AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Jeg hører om og om igjen i mediene at folk er villig til å åpne hjemmet sitt for flyktninger. Tror dere de er villige til det i praksis? Eller er det kun ord? Anonymous poster hash: 1f637...a8e 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Det er nok kun ord. Anonymous poster hash: 7dbb5...759 9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Jeg hadde nok tatt inn en enslig mor og hennes små barn. Er mer usikker på unge menn... Dessverre ødelegges jo en del flyktninger av det de opplever på veien til et sikrere liv. Anonymous poster hash: bc507...bf7 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Kunne tatt imot små barn, men det blir nok ikke aktuelt. Jeg hadde ikke tatt imot menn eller familier eller eldre barn da vi selv har små barn.Anonymous poster hash: 87649...280
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Har en mistanke om at dette ikke er reellt, ja. Jeg hadde hvertfall ikke gjort det. Anonymous poster hash: 1f637...a8e
fotosyntesen Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 (endret) Jeg tror nok det er mest ord, tidsånden krever liksom av oss å være fryktelig snille og positive. NÅDE den som ikke tror på det positive og er villig til å ta i mot flyktninger i sitt hjem. Stakkars Frp-politikeren (Anni Skogheim) som var tvilende til ektheten i alle denne positiviteten. Hun fikk kraftig motbør. "Skogman uttalte under debatten at det har blitt en trend å si at man ønsker å hjelpe flyktningene." – Jeg vil gjerne se den tromsøværingen som stiller seg klar til å bosette to eller tre flyktninger hjemme hos seg selv, sa Skogman under debatten. http://www.itromso.no/nyheter/article11531099.ece http://www.itromso.no/nyheter/article11533857.ece Endret 12. september 2015 av fotosyntesen 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #7 Skrevet 12. september 2015 Jeg tar gjerne i mot et par med små barn. Har plass og tror det vil være til berikelse for 4-åringen min Anonymous poster hash: 9909a...841 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #8 Skrevet 12. september 2015 Hva med alle de unge mennene da? Selvsagt flott at folk sier at de er villige til å ta imot barn og mødre, men flertallet av migrantene er menn. Anonymous poster hash: 120e0...5d1 9
Gjest Blomsterert Skrevet 13. september 2015 #9 Skrevet 13. september 2015 Jeg hører om og om igjen i mediene at folk er villig til å åpne hjemmet sitt for flyktninger. Tror dere de er villige til det i praksis? Eller er det kun ord?Anonymous poster hash: 1f637...a8e Jeg tror de er villige og mener det.Jeg beundrer dem,men samtidig må de få veiledning og hjelp fordi mange som kommer trenger hjelp pga traumer og med tilrettelegging. Det viktigste er at de får tak over hodet og mat,ro og fred,og de må oppleve stabilitet. Dernest må de få forståelse for norsk kultur,og da tenker jeg at de private kan være en svært god hjelp.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #10 Skrevet 13. september 2015 Jeg tror de er villige og mener det.Jeg beundrer dem,men samtidig må de få veiledning og hjelp fordi mange som kommer trenger hjelp pga traumer og med tilrettelegging. Det viktigste er at de får tak over hodet og mat,ro og fred,og de må oppleve stabilitet. Dernest må de få forståelse for norsk kultur,og da tenker jeg at de private kan være en svært god hjelp. Så du har tenkt å ta noen av disse unge og virile menn inne hos deg, gi de mat, penger, osv.? Anonymous poster hash: f0dc5...74a 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #11 Skrevet 13. september 2015 får man automatisk ansvar for dem om man tar dem til seg? Anonymous poster hash: 42c2e...378
Gjest Blomsterert Skrevet 13. september 2015 #12 Skrevet 13. september 2015 Så du har tenkt å ta noen av disse unge og virile menn inne hos deg, gi de mat, penger, osv.? Anonymous poster hash: f0dc5...74a Hva slags spørsmål er dette? Hva forgår i hodet ditt egentlig?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #13 Skrevet 13. september 2015 Hva slags spørsmål er dette? Hva forgår i hodet ditt egentlig? Svar på spørsmålet! Anonymous poster hash: f0dc5...74a 1
Gjest Blomsterert Skrevet 13. september 2015 #14 Skrevet 13. september 2015 Tror skrivefeilene var på rett plass:-D
Gjest Blomsterert Skrevet 13. september 2015 #15 Skrevet 13. september 2015 Svar på spørsmålet! Anonymous poster hash: f0dc5...74a Kommanderer du? :-) Nei,vet du hva.Det er for dumt. Når noen får seg til å stille et sånt spørsmål,hever jeg meg elegant over gitt:-D
MissGrey Skrevet 13. september 2015 #16 Skrevet 13. september 2015 Dere som er villige til å ta de inn i hjemmene deres: Hvor lenge skal dere la dem bo der? Jeg regner med at dere også vil sørge for mat, klær og div. Og hvor lenge skal dere holde på med det? 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #17 Skrevet 13. september 2015 Dersom folk virkelig hadde åpnet hjemmene sine for noen asylsøkere - og dem utelukkende hadde veldig positive opplevelser om dette - så ville sikkert aviser og TV-stasjoner "kastet seg over" disse for å skrive om hvor fantastisk det er at folk driver med dette. Anonymous poster hash: cf9b8...e3e 3
Example Skrevet 13. september 2015 #18 Skrevet 13. september 2015 En ting er å si det, en annen ting er å gjøre det, og ta ansvaret for at denne personen eller familien har bolig. For min egen del hadde det aldri vært aktuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #19 Skrevet 13. september 2015 Erna sa jo på TV at flyktningene skulle få leilighet/hus, jobb og ungene skulle på fotballtrening. Tror ikke det norske folk trenger ta dem til seg da. Anonymous poster hash: 42c2e...378
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #20 Skrevet 13. september 2015 Jeg har vel mer enn nok av plass her jeg bor. Vi har 3 rom som stort sett står ledige året rundt (akkurat nå bor det noen på 2 av rommene) men jeg ville aldri tatt inn fremmede uansett om det er flyktninger eller ei. Jeg synes helt ærlig at det har gått altfor langt når det gjelder disse flyktningene. På veien deres til norden har de vært innom mange land som de ville ha vært trygge i, så hvorfor fortsetter de ferden sin? Jo, fordi de skal leve "the american dream", bedre kjent som NAV. I Norge får de gratis tannbehandling, eldre uføre pensjonister blir kastet ut av hjemmene sine for å huse flyktninger. Jeg klandrer ikke flyktningene for dette, men regjeringen som legger alt til rette for at flyktninger/asylsøkere skal få ting servert på sølvfat. Det er rett og slett en skam! Norge burde prioritere sine egne, både eldreomsorg, sykehus og skoler før de syr puter under armene på alle som vil inn til Norge. IS har tidligere hevdet at de ønsker å ta over vesten, og jeg er faktisk veldig rett for at dette er måten de vil gjøre det på... Hvorfor er det ingen/få flyktninger som reiser til Amerika, Australia, Sør-Amerika?? Alle skal jo til vesten, og aller helst til norden. Nei, det er en skummel framtid vi har i vente tror jeg. Og før noen drar rasistkortet, slik det gjøres mot alle som har noe "negativt" å si om denne flyktningkrisen, jeg er absolutt for at vi skal hjelpe. Norge har et STORT ansvar, men vi skal overhodet ikke ta inn alle som kommer. Hvis dere naive mennesker leser litt rundt om på nettet, så vil dere f.eks finne en sak om syriske flyktninger som bryter seg inn i biler, og når eieren av ene bilen kommer for å stanse de blir han slått ned! Og ikke nok med det, denne syriske flyktningen sparker også en gravid kvinne! De sultestreiker fordi de ikke får det som de vil, "stakkars" flyktningene må sove på gaten i Oslo slik som mange tusen gjør i Norge hver eneste natt! Vi må våkne opp og stanse denne galskapen før det er for sent. Anonymous poster hash: a2902...cf3 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå