AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #21 Skrevet 13. september 2015 Jeg hører om og om igjen i mediene at folk er villig til å åpne hjemmet sitt for flyktninger. Tror dere de er villige til det i praksis? Eller er det kun ord? Anonymous poster hash: 1f637...a8e Det er nok kun ord mistenker jeg. Eller en slags konkurranse for å vise omverdenen hvor sympatisk man er. Har noen faktisk tenkt på realiteten? Ta inn traumatiserte folk fra en kultur som er HELT forskjellig fra vår egen? Skal de bare overnatte en natt eller hva er planen? Har du hund som kjæledyr eller bacon i hus kan det by på problemer, for ikke å snakke om kleskode etc. Jeg tror ikke dette er så særlig gjennomtenkt selv om enkelte sikkert mener det godt... Anonymous poster hash: 64f13...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #22 Skrevet 13. september 2015 De som roper høyest om dette, er de som er minst villige til å bidra selv. Dette gjelder alle saker. Pipen hadde nok fått en annen låt hos de fleste om de måtte ha gitt avkall på egen luksus for å hjelpe slike mennesker i nød personlig. Men veldig lett å rope høyt om dette i media, så lenge man slipper å gjøre noe selv. Anonymous poster hash: b8ae2...759 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #23 Skrevet 13. september 2015 Jeg tror det er kun ord. Det er veldig lett å si at vi må hjelpe. Mange tenker kanskje at de kunne gitt noen husly for et par netter. Det er noe helt annet å stille opp med soverom og mat i flere måneder. Det er sistnevnte som faktisk er nødvendig hvis man ønsker å hjelpe. Anonymous poster hash: 46436...df5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #24 Skrevet 13. september 2015 Hadde jeg hatt plass hadde jeg nok garantert invitert inn en kvinne og eventuelt små barn over en begrenset periode, hvis det hadde vært behov. Det hadde faktisk vært interessant å høre på hva de hadde å fortelle, og det hadde nok vært en opplevelse for livet, på flere måter. Dessverre bor jeg på hybel og har så vidt plass til meg selv. :/ Faktisk skulle jeg ønske jeg hadde plass, men akkurat nå går det ikke. Hadde aldri invitert inn en eller flere av disse unge mennene, beklager. Jeg tenker på min egen sikkerhet foran andres, som det egoistiske svinet jeg er. Og dessverre er det jo disse mennene det er flest av.Anonymous poster hash: 77bf6...71d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #25 Skrevet 13. september 2015 Hadde jeg hatt plass hadde jeg nok garantert invitert inn en kvinne og eventuelt små barn over en begrenset periode, hvis det hadde vært behov. Det hadde faktisk vært interessant å høre på hva de hadde å fortelle, og det hadde nok vært en opplevelse for livet, på flere måter. Dessverre bor jeg på hybel og har så vidt plass til meg selv. :/ Faktisk skulle jeg ønske jeg hadde plass, men akkurat nå går det ikke. Hadde aldri invitert inn en eller flere av disse unge mennene, beklager. Jeg tenker på min egen sikkerhet foran andres, som det egoistiske svinet jeg er. Og dessverre er det jo disse mennene det er flest av.Anonymous poster hash: 77bf6...71d Hvordan skal dere i så fall kommunisere med hverandre? Disse asylsøkerne snakker vel knapt engelsk ? Anonymous poster hash: cf9b8...e3e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #26 Skrevet 13. september 2015 Hadde aldri invitert inn en eller flere av disse unge mennene, beklager. Jeg tenker på min egen sikkerhet foran andres, som det egoistiske svinet jeg er. Og dessverre er det jo disse mennene det er flest av.Anonymous poster hash: 77bf6...71d Slutt å kalle deg selv "egoistisk svin". Jeg hadde heller aldri i verden latt en av disse mennene sove over hos meg. Jeg ville ikke engang tatt inn en norsk uteligger inn i mitt eget hjem. Noe annet ville vært dumskap. Bare fordi folk kriger i et land tusen mil fra vårt eget, så trenger vi ikke å bli komplette idioter! Anonymous poster hash: 46436...df5 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #27 Skrevet 13. september 2015 Erna sa jo på TV at flyktningene skulle få leilighet/hus, jobb og ungene skulle på fotballtrening. Tror ikke det norske folk trenger ta dem til seg da.Anonymous poster hash: 42c2e...378 Mens jeg som faktisk er norsk og lovlydig bare kan drømme om å få råd til eget hjem selv om jeg har barn, ofte må vi spise havregryn til middag. Svar på spørsmålet: Nei!! Anonymous poster hash: afacc...1dc 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #28 Skrevet 13. september 2015 Vi har begge to i flere år vært støttekontakter ved et asylmottak i nærområdet og har utelukkende positive erfaringer. Et par av beboerne har også vært med oss på ferie og på hytta i helgene. Det er godt for barna å oppleve at ikke alle er så privelegierte som vi er. Hadde ikke hatt problemer med å ha noen boende hos oss en stund til de fikk et bedre egnet tilbud.Anonymous poster hash: d3e9e...d5d
AmandaVI Skrevet 13. september 2015 #29 Skrevet 13. september 2015 (endret) De aller fleste nordmenn har faktisk mer enn nok med å huse seg selv, evt. barn og ektefelle/samboer. La det være sagt at det snør i helvete før noen i mitt nabolag tar inn vilt fremmede mennesker, samme hvor de kommer fra. Endret 13. september 2015 av AmandaVI 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå