Gå til innhold

Flyktningskrisen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva deres syn på flyktningskrisen, og flyktningsstrømmen til Norge er.

Jeg er veldig todelt i saken. Jeg ønsker selvfølgelig å hjelpe, både økonomisk og at de skal få bo et trygt sted.

Men så må man også tenke politikk om man ønsker å sikre velferden til våre kommende generasjoner. "Hvor mange har vi mulighet til å ta inn, mtp. det økonomiske (bosted, integreringsprosessen osv.)?". Ja, Syria var et moderne land før borgerkrigen brøt ut, og IS tok over store områder, men kvinnene i det landet var ofte hjemmeværende. Vil disse ut i arbeid?

Ifølge medier, så sier også IS at de utnytter denne flyktningsstrømmen, og har allerede fått inn IS-soldater inn i Europa, noe jeg syns er veldig skummelt. I tillegg, når Karikaturtegningene ble publisert, så så vi i vesten på at muslimer over hele verden brant vårt flagg, deriblant også muslimske syrere.

Jeg vet at om de kommer seg ut i arbeid og bidrar i samfunnet, så selvfølgelig kan dette hjelpe oss og velferden i landet. Men hva om de ikke gjør dette?

Høres ut som jeg er veldig imot flyktningsstrømmen, noe jeg ikke er. Jeg er mer kritisk. Er så mange forskjellige meninger om denne saken, og jeg vil gjerne høre deres.

NB: Alt skal være saklig.

Anonymous poster hash: 4cc8b...de8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...