AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Hei. Om én uke skal jeg og kjæresten gi mor og stefaren min den beste nyheten, de skal bli besteforeldre. I den anledning kjøpte jeg en kaffi kopp med mormor og morfar MEN siden foreldra mine er skilt får jo naturligvis ikke stefaren min noen koselig morfar kopp, selv om jeg ikke har veldig god kontakt med min far er han tross alt morfar uansett.. Så, siden mamma får mormor kopp hva i all verden kan jeg gi han? Har vært i livet mitt siden jeg var 10 men min far er han ikke, hjelp! Vil ikke såre eller få han til å føle seg utilpass. Kanskje jeg bare overtenker men tenkte jeg skulle få noen formeninger rundt det hele av dere på KG Anonymous poster hash: fa34b...cb1
Arabella Skrevet 11. september 2015 #2 Skrevet 11. september 2015 (endret) Du kunne kjøpe en kopp som det står "bestefar" på, kanskje? Mine barn kalte mine foreldre for mormor og bestefar. Endret 11. september 2015 av Arabella 5
minister-mio Skrevet 11. september 2015 #3 Skrevet 11. september 2015 Enig med Arabella, han har vært i livet ditt lenge og du regner han som en av det kommende barnets besteforeldre. Far din kan få morfar-kopp og stefar din bestefar-kopp
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #4 Skrevet 11. september 2015 Tenkte jeg også. Besten eller bestefar eller noe sånt. Det motsatte av det dere kaller din far, om du skjønner. Så er faren din morfar så kan ste-bestefar blir bestefar eller besten. Anonymous poster hash: 331bb...00b 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #5 Skrevet 11. september 2015 Takk for meninger. Jeg syntes det ikke blir riktig ovenfor min pappa, tross vi ikke har den beste kontakten håpet jeg et barnebarn kan endre på det. Jeg har aldri kalt vedkommende pappa, heller aldri sett på han som en pappa fordi for min far tross alt ikke er død, men skilsmissen den gang gjorde at kontakten datt litt vekk. Derfor syntes jeg det er urettferdig at vedkommende jeg aldri har kalt pappa skal blir bestefa til dette barnet. Bestefar og morfar har jo strengt talt samme betydning. I tilegg har vedkommende barn selv som ila noen få år sikkert blir og fi barnebarn. Anonymous poster hash: fa34b...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Men da får du droppe å gi de koppene, da. Finn på noe annet isteden. Du kan ikke gi din mor dn mormor-kopp og han ingenting nå. Vent heller til morsdagen med å gi den mor koppen hennes, og fortell dem nyheten på annet vis. Anonymous poster hash: b42f2...ef9 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Kan du ikke kjøpe en kopp som det står bestefar på, også tar du en sprittusj og skriver STE over Anonymous poster hash: 351e3...738
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Takk for svar dere men som sagt var det ikke noe spørsmål om hva jeg skulle kalle vedkommende, han skal gå med fornavn så den er grei.. Far min er ikke død så han er og forblir morfar/bestefar så jeg lurte på hva jeg kunne gi han i gave når min mor får mormor kopp.. Den skal hun få, jeg gidder ikke og la være å overraske henne med denne gaven bare fordi hun er med en mann som ikke er min far.. Det fortjener hun ikke!Anonymous poster hash: fa34b...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Takk for svar dere men som sagt var det ikke noe spørsmål om hva jeg skulle kalle vedkommende, han skal gå med fornavn så den er grei.. Far min er ikke død så han er og forblir morfar/bestefar så jeg lurte på hva jeg kunne gi han i gave når min mor får mormor kopp.. Den skal hun få, jeg gidder ikke og la være å overraske henne med denne gaven bare fordi hun er med en mann som ikke er min far.. Det fortjener hun ikke!Anonymous poster hash: fa34b...cb1 Da gir du ingenting til han. Hvis ikke du har tenkt å la barnet kalle han noe annet en navn, hva er da problemet?Anonymous poster hash: 86419...136 2
Fireflies Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 Det er veldig vanlig at steforeldre blir bestemor eller bestefar. Jeg kalte tilogmed foreldrene til stemoren min for det. Ingen som tok seg nær av det.
