AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #21 Skrevet 9. september 2015 Nei, huff å tape 35 tusen, det har jeg ikke råd til.Anonymous poster hash: 29ae8...1e1 Sunk cost. Pengene er allerede brukt, så du taper jo ingen penger. Anonymous poster hash: 1bf4c...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #22 Skrevet 10. september 2015 Årsaken til uroen i Tyrkia nå er konflikten mellom kurdere og islamister. I en del feriebyer har kurdere hoteller og restauranter. Derfor angriper islamistene disse stedene. Turistene er ikke målet for volden, men man kan likevel bli rammet hvis man befinner seg på et sted som blir angrepet eller satt i brann. Siden UD ikke har frarådet reiser dit vil jeg tro at faren ikke er så stor. Men man bør nok holde seg langt unna opptøyene, som oftest foregår det i sentrum. Følg med på UDs reiseråd på landsider.no Dette har altså ikke noe med flyktningkrisen å gjøre,Anonymous poster hash: a9ad9...c94 2
Druid Skrevet 10. september 2015 #23 Skrevet 10. september 2015 Årsaken til uroen i Tyrkia nå er konflikten mellom kurdere og islamister. I en del feriebyer har kurdere hoteller og restauranter. Derfor angriper islamistene disse stedene. Turistene er ikke målet for volden, men man kan likevel bli rammet hvis man befinner seg på et sted som blir angrepet eller satt i brann. Siden UD ikke har frarådet reiser dit vil jeg tro at faren ikke er så stor. Men man bør nok holde seg langt unna opptøyene, som oftest foregår det i sentrum. Følg med på UDs reiseråd på landsider.no Dette har altså ikke noe med flyktningkrisen å gjøre,Anonymous poster hash: a9ad9...c94 Dette har ingenting med islamister å gjøre, dette er en ren trakasering av Kurdere av Tyrkiske nasjonalister. De har nok islamister på begge sider, men det er ikke en del av konflikten. 3
Sirah Skrevet 10. september 2015 #24 Skrevet 10. september 2015 Jeg kjenner flere "erfarne tyrkiareisende" (om man kan kalle dem det) som har avlyst turen sin. Dette er mennesker som drar ned flere ganger i året for å besøke venner og kjærester. En venninne er gift med en tyrker (de bor sammen i norge) og han har sagt at hun IKKE får lov til å dra til Alanya nå. De har dermed valgt å bli hjemme..... 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #25 Skrevet 10. september 2015 Dette har ingenting med islamister å gjøre, dette er en ren trakasering av Kurdere av Tyrkiske nasjonalister. De har nok islamister på begge sider, men det er ikke en del av konflikten. Slik jeg har forstått det er det støttespillere av partiet AKP som står bak opptøyene. AKP er et islamistisk parti. Mulig jeg har misforstått? Uansett har det vel ikke så stor betydning for de som skal på ferie dit om det er islamister eller nasjonalister som står bak volden? Siden det uansett ikke er turistene som er målet for angrepene?Anonymous poster hash: a9ad9...c94
Druid Skrevet 10. september 2015 #26 Skrevet 10. september 2015 Slik jeg har forstått det er det støttespillere av partiet AKP som står bak opptøyene. AKP er et islamistisk parti. Mulig jeg har misforstått? Uansett har det vel ikke så stor betydning for de som skal på ferie dit om det er islamister eller nasjonalister som står bak volden? Siden det uansett ikke er turistene som er målet for angrepene?Anonymous poster hash: a9ad9...c94 Poenget mitt er at det har gått inflasjon i å skylde alt på islamisme. Det er fordummene og viktig å klippe. Og i Tyrkia kommer det fremover til å bli viktig å skille mellom de ulike konfliktlinjene etter som det er kampen mot islamistene i IS som nå har fått konflikten mellom Tyrkerene og Kurderene til å blusse opp. Tyrkia har opplevd det de opplever som økt trussel etter at USA begynte å samarbeide med Kurderene etter Irak krigen, og har brukt samarbeidet med USA i jakten på IS til å slå tilbake. Men det kommer neppe til å bety noe for hvor jeg reiser på ferie. Akkurat det virker like risikofullt uansett hvor du reiser. 3
Pawn Hearts Skrevet 10. september 2015 #27 Skrevet 10. september 2015 Slik jeg har forstått det er det støttespillere av partiet AKP som står bak opptøyene. AKP er et islamistisk parti. Mulig jeg har misforstått? Uansett har det vel ikke så stor betydning for de som skal på ferie dit om det er islamister eller nasjonalister som står bak volden? Siden det uansett ikke er turistene som er målet for angrepene?Anonymous poster hash: a9ad9...c94 Du har misforstått. Det er tilhengerne til MHP som går løs på kurderne. https://en.wikipedia.org/wiki/Nationalist_Movement_Party Og, som Druid ganske riktig har påpekt, konflikten dreier seg ikke om islamisme.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #28 Skrevet 10. september 2015 Du har misforstått. Det er tilhengerne til MHP som går løs på kurderne. https://en.wikipedia.org/wiki/Nationalist_Movement_Party Og, som Druid ganske riktig har påpekt, konflikten dreier seg ikke om islamisme. Ok, da har jeg misforstått. Jeg forsto det slik etter å ha lest artikler som denne: http://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2015/09/09/194871284/hdp-leder-det-hersker-lynsjestemning-i-tyrkia#article_comments-wrapper Hvor en prokurdisk leder legger skylden på blant andre Erdogan, som er lederen for AKP.Anonymous poster hash: a9ad9...c94
mbt Skrevet 10. september 2015 #29 Skrevet 10. september 2015 Snakket akkurat med en kompis som er der nede og han sa det var en del blåst opp i mediene. De fikk også beskjed dersom det ikke var så lurt å dra til sentrum (hvor jeg tror det meste foregår). Men man må jo selvfølgelig ta en vurdering på om man er villig til å ta den "risikoen" det er å reise dit nå, med tanke på branner o.l. Har vært i Alanya flere ganger, fint sted, men til tider litt masete.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #30 Skrevet 11. september 2015 Takk for alle svar.. Tror vi skal holde oss rundt hotellets område, liker jo ikke Alanya, så trenger ikke å dra til sentrum. TsAnonymous poster hash: 29ae8...1e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå