Aurora M. Skrevet 12. september 2015 #21 Skrevet 12. september 2015 Flekken er oppå belegget, jeg syns og det var rart at den var så begrenset. Skillet er akkurat der som kanten på den ene laminatplanken var. Har kontaktet forsikringsselskapet, så får vi ordnet en fagperson som kan komme å se, slik at vi får fastslått omfanget. Høyst merkelig! Jeg har sett min del av fukt og muggskader (har eid noen hus opp gjennom), men at det arter seg sånn har jeg ikke sett før. Jeg skal ikke råde deg til det altså, men jeg hadde ikke klart å styre min nysgjerrighet for hvordan det ser ut under belegget.. For det verste er jo om etasjeskillet er angrepet over det hele. Men slik det ser ut, ser det ut som laminatet er hardest angrepet, og da er det håp om at skaden er svært begrenset, i alle fall m.t.p gulvet, for laminatet fungerer jo som en fuktsperre ned mot undergulvet. Det kan tyde på at fukten har kommet ovenfra - event. ned fra under vinduet. Jeg ville uansett ikke blitt fra meg av angst p.g.a dette altså (har sett mye verre). Surt ja, men vær glad for at dere har oppdaget det så tidlig etter overdragelsen! En nyttig link til deg: http://www.eiendoms-advokat.no/Kj%C3%B8p-og-salg-av-eiendom/Hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5r-boligen-jeg-har-kj%C3%B8pt-har-fukt_sopp-eller-r%C3%A5teskader-79/
Fugleskremsel Skrevet 12. september 2015 Forfatter #22 Skrevet 12. september 2015 Høyst merkelig! Jeg har sett min del av fukt og muggskader (har eid noen hus opp gjennom), men at det arter seg sånn har jeg ikke sett før. Jeg skal ikke råde deg til det altså, men jeg hadde ikke klart å styre min nysgjerrighet for hvordan det ser ut under belegget.. For det verste er jo om etasjeskillet er angrepet over det hele. Men slik det ser ut, ser det ut som laminatet er hardest angrepet, og da er det håp om at skaden er svært begrenset, i alle fall m.t.p gulvet, for laminatet fungerer jo som en fuktsperre ned mot undergulvet. Det kan tyde på at fukten har kommet ovenfra - event. ned fra under vinduet. Jeg ville uansett ikke blitt fra meg av angst p.g.a dette altså (har sett mye verre). Surt ja, men vær glad for at dere har oppdaget det så tidlig etter overdragelsen! En nyttig link til deg: http://www.eiendoms-advokat.no/Kj%C3%B8p-og-salg-av-eiendom/Hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5r-boligen-jeg-har-kj%C3%B8pt-har-fukt_sopp-eller-r%C3%A5teskader-79/ Tusen takk for tips og råd. Etter å ha roet meg litt ned, så er jeg kjempe glad for at vi merket det før vi flytter inn skikkelig. Hadde vi utsatt oppussingen, så kunne vi risikert kjipe helseplager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå