Gjest Blomsterert Skrevet 12. september 2015 #21 Skrevet 12. september 2015 Mange problemer i det som er blitt dagens samfunn Bio,Bonus og full forvirring.
Sushi Skrevet 12. september 2015 #22 Skrevet 12. september 2015 (endret) Koppene symboliserer ikke DITT forhold til stefar, men hva slags forhold du ønsker at barnet skal få til ham. Ønsker du at han skal være bestefar så gi ham en bestefarkopp. Hvis ikke dropper du koppene. Vil du at han skal bli lei seg og usikker på sin rolle så gi kun kopp til din mor... Endret 12. september 2015 av Sushi 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #23 Skrevet 12. september 2015 Dette er jo ikke akkurat en uvanlig problemstilling.. Tenk over hvilken rolle din stefar skal ha i forhold til ditt barn. For meg er det naturlig at min stemor er bestemor til mitt barn, hun har vært gift lenge med min far og var like lykkelig over nyheten som faren min. Hun elsker å leke med henne, skryte til venner, handle søte klær, passe litt osv. Hun er stolt som bare en ekte bestemor kan være. Så min stemor, som jeg alltid har kalt ved navn har nå fått tittelen bestemor/bæsta. :-)Anonymous poster hash: 8b65f...b8a 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #24 Skrevet 12. september 2015 Min mann har vært i livet til mitt barn siden han var 4. Jeg tar det som en selvfølge at han blir kalt noe hyggelig, ikke bare navnet sitt. Tror neppe min eks synes det er sårt, håper virkelig barnet kan kalle hans nye kone for noe hyggelig også - det kommer jeg til å oppfordre barnet til faktisk.Anonymous poster hash: 86419...136 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #25 Skrevet 12. september 2015 Vårt barn får seks besteforeldre. Så her blir det mormor, morfar, bestemor, bestefar, farmor og farfar. Samboer har både stemor og stefar og selvom han bruker navn på steforeldrene sine og de kom inn i livet hans da han var tenåring så blir de like fult besteforeldre for våre barn. De gleder seg også like mye som de biologiske besteforeldrene. Jeg syns barnet vi venter og andre barn som måtte komme senere er utrolig heldig som får så mange flotte og engasjerte besteforeldre. Hadde samboer forlangt at barnet vårt skulle sagt navn og ikke bestefar/farmor om steforeldrene hans hadde jeg satt i gang en diskusjon. Anonymous poster hash: c741d...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #26 Skrevet 12. september 2015 Samboer kaller stefaren sin ved fornavn, men for barnet blir det besse. Foreldrene mine er bestemor og bestefar. Foreldrene til samboer er mimmi, besse og bestefar. Anonymous poster hash: aa47c...c9a 1
Trampe Skrevet 12. september 2015 #27 Skrevet 12. september 2015 Jeg har to barn med to forskjellige fedre. Mitt yngste barn har mormor, morfar, farfar, bestemor og bestefar. Farfar er biologisk, men har lite kontakt med familien vår. Bestefar er ikke biologisk, men bor fem minutter unna og treffer barnet minst en gang i uka. Min eldste har mormor, morfar, farmor og farfar som sine biologiske besteforeldre. Han har også bestemor og bestefar (samme som yngste) som ikke er i slekt med ham, men like fullt besteforeldrene hans. Alt i alt er det bare titler, det er relasjonen til barnet som betyr noe.
FruN Skrevet 12. september 2015 #28 Skrevet 12. september 2015 (endret) Min bestefar giftet seg for andre gang for halvannet år siden. Nå er han gått bort, men jeg omtaler kona/enka som "bestemora mi" uansett, selv om jeg bruker navnet hennes ellers. Når vårt barn blir født, blir ho oldemor, selv om ho naturligvis ikke er det biologisk. Hyggelig for min min del, tydelig stor betydning for ho. Antar det er ganske likt for ikke-biologiske besteforeldre. Jeg håper for min del at jeg vil være en besteforelder for mine stebarns barn når den dagen kommer, selv om de var 13 år da jeg kom inn i livene deres. Jeg forventer ikke å bli kalt annet enn navnet mitt, men at jeg alikevel får en slags tittel, håper jeg som sagt på. Finn på noe for stefaren din og, ikke ekskluder han. Det kan såre moren din like mye som han. Endret 12. september 2015 av FruN
Kattugla Skrevet 13. september 2015 #29 Skrevet 13. september 2015 Hei. Om én uke skal jeg og kjæresten gi mor og stefaren min den beste nyheten, de skal bli besteforeldre. I den anledning kjøpte jeg en kaffi kopp med mormor og morfar MEN siden foreldra mine er skilt får jo naturligvis ikke stefaren min noen koselig morfar kopp, selv om jeg ikke har veldig god kontakt med min far er han tross alt morfar uansett.. Så, siden mamma får mormor kopp hva i all verden kan jeg gi han? Har vært i livet mitt siden jeg var 10 men min far er han ikke, hjelp! Vil ikke såre eller få han til å føle seg utilpass. Kanskje jeg bare overtenker men tenkte jeg skulle få noen formeninger rundt det hele av dere på KG Anonymous poster hash: fa34b...cb1 Du forventer åpenbart at din stefar skal stille opp som bestefar for ditt barn ("de skal bli besteforeldre"), men en kopp kan han ikke få? Synes det blir en logisk brist her, eventuelt at dere har et veldig enveis forhold hvor det forventes at det er kun han som gir og du som får? 2
Trampe Skrevet 13. september 2015 #30 Skrevet 13. september 2015 Kan han ikke få være bestefar da? Så får morfar være morfar.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #31 Skrevet 13. september 2015 Så fordi han ikke er din far via blod, så får han ikke et bestefar-navn? Faren din kan jo fortsatt kalles morfar, så jeg forstår ikke problemet. Du er hvertfall fryktelig ufin og respektløs så det synger, når du absolutt ikke vil vil innvie han i denne nyheten. Da bør du heller droppe den koppen da?! Håper ikke du forventer at han skal stille opp for barnet, sånn som du oppfører deg. Skam deg.Anonymous poster hash: 4604f...640
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå