Gå til innhold

Føler enkelte bare utnytter syriasituasjonen for å vise hvor medmenneskelige de er..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk gir kanskje hundre kroner eller noe til en eller annen veldedig organisasjon, og det aller første dem gjør etterpå er å skrive om dette på Facebook og andre sosiale medier. Da får dem jo selvfølgelig en hel haug med likes, og folk skriver hvor store engler dem er som bryr seg så mye om andre. Når man tjener ett par hundre tusen kroner i året, så er vel ikke femti eller hundre kroner all verdens. At man prøver å fremstå som så vanvittig gavmild for ett par hundre kroner blir litt feil, iallefall i mine øyne.

Når jeg skal prøve å hjelpe til med noe eller støtte noen, så skal jeg gjøre dette fordi jeg faktisk HAR LYST til å hjelpe. Jeg kunne aldri i verden ha skrevet kommentar etter kommentar om dette på Facebook eller andre steder. Folk simpelthen elsker å skryte av at "i dag gav jeg fire kroner til en uteligger på gaten" eller at "jeg gav opp setet mitt på bussen / trikken til en gammel dame som gikk med krykker"  Dette er faktisk ikke noe særlig å skryte av en gang. Dette kalles vanlig folkeskikk....

Folk skriver jo også om slike ting dem har gjort, i fleire uker etterpå. Ikke nok med at dem skriver en enkelt setning den dagen det skjedde. Men dem skriver jo om dette i mange dager etterpå også "i dag gikk jeg forbi ein uteligger og det fikk meg til å tenke på den andre uteliggeren som jeg var så generøs og hjalp (med ett par kronestykker) i går / forgårs"

Dem gidder jo selvfølgelig ikke å hjelpe så mange som overhodet mulig. De gidder bare å gjøre bittelittegrann EN GANG. Noe som tar kanskje ett par sekunder å gjøre. For så å skryte i det uendelige av det lille dem har gjort, til alle dem snakker med i lange tider etterpå. Jeg ville iallefall aldri ha skrevet noen lange følelsesladede kommentarer om hvor fryktelig snill og godhjertet og varm jeg er, fordi jeg ved en anledning lånte bort en liten kopp med sukker eller ein pakke fyrstikker til nabo-kjerringa.

Anonymous poster hash: 53f9d...eb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn if you do and damn if you don't.

Noen skal alltid finne noe å klage på. Får flyktningene hjelp, er det galt. Får de ikke hjelp, er det også galt.

Anonymous poster hash: 601d1...796
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det jo faktisk slik at det finnes mennesker som faktisk bryr seg på ordentlig da, TS.

Endret av Mendoza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...