LempikasPromise Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 (endret) Min samboer har aldri kalt sin stefar for pappa, men det var likevel naturlig for oss at han skal kalles bestefar. Kan jo evt slenge på navnet, så det blir "bestefar Ole" f.eks. Synes det er rimelig spesielt av deg å "overse/utelukke" en mann som har vært i livet ditt siden du var ti, og som nå kommer til å være en del av livet til barnet ditt fra fødselen av. Selv om det altså bare gjelder en kopp... Tror og håper at faren din har forståelse for å måtte dele tittelen med en annen. Endret 11. september 2015 av LempikasPromise 10
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Våre barn har både farmor og bestemor (gift med farfar). Så du kan fint kalle stefaren din for bestefar selv om din far fortsatt lever. Våre barn har altså 5 besteforeldre som er helt likestilte Anonymous poster hash: 22a93...79b 3
Sirah Skrevet 11. september 2015 #13 Skrevet 11. september 2015 Jeg syntes det er veldig rart at du ikke anser en mann som har vært i livet ditt i så mange år som bestefar til barnet ditt. Min bestefar var ikke min biologiske bestefar, men i mine øyne var han alikevel den beste bestefaren i hele verden - til tross for at han "bare" var gift med mormor. 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #14 Skrevet 11. september 2015 Slike kan få en kopp med f.eks: -Takk for hjelpen! -Takk for at du er tilstede -Ha en fin dag! -Kjærlighet kjenner ingen grenser!Anonymous poster hash: 48196...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #15 Skrevet 11. september 2015 Hvis målet med koppene er å fortelle at moren skal bli mormor, så bør ikke stefar få en kopp om han ikke skal bli bestefar, eller om han bare skal "forbli" "knut". Og da blir det bare rart med en kopp som sier "ha en fin dag"... Anonymous poster hash: 22a93...79b
Maleficenta Skrevet 11. september 2015 #16 Skrevet 11. september 2015 Takk for svar dere men som sagt var det ikke noe spørsmål om hva jeg skulle kalle vedkommende, han skal gå med fornavn så den er grei.. Far min er ikke død så han er og forblir morfar/bestefar så jeg lurte på hva jeg kunne gi han i gave når min mor får mormor kopp.. Den skal hun få, jeg gidder ikke og la være å overraske henne med denne gaven bare fordi hun er med en mann som ikke er min far.. Det fortjener hun ikke!Anonymous poster hash: fa34b...cb1 For det er livsviktig å gi en jævla kopp. Du kan da overraske de på andre måter 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #17 Skrevet 11. september 2015 De ekte bedreforeldrene bør få kopper med f.eks: -Bio-bestefar -Bio-bestemorAnonymous poster hash: 48196...4fa 9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #18 Skrevet 11. september 2015 Takk for svar dere men som sagt var det ikke noe spørsmål om hva jeg skulle kalle vedkommende, han skal gå med fornavn så den er grei.. Far min er ikke død så han er og forblir morfar/bestefar så jeg lurte på hva jeg kunne gi han i gave når min mor får mormor kopp.. Den skal hun få, jeg gidder ikke og la være å overraske henne med denne gaven bare fordi hun er med en mann som ikke er min far.. Det fortjener hun ikke!Anonymous poster hash: fa34b...cb1 Tror kanskje ikke du skal overvurdere betydningen av den koppen for mye. Anonymous poster hash: 76a3f...a7b 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #19 Skrevet 12. september 2015 Takk for meninger. Jeg syntes det ikke blir riktig ovenfor min pappa, tross vi ikke har den beste kontakten håpet jeg et barnebarn kan endre på det. Jeg har aldri kalt vedkommende pappa, heller aldri sett på han som en pappa fordi for min far tross alt ikke er død, men skilsmissen den gang gjorde at kontakten datt litt vekk. Derfor syntes jeg det er urettferdig at vedkommende jeg aldri har kalt pappa skal blir bestefa til dette barnet. Bestefar og morfar har jo strengt talt samme betydning. I tilegg har vedkommende barn selv som ila noen få år sikkert blir og fi barnebarn. Anonymous poster hash: fa34b...cb1 Du høres distansert ut. Vedkommende og dette barnetAnonymous poster hash: f3aae...e81
Fresi Skrevet 12. september 2015 #20 Skrevet 12. september 2015 De ekte bedreforeldrene bør få kopper med f.eks: -Bio-bestefar -Bio-bestemorAnonymous poster hash: 48196...4fa Enig. Og så kan stefar få kopp med bonus-bestefar på. Skjønt personlig hadde jeg fjernet bindestreken, det bør se ordentlig ut. Her står jo TS overfor litt av et dilemma ved valg av design da. Biobestemor og bonusbestefar vil nok (forhåpentligvis) ha koppene i samme skap. Jeg anbefaler felles tema for dem, noe annet virker rotete. Når det gjelder biobestefar som jo er helt fraværende uansett kan hun jo derimot slå seg litt løs. Hva med å håndmale et fødselsforløp? Helst duse toner da. Kan bli fint! 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå