Gå til innhold

Du med PTSD

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk noen år på "Senter for krisepsykologi" i Bergen, det hjalp ikke stort. Deretter noen år på DPS, så privatpraktiserende psykolog, osv.. Syns minnene og traumene bare blir sterkere jo eldre jeg blir, men panikkangsten har heldigvis sluppet taket. 
Ellers er det vel en tung diagnose som sitter ganske hardt i for de fleste vil jeg tro...
Prøve å mestre hverdagen og de små tingene, og ta ett skritt om gangen :-)

Anonymkode: 44c8b...df8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobbe med seg selv eller være i arbeid? 

Anonymkode: b8cb5...411

Arbeid 

Anonymkode: 34aa6...b3d

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk noen år på "Senter for krisepsykologi" i Bergen, det hjalp ikke stort. Deretter noen år på DPS, så privatpraktiserende psykolog, osv.. Syns minnene og traumene bare blir sterkere jo eldre jeg blir, men panikkangsten har heldigvis sluppet taket. 
Ellers er det vel en tung diagnose som sitter ganske hardt i for de fleste vil jeg tro...
Prøve å mestre hverdagen og de små tingene, og ta ett skritt om gangen :-)

Jg blir bare verre og verre - er mye verre nå enn da tråden ble opprettet

Anonymkode: 0f3ab...cf0

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg er redd for å bli skåret med kniv, skal jeg la noen skjære,meg med kniv?

Hvem i all verden skal skjære deg med kniv?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg er redd for å bli skåret med kniv, skal jeg la noen skjære,meg med kniv?

Nei, så klart ikke. Du skal for eksempel "gå inn" i en tenkt situasjon der du er redd for å bli skåret med kniv. En kompetent terapeut leder deg gjennom prosessen. Alt foregår i trygge omgivelser. Smertefullt mens det står på, men på slutten av timen kjenner du at det har ført til at ubehaget blir mindre når du tenker på det.  Var gjennom flere ting jeg var dritredd. Nå er jeg ikke redd mer. 

Anonymkode: cb13a...d58

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du prøver å bli kvitt i stedet for å ta imot og jobbe med.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Lei for å høre det :-(  Det er tungt å bære det bakenforliggende for en slik diagnose! 

Selv føler jeg meg litt gitt opp av helsevesenet på dette tidspunktet.. Alt er liksom prøvd.. en gang sa en overlege til meg; "du har bare hatt en hardt liv" ifht at jeg ikke kvalifiserte til en viss diagnose.. Takk for den liksom...

• 3 uker senere...
Skrevet
Den 12. september 2015 at 19.10, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid i behandling tok det før du ble "frisk"/frisk? Jeg har gått i behandling i et halvt år. Jeg føler meg så ensom. Som et vrak, og føler alt stagnerer, ingen fremgang.

Jeg hjemsøkes av fortiden, men har ikke tid til å takle det. Jeg føler jeg burde vært sendt på et 4-ukers intensivopphold med en behandler, som virkelig kunne jobbet med huet mitt. Få meg på rett kjøl. Lagt meg inn en periode og virkelig "reddet meg". Men det går jo ikke.

1 samtale i uka, 6 dager med helv. før neste samtale. Tror ofte det klikker for meg, får mer og mer virkelige drømmer og skumle drømmer. Hører stemmer i søvne. Hjelp...??

Anonymous poster hash: 88e2f...aec

Jeg har flashbacks kanskje en gang i måneden, men ikke i nærheten av hvordan jeg hadde det. Jeg anser meg derfor som "frisk", med tanke på hvordan jeg fungerer i hverdagen. Jeg har gått i behandling i 6 år.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...