi koste oss alle da vi kom hjem og lekt litt med julegavene :enig: 

Mini sin søvnrutine ble litt forstyrret når vi var borte. Er ganske naturlig med nye steder, mye mennesker og besøk, men han har vært en liten engel. Påkjenningene satt nok litt igjen for han sovne 20.00 i går og sover enda! Jeg våknet faktisk 05.30 mens mini snorket videre. Den var ny. Så jeg ar jogget, dusjet og spist frokost og mini sover enda. Spennenende å se hvor lenge han erblid liggende. Jeg utnytter iallefall tiden med litt alenetiden med å slappe av og nyte en kopp kaffe :kaffekopp:

Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen og hallo mandag og ny start på uka! Siste mandag dette året faktisk:ohmy: 2016 nærmer seg med stormskritt!

I går ble det en rolig innedag. Det snødde og mini hadde en del søvn å ta igjen etter familiejulen så han var litt ekstra grinete og klengete. Men han fikk sovet masse gode dupper og hadde en god natts søvn og sover dypt igjen nå etter en solid grøtporsjon. Nå er vi oppe i en hel porsjon per dag fordelt over 3 måltider :) 

Jeg har fått løpt og dusjet og nyter litt egentid før det blir en trilletur litt senere. 

Håper dere får noen flotte siste dager dette året :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...